اگر به دنبال یکی از زیباترین شهرهای ترکیه برای سفر کردن هستید، ازمیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ شهری که جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی را در خود دارد که افراد را برای بازدید از آن متقاعد می‌کند. تفاوت‌هایی میان ازمیر با شهرهایی مانند استانبول دیده می‌شود که سواحل جذاب‌تر و وجود خیابان‌هایی برای پیاده‌روی را می‌توان نام برد. از این رو، شرکت‌های هواپیمایی دست به کار شده و تورهایی را برای سفر به ازمیر در نظر گرفته‌اند. اگر برای بازدید نیاز به خرید تور ازمیر دارید، ادامه این مطلب را هرگز از دست ندهید.

بهترین زمان خرید تور ازمیر از نظر آب و هوا

بهترین وقت برای سفر کردن به یک کشور از دید هر شخصی متفاوت است. مسافران عوامل مختلف را مانند آب و هوا در نظر می‌گیرند که تاثیر فراوانی روی مسافرتشان می‌گذارد. شهر ازمیر یکی از شهرهای ساحلی دریای اژه است که شامل منطقه‌ای خوش آب و هوا می‌شود. نه تنها ازمیر، بلکه تمام شهرهای ترکیه چنین آب و هوایی دارند و این مسافرت را برای افراد در هر زمانی امکان‌پذیر می‌کند. زمستان‌‌های ازمیر با هوای بارانی و ملایم، بسیار دوست‌داشتنی است. البته در هر روز از این فصل هوا به این گونه نیست، اما باید احتمالات را برای مسافرت در نظر داشت.

با وجود پیدایش زیبایی‌ها در فصول سرد، توصیه ما مسافرت در فصول بهار و پاییز است. معتدل‌ترین آب و هوای ممکن را می‌توان در این دو فصل پیدا کرد و حتما از این شرایط لذت خواهید برد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که قیمت تورها در این دو فصل تا حدی افزایش پیدا می‌کند. به دنبال کاهش تقاضا برای خرید تور ازمیر در فصل‌های دیگر، قیمت آن نیز کمتر خواهد شد.

بهترین زمان برای سفر به ازمیر از نظر برگزاری فستیوال‌ها

بهترین زمان برای سفر به ازمیر از نظر برگزاری فستیوال‌ها

به خاطر تعدد گردشگران، هر ساله جشنواره‌های زیادی در ازمیر برگزار می‌شود تا به نوعی راه کسب درآمد برای دولت نیز باشد. این جشنواره‌های بین‌المللی برخی سنتی و بعضا مدرن هستند و شرکت در یکی، دو تای آن‌‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. موعد برگزاری هر یک از این جشنواره‌ها با دیگری متفاوت است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترینشان را ببینید:

  • فستیوال رقص محلی که از جذاب‌ترین جشن‌ها در ازمیر است و حدودا از ۲۸ سال پیش آغاز شد، هر ساله با پایکوبی و شادمانی مردم دنبال می‌شود.
  • جشنواره بین‌المللی سالانه ازمیر از سال ۱۹۸۷ در میان مردم برگزار می‌شود و موعد آن تابستان‌ها است. جدا از امکان‌ خرید سوغاتی‌ها و کالاهای مختلف، مسافران می‌توانند از موسیقی‌های زنده نیز لذت برده و به نوعی یک کنسرت واقعی را تجربه کنند.
  • در نهایت جشنواره فیلم کوتاه ازمیر را هم می‌توان در ردیف فستیوال‌های مطرح این شهر عنوان کرد که انواع فیلم‌های کوتاه تایید شده توسط آکادمی اسکار برای تماشاچیان به نمایش در می‌آید. ایرانی‌های اهل هنر معمولا استقبال فراوانی از این جشنواره دارند.

بهترین زمان برای سفر به ازمیر به منظور طبیعت‌گردی

بازدید از جاذبه‌های گردشگری از مهم‌ترین اهداف مسافران برای رفتن به ازمیر است. طبیعت بخش جدانشدنی این جاذبه‌ها است که همواره انواع تفریحات در آن صورت می‌گیرد. بازدید از بسیاری از این جاذبه‌ها رایگان است، در شرایطی که برخی دیگر هزینه ورودی دریافت می‌کنند. مسافران با تجربه به خوبی می‌دانند که اوایل سپتامبر تا ماه اکتبر بهترین زمان برای رفتن به این شهر است؛ زیرا بکرترین طبیعت ممکن در آن قابل رویت خواهد بود.

جدا از تفریحات گفته شده، لذت بردن از سواحل ازمیر را هم نباید نادیده گرفت. البته تابستان‌های این شهر بسیار گرم و خشک است و اگر می‌خواهید گرفتار گرمای زیاد از حد آن نشوید، بهتر است در زمان سفر خود دقت بیشتری به خرج دهید. تعطیلات بهار مانند عید نوروز از این نظر انتخاب خوبی خواهد بود.

راهنمای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به ازمیر

برخی زمان‌ها برای مراجعه به ازمیر ارزان‌تر از آب در می‌آیند و می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. با وجود این که بالاتر هم اشاره‌ای به این موضوع شد، اما باید بدانید بهار و تابستان گران‌ترین فصل‌های سفر نه تنها به ازمیر، بلکه دیگر شهرهای ترکیه است. چنین فصولی کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارد و شاید جمعیت زیادی را هم در ازمیر مشاهده نکنید. با این حال هزینه برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل تا حد قابل توجهی کمتر می‌شود.

شیوه خرید تور ازمیر

سخن پایانی؛ شیوه خرید تور ازمیر

سایت‌ها و منابع فراوانی خرید تور ازمیر را در دستور کارشان قرار داده‌اند که انتخاب یکی از آن‌ها شاید برای کاربران چالشی بزرگ باشد. یکی از راه‌های انتخاب بهتر، مشاهده نظرات کاربران است. خوشبختانه نظرات پیرامون برگزاری تورهای ازمیر در سایت علی بابا خوب است و می‌توان روی انواعی از تورهای آن حساب کرد. برای پیگیری اطلاعات بیشتر در مورد این تورها می‌توانید به بخش مربوطه در سایت علی بابا مراجعه کرده و از فیلترها برای رسیدن زودتر به نتایج استفاده کنید. رزرو سریع تور ازمیر از مواردی است که کاربران حسابی از آن استقبال کرده‌اند.