سایدا سفر

جنوب ایران یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود و سالانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران داخلی و خارجی است. جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی فراوان، مردم مهمان‌نواز، طبیعت کم‌نظیر، دریای خروشان، و فرهنگ اصیل و غنی از جمله مواردی هستند که گردشگران را به سفر و بازدید از جنوب کشور سوق می‌دهند.

در این مطلب به معرفی سه مرکز مهم گردشگری در جنوب ایران خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان همراه ما بمانید.

سه مرکز مهم گردشگری در جنوب ایران

جزایر جنوبی کشورمان مانند یک الماس زیبا در حاشیه خلیج فارس دلربایی می‌کنند. این جزایر سهم بسیار بزرگی در رونق صنعت گردشگری در جنوب کشورمان دارند؛ جزایر زیبای کیش، قشم و هرمز هر کدام از لحاظ جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیار غنی هستند.

در ادامه به معرفی بیشتر سه جزیره شگفت‎‌انگیز و زیبای کیش، قشم و هرمز خواهیم پرداخت و امکانات، تفریحات و جاذبه‌های گردشگری این جزایر را بررسی خواهیم کرد.

جزیره قشم، طبیعت چشم نواز

یکی از خارق‌العاده‌ترین جزایر جنوبی ایران، جزیره قشم است که طبیعت بسیار بکر و فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه‌بر طبیعت بسیار زیبا و جاهای دیدنی فراوان، جزیره قشم یکی از مکان‌های مناسب برای خرید است و می‌توانید اجناس باکیفیت وارداتی را با هزینه بسیار مناسبی خریداری کنید. از جمله مکان‌های مناسب برای خرید در جزیره قشم مواردی مثل بازار قدیم قشم، بازار ستاره قشم، بازار چینی‌ها، الماس مال قشم، سیتی سنتر قشم، مجتمع تجاری دریا درگهان و… هستند.

از جمله جاهای دیدنی جزیره قشم می‌توان مواردی مثل جنگل حرا، غار خربس، تنگه چاهکوه، دره ستارگان، غار نمکدان، ژئوپارک قشم، قلعه پرتغالی‌ها و… را برشمرد.

جزیره قشم، طبیعت چشم نواز

هتل‌های بسیار باکیفیتی نیز در قشم وجود دارد که امکانات و خدمات رفاهی بسیار خوبی در اختیار مسافران قرار می‌دهند. البته علاوه‌بر هتل می‌توانید برای اقامت در قشم، اقامتگاه بومگردی نیز رزرو کنید.

برای رزرو هتل یا اقامتگاه موردنظر خود می‌توانید به‌صورت اینترنتی از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنید. با رزرو اینترنتی همچنین می‌توانید قیمت هتل‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و در نهایت موفق به رزرو هتل قشم ارزان شوید.

جزیره کیش، زیبا و هیجان انگیز

جزیره کیش مانند نگینی درخشان در حاشیه خلیج فارس خودنمایی می‌کند و یکی از زیباترین جزایر جنوبی ایران است. با سفر به جزیره کیش علاوه‌بر اینکه می‌توانید از طبیعت بسیار زیبای آن لذت ببرید و در سواحل آن آرامش را حس کنید، امکان انجام انواع تفریحات جالب و مهیج آبی را نیز خواهید داشت. 

جزیره کیش، زیبا و هیجان انگیز

از جاهای دیدنی جزیره کیش نیز می‎‌توان کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، باغ پرندگان کیش، روستای باغو، ساحل مرجان، گذر هنرمندان، خانه مردم‌‍شناسی، کلبه هور، ساحل نقره فام، جزیره هندورابی، پارک برفی پنگوئن، خانه اعیانی کیش، درخت سبز و… را نام برد. 

جزیره کیش مراکز تجاری و تفریحی بسیار لوکسی نیز دارد که می‌توانید علاوهبر خرید، اوقات خوشی را همراه خانواده و دوستان در این مراکز بگذرانید. 

شما در جزیره کیش محدودیتی برای انتخاب هتل ندارید؛ چراکه برای هر سبک و سلیقه و هر بودجه‌ای هتل مناسب وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با بودجه و خواست خود هتل موردنظرتان را رزرو کنید.

همچنین هنگام رزرو اینترنتی هتل می‌توانید امکانات و ویژگی‌های مدنظرتان را در سایت وارد کنید تا متناسب با آن هتل‌های مختلف برای شما نمایش داده شود. به عنوان مثال برای رزرو هتل کیش نزدیک دریا می‌توانید عبارت هتل‌های نزدیک دریا کیش را سرچ و از بین گزینه‌های مختلف یک مورد را با آگاهی انتخاب کنید.

جزیره هرمز، تجربه بکر و متفاوت

یکی دیگر از شاهکارهای طبیعی در جنوب ایران جزیره هرمز است. این جزیره که به خاک سرخ‌رنگ خود معروف است، پدیده‌ها و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی دارد. در جزیره هرمز امکان تردد با وسیله نقلیه وجود ندارد و همین موضوع باعث شده است که طبیعت جذاب آن حفظ شود و به‌صورت دست‌نخورده باقی بماند.

با سفر به جزیره هرمز می‌توانید از جاهای دیدنی مختلف آن مثل دره رنگین کمان، ساحل سرخ، غار الهه نمک، دره مجسمه‌ها، دره سکوت، قصر بی‌بی‌گل، زیارتگاه خضر و مقام الیاس، دشت آهوان، فرش خاکی هرمز، موزه دکتر نادعلیان و… بازدید کنید. 

قابل ذکر است که جزیره هرمز مجهز به فرودگاه نیست، اما امکان سفر به جزیره هرمز از جزایر زیبای کیش و قشم وجود دارد؛ شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما یا به‌صورت زمینی خود را به جزایر کیش یا قشم برسانید.

جزیره هرمز مانند دو جزیره کیش و قشم مراکز تجاری مختلف یا بازارهای متنوعی ندارد، اما می‌توانید از بازار جزیره هرمز که صنایع دستی بسیار زیبایی در آن پیدا می‌شود، خرید کنید.

جزیره هرمز، تجربه بکر و متفاوت

اگر بخواهید چند روزی در جزیره هرمز اقامت داشته باشید، می‌توانید یکی از سوئیت‌های این جزیره یا اقامتگاه بومگردی رزرو کنید. 

زمان مناسب برای سفر به جنوب چه زمانی است؟

شهرها و جزایر جنوبی کشورمان آب‌وهوای گرم و رطوبت بالایی دارند که در برخی از فصول سال میزان گرما و رطوبت به بیشترین حد خود می‌رسد و به‌همین‌خاطر در این ایام میزان سفر به جنوب کشور کاهش می‌یابد.

در مقابل اگر می‌خواهید بهترین و معتدل‌ترین آب‌وهوای مناطق جنوبی کشور را تجربه کنید، می‌توانید سفر خود را به فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان موکول نمایید. اسفند ماه و همچنین ماه‌های فروردین و اردیبهشت برای سفر مناسب هستند؛ چراکه هنوز هوای جزایر و برخی شهرهای جنوبی چندان گرم نشده‌ است. 

البته توجه داشته باشید که در فصل تابستان میزان تقاضا برای سفر به جنوب ایران تا حدودی کاهش می‌یابد و این موضوع روی هزینه کلی سفر تاثیر می‌گذارد؛ یعنی در فصول گرم سال هزینه سفر به جنوب کاهش پیدا می‎‌کند.

بهترین مسیر و روش برای سفر به جنوب ایران کدام است؟

برای سفر به جنوب ایران راه‌های متنوعی وجود دارد. سفر با خودرو شخصی یکی از راه‌های سفر به جنوب است، اما چالش‌هایی مثل خستگی و طولانی بودن مسیر را به همراه دارد، همچنین اگر مقصدتان جزیره کیش است درصورتی که خودرو شخصی شما مطابق با استانداردهای جزیره نباشد، ورود خودرو شما به جزیره امکان‌پذیر نخواهد بود، درصورت مجاز بودن خودرو نیز هزینه حمل خودرو به‌صورت دریایی به جزیره کیش تا حدودی زیاد خواهد بود.

می‌توانید برای سفر به جنوب ایران بلیط اتوبوس نیز تهیه کنید. شما باید بلیط اتوبوس خود را برای بندرعباس تهیه و مابقی مسیر تا جزیره را به‌صورت آبی طی کنید.

قطار دیگر وسیله نقلیه عالی برای سفر است که نسبت به اتوبوس و خودرو شخصی راحتی بیشتری دارد. برای سفر به جزیره کیش و قشم با قطار نیز باید ابتدا به بندرعباس سفر کنید و برای مابقی مسیر به‌صورت دریایی اقدام نمایید.

به‌غیر از موارد ذکر شده می‌توانید برای سفر خود به جنوب بلیط هواپیما تهیه کنید و به راحتی در کمترین زمان خود را به مقصد دلخواه خود در جنوب کشور برسانید. جزایر کیش و قشم مجهز به فرودگاه هستند و این موضوع باعث می‌شود تا از مبدا به‎‌صورت مستقیم به جزایر کیش و قشم سفر کنید.

با اینکه بلیط هواپیما نسبت به بلیط اتوبوس و قطار هزینه بیشتری دارد، اما می‌توان گفت که بهترین و سریع‌ترین روش سفر به جنوب، طی مسیر هوایی است. شما می‌توانید بلیط سفر خود را نیز به‌صورت غیرحضوری و آنلاین خریداری کنید.

برای راحتی انجام رزرواسیون هتل نیز می‌توانید از روش رزرو هتل آنلاین استفاده نمایید و بدون مراجعه حضوری از طریق سایت‌های معتبر اقدامات لازم را انجام دهید.