در سفر به قشم یکی از جاذبه‌هایی که مسافران را به خیابان‌های این جزیره‌ی زیبا می‌کشاند مراکز خرید قشم است. در این مطلب سفرزون قصد داریم لیستی از قدیمی‌ترین تا لوکس‌ترین این مراکز خرید را معرفی کنیم و بررسی کنیم که چه چیزهایی را می‌توانیم در هر کدام از آن‌ها پیدا کنیم. با ما همراه باشید تا برای یافتن بهترین مراکز خرید در کنار یکدیگر باشیم.

saadatrent

۱- بازار قدیم قشم با بافتی تاریخی در بین مراکز خرید قشم

این بازار یکی از مراکز خرید قشم است که تاریخی به نسبت طولانی دارد و مسیر آن تو در تو با راهروهایی باریک است. اگر به دنبال پیدا کردن ابزاری خاص هستید، باید سراغ آن‌ها را از همین مغازه‌های قدیمی بگیرید. بازار قدیم قشم بیشتر برای خرده‌فروشی‌ها کاربرد دارد. فضای کلی این بازار حس نوستالژیکی دارد.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۲ ظهر-۵ عصر تا ۱۰ شب

آدرس بازار قدیم قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، خیابان امام خمینی، میدان جهاد

قدی
بازار قدیم قشم

۲- بازار بین‌المللی ستاره قشم ، یک مرکز خرید کامل

این بازار بین‌المللی از سال ۱۳۷۶ آغاز به کار کرد و حدود ۶۴۱ واحد فعال تجاری دارد که در سه طبقه تقسیم شده‌اند. شعب بانک‎های سپه ،صادرات، ملی، موزه حیوانات تاکسی درمی، واحدهای فروش برگ سبز، بازی‌های رایانه‌ای، رستوران سنتی، سالن مخصوص بیلیارد، فست فود، کافه تریا، آرایشگاه زنانه و مردانه و… از امکانات مختلف این شعبه از مراکز خرید قشم است.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۲ شب

آدرس بازار بین‌المللی ستاره قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گل‌ها

بازار بین‌المللی ستاره قشم

۳- سیتی سنتر ۱و ۲ قشم ، دو شعبه‌ی پر طرفدار

این دو مجموعه در دو سمت خیابان قرار دارند و با یک پل به یکدیگر متصل شده‌اند. این مجموعه را می‌توان یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید قشم نامید. در این مکان شما می‌توانید به راحتی به خرید پوشاک، بدلیجات و وسایل شکار بپردازید. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به این موارد اشاره کرد:
• شهربازی مجهز با بیش از ۲۴۰ دستگاه بازی، بولینگ
• رستوران و فست فود با فضای بیش از سه هزار متر مربع و برند‌های ایرانی مانند: پدر خوب، خانه برگر و …
• حضور برند‌های متعدد پوشاک
• طراحی مدرن با فضای آزاد زیاد برای لذت بردن بیشتر بازدیدکنندگان از این مجموعه

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۲ ظهر- ۵ عصر تا ۱۲ شب

آدرس سیتی سنتر ۱ قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار ولیعصر، نبش خیابان دریا

سیتی سنتر ۱ قشم

۴- مجتمع تجاری دریا درگهان ، مرکز خریدی جدید میان مراکز خرید قشم

این مرکز خرید حدود ۱۳۵۰ غرفه‌ی فعال دارد و در میان مراکز خرید قشم بزرگ‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این بازار تمامی صنف‌ها را در خود دارد و شما برای یک خرید کامل به مشکلی بر نمی‌خورید. در طبقه‌ی بالای مجتمع تجاری دریا رستورانی قرار دارد که شما می‌توانید یک وعده‌ی غذایی خوب را در آنجا تجربه کنید.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب

آدرس مجتمع تجاری دریا درگهان قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب

مجتمع تجاری دریا درگهان

۵- بازار قدیم درگهان ، یک بازار سنتی

این بازار از قدیمی‌ترین مراکز خرید درگهان محسوب می‌شود و همان حالت سنتی با معماری کوچه‌ای و راهروهای تودرتو را حفظ کرده است. این بازار بیشتر برای خریدهای عمده کاربرد دارد اما قدم زدن و گشت و گذار در آن حس خوبی دارد.

ساعت کار: ۷صبح تا ۱۱ شب

آدرس بازار قدیم درگهان : استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب، روبه‌روی بازار مروارید

بازار قدیم درگهان

۶- پاساژ ایران زمین قشم ، مرکز ابزار ورزشی

پاساژ ایران زمین یکی از مراکز خرید قشم است که بهترین گزینه برای خرید ابزار ورزشی محسوب می‌شود. این پاساژ با نام «مجتمع تجاری ایران زمین» نیز شناخته می‌شود. بعد از گشت و گذار می‌توانید در طبقه بالا این مجموعه که رستوران‌ها در آن قرار دارند، استراحت و غذا میل کنید.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۹ شب

آدرس پاساژ ایران زمین قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب

پاساژ ایران زمین | مراکز خرید قشم
پاساژ ایران زمین

۷- مرکز خرید خلیج فارس قشم و رستوران معروفش 

این مرکز خرید گزینه‌ی خوبی برای خرید محصولاتی مانند پوشاک، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی است. در این مرکز خرید خلیج فارس چهار طبقه دارد که یک طبقه‌ی آن مسکونی است. در دو طبقه اول آن ۸۰ فروشگاه قرار دارد و در طبقه سوم، ۳۰ واحد مسکونی. در طبقه آخر نیز رستورانی ساخته شده‌ که برای استراحت و میل کردن یک وعده لذیذ مناسب‌ است.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۲ ظهر- ۵:۳۰ عصر تا ۱۰ شب

آدرس مرکز خرید خلیج فارس قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گلها

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۴۲۹۸۷

مرکز خرید خلیج فارس قشم
بازار خلیج فارس قشم

۸- مرکز خرید مرجان قشم معروف به لؤلؤ

این مرکز خرید دو بخش دارد، بخش اول فاز اول متشکل از دو طبقه بوده که طبقه زیرزمین سوپرمارکت، طبقه همکف و اول اداری، و طبقه دوم مسکونی است. بخش دوم متشکل از ئنج طبقه دارای واحدهای تجاری، اداری و مسکونی است.
آدرس مرکز خرید مرجان: قشم ، بلوار ولیعصر ، چهار راه پردیس

ساعت کار: ۹ صبح تا ۲ ظهر- ۵ عصر تا ۱۰ شب

آدرس مرکز خرید مرجان قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گل‌ها

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۴۲۲۰۱

مرکز خرید مرجان قشم
مرکز خرید مرجان قشم

۹- مرکز خرید دو دلفین قشم ، معروف در مراکز خرید قشم

مرکز خرید دو دلفین مخصوص کسانی است که در مراکز خرید قشم به‌دنبال محصولات شیک و با کیفیت هستند. این مرکز خرید پنج ورودی در سه خیابان مختلف دارد و در آن می‌توانید لوازم برقی و خانگی، کیف و کفش، لباس های مردانه، زنانه و بچه گانه، لوازم آرایشی و عطر و کالاهایی از این دست را تهیه کنید.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۹ شب

آدرس مرکز خرید دو دلفین قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان،روبه‌روی مجتمع تجاری نور

مرکز خرید دو دلفین | مراکز خرید قشم
مرکز خرید دو دلفین قشم

۱۰- مجتمع تجاری زمرد قشم ، جایی برای خرید پوشاک

این مرکز خرید یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید لباس است. شما می‌توانید در این مکان لباس‌هایی با کیفیت و ارزان قیمت تهیه کنید. عمده‌فروشان نیز در این مجتمع فعالیت می‌کنند.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب

آدرس مرکز خرید زمرد قشم قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب، کنار مجتمع تجاری دریا

مجتمع تجاری زمرد قشم
مجتمع تجاری زمرد قشم

۱۱- مرکز خرید فردوسی قشم ، انتخابی ارزان

اگر در میان مراکز خرید قشم به دنبال گزینه‌ای ارزان هستید پیشنهاد ما مرکز خرید فردوسی است. جایی که می‌توانید انواع روسری و لباس زنانه و مردانه و کالاهای ورزشی را با قیمتی پایین از آن تهیه کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این مرکز خرید فروش انواع ماشین‌های شارژی کودکان در قیمت‌های مناسب است.

ساعت کار: ۹:۳۰ صبح تا ۲ ظهر- ۵ عصر تا ۱۱:۳۰ شب

آدرس مرکز خرید فردوسی قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گلها

شماره تماس:‌ ۰۷۶۳۵۲۴۰۴۱۰

مرکز خرید فردوسی قشم | مراکز خرید قشم
مرکز خرید فردوسی قشم

۱۲- مجتمع تجاری و اداری نخل زرین | مراکز خرید قشم

این مجتمع از دو بخش اداری و تجاری تشکیل شده است و مساحتی بالغ بر شش هزار متر مربع دارد. فاز اول مجتمع ۷۲ واحد تجاری و اداری را در خود جای داده است. فاز دوم نیز با وسعت ۶۸ هزار متر مربع به چند بلوک تقسیم می‌شود که در هر بلوک تعدادی فروشگاه، واحد اداری، سوئیت و هتل وجود دارد. بخش دیگری از فاز دوم به مجتمع دانشگاهی اختصاص داده‌ شده است.

آدرس مجتمع تجاری و اداری نخل زرین قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار ولیعصر، نرسیده به میدان امام قلی خان

شماره تماس:‌ ۰۷۶۳۵۲۴۱۰۰۷

مجتمع تجاری و اداری نخل زرین
مجتمع تجاری و اداری نخل زرین

۱۳- مرکز خرید سیمرغ قشم ، سالن بیلیارد و رستوران

یکی دیگر از مراکز خرید قشم، مرکز خرید سیمرغ است که چهار طبقه دارد و مجموعه‌ای کامل از خرید، تفریح و سرگرمی است.

آدرس مجتمع تجاری و اداری نخل زرین قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار ولیعصر، میدان امام قلی خان

مرکز خرید سیمرغ | مراکز خرید قشم
مرکز خرید سیمرغ قشم

۱۴- مجتمع تجاری اطلس درگهان

بسیاری از مسافران تنها به قصد خرید عازم قشم می‌شوند. به همین خاطر، شناخت مراکز خرید قشم برای آنها بسیار حائز اهمیت است. اگر به دنبال کیف و چمدان‌های بسیار عالی و ارزان قیمت هستید، باید به مجتمع تجاری اطلس درگهان سری بزنید. این مرکز خرید به صورت اختصاصی تنها در حوزه کیف و چمدان فعالیت می‌کند. پس شما قطعا می‌توانید در آنجا کیف و چمدان‌هایی به قیمت بسیار مناسب و با کیفیت عالی پیدا کنید. در مجتمع تجاری اطلس می‌توانید انواع کیف و چمدان، از ارزان قیمت تا برند و لوکس را بیابید. پس می‌توان گفت که در این پاساژ نسبت به قدرت خرید هر مشتری، گزینه مناسبی وجود خواهد داشت.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۲۲ شب

آدرس مجتمع تجاری اطلس درگهان: استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان، پشت مجتمع تجاری دو دلفین

مجتمع تجاری اطلس درگهان | مراکز خرید قشم
مجتمع تجاری اطلس درگهان

۱۵- بازار نخل درگهان، زیباترین بازار سنتی قشم در میان مراکز خرید قشم

در سی‌ام دی ماه سال ۱۳۹۲، در مساحتی بالغ بر ۹۲۰۰ متر مربع، یکی از زیباترین مراکز خرید قشم ساخته شد. این مرکز خرید زیبا که در مجاورت مرکز خرید اطلس درگهان قرار گرفته، دارای حدود ۲۳۰ فروشگاه کوچک و بزرگ است. جالب است بدانید که بازار نخل درگهان لقب زیباترین بازار سنتی قشم را از آن خود کرده. این بازار زیبا مخصوص فروش پوشاک است. البته باید در جریان باشید که اکثر فروشگاه‌های بازار نخل درگهان، مخصوص فروش عمده پوشاک هستند. به همین خاطر اگر در حوزه فروش پوشاک مشغول به کار هستید، این بازار می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید اجناس مغازه شما باشد.

اما در میان این همه فروشگاه، حتما مغازه‌هایی را پیدا خواهید کرد که فروش تک و عمده را به صورت یک‌جا انجام می‌دهند. به همین خاطر مسافران می‌توانند از قیمت مقرون‌به‌صرفه و کیفیت مناسب پوشاک بازار نخل درگهان استفاده کنند. علاوه بر این، باید بدانید که در این مرکز خرید، امکانات رفاهی همچون رستوران و کافی شاپ نیز تعبیه شده تا مسافران بتوانند پس از یک خرید جانانه، نفسی تازه کنند.

ساعت کار : ۹ صبح تا ۲۲ شب

آدرس بازار نخل درگهان : جزیره قشم، درگهان، جنب پاساژ اطلس

بازار نخل درگهان
بازار نخل درگهان

۱۶- بازار پردیس قشم

بازار پردیس قشم، از نظر ظاهری با بازار نخل بسیار تفاوت دارد. این بازار جزء مراکز خرید مدرن قشم محسوب می‌شود و ظاهری زیبا دارد. بازار پردیس قشم در چهار طبقه ساخته شده و هرآنچه که بخواهید را می‌توانید داخل آن پیدا کنید. اما اکثر مغازه‌داران و گردشگران، این بازار را به لباس‌های مجلسی زنانه می‌شناسند. بسیاری از فروشگاه‌های داخل این بازار، اقدام به فروش عمده می‌کنند و برای کسانی که قصد خرید عمده دارند، مناسب هستند. اما در عین حال، برخی از فروشگاه‌ها تک فروش‌اند و خوشبختانه قیمت آنها تفاوت زیادی با قیمت عمده ندارد. به همین خاطر اگر در بین مراکز خرید قشم به دنبال بازاری برای خرید لباس شب زنانه هستید، به بازار پردیس بیایید. همچنین برای رفاه حال بازدیدکنندگان، یک کافی شاپ بزرگ در طبقه همکف و یک رستوران عالی در طبقه سوم تعبیه شده است. پس می‌توانید حین خرید خستگی را از تن دور کنید.

ساعت کار : ۹:۳۰ صبح تا ۱۴ ظهر – ۱۷ عصر تا ۲۳:۳۰ شب

آدرس بازار پردیس قشم : استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گلها

بازار پردیس قشم | مراکز خرید قشم
بازار پردیس قشم

۱۷- مجتمع تجاری پرشین گلف | مراکز خرید قشم

مجتمع تجاری پرشین گلف قشم، بی شک یکی از پرتردد‌ترین و پرطرفدار‌ترین مراکز خرید قشم محسوب می‌شود. در این مرکز خرید بزرگ، یک هتل سه ستاره قرار گرفته است. به همین خاطر مرکز خرید پرشین گلف، همواره شلوغ بوده و جمعیت زیادی از بازدیدکنندگان در آن حضور دارند. علاوه بر آن باید بدانید که این مجتمع تجاری، دارای تنوع زیادی از محصولات است و بر خلاف برخی از مراکز خرید قشم، به یک صنف خاص و یا فروش عمده اختصاص داده نشده. شما در این مرکز خرید می‌توانید انواع لباس زنانه، کیف، کفش، لوازم خانگی، لوازم الکتریکی و غیره را بیابید. حتی شاید بتوانید کمابیش شاهد برندهای روز دنیا مثل آدیداس و نایکی نیز باشید. در ضمن یک هایپر مارکت بسیار بزرگ در این پاساژ قرار گرفته تا بتوانید مایحتاج روزانه خود را تهیه کنید. این پاساژ در نزدیکی آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس بوده و منظره زیبایی دارد.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۲۲ شب

آدرس مجتمع تجاری پرشین گلف: استان هرمزگان، جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب، پشت مجتمع تجاری دریا

مجتمع تجاری پرشین گلف | مراکز خرید قشم
مجتمع تجاری پرشین گلف

اگر تجربه خرید در قشم را دارید به ما بگویید کدام مرکز خرید را امتحان کرده‌اید و اگر بخواهید دو تا از آن‌ها را دوستان‌تان پیشنهاد کنید، آن‌ها کدام هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و در بهبود کیفیت مطالب شریک سفرزون باشید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های قشم کلیک کنید.