سایدا سفر

دریافت پاسپورت ویزا شده، برای هر مسافر بین‌المللی، امری حیاتی است. با این حال، فرآیند دریافت پاسپورت و مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری برای تحویل آن، می‌تواند وقت‌گیر و پیچیده باشد. اینجاست که خدمات پیکاپ پاسپورت به کمک شما می‌آیند.

پیکاپ پاسپورت چیست؟

پیکاپ پاسپورت یک سرویس ویژه است که توسط تعداد محدودی از شرکت‌های خصوصی ارائه می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری، گذرنامه ویزا شده خود را تحویل بگیرید. این شرکت‌ها به‌عنوان واسط عمل کرده و با هماهنگی با سفارتخانه یا کنسولگری مربوطه و پلیس گذرنامه جمهوری اسلامی ایران پاسپورت شما را پس از صدور ویزا دریافت کرده و به محل مورد نظر شما تحویل می‌دهند.

چرا به پیکاپ پاسپورت نیاز دارید؟

موارد متعددی وجود دارد که استفاده از خدمات پیکاپ پاسپورت را ضروری می‌سازد. برخی از مهم‌ترین دلایل عبارتند از:

  • صرفه‌جویی در وقت و جلوگیری از خروج ارز از کشور: همان‌طور که گفته شد، پیکاپ ویزا یا پاسپورت باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های رفت‌وآمد شما می‌شود.
  • راحتی و آسودگی خاطر: دیگر نیازی به نگرانی در مورد صف‌های طولانی و اتلاف وقت در سفارتخانه یا کنسولگری نخواهید داشت. با خیال راحت به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید و شرکت‌های واسط، گذرنامه شما را تحویل می‌گیرند و پیکاپ پاسپورت شما انجام خواهد شد.
  • امنیت بالا: شرکت‌های معتبر پیکاپ پاسپورت، از تیم‌های مجرب و خودروهای مخصوص برای حمل‌ونقل گذرنامه‌ها استفاده می‌کنند و امنیت برای آن‌ها در اولویت قرار دارد.
  • دریافت در محل دلخواه: شما می‌توانید محل دلخواه خود، مانند منزل، محل کار یا هر مکان دیگری را برای دریافت پاسپورت تعیین کنید.
  • بیمه: برخی از شرکت‌های پیکاپ پاسپورت، برای گذرنامه‌های شما بیمه‌نامه در نظر می‌گیرند که خیال شما را از هر گونه خسارت احتمالی راحت می‌کند.
  • پیگیری آنلاین: امکان پیگیری آنلاین وضعیت پاسپورت خود را خواهید داشت و از تمامی مراحل تحویل و دریافت مطلع می‌شوید.
  • خدمات تکمیلی: برخی از شرکت‌ها علاوه بر پیکاپ پاسپورت، خدمات تکمیلی دیگری مانند ترجمه مدارک، تکمیل فرم‌های درخواست ویزا و مشاوره تخصصی را نیز ارائه می‌دهند.

کشورهایی که در ایران سفارتخانه ندارند

کشورهایی که در ایران سفارتخانه ندارند

برقراری روابط سیاسی میان کشورها از طریق سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها انجام می‌شود. سفارتخانه‌ها، نماد یک کشور در سرزمین دیگر هستند و طیف وسیعی از امور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و کنسولی را بر عهده دارند. با این حال، به دلایل مختلف، برخی کشورها در بعضی کشورها دیگر سفارتخانه ندارند. در این بخش، به بررسی کشورهایی که در ایران سفارتخانه ندارند می‌پردازیم و دلایل احتمالی این موضوع را توضیح خواهیم داد.

۱. ایالات متحده آمریکا

ایران و ایالات متحده آمریکا، از سال ۱۳۵۷ به بعد، روابط سیاسی خود را قطع کرده‌اند. اشغال سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان ایرانی در همان سال، نقطه عطفی در این زمینه بود. از آن زمان تاکنون، منافع آمریکا در ایران توسط کشور سوئیس به‌عنوان حافظ منافع، تأمین می‌شود. شهروندان آمریکایی که قصد سفر به ایران را دارند، می‌بایست از طریق سفارت سوئیس در تهران، برای دریافت ویزای ایران اقدام نمایند.

۲. انگلستان

روابط سیاسی ایران و بریتانیا نیز سابقه‌ای طولانی دارد. با این حال، تنش‌های اخیر میان دو کشور، منجر به کاهش سطح روابط شده است. در سال ۱۳۹۴، سفارت بریتانیا در تهران به آتش کشیده شد و در پی آن، بریتانیا سطح روابط دیپلماتیک خود با ایران را کاهش داد.

۳. کانادا

ایران و کانادا نیز روابط سیاسی خود را قطع کرده‌اند. قطع روابط در سال ۱۳۹۰ و پس از اقدامات تلافی‌جویانه کانادا در قبال برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفت. در حال حاضر، کانادا از طریق کشور ترکیه به تأمین منافع خود در ایران می‌پردازد. شهروندان کانادایی که قصد سفر به ایران را دارند، می‌بایست از طریق سفارت ترکیه در تهران برای دریافت ویزای ایران اقدام نمایند.

علاوه بر سه کشوری که ذکر شد، چندین کشور دیگر نیز در ایران سفارتخانه ندارند.

مزایای پیکاپ پاسپورت با نیلگام سفر: فراتر از صرفه‌جویی در زمان و هزینه

مزایای پیکاپ پاسپورت با نیلگام سفر: فراتر از صرفه‌جویی در زمان و هزینه

مزایای پیکاپ پاسپورت با نیلگام سفر فراتر از صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. با انتخاب این سرویس، می‌توانید از آسودگی خاطر و امنیت کامل نیز بهره‌مند شوید:

  1. صرفه‌جویی در وقت و هزینه: قیدِ هزینه‌های اضافی بلیط و اقامت در کشور واسطه را بزنید و با خیال راحت در خانه به کارهایتان برسید.
  2. سرعت و اطمینان: نیلگام سفر با سابقه‌ی درخشان و شبکه‌ی ارتباطی قوی، پیکاپ پاسپورت شما را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.
  3. پیگیری آنلاین: با استفاده از سامانه‌ی آنلاین نیلگام سفر، به‌صورت لحظه‌ای از وضعیت پرونده‌ی خود مطلع شوید.
  4. دفاتر برون‌مرزی: نیلگام سفر با داشتن دفاتر برون‌مرزی در ترکیه، ارمنستان و دبی و ارتباط مستقیم با سفارتخانه‌ها، روند پیگیری را برای شما تسهیل می‌کند.
  5. امنیت و آرامش خاطر: با سپردن کار به متخصصان مجرب نیلگام سفر، استرس و نگرانیِ مربوط به پاسپورت خود را به طور کامل کنار بگذارید.

مجوزهای قانونی نیلگام سفر

هلدینگ بزرگ نیلگام سفر با اخذ مجوزهای لازم از پلیس مهاجرت، به طور قانونی و امن، امکان پیکاپ ویزا یا پاسپورت شما را از سفارتخانه‌های مختلف در سراسر جهان فراهم می‌کند. این مجوزها تضمین می‌کنند که پاسپورت شما در امن‌ترین حالت ممکن حمل‌ونقل شده و به دستتان خواهد رسید.

همچنین نکته مهمی که نیلگام را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند، بیشترین تعداد پرواز در هفته و بیشترین تعداد پیکاپ ویزا را در بین شرکت‌ها در طول سال دارد.