8.5
امتیاز

نکات مثبت

  • محیط زیبا و دلنشین
  • چند منظوره بودن
  • پیوند سرگرمی با فرهنگ و هنر
  • امکان یادگیری
  • دیدن و صحبت با پیشکسوتان

نکات منفی

  • محدودیت جای پارک

تهران ، پر است از باغ‌های زیبا و خانه‌های تاریخی که هر کدام با زیبایی خاص و مثال‌زدنی‌شان، در دل شهر جا خوش کرده‌اند. باغ‌های تاریخی و دیدنی تهران، حالا با سبک‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این باغ‌ها، میزبان مردم علاقه‌مندی هستند که به دنبال جایی برای وقت گذراندن، گپ و گفت و سرگرمی می‌گردند. باغ انجمن خوشنویسان یکی از باغ‌های بی‌نظیر و تماشایی شمال تهران است که از دوران «طهران قدیم» بر جای مانده و حالا مکانی دوست داشتنی و پرطرفدار برای مردم پایتخت است. این باغ زیبا که در اختیار انجمن خوشنویسان قرار دارد، هر روزش را به پذیرایی از بازدیدکنندگان اختصاص می‌دهد. اگر به دنبال مکانی جدید، متفاوت و با امکانات رفاهی و تفریحی خوب می‌گردید و دوست دارید درباره باغ انجمن خوشنویسان بیشتر بدانید، با سفرزون همراه باشید:

saadatrent

باغ انجمن خوشنویسان کجاست ؟

باغ انجمن خوشنویسان
باغ انجمن خوشنویسان

باغ دیدنی و زیبای انجمن خوشنویسان، از باغ‌های معروف و پرطرفدار محله فرمانیه و دزاشیب تهران است. قدمت این باغ تماشایی به دوره قاجار بازمی‌گردد و با رفتن به آنجا هوای قاجاری را نفس می‌کشید.

باغ قاجاری در اختیار انجمن خوشنویسان

باغ انجمن خوشنویسان
باغ زیبای انجمن خوشنویسان

باغ زیبای انجمن خوشنویسان در دوره پهلوی اول به عنوان خانه وزیر دربار وقت استفاده می‌شده است. این باغ در دوره پهلوی اول، از تزیینات زیبا و درختکاری‌های بی‌نظیر، پوشیده شد.

پس از سالیان دراز، در سال ۱۳۷۶ خورشیدی، این باغ قاجاری در اختیار انجمن خوشنویسان قرار گرفت. از آن روزها تا کنون، باغ انجمن خوشنویسان، یکی از مکان‌های جذاب و دیدنی در پایتخت است که محلی برای دورهمی‌ها، سرگرمی‌ و گذران اوقات فراغت شهروندان است.

امکانات و ویژگی‌های باغ انجمن خوشنویسان

باغ انجمن خوشنویسان

باغ زیبا و دوست داشتنی انجمن خوشنویسان در تهران، محل مناسبی برای پایتخت نشینان و مسافران این شهر است. اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که علاقه زیادی به کشف مکان های جدید، کافه‌های نو، گالری‌های جذاب و … دارید، بهترین مکان برای یک تفریح فرهنگی و جذاب، این باغ است.

کافه و چای بار 

کافه و چای بار

در ابتدای ورودی باغ، یک کافه جذاب و زیبا وجود دارد که فضای عالی و دلنشینش، جان می‌دهد برای قرارهای دوستانه. اگر دوست دارید که به کافه باغ بروید، می‌توانید هم از فضای داخل کافه و هم از محیط بیرون آن استفاده کنید. چای بار انجمن خوشنویسان، جایگاه ویژه‌ای در میان جوان‌ها دارد و منوی متنوع و بی‌نظیرش، همه سلیقه‌ها را راضی می‌کند.

آرت سنتر باغ انجمن خوشنویسان

آرت سنتر
آرت سنتر

یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این باغ زیبا، گالری آرت سنتر است. آرت سنتر، یکی از فضاهای دوست‌داشتنی و مهم باغ است که فعالیتش را از سال ۷۶ آغاز کرده. این بخش مهم، محل نمایشگاه‌های نقاشی و مجسمه است و در بین اهالی علاقه‌مند به این هنرها جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد.

آرت سنتر باغ انجمن خوشنویسان
آرت سنتر

آرت سنتر باغ فقط با پیشکسوتان و استادان همکاری دارد و تاکنون میزبان بهترین گالری‌های  پایتخت بوده است. از جمله نمایشگاه‌های برتری که در آرت سنتر باغ برگزار شده است،  می‌توان به نمایشگاه بزرگمهر حسین پور، پرویز تناولی، کامبیز درم بخش، ناصر اویسی و پرویز کلانتری اشاره کرد.

آرت شاپ

آرت شاپ
آرت شاپ

آرت شاپ بخشی دیگر از این باغ قاجاری است که محلی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف و همچنین جایی برای فروش محصولات فرهنگی و هنری است.

آرت شاپ باغ انجمن خوشنویسان ، بهترین مکان برای معرفی تازه‌کاران و هنرمندان جوان است. بسیاری از محصولات هنری مدرن و سنتی زیبا را، که حاصل کار و هنر جوان‌های هنری و فرهنگی است، می‌توانید از این آرت شاپ تهیه کنید. از محصولات موجود در این آرت شاپ می‌توان به گوشواره‌های برنجی با تکه‌ پارچه‌های سنتی، زیورآلات سنتی طرح سکه، کوسن‌های زیبا با طرح مشاهیر، گلدان‌های سفالی کار دست، محصولات چوبی و … اشاره کرد که بسیار پرطرفداراند. ساختمان آرت شاپ، علاوه‌بر اهمیت فرهنگی و هنری، معماری بسیار زیبایی نیز دارد که در نوع خود تماشایی و ارزشمند است.

آرت شاپ
آرت شاپ

در مقابل عمارت، یک تندیس «هیچ» بزرگ از استاد پرویز تناولی قرار دارد که بسیار زیباست. در پشت تندیس نیز برکه‌ای دیدنی وجود دارد که تماشای آن  روحتان را جلا می‌دهد.

تفریحات در باغ زیبای انجمن خوشنویسان

باغ انجمن خوشنویسان
باغ انجمن خوشنویسان

در این باغ می‌توانید قرارهای چند نفره و دوستانه‌تان را بگذارید و در چای بار چند ساعتی را معاشرت کنید. اگر علاقه‌مند به هنر و تماشای گالری‌ها هستید، این امکان برای شما همیشه فراهم است.

همچنین می‌توانید در کلاس‌های آموزشی متنوع باغ شرکت کنید و از حضور استادان پیشکسوت و یا جوان استفاده کنید.

اگر اهل خرید و تجربه چیزهای جدید هستید،آرت شاپ باغ همیشه به رویتان باز است و می‌توانید یک خرید لذتبخش داشته باشید.

محیط باغ و عمارت بی‌نظیر آن نیز، بهترین مکان برای قدم زدن و لذت بردن از فضا است. اگر به دنبال یک مکان خاص با زیبایی‌های تماشایی می‌گردید، حتما این باغ  را انتخاب کنید.

اطلاعات بازدید از باغ انجمن خوشنویسان

باغ انجمن خوشنویسان
باغ انجمن خوشنویسان

ساعات بازدید : ۱۰ الی ۲۳:۰۰

قیمت بلیت : رایگان

آدرس باغ انجمن خوشنویسان : فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۷، باغ انجمن

دسترسی: باغ قاجاری انجمن، در محدوده دزاشیب و فرمانیه قرار دارد. برای رفتن به آنجا بهترین راه این است که از متروی شهری استفاده کنید و از طریق خط ۱ مترو (کهریزک_تجریش) خودتان را به ایستگاه تجریش برسانید. از آنجا نیز می‌توانید با استفاده از تاکسی‌هایی که به سمت فرمانیه می‌روند، به راحتی به باغ برسید.

آدرس باغ انجمن خوشنویسان روی نقشه گوگل

توصیه‌های سفرزونی

باغ انجمن خوشنویسان
باغ انجمن خوشنویسان
  • این باغ محیطی چند منظوره برای تفریح، سرگرمی، گپ و گفت و فعالیت‌های فرهنگی است. پس آن را از دست ندهید و نهایت استفاده را از این محیط جذاب بکنید.
  • یادتان باشد که برای بازدید از گالری‌ها حتما پیش از رفتن هماهنگ کنید و در هنگام تماشای آثار مراقب آن‌ها باشید.
  • اگر کودکانتان را با خود همراه می‌کنید، تذکرهای لازم را برای رعایت سکوت در گالری، به آن‌ها بدهید.
  • این باغ زیبایی‌های فراوانی دارد که در میان اکثر افراد ناشناخته است. آن را به دوستان و عزیزانتان معرفی کنید.

شما برای ما بنویسید

آیا از وجود چنین باغ تاریخی و زیبایی در پایتخت خبر داشتید؟ شما هم با خواندن این مطلب، برای دیدن باغ انجمن لحظه‌شماری می‌کنید؟ چند مکان دیگر همچون باغ انجمن خوشنویسان می‌شناسید که سرگرمی، تفریح، هنر و فرهنک را به یکدیگر پیوند داده است؟ نکات، نظرات و پیشنهادهای ارزشمند خودتان را با سفرزون به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.