همه ما شهر‌های ایران را با طبیعت بکر و آثار تاریخی آن شهر می‌شناسیم. وقتی قبل از سفر لیست، جاهای دیدنی مقصد را می‌نویسیم؛ همه لیست طبیعت، تاریخ، بازارگردی است. 

اما کنار کمپ زنی در طبیعت و عکاسی از آثار تاریخی یا خرید از مراکز خرید پارک‌های آبی قرار دارند. به نظر شما وقت آن نشده که هیجان را به برنامه سفر اضافه کنید؟ در این نوشته سراغ سه تا از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی کشور یعنی پارک آبی تبریز، پارک ساحلی آفتاب و پارک برفی کیش می‌رویم. در پارک آبی سوار سرسره می‌شویم، هیجان را تجربه می‌کنیم.

چرا به پارک آبی برویم؟ 

در پارک آبی تبریز یا پارک ساحلی آفتاب تفریحات متنوعی از سرسره‌های مارپیج گرفته تا موج‌سواری در دریا را تجربه می‌کنید. وقتی در پارک برفی کیش ماهی‌دودی را امتحان می‌‌کنید درحالی‌که دانه‌های برف به‌صورت شما می‌‌خورد. در واقع در پارک آبی تبریز، پارک ساحلی آفتاب و پارک برفی کیش لحظات هیجان‌انگیز را تجربه می‌کنیم که حس ترس یا شادی را همراه دارد.

پارک آبی تبریز 

اولین تجربه سرسره سواری را از پارک آبی تبریز شروع می‌کنیم. در پارک آبی تبریز در رودخانه ۱۸۰ متری سوار یوتیوب می‌شوید، به‌دوراز هیجان پارک آبی تبریز در مسیر حرکت می‌کنید. در زیر امکانات پارک آبی تبریز را می‌بینید: 

_ سرسره مارپیچ مالتی

_ سرسره تونلی 

_ سرسره موج

_ سرسره مخصوص کودکان 

_ استخر موج

_ سونا و جکوزی

پارک آبی تبریز

ورودممنوع به پارک 

ورود عموم افراد به پارک آبی تبریز مجاز است البته اگر جزو دسته زیر نباشند.

_  افرادی که دارو خواب‌آور استفاده می‌کنند؛ 

_افراد توان‌خواه 

_ کودکان زیر سال

سانس پارک آبی تبریز 

در طول هفته روز‌های فرد برای آقایان و روز‌های زوج برای خانم‌ها است. آقایان و خانم‌ها در روزهای مشخص شده مجاز به ورود به پارک آبی تبریز هستند. همچنین این پارک هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۲۳ شب فعالیت می‌‌کند.

پارک ساحلی آفتاب 

گل سرسبد پارک‌های آبی مشهد، پارک ساحلی آفتاب است. این پارک در سال ۱۳۹۰ در هفت‌طبقه ساخته شد که بزرگ‌ترین پارک آبی در شرق کشور شناخته می‌شود. پارک ساحلی آفتاب برای مسافران امکان استفاده هم‌زمان برای آقایان و خانم‌ها را فراهم کرده است. این پارک آبی بخش‌های مختلف دارد که در ادامه هیجان را در بخش‌های مختلف پارک ساحلی آفتاب تجربه می‌‌کنیم.

پارک ساحلی آفتاب

قسمت‌های پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب بخش‌های مختلفی از جمله: بخش کودکان و آب‌درمانی دارد. البته سرسره‌ای مارپیچ، سرعتی و.. را نباید در پارک ساحلی آفتاب فراموش کرد. 

_ بخش کودکان

اگر با خانواده به مشهد سفر می‌کنید، پارک ساحلی آفتاب پیشنهاد مناسبی برای تفریح با خانواده است. در بخش کودکان پارک ساحلی آفتاب استخرکم‌عمق و سرسره‌های رنگارنگ وجود دارد. در همه قسمت‌های بخش کودکان مربی و غریق نجات حضور دارد از کودکان شما مراقبت می‌کند. در پارک ساحلی آفتاب کودکان زیر ۹۰ سانتی مترو یک سال اجازه ورود را ندارند، اما نگران کودکان خود نباشید. در پارک ساحلی آفتاب اتاق نگهداری از کودک قرار دارد، مربی‌ها در اتاق با کودکان شما بازی می‌کنند. 

_ آب‌درمانی 

یکی از بخش‌های پارک ساحلی آفتاب که موردتوجه علاقه‌مندان زیادی قرارداد، بخش آب‌درمانی است. در این بخش با استفاده از تکنولوژی و دستگاه فوق پیشرفته قد و وزن شما را محاسبه می‌کنند، مربیان و پزشکان متناسب با شاخص به‌دست‌آمده به شما برنامه رژیم غذایی مناسب می‌دهند. همچنین یکی از ویژگی‌های این بخش افزایش قدرت عضلات و برطرف‌شدن گرفتگی آن است.

امکانات پارک ساحلی آفتاب 

پارک ساحلی آفتاب در تلاش است که بهترین امکانات را در اختیار مسافران قرار دهد. از جمله امکانات ساحلی آفتاب: فست‌فود، چایخانه سنتی است. در ادامه بیشتر با این بخش‌های پارک ساحلی آفتاب آشنا می‌شویم.

_ فست‌فود

سر آشپزان حرفه‌ای فست‌فود پارک ساحلی آفتاب با نوشیدنی‌های سردوگرم و پیتزا و همبرگر از مسافران استقبال می‌‌کنند. بعد از یک روز هیجان‌انگیز در پارک ساحلی آفتاب، پیتزا خوشمزه و داغ این فست‌فودی را امتحان کنید.

_ چایخانه سنتی 

چایخانه سنتی با فضای گرم و صمیمی آماده پذیرایی از شما با دمنوش و چای گرم است. در سفرحتما چای را با طعم زعفران و هل امتحان کنید.

پارک برفی کیش 

پارک برفی کیش در بلوار موج قرار دارد. در این پارک می‌توانید از سورتمه‌سواری، برف‌بازی و ساخت آدم‌برفی لذت ببرید. برای دسترسی به پارک برفی کیش از تاکسی‌های خطی یا اینترنتی استفاده کنید. بخش‌های مختلف پارک برفی کیش شامل موارد زیر است: 

_ پینگو فان

در پارک برفی کیش قرار است حسابی سردتان شود. پس لباس گرمی همراه داشته باشید. پینگو فان در طبقه منفی ۱ پارک برفی کیش قرار دارد. این بخش با دیوارهای شیشه‌ای و سقف‌های بلند طراحی شده است. در پینگو فان آدم برفی می‌سازید، از کوه برفی بالا می‌روید.

_ پینگو فود

پینگو فود در بالاترین طبقه پارک برفی کیش قرار دارد. از منو رستوران میتوانید انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را سفارش بدهید. همچنین پینگو فود پارک برفی کیش تراس بزرگی روبه زمین‌بازی و شهر دارد که هنگام غذا می‌توانید از منظره بیرون لذت ببرید.

_ پینگو شاپ

پینگو شاپ یا مرکز خرید پارک برفی کیش در طبقه همکف این پارک قرار دارد. در مرکز خرید این پارک میتوانید انواع برند‌های ایرانی و خارجی را با قیمت مناسب‌تر بخرید.

بهترین زمان سرسره‌بازی

به نظر شما بهترین زمان رفتن به پارک آبی تابستان یا زمستان است؟ بهترین زمان سرسره‌بازی در پارک آبی تابستان و بهار است.

قبل از شروع سفر..

نظرتان درباره پارک آبی تبریز، پارک ساحلی آفتاب و پارک برفی کیش چیست؟ به تبریز، مشهد یا کیش سفر می‌کنید؟. قبل از سفر سانس شروع پارک را ببینید.