برای اکثریت افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور را دارند، اولین و مهم‌ترین نکته‌ ای که باید به آن توجه نمایند مکانی برای زندگی است. در کانادا خانه ها انواع مختلفی دارند و قیمت منازل مسکونی در هر شهر و هر محله‌ای متفاوت خواهد بود.

پس اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید و قصد دارید که در کانادا به زندگی خود ادامه دهید، بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور با انواع خانه در کانادا آشنایی داشته باشید. در این مقاله انواع مختلف خانه و محله‌های گران قیمت برای زندگی در کانادا را بررسی خواهیم کرد پس به طور کلی تمامی مطالبی که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم برای تمامی تازه واردان به کانادا مفید خواهد بود.

انواع خانه در کانادا

مدل‌های مختلف خانه ها و آپارتمان های مسکونی در کانادا را در زیر خواهیم دید:

کاندو Condo

کاندو‌ها شباهت زیادی به آپارتمان‌های داخل ایران دارند. در این مدل خانه، هر مالکی برای طبقه‌ی مخصوص به خودش سند مالکیت دارد پس طبیعتاً اجازه‌ی فروش و یا اجاره‌ی ملک خود را دارد. تمامی افرادی که در این خانه‌ها زندگی می‌کنند می بایست مبلغ ماهیانه‌ای را به عنوان شارژ پرداخت نمایند. پرداخت این مبلغ برای استفاده‌ی افراد از فضاهای مشترک مانند آسانسور، پارکینگ و… می باشد.

خانه‌های شهری یا Town Houses

اگر در خیابانی در کانادا وارد شدید و خانه‌های به هم چسبیده و شبیه به هم نظر شما را به خود جلب کرد بدانید که شما خانه‌های شهری یا همان «Town House» ها را دیده‌اید. این خانه‌ها در راستای یک خیابان قرار دارند و چسبیده به هم و شبیه به هم هستند. می‌توان گفت که هر خانه با خانه‌ی کناری خود، دیوار مشترک دارد. تاون هاوس‌ها به طور معمول دارای یک حیاط و محوطه‌ی عمومی هستند. این خانه‌ها برای خانواده‌هایی که کم جمعیت هستند مورد مناسبی است. نکته‌ی قابل ذکر این است که قیمت این خانه‌ها نسبت به انواع دیگر منازل مسکونی مناسب‌تر است.

خانه‌های یک طبقه یا Bungalow

این خانه‌ها شبیه به ویلا‌های داخل ایران هستند که دارای سقف شیب دار و زیر زمین هستند. این خانه‌های یک طبقه به دلیل نداشتن پله و همسطح بودن با زمین، مورد مناسبی برای افراد سالمندی است که راه رفتن و یا استفاده از پله برای آن‌ها دشوار است.

خانه‌های نیمه مستقل یا دوتایی و یا Semi Detached House

در خانه‌های دو تایی، دو ساختمان کنار هم واقع شده اند به این معنا که، هر واحد مسکونی به واحد مسکونی کنار خود متصل است ولی با این وجود دو واحد از هم مستقل هستند. قیمت این منازل، نسبت به قیمت خانه‌های ویلایی مناسب‌تر است.

خانه مستقل یا Detached House

این خانه‌ها هیچ دیوار مشترکی با خانه‌های اطراف و کنار خود ندارند و کاملا مجزا هستند. حیاطی در پشت و جلوی خانه وجود دارد. متراژ این خانه‌ها عمدتاً زیاد است و به همین دلیل خانه‌های مستقل، یکی از گران‌ترین نوع خانه در کانادا به شمار می‌آیند.

رنتال آپارتمان یا Rental Apartment

در کانادا به خانه‌ها و یا برج‌هایی که به طور معمول، شرکت‌ها و یا سازمان‌ها به منظور ملک تجاری و اداری اجاره می‌نمایند و حالت مسکونی ندارد، رنتال آپارتمان می‌گویند.

برای آشنایی بیش‌تر شما با کانادا و بازار مسکن در این کشور، در ادامه به معرفی چند محله‌ی گران در کانادا پرداختیم. در این محله‌ها هزینه‌ی خرید و یا اجاره‌ی مسکن نسبت به مناطق دیگر کانادا بیش‌تر است پس اگر قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارید تا انهای این مطلب را مطالعه نمایید.

معرفی انواع مختلف خانه در کانادا1

معرفی گران‌ترین محله‌های کانادا برای زندگی

محله‌های گران قیمت در کانادا به شرح زیر است:

محله‌ی Rockcliffe Park در اتاوا

این محله در اتاوا پایتخت کانادا قرار دارد و خانه‌های بزرگ و وسیعی در این محله به چشم می‌خورد. اکثر افراد معروف و ثروتمند در محله‌ی Rockcliffe Park زندگی می‌کنند.

محله‌ی Bridle Path در تورنتو

این محله از گران‌ترین محله‌های کانادا است. در این محله ساختمان‌هایی با معماری خاص و زیبا خود نمایی می‌کنند و به همین دلیل قیمت مسکن در این محله بسیار زیاد است.

محله‌ی Laval-sur -Ie Lac در مونترال

محله‌ای گران و لوکس در مونترال است. به دلیل این که ایم محله از شهر فاصله دارد، آرام و خلوت است و برای افرادی که به دنبال آرامش هستند جای مناسبی است. باشگاه گلف Le Club Laval-sur-le Lac که باشگاهی فرانسوی زبان است در این محله واقع شده است.

محله‌ی Rosedale در تورنتو

یکی از محله‌های زیبای تورنتو است. این محله به محله‌ای سنتی معروف است و خاندان ثروتمند و مهم انتاریو نسل به نسل در این محله زندگی کرده‌اند و همین امر باعث اصالت این محله شده است. گفتنی است محله‌ی Rosedale در تورنتو فضاهای سبز بسیار زیادی دارد.

محله‌ی Bel Aire & Mayfair در کلگری

در این محله که در کلگری کانادا واقع شده است خانه‌های بزرگ و گران قیمت با چشم اندازی زیبا وجود دارد. میانگین متراژ خانه‌ها در این محله حدودا ۴۰۰۰ متر است.

محله‌ی Shaughnessy Heights در ونکوور

این محله هم یکی دیگر از گران‌ترین محله‌های کاناداست که در ونکوور قرار دارد. در این محله عمارت‌های قدیمی وجود دارد که خاندان ثروتمند کانادایی در آن‌جا زندگی می‌کنند.

تا اینجا با انواع خانه در کانادا و محله‌های گران قیمت در این کشور آشنا شده ایم. در ادامه به موضوع مهمی در خصوص اجاره‌ خانه خواهیم پرداخت پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی انواع مختلف خانه در کانادا2

سایت‌های اجاره‌‌ی خانه در کانادا

اجاره و یا خرید مسکن و همینطور قیمت آن از مهم‌ترین موضوعات مهاجران و متقاضیان زندگی در کانادا است.

نکته‌ی مهمی که به افرادی که اقامتی کم‌تر از دو سال در کانادا را دارند پیشنهاد می‌شود این است که، بهتر است خانه اجاره کنند و خرید مسکن توصیه نمی‌شود.

سایت www.Zolo.ca

در این سایت لیستی از خانه‌های اجاره‌ای و فروشی را می‌توان مشاهده کرد و جزئیاتی مثل، امکانات رفاهی و مدارس اطراف و امثال این‌ها را دید.

سایت www.Realtor.ca

این سایت، هم برای اجاره، خرید و فروش ملک است. نکته‌ی جالب در خصوص این سایت این است که میتوان قیمت خانه‌های فروخته شده را هم در این سایت دید.

سایت www.Kijiji.ca

این سایت برای خرید و فروش کلیه‌ی اجناس و اجاره‌ی املاک توسط «eBay» راه اندازی شد. می‌توان گفت این سایت شبیه به «سایت دیوار» در ایران است که داخل دسته بندی خدمات آن، خرید و اجاره‌ی املاک هم وجود دارد.

سایت www.padmapper.com

در این سایت، میتوان آماری از قیمت اجاره و خرید مسکن با جست و جوی منطقه‌ی مورد نظر، تعداد اعضای خانواده و مقدار سرمایه‌ای که برای مسکن در نظر گرفته شده است دریافت نمود.

سایت www.rentboard.ca

با وارد شدن در این سایت، قسمتی را می‌بینید که در آن‌جا می‌توان نام شهر و استان مورد نظر را وارد کرده و نتایج به دست آمده را ببینید. حتی دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، می‌توانند در این سایت، خانه‌هایی مناسب برای زندگی دانشجویی را پیدا نمایند.

سایت www.gottarent.com

این سایت یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین سایت‌ها برای جست و جوی املاک در کانادا است. با جزئی‌ترین فیلتر‌ها مثل، مشخص کردن تعداد اتاق خواب‌ها و مبلغ اجاره بهای مورد نظر، می‌توانید خانه‌ی مناسبی را پیدا کنید.

سایت www.viewit.ca

این سایتی تخصصی برای پیدا کردن خانه در کانادا است. با استفاده از این سایت می‌توان شرح کلی از شهر مورد نظر مثل موارد زیر را دید.

  • وسعت
  • محله‌ها
  • سیستم حمل و نقل
  • سبک معماری

منبع