سایدا سفر

یکی از مقاصد مهم گردشگری ایرانیان در مناسبت‌ها و تعطیلات مختلف، استانبول است؛ با اینکه قیمت بلیط ترکیه استانبول با توجه به نوسانات نرخ ارز افزایش پیدا کرده است، اما با این حال بسیاری از ایران سفر به این شهر را برای اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. استانبول جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد اما یکی از جذابیت‌های سفر به این شهر، خوردن غذاها و خوراکی‌های ترکیه است. ما قصد داریم در این مقاله با چند نمونه از بهترین رستوران‌های استانبول که فاصله نزدیکی با فرودگاه این شهر دارند آشنا شویم.

معرفی رستوران‌های استانبول

اگر پس از بررسی قیمت بلیط ترکیه استانبول قصد سفر به این شهر دارید، توصیه می‌شود با بهترین رستوران‌های این شهر که فاصله کمی با فرودگاه آن دارند،‌ آشنا شوید. استانبول یکی از شهرهای پرجنب و جوش است که در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توان این جنب و جوش را مشاهده کرد. یکی از مکان‌های پرطرفدار در این شهر در میان گردشگران منطقه تکسیم و بی‌اوغلو است که در بین مناطق مختلف این شهر کمترین فاصله را با فرودگاه دارد. رستوران‌های متعددی در این دو منطقه وجود دارد که از گردشگران و افراد محلی با بهترین غذاهای ترکی و بین‌المللی پذیرایی می‌کنند.

رستوران مزه بای لیمون تری (Meze by Lemon Tree)

در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی ترکیه را که به سبک مدرن طبخ شده‌اند، امتحان کرده و نوش جان کنید. یکی از ویژگی‌های این رستوران فضای داخلی پر جنب و جوش و همچنین کارکنان بسیار خوش برخورد آن است. مطمئن باشید در این رستوران تمامی غذاها با ذائقه شما تناسب دارد و از خوردن هیچ‌کدام از غذاهای این رستوران پشیمان نمی‌شوید. در این رستوران علاوه بر غذاهای سنتی ترکی، انواع غذاهای بین‌المللی نیز سرو می‌شود.

رستوران مزه بای لیمون تری

رستوران هایور (Hayvore)

این رستوران بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند فرهنگ غنی غذاهای ترکیه را تجربه کنند. این رستوران که در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد بهترین مکان برای خوردن و لذت بردن از غذاهای اصیل دریای سیاه است. کارکنان این رستوران بسیار خوش‌ برخورد بوده و همه آن‌ها از اهالی مناطق دریای سیاه هستند. به همین دلیل این رستوران در کنار غذاهای خوشمزه، حس و حال متفاوتی به دلیل حضور کارکنان خود دارد.

رستوران اوتانتیک آنادولو یمکلری (Otantik Anadolu Yemekleri)

غذاهایی که در این رستوران طبخ و برای مهمانان سرو می‌شود ترکیبی از دستورالعمل‌های سنتی ترکی و دنیای مدرن هستند؛ به همین دلیل این رستوران در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. گردشگران می‌توانند به راحتی در منوی این رستوران اغلب غذاهای سنتی ترکی را پیدا کنند. این رستوران برای افرادی که گیاه‌خوار بوده و فراورده‌های گوشتی مصرف نمی‌کنند نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود و گزینه‌های متنوعی از غذاهای گیاهی در دسترس دارند.

رستوران تام تام کباب (Tomtom Kebab)

اگر به دنبال یک رستوران بسیار خوب برای سرو انواع کباب در منطقه تکسیم و در نزدیکی فرودگاه استانبول هستید، بدون شک تام تام کباب بهترین گزینه است. محبوبیت و معروفیت این رستوران در استانبول بیشتر به دلیل پیش‌غذاهای لذیذ و آدانا کباب و اورفا است. این رستوران محیطی دنج و دوست داشتنی دارد که در روزهای تعطیل تا نیمه شب فعال بوده و از گردشگران پذیرایی می‌کند.

رستوران زوبییر اوجاقباشی (Zübeyir Ocakbaşı)

یکی از ویژگی‌های این رستوران فضای داخلی و بیورنی دلپذیر و جذاب آن است؛ امکان پخت انواع کباب توسط مشتریان وجه تمایز این رستوران به سایر رستوران‌های استانبول است. گردشگران و مشتریان می‌توانند در حالی که مشغول صحبت با دوستان و عزیزان خود هستند، کباب‌های دلخواه خود را در اجاق‌های مخصوص طبخ کرده و نوش جان کنند. این رستوران برای افرادی که عاشق گوشت و کباب هستند بهترین گزینه محسوب می‌شود.

رستوران صابیرتاشی

رستوران صابیرتاشی (Sabırtaşı Restaurant)

اگر می‌خواهید که فرصت خوردن دسترهای خوشمزه و جذاب ترکی، مانند باقلوا را در کنار غذاهای اصلی و سنتی این کشور تجربه کنید، رستوران صابیرتاشی بهترین گزینه است. یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار ترکی، ایچلی کوفته (içli köfte) است که در این رستوران طبخ و برای مشتریان سرو می‌شود. در واقع اگر می‌خواهید بهترین ایچلی کوفته را در استانبول بخورید حتما به این رستوران سر بزنید. یکی از نکات مثبت در مورد این رستوران برخورد بسیار مؤدبانه و دوستانه کارکنان آن است به طوری که مشتریان حس حضور در خانه یک دوست صمیمی را پیدا می‌کنند.

رستوران آسمالی جاوید (Asmalı Cavit)

اگر بعد از پیاده شدن از هواپیما و رسیدن به شهر استانبول به دنبال یک رستوران خوب برای صرف غذا بودید، این رستوران بهترین گزینه است. این رستوران طراحی داخلی بسیار زیبایی دارد که در کنار طبخ و سرو غذاهای لذیذ و خوشمزه توانسته نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کند. کوفته، کباب و صدف سرخ شده از محبوب‌ترین غذاهای موجود در منوی این رستوران است.

لذت چشیدن طعم لذیذ غذاهای ترکی در استانبول

استانبول شهری پر جنب و جوش و برخوردار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی است که در طول سال از گردشگران زیادی از سراسر دنیا پذیرایی می‌کند. به غیر از بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، یکی از جذابیت‌های سفر به استانبول چشیدن طعم غذاهای لذیذ ترکی است. رستوران‌های متعددی در مناطق مختلف استانبول وجود دارد که منطقه تکسیم به دلیل نزدیک بودن به فرودگاه اصلی این شهر بیشتر مورد توجه است. تعداد زیادی از بهترین رستوران‌های استانبول در این منطقه قرار دارد که می‌توان طعم انواع غذاهای سنتی ترکی و غذاهای بین‌المللی را در آن‌ها تجربه کرد. امروزه با توجه به افزایش و نوسان قیمت بلیط ترکیه استانبول، می‌توان با مراجعه به سایت‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری، بلیط سفر به استانبول را بهترین قیمت تهیه کرد.