سایدا سفر

اگر به پایتخت ترکیه می‌خواهید، بروید باید راهی شهر زیبای آنکارا شوید. شهری که تلفیقی از مدرنیته و سنت است و جاذبه‌های دیدنی و متنوعی دارد. در چند سال اخیر خرید تور آنکارا یکی از پرطرفدارترین تورهای مسافرتی بوده است. آنکارا زیبایی‌های منحصر‌به‌فردی دارد به همین دلیل توریست‌های زیادی از سراسر دنیا به این منطقه می‌روند. آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه از لحاظ صنعتی و تجاری نقش مهمی در ترکیه داشته است. به همین دلیل افراد زیادی روزانه به آن رفت‌وآمد می‌کنند. در چند سال اخیر بسته‌بودن سفارت کانادا در ایران باعث شده است، هموطنان ما که وقت سفارت کانادا را دارند، برای گرفتن ویزای کانادا به این شهر ترکیه بیشتر تردد داشته باشند. در این مقاله ما به بررسی تور آنکارا و جاذبه‌های گردشگری آنکارا پرداخته‌ایم.

اطلاعات مهم درباره شهر آنکارا 

کشور ترکیه در محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا و در نیم کره شمالی جهان قرار گرفته است. از کشورهای هم مرز ترکیه می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • ایران
  • بلغارستان
  • یونان
  • سوریه
  • عراق
  • گرجستان
  • ارمنستان
  • جمهوری آذربایجان

از لحاظ موقعیتی شهر آنکارا، دومین شهر بزرگ ترکیه است و به عنوان پایتخت این کشور فرهنگ، آداب و رسوم جذابی دارد. موقعیت جغرافیایی این شهر به صورتی است که در میان سه رودخانه و چهار کوه قرار گرفته است. آنکارا به عنوان مرکز جاذبه‌های گردشگری متنوع، مرکز بازرگانی و فرهنگ شناخته می‌شود. زبان و واحد پول آن به ترتیب ترکی استانبولی و لیر یا تله است. اختلاف ساعت در آنکارا با تهران یک ساعت و ۳۰ دقیقه عقب‌تر است. فرودگاه بین ‌المللی اسن‌بوغا Esenboğa Uluslararası Havalimanı از پرمسافرترین فرودگاه‌های این شهر است که پروازهای بین‌المللی در آن‌ها انجام می‌شود.

اطلاعات مهم درباره شهر آنکارا

خرید تور آنکارا لحظه آخری 

تور لحظه آخری به توری گفته می‌شود که یک یا دو روز که به زمان تور باقی مانده است و سهمیه رزرو آن‌ پر نشده و آژانس‌های مسافرتی مجبور می‌شوند با قیمتی ارزان‌تر از قیمت واقعی تور را عرضه کنند. تنها مشکلی که در این نوع تورهای مسافرتی وجود دارد این است که در هر لحظه باید آماده سفر باشید‌؛ چون امکان دارد پرواز شما یک روز یا چند ساعت دیگر باشد. برای افرادی که اهل سفر هستند و می‌توانند کارهای خود را رها کنند و راهی سفر شوند، تورهای لحظه‌ای بهترین انتخاب هستند و با قیمت ارزانی می‌توانند آن‌ها را بخرند. به ویژه برای تورهای آنکارا که به ویزا نیازی ندارند و در روزهای نزدیک به سفر می‌توانید با قیمت ارزانی آن‌ها را بخرید.

بهترین زمان برای سفر به آنکارا 

بهترین زمان برای سفری آرامش‌بخش به آنکارا در ماه‌های مه تا جولای است. این زمان در تقویم شمسی از اوایل اردیبهشت تا اوایل تیرماه ادامه خواهد داشت. برای سفر به آنکارا ماه‌های جولای تا سپتامبر هم مناسب هستند. به طور کلی نیمه دوم سال میلادی برای سفر به آنکارا زمان مناسبی محسوب می‌شود. دیگر زمان‌های از سال بسته به این که چه مواردی که می‌خواهید در سفر تجربه کنید یا نکنید، می‌توانند برای سفر مناسب باشند. به طور مثال اگر می‌خواهید در ماه‌های که میزان بارش در آنکارا کم‌تر است به این شهر سفر کنید. ماه‌های سپتامبر، آگوست و جولای بهترین زمان هستند.

جاذبه‌های گردشگری آنکارا 

با خرید تور آنکارا می‌توانید جاهای دیدنی ترکیه را ببینید. از جاذبه‌های گردشگری آنکارا به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

دریاچه موگان Lake Mogan

دریاچه موگان دریاچه‌ای کوچک است که در جنوب شهر گل‌باشی قرار دارد. این شهر زیبا در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب آنکارا قرار گرفته است. این دریاچه مساحتی حدود ۵.۶۱ کیلومتر مربع دارد و پنج متر متوسط عمق دریاچه است.

دریاچه موگان Lake Mogan

قلعه آنکارا Ankara Castle

این قطعه چشم‌انداز مبهوت‌‌کننده‌ای از شهر آنکارا را نشان می‌دهد و در بالای تپه‌ای در محله اولوس قرار گرفته است. در اصل این قلعه ارگ قرون وسطایی است که قدمت ۱۰۰۰ ساله دارد. در نزدیکی برج ساعت ورودی اصلی قلعه قرار دارد. این قلعه از چند ساختمان تاریخی تشکیل شده است که در برخی از آن‌ها گالری‌های متنوع، رستوران، کافه و فروشگاه‌های صنایع دستی قرار گرفته است.

عبادتگاه آگوستوس Temple of augustus 

این عبادتگاه در قرن اول میلادی ساخته شده است و در کنار مسجد حاجی بایرام و جزو سالم‌ترین سنگ نوشته بر جای مانده از شرح حال زندگی اولین امپراطور روم و جنگ‌های آگوستوس است.

آکواریوم آکوا وگا آنکارا Aqua Vega Aquarium

در این آکواریوم انواع جانوران دریایی، خارتنان، اسب‌های دریایی، لاک‌پشت‌ها، ماهی‌ها، اسب‌های دریایی در یک تونل بزرگ به نمایش گذاشته شده است.

سخن پایانی 

آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه، شهری از تلفیق مدرنیته و سنت است و جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند آکواریوم آکوا وگا آنکارا، عبادتگاه آگوستوس و قلعه آنکارا و دریاچه موگان در این شهر وجود دارد. بهترین زمان برای سفر به این شهر ماه‌های مه تا جولای است.