سایدا سفر

استانبول یکی از شهر‌های زیبا و پر از گردشگر در جهان بوده که از مقاصد محبوب و پر تقاضای ایرانیان برای سفر‌های خارجی نیز محسوب می‌شود. از آن جایی که ایرانیان سفر زیادی به این شهر دارند، قیمت بلیط لحظه آخری تهران استانبول موضوعی است که زیاد درباره آن پرسیده می‌شود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی عوامل موثر بر آن و شرایط تهیه بلیط لحظه آخری تهران استانبول علی‌بابا بپردازیم.

عوامل موثر بر قیمت بلیط لحظه آخری تهران به استانبول

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم نرخ بلیط هواپیما را تحت تاثیر قرار دهند. با درنظرگرفتن این عوامل و فاکتور‌های موثر می‌توانید بهترین بلیط را انتخاب نمایید، قیمت‌گذاری بلیط چارتر لحظه آخری یا همان بلیط پای پرواز بر اساس عواملی همچون زمان سفر، نوع خدمات ایرلاین، مسافت، میزان تقاضا و… صورت می‌گیرد.

قیمت بلیط هواپیما در روزها و مناسبت‌های خاص

یکی از اساسی‌ترین عوامل موثر بر قیمت بلیط‌های لحظه آخری مطابق بودن زمان پرواز با مناسبت‌های بسیار خاص در کشور و یا خارج کشور است. به‌عنوان‌مثال مناسبت‌هایی همچون ولادت امام رضا، میزان مسافرت به مشهد را بیشتر می‌کند و سبب می‌شود تا نوساناتی در قیمت بلیط‌های مربوط به آن به وجود آید.

از موارد دیگری که می‌توان مثال زد، ایام نوروز و سال نو بوده که در این ایام میزان مسافرت‌های داخلی و خارجی بیشتر می‌شود. از آن جایی که استانبول یکی از مقاصدی است که همیشه جز لیست مسافرت‌های ایرانیان وجود دارد، همین موضوع می‌تواند قیمت بلیط لحظه آخری به این شهر را تحت تاثیر قرار دهد.

روز و ساعت پرواز

روز و ساعت پرواز

روز و ساعت پرواز عامل تاثیر‌گذار دیگری است که می‌تواند قیمت بلیط‌ها را تغییر دهد. بلیط روز‌های وسط هفته مثل دوشنبه یا سه‌شنبه از قیمت پایین‌تری و بلیط آخر هفته‌ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند. از آن جایی که پرواز‌های شبانه تقاضای زیادی ندارند، به نسبت پرواز‌های روزانه از قیمت کمتری برخوردار هستند.

خدمات و امکانات ارائه شده

برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای راحتی بیشتر مسافران خود خدمات بیشتری را به آن‌ها ارائه می‌دهند تا در طول سفر آرامش بیشتری داشته باشند. توجه داشته باشید که با افزایش خدمات ارائه شده در یک پرواز، کاملاً بدیهی است که قیمت بلیط هواپیما نیز با افزایش روبه‌رو باشد.

شرکت هواپیمایی

بر اساس آمار و نتایج، حدود ۲۲ شرکت هواپیمایی در کشور ما فعالیت دارد که میزان فعالیت این شرکت‌های با یکدیگر یکسان نیستند. برخی از این شرکت‌های هواپیمایی به دلیل اینکه تعداد پرواز بیشتری را انجام داده و همین‌طور پوشش‌دهی مسیر‌های بیشتر و گوناگون‌تری را دارند، قیمت بلیط آن‌ها در مقایسه با سایر شرکت‌ها بیشتر باشد.

مسافت سفر

کاملاً بدیهی است که با افزایش مسافت طی شده در طول پرواز قیمت بلیط هواپیما نیز افزایش پیدا کند.

تعداد توقف‌ها

در صورت وجود توقف زمان بیشتری از مسافران گرفته شده و خستگی آن نیز بیشتر است، از این رو پرواز‌های مستقیم اغلب گران‌تر از پرواز‌های چند توقفه هستند که در آن مسافر مجبور به تعویض چندباره هواپیما باشد.

آژانس مسافرتی و عرضه‌کننده بلیط هواپیما

برای تهیه بلیط هواپیما، مسافران به‌صورت مستقیم آن را از شرکت هواپیمایی خریداری نمی‌کنند، بلکه باید از طریق آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های عرضه‌کننده آنلاین بلیط هواپیما اقدام کنند.

این آژانس‌ها و شرکت‌های فروش بلیط هواپیما چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت آنلاین از آن جایی که به‌عنوان یک واسطه یا مهره میانی عمل می‌کنند، سودی را نیز برای خود در نظر گرفته و قیمت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

خرید بلیط لحظه آخری تهران استانبول

نکاتی که باید قبل از خرید بلیط لحظه آخری تهران استانبول بدانید!

– بلیط هواپیمای لحظه آخری با بلیط سیستمی هیچ‌گونه تفاوتی در کیفیت پرواز شما نخواهد داشت، بلکه تنها تفاوت این بلیط‌ها در قیمت آن‌ها است.

– هنگام تهیه این نوع بلیط‌ها از تصمیم خود اطمینان کامل داشته باشید، چرا که امکان کنسلی بلیط لحظه آخری برای شما وجود ندارد.

– درصورتی‌که بخواهید بلیط لحظه آخری خود را کنسل کنید، باید بدانید که امکان بازگشت وجه شما وجود نداشته و آژانس هزینه شما را به‌عنوان جریمه برداشته و به شما پس نمی‌دهد.

– بلیط‌های لحظه آخری مناسب سفر‌های گروهی و خانوادگی نیستند، چرا که شما نمی‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و چیدمان صندلی‌ها کاملا تصادفی است.

– قیمت بلیط لحظه آخری تحت تاثیر عواملی چون مقصد، زمان و نوع پرواز است.

آیا قیمت کم‌تر بلیط لحظه آخری تهران استانبول واقعی است؟

در رابطه باید این سوال که آیا قیمت بلیط‌های لحظه آخری ارزان‌تر است باید بدانید که به دلیل تکمیل‌نشدن ظرفیت هواپیما و نزدیک‌شدن به زمان پرواز، این بلیط‌ها به قیمت پایین‌تر فروخته می‌شوند. بلیط‌های لحظه آخری معمولا هنگامی که کم‌تر از ۲۴ ساعت به زمان پرواز باقی‌مانده باشد به مسافران فروخته شده تا صندلی‌های هواپیما خالی نباشند.

لازم به ذکر است که بلیط‌های لحظه آخری معمولا در مسیر‌های پرتقاضا وجود دارند و منظور از مسیر‌های پرتقاضا مقاصدی هستند که در طول سال بیشتر به آن‌ها سفر می‌شود و درخواست بلیط دارند. به‌عنوان‌مثال در اغلب سایت‌های فروش بلیط مسافرتی بلیط هواپیمای دقیقه نودی ارزان مشهد، بلیط لحظه آخری شیراز به تهران، بلیط لحظه آخری کیش را که از مقاصد پرتقاضا هستند را می‌توان یافت.

برای خرید بلیط لحظه آخری با قیمت ارزان، بهتر است از چند روز قبل سایت‌ها را چک کنید و هر چند روز یک بار این کار را انجام دهید تا بتوانید قیمت این نوع بلیط‌ها را از قبل تخمین بزنید. اما اگر سفرتان در روز موردنظر ضروری و واجب است باید بدانید که انتظار برای خرید این نوع بلیط برای سفر پر ریسک بوده، چرا که ممکن است در لحظات آخر تمامی بلیط‌ها به فروش رسیده و از سفر جا بمانید.

قیمت بلیط هواپیما‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند قیمت یک بلیط را افزایش یا کاهش دهند. از طرفی بلیط لحظه آخری تهران استانبول علی بابا نیز مانند سایر بلیط‌ها کم و بیش تحت تاثیر همین عوامل یعنی میزان تقاضا، روز و ساعت پرواز، مسافت و … قرار دارد. اما حتما توجه داشته باشید تا از قطعی بودن سفر خود اطمینان نداشتید، اقدام به تهیه بلیط نکنید، چرا که در صورت منصرف‌شدن و کنسل‌کردن بلیط وجه پرداختی شما پس داده نمی‌شود.