کشور عمان به لطف داشتن کوهستان‌های مسحور‌کننده، سواحل زیبا، دره‌های سرسبز، غاره‌های شگفت‌انگیز و فرهنگ و تاریخی غنی، مقصدی بی‌نظیر برای سفر و گشت‌و‌گذار است. مسقط به‌عنوان پایتخت کشور عمان، از محبوب‌ترین مقاصد در این کشور شمرده می‌شود. جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری مسقط بسیارند و عمر کوتاه سفر به گردشگران فرصت بازدید از تمامی آن‌ها را نمی‌دهد. از‌این‌رو در این مطلب بر آن شده‌ایم تا به معرفی بهترین جاهای دیدنی مسقط را معرفی کنیم. در نتیجه چنانچه قصد سفر به شه مسقط در کشور عمان را در سر دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین مقاصد گردشگری در این شهر آشنا شوید. 

جاذبه‌های طبیعی مسقط 

جاذبه‌های طبیعی شهر مسقط بی‌شمارند. با گشت‌و‌گذار در اطراف این شهر می‌توانید از سواحل خوش‌آب‌وهوا و ماسه‌ای، کوه‌های سرسبز و بلند، صحراهای وسیع و حفره‌های طبیعی آب شیرین و… بازدید کرده و اوقات دلپذیری را برای خود رقم بزنید. در ادامه بهترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط را که ارزش بسیاری برای بازدید دارند، معرفی کرده‌ایم: 

جمل شمس | لذت تماشای منظره‌ای خیره‌کننده در بام عمان 

اولین جاذبه‌ای که در معرفی جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط قصد معرفی آن را داریم، جبل شمس (Jebel Shams) یا کوه آفتاب است. قله این کوه را می‌توان به‌عنوان مرتفع‌ترین مکان در شهر مسقط معرفی کرد و به همین سبب نیز به بام عمان نیز شهرت دارد. بر فراز این قله مرتفع می‌توانید از تماشای چشم‌اندازی بی‌نظیر و خیره‌کننده از کویر، دریا و رشته‌کوه‌های حجر را مشاهده کنید. چنانچه اهل ورزش‌هایی نظیر پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در طبیعت هستید، جبل شمس مقصدی جذاب برای شما خواهد بود؛ چرا‌که در کوه آفتاب چندین مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ایجاد شده است. البته لازم است اشاره کنیم که دسترسی به بالا‌ترین نقطه این کوه امکان‌پذیر نیست؛‌ چرا‌که در قله جبل شمس پایگاهی نظامی وجود دارد که ورود به آن برای عموم مردم ممنوع است. 

جمل شمس | لذت تماشای منظره‌ای خیره‌کننده در بام عمان 
جمل شمس | لذت تماشای منظره‌ای خیره‌کننده در بام عمان

آدرس: Jabal Shams, Oman

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۳ تا ۴ ساعت 

وادی بنی خالد | از زیبا‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط 

مگر می‌شود از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط سخن گفت و حرفی از وادی بنی خالد (Wadi Bani Khalid) به میان نیاورد؟ وادی بنی خالد دره‌ای خرم و زیبا در کشور عمان است، که در نزدیکی شهر مسقط قرار دارد و گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. چنانچه عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی هستید، این دره زیبا و سرسبز، مقصدی رؤیایی برای شما خواهد بود. از میان وادی بنی خالد رودی دائمی جریان دارد و در آن برکه‌های آب شیرین و تخته‌سنگ‌های بزرگ زیبایی به چشم می‌خورند. علاوه‌بر آن چندین چشمه و غار وجود دارد که باعث می‌شود گشت‌و‌گذار در این غار به یک ماجراجویی جانانه برای شما تبدیل شود. در نزدیکی وادی بنی خالد غاری وجود دارد که با بازدید از آن می‌توانید به قلب طبیعت عمان سفر کنید. 

آدرس: Oman, Wadi Bani Khalid

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت 

حفره بی‌ماه | از شگفت‌انگیز‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط 

در معرفی جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط نام حفره بی‌ماه (Bimmah Sinkhole) را نباید از قلم انداخت. این حفره جاذبه‌ای منحصر‌به‌فرد و شگفت‌انگیز در مسقط است که گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. نکته جالب در‌خصوص این حفره این است که تحت هیچ شرایطی هیچ نوری به آن نمی‌رسد و درون آن تاریکی مطلق حکم‌فرماست. در دنیای تاریک این حفره چندین صخره و غار وجود دارند که هر‌کدام دارای خصیصه‌های منحصر‌به‌فرد و جالبی هستند. برخی از غار‌های این حفره زیستگاه جانوران عجیبی هستند و درون آن‌ها چشمه‌های آب شور یا شیرین می‌جوشند. نکته‌ای که در‌خصوص حفره بی‌ماه باید به آن اشاره کنیم این است که بازدید از آن تنها به کمک تجهیزات و لباس‌های مناسب و همراه راهنمایی مجرب امکان‌پذیر است. چنانچه اهل طبیعت و طبیعت‌گردی هستید و بازدید از جاذبه‌های طبیعی منحصر‌به‌فرد برایتان هیجان‌‌انگیز است، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به مسقط، بازدید از حفره بی‌ماه را از دست ندهید. 

حفره بی‌ماه | از شگفت‌انگیز‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط 
حفره بی‌ماه | از شگفت‌انگیز‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط

آدرس: ۲۳PC+CR2, Dabab Sinkhole هویه نجم, Dibab, Oman

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۳ تا ۴ ساعت 

وادی شاب | از بی‌نظیر‌ترین جاذبه‌های طبیعی در مسقط 

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط می‌توان به جاذبه‌ای گردشگری موسوم به وادی شاب (Wadi Shab) اشاره کرد. این جاذبه گردشگری با طبیعت خرم و سرسبز و آبشار‌های چشم‌نوازش هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. این وادی بهشتی در میان کوه‌های عمان جای خوش کرده و آب‌و‌هوایی ییلاقی دارد. پیاده‌روی در وادی شاب از دلپذیر‌ترین تفریحات برای طبیعت‌دوستان است. با پیاده‌روی در مسیر این جاذبه طبیعی می‌توانید از تماشای مناظری زیبا از کوه‌ها، درختان نخل، باغ‌های مرکابات، باغ‌های خرما، رود‌خانه‌های پر‌آب و خروشان و… غرق لذت شوید. در برخی از قسمت‌های این مسیر، لازم است با قایق از رودخانه‌ها عبور کنید و ماجراجویی دلپذیری را برای خود رقم بزنید. در انتهای مسیر حفره آبی بی‌نظیری جای خوش کرده است که رنگ فیروزه‌ای آن چشمان شما را به خود خیره می‌کند. در زیر آب نیز چندین غار وجود دارند که با شنا کردن می‌توانید به آن‌ها برسید و غرق شگفتی طبیعت وادی شاب شوید. 

آدرس: Oman, Wadi Shab

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: نیمی از یک روز 

بیابان واهب | لذت بازدید از بزرگ‌ترین بیابان سنگی در جهان 

بیابان واهب (Wahiba Sands Desert) بزرگ‌ترین بیابان سنگی در جهان بوده و جزو منحصر‌به‌فرد‌ترین و شگفت‌انگیز‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط شمرده می‌شود. جالب است بدانید که نام بیابان واهب، از یکی از قبیله‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، الهام گرفته شده است. این بیابان وسیع از ۳ جهت مختلف با کوه‌های حجر محاصره شده تلفیق کوه و بیابان چشمان شما را به خود خیره می‌کند. در بیابان واهب می‌توانید از تجربه تفریحات هیجان‌انگیز و جذابی نظیر سافاری در بیابان، شتر‌سواری و… لذت ببرید و اوقات به‌یاد‌ماندنی را برای خود رقم بزنید. آسمان شب در بیابان واهب بی‌نظیر است و بسیاری برای تماشای آن، شب را در کویر می‌مانند. البته لازم است اشاره کنیم که شب‌هنگام موجودات ریزی از زیر خاک این کویر بیرون می‌آید که برای برخی آزار‌دهنده و رعب‌آور هستند. 

بیابان واهب | لذت بازدید از بزرگ‌ترین بیابان سنگی در جهان 
بیابان واهب | لذت بازدید از بزرگ‌ترین بیابان سنگی در جهان

آدرس: Wahiba Sands Desert, 2 5، Oman

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۳ تا ۴ ساعت 

ساحل قروم | از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط 

مگر می‌شود از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط سخن گفت و حرفی از ساحل قروم (Qurum Beach) به میان نیاورد؟ این ساحل محبوب در منطقه قروم واقع شده و دارای بلواری طولانی در جوار دریا است که مقصدی بی‌نظیر برای تجربه تفریحاتی نظیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری شمرده می‌شود. در این ساحل می‌توانید از تماشای خلیج فارس زیبا لذت برده و اوقات پر‌آرامش و دلنشینی را برای خود رقم بزنید. از دیگر تفریحاتی که در ساحل قروم می‌توانید تجربه کنید، شنا و آب‌تنی در دریا، قلیق‌سواری و سایر تفریحات آبی هستند. علاوه‌بر آن این ساحل محل برگزاری جشنواره‌های مختلف، فستیوال‌های فرهنگی و هنری و… است. شما می‌توانید با شرکت در این مراسم‌ها، ضمن سرگرمی و گذران اوقاتی خوش، با آداب‌و‌رسوم مردم عمان نیز بیشتر آشنا شوید. 

ساحل قروم | از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط 
ساحل قروم | از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط

آدرس: Muscat, Oman, Qurum Beach

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: نیمی از یک روز 

جزایر دیمانیات | لذت گشت‌و‌گذار در طبیعتی بی‌نظیر 

جزایر دیمانیات (Daymaniyat islands) را می‌توان به‌عنوان یکی از زیبا‌ترین و تماشایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی عمان معرفی کرد. این جزایر در میان دریایی به رنگ آبی‌روشن جای خوش کرده‌اند و سواحل شنی سفید‌رنگی دارند. جزایر دیمانیات را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی و شنا در میان ماهی‌های رنگین‌کمانی خلیج فارس معرفی کرد. با حضور در جزایر دیمانیات می‌توانید از تماشای مناظر طبیعی خیره‌کننده متشکل از سواحل شنی، صخره‌های بلند، درختان نخل و گل‌های رنگارنگ غرق لذت شوید. از دیگر تفریحاتی که می‌توان در جزایر دیمانیات تجربه کرد، گشت‌و‌گذار با قایق در اطراف جزیره است. در این گشت‌و‌گذار دریایی می‌توانید ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها، نهنگ‌ها و حتی کوسه‌های نوک‌سفید آشنا شوید. چنانچه علاقه‌مند به غواصی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به جزایر دیمانیات تجهیزات خود را به‌همراه خود ببرید. چرا‌که دنیای زیر آب در نزدیکی این جزایر متشکل از انواع صدف‌ها، مرواریدها و حتی کشتى‌های غرق‌شده است!

جزایر دیمانیات | لذت گشت‌و‌گذار در طبیعتی بی‌نظیر 
جزایر دیمانیات | لذت گشت‌و‌گذار در طبیعتی بی‌نظیر

آدرس: Daymaniyat islands, Oman

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: یک روز کامل 

جبل اخضر | از بی‌نظیر‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط 

آخرین جاذبه از جاذبه‌های طبیعی مسقط که قصد معرفی آن را داریم، جبل اخضر (Jebel Akhdar) است. جبل اخضر نام یکی از زیبا‌ترین و بی‌نظیر‌ترین مناطق طبیعی کشور عمان است که جزو محبوب‌ترین جاهای دیدنی مسقط شمرده می‌شود. این منطقه آب‌و‌هوایی معتدل دارد و از جاذبه‌های آن می‌توان به چشمه‌های آب، باغ‌های میوه، روستاهای سنتی و مناظر طبیعی خیره‌کننده و… اشاره کرد. این منطقه بسیار سر‌سبز و خرم است و به همین دلیل است که آن جبل اخضر نامیده‌اند. جبل اخضر یعنی کوه سبز. پوشش گیاهی منطقه جبل اخضر بی‌نظیر است. در این منطقه می‌توانید در میان باغ‌های مرکبات، سیب، زردآلو، گلابی، آلوچه و مزرعه‌های زعفران قدم بزنید. همچنین در منطقه جبل اخضر گل‌های رز، نسترن، لاله، شقایق و سوسن به‌وفور به چشم می‌خورند. 

جبل اخضر | از بی‌نظیر‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط 
جبل اخضر | از بی‌نظیر‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی مسقط

آدرس: Oman, Jebel Akhdar

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۳ تا ۴ ساعت 

جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی 

در این بخش قصد داریم به معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مسقط که شامل موزه‌ها، قلعه‌ها، مساجد، بازار‌های سنتی و… می‌شوند بپردازیم. چنانچه بازدید از چنین جاذبه‌هایی برایتان لذت‌بخش است، در ادامه همراه ما باشید. 

تالار اپرای سلطنتی مسقط | شاهکاری معماری در قلب مسقط 

اولین جاذبه‌ای که در معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی قصد معرفی آن را داریم، تالار اپرای سلطنتی مسقط (Royal Opera House Muscat) است. این تالار به‌عنوان اولین خانه اپرا در منطقه خلیج فارس و شبیه‌جزیره عربستان، جزو ارزشمند‌ترین آثار تاریخی و معماری منطقه بوده و در شمار بهترین جاهای دیدنی مسقط قرار می‌گیرد. معماری بنای تالار اپرای سلطنتی مسقط به سبک معاصر عمانی، عربی و اسلام بوده و به دستور سلطان قابوس ساخته شده است. فضای داخلی این تالار بسیار مجلل و پر‌شکوه بوده و بیش از هزار نفر ظرفیت دارد. در تالار اپرای سلطنتی هر‌ساله اجرا‌های مختلف هنری نظیر اپرا، باله، کنسرت، تئاتر و… برگزار می‌شود. از دیگر بخش‌های زیبا و دیدنی این تالار می‌توان به تالار سخنرانی، باغ‌های سرسبز، بازارچه فرهنگی، رستوران‌هایی با فضا‌های شیک و مجلل و مرکز تولید محصولات و صنایع دستی اشاره کرد. 

تالار اپرای سلطنتی مسقط | شاهکاری معماری در قلب مسقط 
تالار اپرای سلطنتی مسقط | شاهکاری معماری در قلب مسقط

آدرس: Royal Opera House Al Kharjiyah Street مسقط OM، ۱۰۳, Oman

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت 

مسجد جامع سلطان قابوس | از پر‌شکوه‌ترین جاهای دیدنی مسقط 

در معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و جاهای دیدنی مسقط نام مسجد جامع سلطان قابوس (Sultan Qaboos Grand Mosque) را نباید از قلم انداخت. این مسجد را می‌توان به‌عنوان یکی از مدر‌ن‌ترین مساجد دنیا معرفی کرد که به دستور پادشاه عمان، سلطان قابوس بن سعید ساخته شده است. جالب است بدانید که معماران بنای مسجد جامع سلطان ایرانی بوده‌اند. این مسجد جلوه‌گر هنر معماری ایرانی-اسلامی بوده و در بخش‌های مختلف آن، جزئیات ظریف و هنرمندانه بی‌نظیری به چشم می‌خورد. در مسجد جامع سلطان قابوس، آثار ارزشمندی نیز جای گرفته‌اند. از مهم‌ترین این آثار می‌توان به بزرگ‌ترین فرش دست‌باف ایرانی در جهان، یک لوستر کریستالی ۸ تنی، کتابخانه‌ای به وسعت ۲۰ هزار کتاب و محفظه قرآنی که با طلا، نقره و چوب صندل ساخته شده اشاره کرد. 

مسجد جامع سلطان قابوس | از پر‌شکوه‌ترین جاهای دیدنی مسقط 
مسجد جامع سلطان قابوس | از پر‌شکوه‌ترین جاهای دیدنی مسقط

آدرس: Sultan Qaboos St, Muscat, Oman

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت 

کورنیش مطرح | مقصدی بی‌نظیر برای تفریحات شبانه 

مگر می‌شود از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و جاهای دیدنی مسقط سخن گفت و حرفی از کورنیش مطرح (Mutrah Corniche) به میان نیاورد؟ این جاذبه را می‌توان به‌عنوان مقصدی بی‌نظیر برای تفریحات شبانه در کنار دوستان، خانواده و عزیزان معرفی کرد. کورنیش مطرح در‌واقع منطقه‌ای توریستی بی‌نظیری در مسقط است که در جوار ساحل خلیج عمان کشیده شده و طول آن به بیش از ۶ کیلومتر می‌رسد. در این منطقه جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیاری نظیر پارک‌ها، فواره‌ها، مجسمه‌ها، موزه‌ها، بازارها و رستوران‌های متنوعی جای گرفته‌اند. چنانچه در میان جاهای دیدنی مسقط به‌دنبال مکانی آرام و زیبا برای گذران شبی به‌یاد‌ماندنی می‌گردید، پیشنهاد ما به شما منطقه توریستی کورنیش مطرح خواهد بود. در این منطقه می‌توانید ضمن لذت بردن از زیبایی‌های آن و تماشای نور‌پردازی‌های تماشایی، از حضور در رستوران‌ها و کافه‌های مدرن و زیبای آن نیز لذت ببرید. 

کورنیش مطرح | مقصدی بی‌نظیر برای تفریحات شبانه 
کورنیش مطرح | مقصدی بی‌نظیر برای تفریحات شبانه

آدرس: JHFF+45M, Mutrah Corniche, Muscat, Oman

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۳ تا ۴ ساعت 

موزه بیت الزبیر | از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی مسقط 

از دیگر جاهای دیدنی مسقط که ارزش بسیاری برای بازدید دارند می‌توان به موزه بیت الزبیر (Bait Al Zubair Museum) اشاره کرد. این موزه جزو ارزشمند‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مسقط شمرده می‌شود که به دستور محمد الزبیر (نوه یکی از وزرای عمان) ساخته شده و به همین دلیل نیز بیت الزبیر نام گرفته است. چنانچه از گشت‌و‌گذار در موزه‌های فرهنگی و تاریخی لذت می‌برید، موزه بیت الزبیر مقصدی عالی برای شما خواهد بود. این موزه با هدف آشنایی مردم عمان و گردشگران با تمدن، فرهنگ و هنر عمان تأسیس شده است. در موزه بیت الزبیر می‌توانید با نشانه‌هایی از زندگی روزمره، پوشش، مذهب، سلاح، سکه، نقشه و هنر عمانی‌ها آشنا شده و از گالری‌هایی حاوی نقاشی‌ها و عکس‌های قدیمی از مناظر و شخصیت‌های معروف عمان بازدید کنید. 

موزه بیت الزبیر | از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی مسقط 
موزه بیت الزبیر | از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی مسقط

آدرس: JH7Q+QRG, Muscat, Oman

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۲ تا ۳ ساعت 

مسجد الخور | از زیبا‌ترین بنا‌ها و جاهای دیدنی مسقط 

در معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و جاهای دیدنی مسقط نام موزه بیت الزبیر (Bait Al Zubair Museum) را نباید از قلم انداخت.  این مسجد را می‌توان به‌عنوان یکی از زیبا‌ترین و ارزشمند‌ترین مساجد عمان معرفی کرد. سبک معماری بنای این مسجد نیز اسلامی بوده و تزئینات بسیار هنرمندانه و چشم‌گیری دارد. برجسته‌ترین مشخصه مسجد الخور مانند هر مسجد دیگری، گنبد بزرگ آن و دو‌ مناره آبی‌رنگ است. چیزی که بنای این مسجد را از سایر بنا‌های عمان متمایز می‌کند، استفاده گسترده از شیشه‌های رنگی برای دیوار‌های بیرونی آن است که جلوه‌ای زیبا و به نمای بیرونی مسجد جلوه‌ای خاص بخشیده‌اند. از دیگر ویژگی‌های برجسته و چشم‌گیر بنای مسجد الخور می‌توان به سنگ مرمر سفید، کاشی‌های آبی، قهوه‌ای و خطوط طلایی قرآن کریم اشاره کرد. 

مسجد الخور | از زیبا‌ترین بنا‌ها و جاهای دیدنی مسقط 
مسجد الخور | از زیبا‌ترین بنا‌ها و جاهای دیدنی مسقط

آدرس: JH7Q+QRG, Muscat, Oman

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: کمتر از ۱ ساعت 

قلعه المیرانی | از مهم‌ترین بناهای تاریخی و باستانی عمان 

آخرین جاذبه در میان جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و جاهای دیدنی مسقط که قصد معرفی آن را داریم، قلعه المیرانی (Al-Mirani Fort) است. این قلعه تاریخی در ساحل خلیج عمان و در رو‌به‌روی کاخ سلطنتی قابوس جای خوش کرده و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مسقط، گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. در نمای بیرونی قلعه المیرانی دو برج مرتفع به چشم که یکی از آن‌ها مثلثی‌شکل و دیگری مستطیل‌شکل است. درون قلعه نیز چندین حجره وجود دارند که در گذشته از آن‌ها به‌عنوان نگهبانی، زندان، انبار، مسجد و… استفاده می‌شد. در قلعه المیرانی می‌توانید از توپ‌های جنگی، سلاح‌های سرد، لباس‌های نظامی، سکه‌ها، ظروف و لوازمی بازدید کنید که جلوه‌گر تاریخچه و فرهنگ عمان هستند. در‌نهایت لازم است اشاره کنیم که این اثر به‌عنوان یکی از آثار ملی عمان به ثبت رسیده است. 

قلعه المیرانی | از مهم‌ترین بناهای تاریخی و باستانی عمان 
قلعه المیرانی | از مهم‌ترین بناهای تاریخی و باستانی عمان

آدرس: JH8V+W95, Muscat, Oman

مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید: بین ۱ تا ۲ ساعت 

در این مطلب از مجله گردشگری سفرزون به معرفی جاهای دیدنی مسقط به تفکیک جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این شهر پرداختیم. آیا از این مطلب لذت بردید؟ آیا تا‌کنون تجربه سفر به کشور عمان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن را داشته‌اید؟ چنانچه پاسختان مثبت است، اکنون نوبت شماست تا به ما در تکمیل این مطلب کمک کنید و بهترین جاهای دیدنی مسقط را از نگاه خود معرفی کنید.