سایدا سفر

یافتن بهترین زمان خرید بلیط هواپیما، یک هنر محسوب می‌شود. در عین حال برخی مسائل دیگر مانند آگاهی و موارد اقتصادی نیز در این زمینه دخیل هستند. به‌طور کلی، دو قانون قطعی در این خصوص وجود دارد. ابتدا اینکه پروازها از مدت‌ها قبل برای رزرو باز هستند، نکته دوم اینکه قیمت بلیط هواپیما اغلب پس از رزرو ممکن است تغییر کند. بنابراین، به عنوان یک قاعده کلی، اگر بلیط هواپیما را از قبل رزرو کنید، احتمالا سود خواهید کرد. زیرا امکان دارد قیمت‌ها در روزهای قبل از پرواز به شدت افزایش یابد و مسافران لحظه آخری که چاره‌ای جز پرداخت هزینه ندارند، ضرر کنند.

چه متغیرهایی بر روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارد؟

متغیرهای زیادی وجود دارد که بر الگوهای قیمت گذاری در بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تأثیر می‌گذارد، از جمله، مقصد و زمانی از سال که شما قصد خرید را دارید. در برخی موارد، می‌توانید فقط چند هفته قبل رزرو کنید، در حالی که در موارد دیگر، بهتر است ماه‌ها قبل نسبت به رزرو اقدام کنید تا بتوانید خرید ارزان بلیط هواپیما را تجربه کنید. مانند سفر در تعطیلات طولانی یا زمانی که تقاضا کمتر است.

طی سه سال گذشته سفرها به‌دلیل شیوع بیماری کرونا بسیار کم شد. اما در ماه‌های اخیر ما شاهد بازگشت شرایط به‌ حالت عادی هستیم. به‌احتمال زیاد، تا نوروز نرخ خرید بلیط هواپیما به دوران پیش از شیوع کرونا خواهد رسید. البته با توجه به عدم اطمینان عمومی در مورد انواع جدید احتمالی کرونا، مسافران همچنان مانند دو سال اخیر رزرو پرواز را تا نزدیک شدن به تاریخ سفر خود متوقف می‌کنند.

تاثیر زمان‌بندی بر بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

اگر به‌دنبال خرید ارزانترین بلیط هواپیما هستید، زمان‌بندی را نباید فراموش کنید. به عبارت دیگر، انجام یک معامله خوب بستگی زیادی به تشخیص زمان مناسب برای انجام آن دارد. در روزهایی که افراد زیادی در تدارک سفر نیستند، بسیاری از خطوط هوایی از هزینه‌های خود چشم‌پوشی می‌کنند و این امر شرایط را برای مسافران راحت‌تر می کند تا بتوانند از قبل رزرو کنند و در صورت نیاز برنامه‌ها را در زمان دیگری تغییر دهند.

نتیجه نهایی این است که شما با این روش می‌توانید به‌راحتی ارزانترین بلیط هواپیما را از وبسایت پته به ادرس https://www.pateh.com تهیه کنید. این کار البته می‌تواند از برخی جهات مشکل باشد و چالش‌هایی را برای افراد ایجاد کند. اما شما می‌توانید با در نظر گرفتن چند ترفند ساده، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما را برای خود تعیین و بهترین پروازها را برای سفر آینده خود پیدا کنید. از جمله این ترفندها می‌توان به پیگیری قیمت پروازها و بررسی نوسانات هزینه‌ها اشاره کرد.

زمان رزرو پرواز برای سفرهای داخلی

یکی دیگر از ترفندهای جالب برای تعیین زمان مناسب خرید بلیط هواپیما، این است که برای پروازهای داخلی ​​دو ماه قبل نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. البته این زمان به‌طور نسبی تعیین می‌شود. به این معنا که نیازی نیست دقیقا دو ماه قبل این کار را انجام دهید. بلکه باید پروازهای حدود ۶۴ روز قبل را جستجو کنید.

فصلی که در آن قرار دارید نیز در این خصوص تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. ارزانترین بلیط هواپیما، ۶۷ روز قبل از سفر تابستانی، ۹۴ روز قبل از سفر زمستانی، ۸۴ روز قبل از سفر بهاری و ۸۹ روز قبل از سفر پاییزی عرضه می‌شوند.

برای سفرهای داخلی، حدود یک سال قبل از پرواز، قیمت‌ها افزایش می‌یابد. این قیمت‌ها به آرامی ارزان‌تر می‌شوند، تا زمانی که بین ۹۵ تا ۲۱ روز قبل از پرواز به پایین‌ترین حد خود می‌رسند. پس از آن احتمالا جهش لحظه آخری رخ می‌دهد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما برای سفرهای بین‌المللی

به‌طور کلی، بهتر است برای سفرهای بین‌المللی رزرو را زودتر انجام دهید. اما بسته به مقصدتان تفاوت‌هایی در این خصوص وجود دارد. برای مثال برای رزرو سفر به کانادا و مکزیک بهتر است دو ماه قبل از پرواز بلیط را رزرو کنید. برای آمریکای مرکزی ۱۵ روز تا سه ماه قبل از حرکت و برای خاورمیانه، بین یک و نیم تا پنج و نیم ماه قبل از سفر این کار را انجام دهید. بهترین زمان برای خرید پرواز به آفریقا نیز سه ماه پیش از سفر خواهد بود. برای آسیا و اروپا هم به ترتیب حدود ۱۱۹ و ۱۲۰ روز قبل از سفر اقدام به خرید بلیط کنید.

بهترین شرکت‌ها برای خرید ارزان بلیط هواپیما کدامند؟

اکنون از بهترین زمان خرید بلیط هواپیما آگاه شده‌اید. اما برای خرید بلیط بهتر است به شرکت‌های معتبر مراجعه نمایید. در ایران آژانس های معتبری چون علی بابا، فلای تودی، فلایتیو، پته و.. در این زمینه فعالیت می‌کنند و بسیاری از مسافران بلیط خود را از این آزانس های به صورت آنلاین تامین میکنند.  در انتخاب آژانس برای تهیه بلیط باقیمت ارزانتر دقت زیادی خرج کنید. پته، از جمله آژانس های خرید بلیط هواپیما است که ارزانترین بلیط در لحظه را به مسافرین ارائه میدهد.ی

جمع‌بندی

شرکت پته، یکی از مراکز معتبر تهیه و توزیع بلیط هواپیما برای سفرهای داخلی و بین‌المللی محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما پته با قیمت مناسب، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در خصوص بهترین زمان خرید بلیط هواپیما شما را به‌خوبی راهنمایی کنند.