سایدا سفر

جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، گردشگران را به دنیایی سرشار از هیجان و سرگرمی وارد می‌کند. تنوع این مکان‌های دیدنی و جاذبه‌هایِ گردشگریِ آن‌ها، مشهد را به انتخاب اول گردشگرانی تبدیل کرده که دنبال تفریحاتی هیجان‌انگیز و جوان‌پسند هستند. ایرا‌ن‌گردها به‌خوبی می‌دانند که مشهد سالانه پذیرای گردشگران بی‌شماری است. این شهر در کنار گردشگران داخلی، میزبان گردشگران خارجی است. به همین دلیل سرگرمی‌های شایسته‌ای برای جوانان در مشهد تعبیه شده است. از آن‌جایی که همیشه برای همراهان خود، خواستار بهترین‌ها هستیم، فهرستی از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای جوانان آماده کرده‌ایم. در این فهرست برای شما از کوهسنگی مشهد می‌گوییم و به جاذبه‌های تفریحی طرقبه و شاندیز اشاره می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه‌ این مطلب تا انتها چندین نمونه از بهترین مکان های دیدنی مشهد برای جوانان را انتخاب کنید و تفریحی جانانه را در پیش داشته باشید.

کوهسنگی

کوهسنگی
کوهسنگی

جاهای دیدنی مشهد برای جوانان را با کوهسنگی آغاز می‌‌کنیم که گل سرسبد سرگرمی‌های این شهر را در خود جای داده‌ است. کوهسنگی از هر لحاظ که فکرش را بکنید، مکانی است تماشایی. این مکان از سال‌هایی بسیار دور به‌عنوان محلی برای تفریح مشهدی‌ها کاربرد داشته است. کوهسنگی در سال‌هایی بسیار دور، تفرجگاه حاکمان مشهد بوده است. برای تعریف از کوهسنگی به‌عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی مشهد برای جوانان، کافی است به این نکته اشاره کنیم که کوهسنگی پس از حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی، پربازدیدترین مکان مشهد است. از لحاظ وسعت نیز کوهسنگی پس از پارک ملت، دومین پارک بزرگ مشهد به‌حساب می‌آید. جاذبه‌های کوهسنگی فقط به منظره‌های سرسبز و کوهِ زیبای این منطقه خلاصه نمی‌شود. بسیاری از جاهای دیدنی مشهد برای جوانان در این مکان جا خوش کرده‌اند. در این زمینه می‌توان به شهربازی با سرگرمی‌های هیجان‌انگیز اشاره کرد.

موزه بزرگ خراسان نیز یکی دیگر از مکان‌های جذاب کوهسنگی است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به آن بزنید. عتیقه‌های ارزشمندی باقیمانده از خراسان بزرگ در این موزه نگهداری می‌شود. به هنردوست‌ها نیز این نوید را بدهیم که بازاری برای فروش و نمایش آثار هنری در کوهسنگی برقرار است. این بازار با نام بازار چارسوق شناخته می‌شود. اگر دستی در هنر دارید یا به خرید سوغات مشهد با جاذبه‌های هنری علاقه‌مند هستید، حتماً راه بازار چارسوقِ کوهسنگی را در پیش بگیرید. گشت‌و‌گذار در بیشتر جاذبه‌های کوهسنگی، کاملاً رایگان است. به لطف این ویژگی‌، بدون اینکه دست در جیبتان بکنید، می‌توانید سیاحتی جانانه را پیش رو داشته باشید. به ویژگی‌هایی که گفتیم، رستوران‌هایی اعیانی، آبمیوه‌فروشی‌هایی شیک و کافه‌هایی درجه‌یک را نیز اضافه کنید. در حین صرف غذا در رستوران‌های کوهسنگی، مواظب انگشتانتان باشید.

آدرس کوهسنگی مشهد: ایران، استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی مشهد.

سرزمین موج های آبی

سرزمین موج‌های آبی مشهد
سرزمین موج‌های آبی مشهد

جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، همگی هیجان‌انگیز هستند. با این حال اگر می‌خواهید حسابی به شما خوش بگذرد، پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً سری به سرزمین موج‌ های آبی بزنید. جالب است بدانید این مکان تا قبل از ۲۰۰۸ به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا شناخته می‌شد. سرزمین موج های آبی با ۸ هزار و ۵۰۰ متر مساحت، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران و خاورمیانه به‌حساب می‌آید. حتی اگر اهل آب‌بازی نیستید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم حرف همراهان خود را زمین نیندازید و در سفر به مشهد سری به سرزمین موج‌ های آبی بزنید. این مکان به‌اندازه‌ای تفریح‌های سرگرم‌کننده دارد که حسابی شما و همسفران‌تان را سرگرم کند. در این زمینه می‌توان به وجود طولانی‌ترین سرسره‌ آبی ایران در این پارک اشاره کرد. سرسره دیگری در این پارک آبی با نام تاپسی تورو وجود دارد. این سرسره، در ۲۰۱۰ از طرف انجمن پارک‌های آبی جهان به‌عنوان سرسره برتر انتخاب شد.

چاله فضایی، تویستر، یو، کامیکاز، لوپ، سوپر موج، سرسره تورنادو و سقوط آزاد، سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی به‌حساب می‌آیند که پارک موج های آبی را به یکی از جاهای دیدنی مشهد برای جوانان تبدیل کرده‌اند. به سرگرمی‌هایی که گفتیم، استخر موج، رودخانه آرام و خروشان، مکان بازی مخصوص کودکان و استخر بزرگسالان را نیز اضافه کنید. سونای خشک، جکوزی گرم و سرد و سالن ماساژ، ویژگی‌های دیگری است که در پارک موج های آبی مشهد در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این پارک آبی داری چندین رستوران اعیانی و کافه شیک است. به لطف این ویژگی‌ها، می‌توانید در کنار آب‌بازی و استفاده از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز پارک آبی،‌ سری به رستوران بزنید و خودتان را حسابی تحویل بگیرید. وجود این سرگرمی‌ها، سرزمین موج های آبی را به یکی از جاهای دیدنی مشهد برای جوانان تبدیل کرده است.

آدرس سرزمین موج های آبی: بزرگراه امام علی، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۱.

طرقبه مشهد

طرقبه

طرقبه در بین طرفداران گشت‌‌و‌گذار در جاهای دیدنی مشهد برای جوانان با نام عروس ییلاقات خراسان مشهور شده‌ است. این مکان با طبیعتی بکر و سرسبز، آب و هوایی خنک و دل‌انگیز و تفریحات هیجان‌انگیز، مقصدی ایده‌آل برای جوانان مشهدی است که به دنبال لحظاتی پر از شور و نشاط و خاطره‌سازی می‌گردند. طرقبه، تنها مکانی برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان مشهد نیست، بلکه بهشتی زمستانی نیز برای جوانان عاشق برف و اسکی به شمار می‌رود. برف‌بازی، سورتمه‌سواری و ساخت آدم‌برفی، از تفریحات زمستانی طرقبه به‌حساب می‌آیند. این ویژگی‌ها، طرقبه را به مکانی تبدیل کرده که گشت‌و‌گذار در چهارفصل سال تماشایی و خاطره‌ساز است. طرقبه، نه تنها مقصدی برای تفریح و سرگرمی است، بلکه محلی برای رهایی از استرس و دغدغه‌های روزمره نیز به شمار می‌رود.

علاوه بر تفریحات زمستانی، طرقبه در فصول گرم سال نیز جاذبه‌های خاص خود را دارد. طبیعت بکر و سرسبز دره‌های طرقبه، باغ‌های میوه و رودخانه خروشان، فضایی ایده‌آل برای پیاده‌روی، کوهنوردی، کمپینگ و پیک‌نیک را فراهم می‌کنند. جوانان می‌توانند در این فضاهای دل‌انگیز، از طبیعت لذت ببرند، هوای پاک کوهستان را تنفس کنند و لحظاتی شاد و مفرح را در کنار دوستان خود سپری کنند. ویژگی‌های طرقبه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی مشهد برای جوانان به همین‌جا ختم نمی‌شود. انصافاً باید گفت تمامی جاذبه‌های طرقبه یک طرف و زیبایی‌های شب‌های این منطقه یک طرف دیگر. شب‌های طرقبه جوانان را مجذوب خود می‌کند. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد در این ییلاق، با ارائه انواع غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ، از ذائقه‌ی هر جوانی پذیرایی می‌کنند. موسیقی زنده، برنامه‌های شاد و متنوع و فضای صمیمی و دوستانه این رستوران‌ها، لحظاتی خاطره‌انگیز را برای جوانان در شب‌های طرقبه رقم می‌زنند.

آدرس طرقبه: ایران، استان خراسان رضوی، شهرستان طرقبه شاندیز، طرقبه.

شاندیز

شاندیز

دور از انصاف است اگر به جاهای دیدنی مشهد برای جوانان اشاره کنیم و نامی از شاندیز به میان نیاوریم. شاندیز، در ۴۰کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. از مرکز مشهد تا شاندیز چیزی حدود ۴۰ تا نهایتاً ۵۰ دقیقه راه است. زیبایی‌های شاندیز به‌اندازه‌ای است که ارزش دارد این مسافرت را طی کنید. به علاقه‌مندان شکم‌گردی در مشهد این نوید را بدهیم که شاندیز به داشتن رستوران‌های اعیانی معروف است. این منطقه جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری برای جوانان دارد. پارک جنگلی شاندیز، یکی از این جاذبه‌هاست. این پارک که در بین اهالی با نام بوستان جنگلی طبیعت پردیس شاندیز نیز شناخته می‌شود، طبیعتی سرسبز و آرامش‌بخش دارد. محبوبیت این پارک در بین گردشگران باعث شده تا امکانات چشمگیری در این پارک تعبیه شود. در این زمینه می‌توان به مغازه‌های فروش سوغات مشهد، پارکینگ، مکان مخصوص بازی کودکان و محل مخصوص منقل اشاره کرد.

بوستان دوچرخه کوهستان شاندیز، یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد برای جوانان است. این بوستان در همسایگی رستورن پدیده شاندیز واقع شده است. چندین مسیر در این بوستان برای دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده است. در این بوستان دوچرخه‌‌های کرایه‌ای در اختیار علاقه‌مندان رکاب‌زدن در آب‌و‌هوای خوش شاندیز قرار می‌گیرد. مجتمع گردشگری پدیده شاندیز، مکان دیگری است که به علاقه‌مندان گشت‌وگذار در جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، پیشنهاد می‌‌کنیم. این مجتمع گردشگری با بیشتر از ۵۰۶ هزار مترمربع، یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های گردشگری در سرتاسر ایران است. مرکز خریدی بزرگ با کالاهای لوکس، شهربازی سرپوشیده، باغ گل و پیست اسکی روی یخ را می‌توان از دیگر جاهای دیدنی مشهد برای جوانان نام برد که در پدیده شاندیز قرار دارند. به جاذبه‌هایی که گفتیم، چندین روستا با اهالی باصفا و آب‌و‌هوای خوش را نیز اضافه کنید.

آدرس شاندیز: استان خراسان رضوی، ۴۰ کیلومتری غرب مشهد

پارک خورشید مشهد

پارک خورشید مشهد

یکی از جاهای دیدنی مشهد برای جوانان که روز‌به‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، پارک خورشید است. این پارک که مشهدی‌ها به آن بام هاشمیه هم می‌گویند، در ناحیه‌ای خوش آب‌و‌هوا قرار دارد. پارک خورشید در ناحیه کوهستانی جنوب غربی مشهد واقع شده است. قرارگیری پارک خورشید در منطقه‌ای کوه‌پایه‌ای، این پارک را به مکانی جذاب برای کوه‌پیمایی تبدیل کرده است. مهم‌ترین ویژگی‌ پارک خورشید برای جوانان، بخش تفریحی این پارک است. دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و کوه‌پیمایی را می‌توان از سرگرمی‌هایی دانست که بساط آن‌ها در پارک خورشید مشهد مهیاست. از این سرگرمی‌های جذاب که بگذریم، به جاذبه‌های بصری پارک خوشید می‌رسیم. قرارگیری این پارک در منطقه‌‌ای مرتفع باعث شده تا منظره‌ای تماشایی به مشهد داشته باشد. پارک خوشید مشهد جان می‌دهد برای سلفی‌های خاطره‌ساز و عکس‌های یادگاری. زیبایی‌های این پارک در شب دوچندان می‌شود.

تماشای شب‌های مشهد از ارتفاعی بلند، موهبتی است که علاقه‌‌مندان گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی مشهد برای جوانان به‌خوبی قدر آن را می‌دانند. آلاچیق‌های مسقفی در پارک خورشید قرار دارند. این آلاچیق‌ها، شرایطی مناسب برای اتراق و گذران روزی خاطره‌ساز در یکی از جاهای دیدنی مشهد برای جوانان فراهم کرده‌اند. جوان‌ها و نوجوان‌ها در روزهای آخر هفته به پارک خورشید می‌آیند و بادبادک‌ هوا می‌کنند. به ویژگی‌هایی که گفتیم، کافه‌هایی شیک را هم اضافه کنید. با این حساب، جوانان کافه‌گرد، فرصتی جانانه پیدا می‌کنند تا پس از گشت‌وگذاری حسابی در پارک خورشید، سری به کافه‌های این پارک کوهستانی بزنند و با خوردن فنجانی نوشیدنی گوارا، جان تازه‌ای بگیرند. دسترسی به پارکی که از آن صحبت می‌کنیم، بسیار ساده است. در قسمت‌های آغازین این پارک با مشکلی برای بالارفتن از تپه و کوه‌ روبه‌رو نیستید و می‌‌توانید به‌راحتی قدم بزنید. اگر هم اهل کوه‌پیمایی هستید و می‌خواهید حسابی تفریح کنید، این گوی و این میدان.

آدرس پارک خوشید مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، انتهای خیابان هفت تیر، پارک خورشید.

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب
پارک ساحلی آفتاب

یکی از مکان‌هایی که در بین جاهای دیدنی مشهد برای جوانان هرگز از رونق نیفتاده، پارک ساحلی آفتاب است. این پارک با ۱۵ هزار مترمربع مساحت، طیف گسترده‌ای از تفریحات آبی را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. از لحاظ تفریح‌های آبی خاطرتان جمع باشد که سرگرمی سراغ نداریم که در پارک ساحلی آفتاب پیدا نشود. ویژگی‌هایی مانند استخر، سونای خشک و بخار و سرسره‌های آبی، ویژگی‌هایی هستند که در بخش آقایانِ پارک ساحلی آفتاب وجود دارد. این پارک به داشتن استخری مخصوص غواصی در سرتاسر مشهد معروف است.

پارک ساحلی آفتاب در بین دیگر جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، امکانات بهتری برای بانوان دارد. سونای خشک و بخار، استخر، سونای ماسه، حمام آفتاب، سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز، سالن ماساژ و اتاق مخصوص نگهداری کودک را می‌توان از امکانات ویژه پارک ساحلی آفتاب نام برد. این پارک آبی با خدماتِ وی.‌آی‌.پی، نظر گردشگران مشکل‌پسند را به خود جلب کرده است. با خرید بلیت وی‌.آی‌.‌پی، امکانات ویژه‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. مشاوره رایگان برای آب‌درمانی توسط کارشناسان ورزشی، امکان استفاده از سالن بدنسازی، استخر نمک دریایی، حمام سنتی و چایخانه سنتی به‌عنوان ویژگی‌های وی‌.‌آی‌.‌پی پارک ساحلی آفتاب شناخته می‌شود. به ویژگی‌هایی که گفتیم، فست‌فود و کافی‌شاپ را نیز اضافه کنید.

به علاقه‌مندان آب‌تنی در یکی از بهترین مکان های دیدنی مشهد برای جوانان، این نوید را بدهیم که پارک ساحلی آفتاب، امکانات جانبی چشمگیری دارد. حمام ترکی، حمام آفتاب و غار نمک، این مجموعه آبی را به گزینه‌ای جذاب برای طرفداران تفریحات آبی تبدیل کرده است. پارک ساحلی آفتاب در منطقه‌‌ای خوش‌مسیر قرار دارد. اگر راه این پارک را در پیش گرفتید، سری به الماس شرق، یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، بزنید.

آدرس پارک ساحلی آفتاب مشهد: ایران، استان خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب الماس شرق.

آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی
آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی، یکی از پرگردشگرترین جاهای دیدنی مشهد برای جوانان است. این آرامگاه چیزی حدود ۳۰ کیلومتر از مرکز شهر مشهد دورتر است. خوشبختانه سازمان اتوبوسرانی مشهد، شرایطی مناسب برای انتقال گردشگران به آرامگاه فردوسی در نظر گرفته است. راننده‌های تاکسی این شهر نیز با کمال میل، گردشگران را به آرامگاه فردوسی مشهد می‌برند. این آرامگاه در روزگارانی دور، فقط مکان دفن فردوسی، شاعر بلندآوازه‌ بود. جایگاه فردوسی در فرهنگ و ادب ایران، شرایطی فراهم کرد تا روزبه‌روز به تعداد گردشگرانِ این آرامگاه افزوده شود. افزایش محبوبیتِ آرامگاه فردوسی در بین گردشگران، شرایط رفاهی بسیار مطلوبی را برای آرامگاه فردوسی به دنبال داشته است. این آرمگاه، جلوه‌ای از هنرِ معماران چیره‌دست ایرانی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

اولین چیزی که در حین ورود به این آرامگاه نظر شما را جلب می‌کند، تندیس‌ها و دیوارنگاره‌های برجسته‌ای است که رستم و دیگر شخصیت‌های شاهنامه را به تصویر کشیده‌اند. در داخل آرامگاه نیز سنگ قبر فردوسی وجود دارد. چندین بخش مهم در این آرمگاه وجود دارد. بنای اصلی و موزه فردوسی، مهم‌ترین بخش‌هایی است که گردشگران علاقه‌مند به سیاحت در جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، از آن‌ بازدید می‌کنند. به علاقه‌مندان هنر و ادب خراسان، این نوید را بدهیم که مهدی اخوان ثالث،‌ شاعر خوش‌قریحه‌ مشهدی نیز در این آرامگاه آرمیده است. همان‌گونه که حتماً می‌دهید، خسرو آواز ایران، محمد رضا شجریان نیز چند سال پیش در مکان آرامگاه فردوسی، چهره در نقاب خاک کشید.

آرامگاه فردوسی از لحاظ امکانات رفاهی، مکانی مطلوب برای گردشگری است. کافه‌ای شیک با نوشیدنی‌هایی گوارا و رستورانی اعیانی با غذاهای اشرافی در این آرامگاه خودنمایی می‌کند. چندین چشمه سرویس بهداشتی، صندلی و فضای سبز از دیگر امکانات رفاهی آرامگاه فردوسی به حساب می‌آید.

آدرس آرامگاه فردوسی: مشهد، بخش توس، انتهای بلوار شاهنامه، بلوار بهارستان.

چالیدره

چالیدره

در انتخاب چالیدره به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، شک نکنید. در چالیدره، بساط هر تفریحی که فکرش را بکنید مهیاست. این مجموعه تفریحی چند سالی است که به یکی از قطب‌های تفریحی مشهد تبدیل شده است. چالیدره در همسایگی طرقبه قرار دارد. به لطف این شرایط، آب‌و‌هوایی بسیار دل‌انگیز در چالیدره برقرار است. مهم‌ترین جاذبه گردشگری چالیدره، دریاچه‌ خروشان این منطقه است. این دریاچه شرایطی برای انواع سرگرمی‌های آبی در چالیدره فراهم کرده است. به علاقه‌مندان ماهیگیری این نوید را بدهیم که امکانات صید ماهی با قلاب در چالیدره وجود دارد. این مکان بی‌دلیل به گزینه‌ای محبوب در بین طرفداران جاهای دیدنی مشهد برای جوانان تبدیل نشده است. سرگرمی‌های مهیجی در چالیدره وجود دارد که نظیر آن‌ها را در دیگر مکان‌ های دیدنی مشهد سراغ نداریم. برای نمونه می‌توان به غواصی اشاره کرد. مربی‌های کارآزموده در چالیدره، علاقه‌مندان غواصی به اعماق دریاچه می‌برند.

اگر هم اهل سرگرمی‌های آرامش‌بخش هستید، پیشنهاد می‌کنیم قایق‌سواری را در چالیدره امتحان کنید. قایق‌های مختلفی در این دریاچه پهلو گرفته‌اند. قایق‌های پارویی، قایق‌های پدالی با طرح قو، قایق پدالی فولکسی، قایق پدالی خانوادگی و قایق پدالی کابین‌دار، گزینه‌‌ای مناسب برای قایق‌سواری در چالیدره به حساب می‌آیند. قایق‌های موتوری و لنج را نیز به سرگرمی‌های آبی چالیدره اضافه کنید. بِنانا، شاتل و اسکیت‌آبی از دیگر تفریحات آبی چالیدره است. سرگرمی‌های چالیدره فقط آبی نیست. ترن کوهستان، تله‌سیژ، تله‌کابین و ماساژماهی، به‌عنوان دیگر تفریحات هیجان‌انگیز چالیدره شناخته می‌شوند. به گردشگرانی که می‌خواهد در یکی از هیجا‌ن‌انگیزترین جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، شهامت خود را به رخ بکشند، زیپ‌لاین و بانجی جامپینگ را توصیه می‌‌کنیم. این مجموعه با رستوران‌های اشرافی و کافه‌هایی شیک،‌ عیش گردشگران را در مشهد کامل می‌کند.

آدرس چالیدره: ایران، استان خراسان رضوی، طرقبه، کیلومتر دو جاده نغندر.

مجتمع تجاری الماس شرق

الماس شرق

بسیاری از گردشگران، الماس شرق را نگین جاهای دیدنی مشهد برای جوانان می‌دانند. مجتمع تجاری الماس شرق در منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده است. در این منطقه تا چشم کار می‌کند سرگرمی‌های متنوع و امکانات رفاهی برای گردشگران خودنمایی می‌کند. سرگرمی‌های الماس شرق به‌اندازه‌ای است که می‌توانید یک روز کامل را به گشت‌و‌گذار در این مجتمع اختصاص دهید. سرزمین عجایب، یکی از این سرگرمی‌هاست. این شهربازی سرپوشیده، در طبقه سوم و چهارم مجتمع تجاری الماس شرق واقع شده است. این شهربازی، چیزی حدود ۲۵۰۰ متر مساحت دارد. شهربازی سرزمین عجایب با سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، پذیرای گردشگرانی است که در بین جاهای دیدنی مشهد برای جوانان به‌دنبال مکانی برای ماجراجویی می‌گردند. وجود چندین رستوران و کافه در الماس شرق، این مکان را به انتخاب مناسبی برای گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی مشهد برای جوانان تبدیل کرده است.

از شهربازی سرزمین عجایب که بگذریم، به سینما ۵بعدی می‌رسیم. این سینما با ۱۵۰ متر مربع مساحت، فیلم‌های هیجان‌انگیزی را با جلوه‌های ویژه چشمگیر به نمایش می‌گذارد. خانه وارونه، یکی دیگر از سرگرمی‌های مجتمع تجاری الماس شرق است که جان می‌دهد برای جوان‌ها. در طبقه پایین مرکز تجاری الماس شرق، آ‌ب‌نمایی بسیار زیبا جا خوش کرده است. این آب‌نما، آب را به طبقه‌های بالای مجتمع الماس شرق، فواره می‌‌کند. ناگفته پیداست وقتی با یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ایران روبه‌رو هستیم، الماس شرق پذیرای مغازه‌های بی‌شماری است. ۱۲۳۸ دهنه مغازه در الماس شرق قرار دارد. پوشاک، طلا، بدلیجات، لوازم منزل و بهترین سوغات مشهد در الماس شرق فروخته می‌شود. چندین نمونه از برندهای معتبر پوشاک در الماس شرق شعبه دارند. فروشنده‌های خوش‌انصافی در الماس شرق مشغول به کار هستند. در نتیجه اگر به دنبال خرید سوغات مشهد با قیمتی مناسب هستید، در انتخاب الماس شرق شک نکنید.

آدرس الماس شرق مشهد: انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق

پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد مشهد
پارک وکیل آباد مشهد

یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، پارک وکیل آباد است. این پارک‌، سال‌هاست که با جاذبه‌های گردشگری چشمگیر به انتظار طبیعت‌دوست‌ها نشسته است. به لطف دیرینگی پارک وکیل آباد، درخت‌های کهنسال و گیاهان انبوهی در این بوستان وجود دارد. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم نزدیک به ۷۰ هکتار مساحت دارد. در حین گشت‌و‌گذار در پارک وکیل آباد، چشم شما به درخت‌های گردو، زیتون، شاه‌توت،‌ ارغوان، زبان گنجشک، تبریزی، سرو و کاج روشن می‌شود. در این باغ عمارت‌هایی قدیمی وجود دارد. یکی از این عمارت‌ها که در مرکز باغ قرار گرفته، مکان ییلاقی برای زندگی حاج حسین ملک، واقف باغ بوده است. در فاصله‌ای نزدیک با این عمارت، استخری قدیمی قرار دارد. باغ وحش مشهد، یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد برای جوانان است که در باغ وکیل آباد ساخته شده. این باغ وحش، در گروه باغ‌ وحش‌های قدیمی ایران است.

حضور در این باغ وحش، فرصتی است برای تماشای انواع حیوانات گوشت‌خوار، علف‌خوار، آبزیان و پرنده‌های خوش‌الحان. پیک‌نیک و تماشای طبیعت سرسبز، مهم‌ترین تفریحِ باغ وکیل آباد به حساب می‌آید. در گوشه‌و‌کنار این باغ، منقل‌هایی برای درست‌کردن کباب‌های خوشمزه و دم‌کردن چای آتشی تعبیه شده است. به ویژگی‌هایی که گفتیم، میزهای پینگ‌پونگ و تجهیزات ورزشی را نیز اضافه کنید. این باغ مکانی همه‌چیز تمام برای گردشگران است و امکانات رفاهی بسیار چشمگیری دارد. مسیر مخصوص پیاده‌روی، مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر سلامت و چندین چشمه سرویس‌بهداشتی، از امکاناتی است که گردشگرانِ این بوستان در اختیار دارند. وکیل آباد فاصله‌ای بسیار کم با طرقبه، یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد برای جوانان دارد. چالیدره نیز مکان دیگری است که در فاصله‌ای مناسب با بوستان وکیل آباد واقع شده. مطمئن باشید خاطره‌خوش گشت‌و‌گذار در باغ وکیل آباد مشهد برای همیشه در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

آدرس باغ وکیل آباد: ایران، استان خراسان رضوی، مشهد، منطقه ۹، بزرگراه وکیل آباد.

سخن پایانی

جاهای دیدنی مشهد برای جوانان، همگی تماشایی و خاطره‌ساز هستند. امیدواریم فهرستی که از مکان های دیدنی مشهد برای جوانان پیش روی شما قرار دادیم، گشت‌و‌گذاری جانانه در مشهد را برای شما و همسفران‌تان به ارمغان بیاورد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرینی از گشت‌و‌گذار در مشهد و جاهای دیدنی و جوان‌پسندِ این شهر دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.