سایداسفر

جزیره زیبای کیش از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران است که عده‌ی زیادی آن را به‌عنوان جایگزین سفرهای خارجی نیز انتخاب می‌کنند. برای سفر به این مروارید دوست‌داشتنی خلیج فارس، راه‌های مختلفی مانند سفر با تور هوایی و سفر با خودروی شخصی پیش روی شما قرار دارد. هر کدام از این روش‌های سفر، مزایا و معایب خاص خود را دارند و هر شخصی بسته به اولویت‌ها و ویژگی‌های مورد نظر خود، می‌تواند روش سفر خود به کیش را انتخاب کند. در این مطلب قصد داریم سفر به کیش با ماشین شخصی را زیر ذره‌بین ببریم و تمام جنبه‌های آن را بررسی کنیم؛ اما قبل از این کار، بیایید نگاه کوچکی به سفر با تور بیندازیم و ببینیم ارزشش را دارد یا نه.

سفر با تور به کیش

سفر به کیش با تور یکی از بهترین شیوه‌های سفر است. در این نوع سفر تنها کافی است رزرو تور کیش را انجام دهید و آژانس مسافرتی بلیط هواپیما، رزرو هتل و سایر موارد مورد نیاز برای سفر را برای شما انجام می‌دهد. یکی از روش‌های رزرو تور کیش با قیمت مناسب، انتخاب هتل هایی است که امکانات خاص و ویژه و ساحل اختصاصی ندارند اما در کل کیفیت و نوع خدمات کاملا پاسخگوی انتظارات و نیاز شما خواهد بود.

 

رزرو هتل‌های قیمت مناسب

هتل‌های اقتصادی و قیمت مناسب مثل هتل ۳ ستاره پارس نیک، گاردنیا، آرامش، پارسیان، جام جم، آفتاب شرق و غیره را پیشنهاد می‌کنیم. بنابراین با اقامت در این هتل هم تور کیش را با قیمت مناسبتری رزرو کرده‌اید و هم از اقامت خود لذت خواهید برد. برای رزرو این هتل‌ها، یا هر هتل دیگری می‌توانید به سامانه رزرو هتل اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر با ماشین به کیش یکی از طولانی‌ترین مسیرها برای رسیدن به جزیره کیش است اما گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که از رانندگی لذت می‌برند. مسیر رسیدن به جزیره کیش بسته به این‌که مبدا سفر شما کدام شهر باشد متفاوت خواهد بود که در ادامه مسیر‌های مختلف را توضیح می‌دهیم. در زمان محاسبه هزینه‌های سفر به کیش با ماشین شخصی، باید هزینه لندینگ کرافت را نیز در نظر بگیرید. از دیگر هزینه‌هایی که برای سفر با ماشین به کیش باید در نظر داشته باشید، هزینه کاپوتاژ، بنزین و عوارض شهرداری است. در ادامه شما را با مزایا و معایب سفر با ماشین شخصی آشنا می‌کنیم.

مزایای سفر به کیش با خودروی شخصی

برخی از مزایای سفر به کیش با ماشین شخصی عبارت‌اند از:

·        خلوت خصوصی

اگر فرد درونگرایی هستید و از حضور در کنار افراد جدید لذت نمی‌برید، سفر با خودروی شخصی گزینه‌ای مناسب برای شماست. در طول سفر با خودروی شخصی برخلاف سفر به کیش با تور که یک سفر گروهی با حضور افراد جدید است، فرصت حضور کامل در کنار افراد خانواده و داشتن یک محیط خصوصی را خواهید داشت.

·        خرید‌های راحت‌تر

با همراه داشتن خودروی شخصی در جزیره کیش، به‌راحتی می‌توانید بین مراکز خرید جا به جا شوید و حجم اجناس خریداری شده شما را اذیت نخواهد کرد.

·        امکان رزرو هتل دلخواه در کیش

سفر با ماشین به کیش، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی کیش، تعیین زمان رفت و برگشت و همچنین انتخاب تند یا کند بودن سفر در اختیار خودتان است. همچنین در سفر شخصی به کیش انتخاب هتل به سلیقه خودتان است. با مراجعه به صفحه رزرو هتل های کیش از اقامت ۲۴ می‌توانید بهترین هتل‌های این شهر را با مناسب‌ترین قیمت و تخفیف‌های بی‌نظیر رزرو کنید.

·        لذت بردن از مسیر

سفر به کیش با ماشین شخصی به شما فرصت استفاده از زیبایی‌های مسیر را نیز می‌دهد. با توجه به این‌که مسیر طولانی‌ای برای رسیدن به جزیره کیش در پیش دارید، دیدنی‌های زیادی در طول مسیر وجود دارد که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

معایب سفر به کیش با خودروی شخصی

سفر با ماشین به کیش معایبی نیز دارد که باعث می‌شود این نوع سفر برای همه‌ی افراد مناسب نباشد. برخی از معایب سفر با خودروی شخصی شامل موارد زیر است:

·        طولانی بودن مسیر

از مهم‌ترین معایب سفر با خودروی شخصی می‌توان به طولانی بودن مسیر رسیدن به کیش اشاره کرد. این مسیرهای طولانی ممکن است خستگی و تصادفات را در پی داشته باشد.

·        افزایش هزینه‌های حمل و نقل

در نگاه اول سفر با خودروی شخصی ارزان‌تر به‌نظر می‌رسد اما برای محاسبه هزینه‌های سفر با خودروی شخصی به جزیره کیش باید علاوه‌بر هزینه بنزین، هزینه‌هایی مانند استهلاک خودرو را نیز محاسبه کنید. همچنین هزینه‌هایی مانند هزینه لندینگ کرافت، هزینه کاپوتاژ و عوارض شهرداری نیز وجود دارد. همه‌ این هزینه‌ها با در نظر گرفتن این نکته است که در طول این مسیر طولانی خودروی شما مشکل فنی پیدا نکند و نیازی به تعمیر نداشته باشد.

مسیرهای سفر به کیش با ماشین شخصی

برای سفر زمینی به جزیره کیش مسیرهای مختلفی وجود دارد اما در نهایت باید به یکی از سه بندر لنگه، بندر آفتاب یا بندر چارک مراجعه کنید. در این بندرها لندینگ کرافت‌هایی مخصوص حمل خودرو وجود دارد که با دریافت هزینه، خودروی شما را  به جزیره می‌رسانند. در ادامه سه مسیر مهم با مبدا تهران، مشهد و تبریز برای رسیدن به جزیره زیبای کیش را بررسی می‌کنیم.

·        مسیر زمینی تهران به کیش

برای سفر به کیش با ماشین شخصی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مسیر را در پیش دارید. در این مسیر طولانی از شهرهای قم، کاشان، اصفهان و شیراز عبور می‌کنید و با رسیدن به بندر چارک می‌توانید خود را به جزیره کیش برسانید.

·        مسیر زمینی مشهد به کیش

برای رسیدن از شمال شرق کشور و شهر مشهد مقدس به جزیره زیبای کیش، از مسیری در حدود ۱۵۵۰ کیلومتر را باید گذر کنید. در طول این مسیر از شهرهای تربت حیدریه، فردوس، کرمان، سیرجان و بندرعباس عبور می‌کنید و در نهایت به بندر لنگه می‌رسید.

·        مسیر زمینی تبریز به کیش

این مسیر کوهستانی طولانی‌ترین مسیر زمینی به سمت کیش است که حدود ۱۹۰۰ کیلومتر طول دارد. در طول این مسیر زیبا از شهرهای سنندج، کرمانشاه، خرم‌آباد، اهواز و بوشهر عبور می‌کنید و در پایان مسیر به بندر آفتاب می‌رسید.

 

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر با ماشین به کیش اوایل دی تا اواخر فروردین است که آب‌وهوا فوق‌العاده است. اگر قصد دارید سفری با هزینه‌های کمتر داشته باشید، فصل تابستان زمان مناسبی برای سفر است. با توجه به گرمای هوای جزیره و کاهش تقاضا از سمت گردشگران در تابستان، هتل‌ها و مراکز خرید تخفیف‌های نیز خوبی دارند.

کلام پایانی؛ سفر با خودروی شخصی تجربه‌ای فراموش نشدنی

جزیره‌ی کیش یک مقصد عالی گردشگری با انواع تفریحات آبی و غیرآبی، مراکز خرید و جاذبه‌های بی‌نظیر است که حتما باید از آن دیدن کنید. سفر با ماشین به کیش یکی از انواع سفر به این جزیره است که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را به تجربیات‌تان اضافه کند. امیدواریم این مقاله به شما در تجربه‌ی سفری خاطره‌انگیز به جزیره کیش کمک کند.