سایدا سفر

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید به جای استفاده از قطار یا هواپیما با خودروی شخصی‌تان سفر کرده و به جای فکر کردن به مقصد، از مسیر سفر خود نیز لذت ببرید و یا حتی ترجیح می‌دهید که روزهای تعطیل آخر هفته را نیز در خانه نمانده و حتی به شهرهای نزدیک محل اقامت‌تان سفر کرده و از زیبایی‌های اقصی نقاط کشورمان لذت ببرید، در چنین شرایطی بهتر است که قبل از اغاز سفر، لوازم ضروری‌ای را تهیه کرده تا بتوانید سفری ایمن و بدون دردسر را تجربه کنید. بر اساس تجربه و تماس های صورت گرفته با امداد خودرو محمود بهرامی جهت جلوگیری از حوادث احتمالی این لیست را تهیه و خدمت مسافران عزیز ارائه میشود.

زنجیر چرخ

اگر قصد سفر کردن به نقاط سردسیری و کوهستان کشور را داشته و یا در فصل زمستان یا پاییز تصمیم به مسافرت گرفته‌اید، باید حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشید.
زنجیر چرخ‌ها از لیز خوردن خودرو در جاده به هنگام بارش برف و باران و یا یخ‌بندان جلوگیری کرده که انواع مختلفی داشته و برای خودروهای مختلف، متفاوت هستند پس بهتر است که قبل از اقدام برای خرید با انواع آن آشنا بوده و مزایای هر یک را به درستی بررسی کنید و زنجیر چرخی متناسب با خودرویتان خریداری کنید.
فراموش نکنید که پس از خرید، حتما بستن زنجیر چرخ را در شرایط عادی امتحان کرده تا در مواقع نیاز دچار مشکل نشوید.

جعبه ابزار خودرو

جعبه ابزار خودرو یکی از مواردی است که نه تنها در هنگام مسافرت بلکه در مواقع عادی نیز بهتر است که در ماشین همراه‌تان باشد.
عموما جعبه ابزارها، کیف‌های کوچکی هستند که تعدادی از ابزارهای مورد نیاز خودرو مانند انواع آچار، پیچ گوشتی، انبر دست، سیم چین، چسب، کابل باتری و … در آن قرار گرفته تا در صورت نیاز و خرابی‌های جزئی گرفتار جاده نشده و بتوانید به راحتی مشکل را حل کرده و به مسیر خود ادامه دهید.

لاستیک زاپاس و مثلث خطر

قطعا می‌دانید که یک سری اتفاقات به هنگام استفاده از خودرو غیر قابل اجتناب بوده و علاوه بر آن، تعمیرگاه نیز همیشه در دسترس شما قرار نخواهد داشت پس لاستیک زاپاس یکی از اصلی‌ترین لوازم خودرو است که در صورت کم باد شدن و پنچر شدن لاستیک‌های اتومبیل می‌تواند به داد شما برسد، و شما به راحتی می‌توانید در چنین شرایطی لاستیک خودرویتان را بدون معطلی تعویض کنید.
به همراه داشتن مثلث خطر که در زمان ایست خودرو در کنار جاده یا خیابان و به منظور هشدار دادن به سایر رانندگان جهت توقف شما مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز بسیار ضروری بوده و با قرار دادن آن از فاصله ۷۰ الی ۲۰۰ متری محل توقف‌تان از تصادفات در زمان ایست خودرویتان جلوگیری خواهد کرد.

جعبه کمک‌های اولیه

یکی از لوازمات ضروری خودرو در هنگام سفر که در ارتباط مستقیم با جان سرنشینان خواهد بود، جعبه کمک‌های اولیه است.
جعبه کمک‌های اولیه حاوی لوازمات بهداشتی و مورد نیاز مانند چسب زخم، بتادین، سرم شستشو، گاز طبی، بانداژ و … به هنگام وقوع حوادثات جزئی است و می‌تواند در چنین شرایطی بسیار کارآمد واقع شود.

سیم بکسل

سیم بکسل وسیله‌ای است که در صورت خراب شدن خودرو می‌توان با استفاده از آن، خودروی متوقف شده را توسط خودروی دیگری حمل و جابجا کرد.
برای جابجایی خودرو موظف هستید تا از سیم بکسل‌های استاندارد و مقاوم استفاده کنید و به هیچ عنوان سمت طناب‌های معمولی نروید زیرا انجام چنین کاری می‌تواند باعث بروز حوادثی غیر قابل جبران شود.

کپسول آتش نشانی

شاید تصور کنید که کپسول‌های آتش نشانی بزرگ و جاگیر بوده و نمی‌توانید فضایی را به آن اختصاص دهید اما سخت در اشتباهید، کپسول‌های آتش نشانی مخصوص خودرو در ابعاد یک کیلوگرمی و به صورت پودری و گازی موجود هستند که فضای بسیار کمی را اشغال کرده و به راحتی می‌توانید آن را در گوشه و کنار صندوق خودرویتان نیز جای دهید.
اختصاص دادن فضای کوچک به کپسول آتش نشانی بهتر از رسیدن صدمه به خودرو است پس بهتر است که کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو را همیشه به همراه داشته و به صورت مرتب میزان شارژ آن را چک کنید تا از ناکارآمد شدن محتویات داخل آن به واسطه گذشت زمان جلوگیری کنید.

کمپرسور باد مخصوص خودرو

کمپرسورهای باد لاستیک خودرو مسافرتی نیاز به اتصال برق شهری نداشته و می‌توان با استفاده از برق خودرو به راحتی از آن استفاده کرد.
عموما کمپرسورهای باد خودرو به قسمت فندک خودرو متصل شده و به راحتی می‌توانند تنظیمات باد لاستیک‌ها را انجام داده و شما را از گرفتار جاده شدن برهانند.

چک لیست بالا مخصوص وسایل و لوازمی است که به هنگام سفر با خودرو، برای حفظ و نگهداری خودرو مهم و حیاتی محسوب شده و هر کدام وظبفه خاصی را در این راستا بر عهده دارند اما علاوه بر این وسایل، لوازم دیگری نیز به هنگام سفر با خودرو باید به همراه داشته باشید تا بتوانید سفری راحت و ایمن را به همراه همسفرانتان تجربه کنید.

سایر لوازمات ضروری موجود در خودرو به هنگام سفر

  1. چادر مسافرتی و کمپینگ
  2. صندلی پیک نیک تاشو
  3. پتو مسافرتی
  4. شارژر فندکی
  5. چراغ قوه
  6. کیسه زباله
  7. زیر انداز
  8. ژل آتش‌زا
  9. جارو شارژی
  10. آب آشامیدنی
  11. خوراکی
  12. فلاسک
  13. دستمال کاغذی
  14. لیوان
    و …
    بخشی از لوازمات مورد نیاز به هنگام سفر هستند که بهتر است حتی در مسیرهای کوتاه نیز برای احتیاط آن‌ها را به همراه داشته باشید.

فراموش نکنید که به هنگام سفر، چک لیست بالا را به خوبی چک کرده و از وجود تمامی وسایل درون خودرو مطمئن شوید.
علاوه بر این بهتر است که قبل از آغاز سفر، خودرویتان را به تعمیرگاهی مجهز و مجرب برده و از تعمیرکاران ماهر بخواهید تا خودرویتان را به خوبی بررسی کرده و از سالم بودن تمامی قطعات و قسمت‌های مختلف آن مطمئن شوند.
در صورت نیاز، امداد خودرو محمود بهرامی تعمیرکاران و امداد کاران باتجربه و ماهر خود را به محل شما اعزام کرده تا با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها بتوانند سلامت خودرویتان را به صورت کامل بررسی کنند.
هم‌چنین یکی از وظایف اصلی امداد خودرو، اعزام به محل در زمان وقوع حادثه است پس بهتر است که شماره تماس امداد خودرو محمود بهرامی به شماره ۰۹۱۲۱۴۱۰۰۵۶ را که بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین نمایندگی امداد خودرو است را در طی مسیر سفر خود به همراه داشته تا در صورت نیاز و یا بروز حادثه بتوانید از این خدمات ارزشمند استفاده کرده و به سرعت به مسیر خود ادامه دهید.