سفر کردن جزو مفرح‌ترین تفریحات شمرده می‌شود و سفر به کشور‌های خارجی، جذابیت بیشتری دارد. آنتالیا از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان برای سفر به ترکیه است. بسیاری از حضور در این شهر لذت می‌برند، اما برای سفر به آن بودجه کمی در اختیار دارند و به‌دنبال راهی برای سفر به آنتالیا با کمترین هزینه می‌گردند. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های سفر، پیدا کردن تفریحات رایگان در مقصد سفر است. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم در‌خصوص تفریحات رایگان در آنتالیا سخن بگوییم. از‌این‌رو چنانچه خیال سفر به این شهر دوست‌داشتنی را در سر دارید و می‌خواهید سفر مقرون‌به‌صرفه و به‌یاد‌ماندنی را در این دیار تجربه کنید، در این مطلب همراه ما باشید. 

تفریحات رایگان در آنتالیا
تفریحات رایگان در آنتالیا

لذت بردن از فضای سواحل رایگان آنتالیا | از جذاب‌ترین تفریحات در آنتالیا 

سواحل شهر آنتالیا بی‌نظیرند. در این شهر سواحل زیبای بسیاری وجود دارند که امکانات رفاهی و تفریحی جذابی در آن‌ها برای گردشگران فراهم شده است. مشکلی که وجود دارد این است که در برخی از مناطق شهر، ساحل منطقه در اختیار هتل‌ها و اقامتگاه‌ها قرار گرفته و افراد برای حضور در آن و استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی آن، هزینه‌ای گاهاً زیاد پرداخت کنند. اما نگران نباشید. سواحل این شهر بسیارند و در میان آن‌ها، سواحلی پیدا می‌شوند که حضور در آن‌ها و استفاده از امکاناتشان، برای عموم مردم و گردشگران رایگان است. حضور در این سواحل، جزو دلپذیر‌ترین تفریحات رایگان در آنتالیا شمرده می‌شود. در ادامه ۳ تا از بهترین سواحل رایگان شهر زیبای آنتالیا را معرفی کرده‌ایم: 

  • ساحل کنیالتی | از بهترین مقاصد برای تفریحات رایگان در آنتالیا  

ساحل کنیالتی را می‌توان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سواحل شهر آنتالیا معرفی کرد. چنانچه به‌دنبال تفریحات رایگان در آنتالیا هستید، این ساحل یکی از بهترین مقاصد برای شماست. ساحل کنیاتی وسعت بسیاری دارد و طول آن به بیش از ۷ کیلومتر می‌رسد؛ از‌این‌رو حتی در روز‌های تعطیل و ساعات شلوغ نیز، ازدحام جمعیت در آن شما را آزرده نخواهد کرد. در این ساحل می‌توانید اوقات خوشی را در آرامش سپری کنید و از نشستن روی شن‌های داغ، آب‌تنی در دریا، تماشای موج‌های دریا و لمس نسیم روی پوستتان لذت ببرید. 

  • ساحل مرمرلی | مقصدی آرام و زیبا برای تجربه تفریحات رایگان در آنتالیا 

ساحل مرمرلی را می‌توان به‌عنوان یکی از بکر‌ترین و زیبا‌ترین سواحل آنتالیا معرفی کرد. این ساحل مقصدی بی‌نظیر برای لذت بردن از طبیعت و عکاسی است. در ساحل مرمرلی می‌توانید ساعت‌ها روی شن‌های نرم و داغ بنشینید و از آرامش دلنشین آن لذت ببرید. در ساحل مرمرلی پلاژ شنایی وجود دارد که حضور و استفاده از فضای آن برای عموم به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است. شنا و آب‌تنی در این بخش جزو تفریحات رایگان آنتالیا شمرده می‌شود. البته لازم است بگوییم که پلاژ شنای این ساحل امکانات خاصی ندارد؛ از‌این‌رو شاید برخی بگویند که حضور در آن چندان دلپذیر نیست. با‌این‌حال حتی اگر قصد شنا و آب‌تنی در ساحل مرمرلی را نداشته باشید، می‌توانید تنها از گشت‌و‌گذار در فضای آرام و بکر آن لذت ببرید؛ چرا‌که این ساحل اسکله‌ای زیبا داشته و در نزدیکی شهر قدیمی قرار دارد که ماجراجویی در آن برای بسیاری فعالیت جذابی شمرده می‌شود. 

  • ساحل لارا | مقصدی محبوب برای تجربه تفریحات رایگان در آنتالیا 

چنانچه به‌دنبال تفریحات رایگان در آنتالیا هستید، پیشنهاد می‌کنیم حضور در ساحل لارا را جزو برنامه‌های خود قرار دهید. این ساحل در فاصله ۶‌کیلومتری از شهر آنتالیا قرار دارد و جزو محبوب‌ترین سواحل آن شمرده می‌شود. نکته‌ای که در‌خصوص ساحل لارا لازم است به آن اشاره کنیم این است که در این ساحل امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری فراهم شده که استفاده از برخی از آن‌ها رایگان نیست؛ با‌این‌حال برای حضور در این ساحل لازم نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید و پرداخت هزینه تنها برای وقتی است که بخواهید از امکانات رفاهی و تفریحی خاص آن استفاده کنید. در ساحل لارا مناظر چشم‌نوازی انتظار شما را می‌کشند؛ از‌این‌رو شما می‌توانید برای تجربه آب‌تنی در ساحلی تمیز و تماشای مناظر خیره‌کننده و لذت بردن از طبیعتی دلنشین، به ساحل لارا رفته و نیم‌روز به‌یاد‌ماندنی را در شهر آنتالیا برای خود رقم بزنید. 

تفریحات رایگان در سواحل آنتالیا
تفریحات رایگان در سواحل آنتالیا

بازدید از جاذبه‌های گردشگری | آشنایی با جاذبه‌هایی که بازدید از آن‌ها رایگان است

شهر ساحلی آنتالیا، از زیبا‌ترین و محبوب‌ترین شهر‌های توریستی در خاورمیانه است. این شهر جاهای زیادی برای کشف کردن دارد و گشت‌و‌گذار در آن، به‌سان ماجراجویی در سرزمینی دلربا، جذاب و دلپذیر خواهد بود. قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر جزو تفریحات رایگان در آنتالیا شمرده می‌شود. در این بین می‌توانید به دیدن جاذبه‌های گردشگری بروید که بازدید از آن‌ها برای عموم مردم رایگان است. در ادامه به معرفی این جاذبه‌ها پرداخته‌ایم: 

  • برج ساعت آنتالیا | از دیدنی‌ترین جاذبه‌های آنتالیا

برج ساعت آنتالیا را می‌توان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین نماد‌های شهر آنتالیا معرفی کرد. بازدید از این برج، عکس گرفتن در کنار آن و گشت‌و‌گذار در فضای دلنشین اطراف آن، جزو تفریحات رایگان در آنتالیا محسوب می‌شود. قدمت برج ساعت آنتالیا به قرن ۱۹ میلادی باز‌می‌گردد. جنس این بنا تماماً از سنگ است. معماران برج ساعت برای ساخت این بنا از سنگ‌های بزرگ و تراشیده‌شده استفاده کرده‌اند. 

جالب است بدانید که در قرن ۱۹ میلادی،‌ ۸۰ برج در نقاط مختلف شهر آنتالیا و اطراف آن ساخته شد که اکنون تنها ۱ برج از آن ۸۰ برج باقی مانده که آن تک برج به‌جامانده، همین برج ساعت است. از‌این‌رو بسیاری برج ساعت آنتالیا را نماد ایستادگی و استواری می‌دانند. این برج در میدان کاله کاپیسی، واقع در منطقه قدیمی شهر قرار دارد؛ به همین دلیل با بازدید از آن می‌توانید با یک تیر چند نشان زده و از سایر جاذبه‌های گردشگری واقع در این منطقه نیز بازدید کنید. 

  • بلوار آتاتورک | مقصدی جذاب به‌منظور تجربه تفریحات رایگان در آنتالیا 

بلوار آتاتورک، بلوار اصلی شهر آنتالیا است. طول این بلوار آن به بیش از ۱ کیلومتر می‌رسد. بلوار آتاتورک به لطف دارا بودن مراکز خرید متعدد و جاذبه‌های توریستی دیدنی، مقصدی محبوب برای گردشگران است. گشت‌و‌گذار و قدم در این بلوار جزو جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین تفریحات رایگان در آنتالیا شمرده می‌شود. چنانچه بگوییم بلوار آتاتورک قلب تپنده شهر زیبای آنتالیا است، اقراق نکرده‌ایم؛ از‌این‌رو پیشنهاد می‌کنیم در سفر به آنتالیا، شب‌های این بلوار را از دست ندهید و مدتی را به قدم زدن و گشت‌و‌گذار در آن اختصاص دهید. از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در این خیابان جای خوش کرده‌اند می‌توان به دروازه هادریان، قلعه ایچی، شهربازی اکتور، مسجد مراد پاشا و… اشاره کرد. 

همچنین در این خیابان رستوران‌های و کافی‌شاپ‌های بسیار خوبی مشغول فعالیت هستند و شما می‌توانید هنگام گشت‌و‌گذار در این خیابان، خود را به صرف غذایی لذیذ یا نوشیدنی گوارا در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بلوار آتاتورک مهمان کنید. به‌علاوه ااین بلوار به مراکز خرید بزرگ و جذابش معروف است؛ از‌این‌رو چنانچه قصد خرید در ترکیه را دارید، بلوار آتاتورک مقصدی بی‌نظیر برای شما خواهد بود. با حضور در این بلوار می‌توانید با یک تیر چند نشان زده و از چندین مرکز خرید بازدید کنید. 

  • اسکله کاش | از خاص‌ترین مقاصد برای تجربه تفریحات رایگان در آنتالیا 

اسکله کاش را می‌توان به‌عنوان یکی از خاص‌ترین اسکله‌های ترکیه به لحاظ موقعیت مکانی معرفی کرد. این اسکله از سویی همجوار کوه است و از سوی دیگر، همنشین دریا. این اسکله طبیعت بی‌نظیر و چشم‌نوازی دارد و آرامش آن وصف نا‌پذیر است. به‌علاوه مملوء از قایق‌های بادبانی و کشتی‌های کروز تفریحی بوده و مقصدی جذاب برای گذراندن نیم‌روزی تابستانی در آنتالیا شمرده می‌شود. چنانچه می‌خواهید سفرتان در آنتالیا کم‌هزینه باشد، می‌توانید به‌سوی اسکله کاش روانه شوید و ساعاتی را به تماشای زیبایی‌های خیره‌کننده طبیعت آن پرداخته و در ساحل آن قدم بزنید و غرق آرامش شوید. 

تفریحات رایگان در آنتالیا
تفریحات رایگان در آنتالیا
  • منطقه کالیچی | از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مقاصد برای تفریحات رایگان در آنتالیا 

منطقه کالیچی آنتالیا که با نام‌های کاله ایجی، کالیجی و کالچی نیز شناخته می‌شود، منطقه‌ای قدیمی در شهر ساحلی آنتالیا است که قدمت آن به دوران حکومت سلجوقیان و رومیان باستان باز‌می‌گردد. خیابان‌های باریک و تو‌در‌تو این منطقه که از سویی به ساحلی شنی می‌رسند و از سوی دیگر به ساحلی صخره‌ای، هرکسی را شیفته خود می‌کند. در این منطقه همچنین جاذبه‌های تاریخی جذابی جای خوش کرده‌اند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. از دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی منطقه کالیچی می‌توان به منار شکسته، برج ساعت و مسجد محمد پاش اشاره کرد. 

در‌واقع چنانچه به‌دنبال تفریحات رایگان در آنتالیا هستید، بازدید از منطقه کالیچی و گشت‌و‌گذار در آن می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم صبح زود را برای بازدید از این منطقه و ماجراجویی در آن اختصاص دهید؛ چرا‌که در سایر ساعات روز ممکن است، ازدحام جمعیت باعث آزردگی شما شود. 

  • دروازه هادریان | جلوه‌گر تاریخ پر‌شکوه کشور ترکیه 

دروازه هادریان از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر آنتالیا است که بازدید از آن رایگان بوده و بازدید از آن را می‌توان به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان در آنتالیا در‌نظر گرفت. در گذشته، این دروازه از اصلی‌ترین ورودی‌های شهر آنتالیا بود. در آن زمان دروازه هادریان بیرون از فضای شهر قرار داشت و جزوی از دیواری باستانی بود که دور‌تا‌دور شهر آنتالیا ساخته شده بود؛ اما اکنون این دروازه در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. جالب است بدانید که درواز هادریان برای ورودی امپراطور روم ساخته شده است و از‌این‌رو معماری منحصر‌به‌فردی دارد که هر‌کسی را مجذوب خود می‌کند. از‌این‌رو چنانچه به تاریخ و هنر معماری علاقه‌مند هستید و بازدید از آثار تاریخی براتان لذت‌بخش توصیه می‌کنیم در سفر به آنتالیا، بازدید از دروازه هادریان را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

  • آبشار‌های دودن | از مسحور‌کننده‌ترین جاذبه‌های طبیعی در آنتالیا 

چنانچه عاشق طبیعت، طبیعت‌گردی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی بکر هستید، آبشار‌های دودن مقصدی بی‌نظیر برای شما خواهد بود. بازدید از آبشار‌های دودن و تماشای شکوه و زیبایی آن‌ها جزو دلپذیر‌ترین تفریحات رایگان در آنتالیا برای طبیعت‌دوستان شمرده می‌شود. آبشار‌های دودن در‌واقع مجموعه از دو آبشار زیبا و چشم‌نواز هستند. این دو آبشار در فاصله ۸‌کیلومتری از هم قرار دارند و هر‌دو از رودخانه‌ای هم‌نام با خود سرچشمه می‌گیرند. این آبشار‌ها از روی صخره‌هایی سر‌سبز، به دریای مدیترانه می‌ریزند. 

آبشارهای دودن آنتالیا

یکی از آبشار‌ها که به آبشار بالایی معروف است، در محدوده شهر آنتالیا قرار دارد. ارتفاع این آبشار زیبا ۱۵ متر بوده و عرض آن به ۲۰ متر می‌رسد. طبیعت اطراف این آبشار بی‌نظیر است و گشت‌و‌گذار در آن، لذتی بی‌انتها دارد. به‌علاوه در اطراف آبشار بالایی دودن رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیار خوبی مشغول فعالیت هستند که شما می‌توانید برای صرف غذایی لذیذ یا نوشیدنی گوارا یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. آبشار دوم را با عنوان آبشار پایینی می‌شناسند. برای دسترسی به این آبشار کمی ماجراجویی در پیش دارید. به این منظور باید مدتی را در طبیعتی بکر، در جهت رودخانه دودن حرکت کنید. در این مسیر از میان غارهای حیرت‌انگیز، گیاهان متنوع و جانواران متعدد گذر خواهید کرد و در‌نهایت، در نزدیکی ساحل زیبای لارا، به آبشار پایینی دودن خواهید رسید. ارتفاع این آبشار ۴۰ متر بوده و ریزش آن بر دریا، منظره خیره‌کننده‌ای را پدید آورده است. 

استفاده از فضای پارک‌های آنتالیا | آشنایی با پارک‌های رایگان آنتالیا 

می‌توان گفت که در تمام شهر‌ها، رفتن به پارک و استفاده از فضا و امکانات آن‌ها، جزو محبوب‌ترین تفریحات کم‌هزینه است؛ از‌این‌رو چنانچه به‌دنبال تفریحات رایگان در آنتالیا هستید، خوب است که با پارک‌های محبوب این شهر آشنا شوید. به همین سبب در ادامه چندتا از بهترین پارک‌های این شهر توریستی را معرفی کرده‌ایم که با حضور در آن‌ها می‌توانید بدون پیداخت هیچ هزینه‌ای، اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. 

  • پارک حیات | مقصدی آرام و زیبا برای تفریحات رایگان در آنتالیا 

در معرفی پارک‌های محبوب شهر ساحلی آنتالیا، نام پاک حیات را نباید از قلم انداخت. این پارک در منطقه غربی آنتالیا قرار دارد. این پارک فضایی آرام و زیبا دارد. شما می‌توانید هر‌قدر که می‌خواهید، همراه دوستان، خانواده و عزیزان خود در این پارک حضور داشته و از فضای آن لذت ببرید. از دیدنی‌های این پارک می‌توان به مجسمه‌های چوبی حیوانات مختلف اشاره کرد.  همچنین در پارک حیات امکاناتی نظیر وسایل بازی برای کودکان نیز فراهم شده است. چنانچه جزو افرادی هستید که از قدم زدن در فضایی آرام و سرسبز لذت می‌برید و اهل تفریحات و بازی‌های دست‌جمعی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به آنتالیا، حتما نیم‌روزی را به گشت‌و‌گذار در پارک حیات اختصاص دهید. 

  • پارک یاووز اوزجان آنتالیا | از زیبا‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های آنتالیا 

پارک یاووز اوزجان از زیبا‌ترین محبوب‌ترین پارک‌های آنتالیا است. این پارک آرام و زیبا، مقصدی بی‌نظیر برای دور شدن از فضای پر‌ازدحام شهر بوده و حضور در آن جزو تفریحات رایگان در آنتالیا محسوب می‌شود. از زیبایی‌های پارک یاووز اوزجان آنتالیا می‌توان به آبشار‌های مصنوعی کوچک و دلربا، فواره‌های تماشایی و نور‌پردازی‌های حرفه‌ای که جلوه‌ای ویژه به شب‌های این پارک بخشیده‌اند اشاره کرد. همچنین گفتنی است که در جای‌جای این پارک زیبا، نیمکت‌های راحتی وجود دارند که شما می‌توانید ساعت‌ها روی آن نشسته و تماشای مناظر زیبا و حضور در مکانی آرام و دلنشین لذت ببرید. 

تفریحات رایگان در پارک‌های آنتالیا
تفریحات رایگان در پارک‌های آنتالیا
  • پارک کارالی اوغلو | مقصدی دلنشین برای تفریحات رایگان در آنتالیا 

مگر می‌شود از بهترین پارک‌های آنتالیا سخن گفت و حرفی از پارک کرالیو گلو به میان نیاورد؟ این پارک جزو بهترین پارک‌های شهر آنتالیا بوده و مقصدی بی‌نظیر برای گذراندن عصری دلنشین و به‌یاد‌ماندنی شمرده می‌شود. این پارک در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و به همین سبب دسترسی به آن از طرق مختلف، به‌راحتی امکان‌پذیر است. از جاذبه‌های این پارک می‌توان به سالن تئاتر شهر و برج هیدریلیک اشاره کرد. مجسمه یادبود ناظم حکمت (شاعر برجسته ترکی) مجسمه یادبود کارگر و پسران، مجسمه دست و مجسمه‌های وزغ از دیگر جاذبه‌های دیدنی پارک کارالی اوغلو شمرده می‌شوند. قدم زدن در فضای دلنشین این پارک، تماشای منظره‌ای خیره‌کننده از دریا و خلیج و همچنین بازدید از جاذبه‌های دیدنی واقع در آن، از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در پارک کارالی اوغلو بدون پرداخت هزینه از آن‌ها لذت ببرید. 

سایر تفریحات رایگان در آنتالیا | تجربه تفریحاتی دلپذیر بدون پرداخت هزینه 

شهر آنتالیا، جاذبه‌ها و مناطق جذاب بسیاری دارد که حضور در آن‌ها می‌تواند تجربه دلپذیری را برای شما رقم بزند. در این بخش قصد داریم در‌خصوص سایر تفریحات رایگان در آنتالیا سخن بگوییم. آشنایی با این تفریحات به شما کمک می‌کند تا در این شهر، با کمترین هزینه، بهترین لحظات را برای خود رقم بزنید. 

  • پیاده‌روی در مسیر لیسیان | از جذاب‌ترین تفریحات رایگان در آنتالیا 

پیاده‌روی در مسیر لیسیان تفریح دلپذیر و رایگانی است که در شهر زیبای آنتالیا می‌توانید تجربه کنید. طول این مسیر به بیش از ۵۴۰ کیلومتر می‌رسد. مسیر لیسیان از فتحیه آغاز می‌شود و به شهر آنتالیا می‌رسد. در این مسیر مناظر طبیعی بی‌نظیر و چشم‌نواز بسیاری به چشم می‌خورند و علاوه‌بر آن، در طول مسیر لیسیان می‌توانید از ۲۵ منطقه‌ تاریخی بازدید کرده و ماجراجویی دلپذیری را برای خود رقم بزنید. 

تفریحات رایگان در آنتالیا
تفریحات رایگان در آنتالیا

در این مطلب از مجله گردشگری سفرزون، در‌خصوص تفریحات رایگان آنتالیا سخن گفتیم؛ تا راهنمایی ارائه دهیم که با استفاده از آن، افراد بتوانند با بودجه‌ای محدود، سفر به این شهر جذاب را تجربه کرده و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند. آیا تا‌کنون تجربه سفر به آنتالیا را داشته‌اید؟ چنانچه پاسختان مثبت است، از شما می‌خواهیم در بخش نظرات، از تجربیات شیرین خود برای ما و مخاطبانمان بنویسید و بگویید که شما چه مقاصدی را در این شهر برای تجربه تفریحات رایگان و کم‌هزینه پیشنهاد می‌کنید؟