سایداسفر

جنوب ایران همیشه تصاویر عجیب و غریبی را پیش روی‌تان قرار می‌دهد که از تماشایش غرق لذت و شگفتی می‌شوید. این منطقه جزایری جادویی در دل خود جا داده است که گشت در گوشه‌وکنارش پر از حس شیرین ماجراجویی است. یکی یا بهتر بگوییم دو تا از جزایری که با رمزآلودی زیبایی در آب‌های خلیج فارس جا خوش کرده‌اند، « جزایر ناز قشم » هستند. برای سفر به این خاک افسانه‌ای در دل آب‌های نیلی خلیج فارس، با سفرزون همراه شوید.

جزایر ناز قشم ، صخره‌هایی در دل امواج

جزایر ناز قشم ، صخره‌هایی در دل امواج

در ساحل جنوب شرقی قشم، سرزمینی وجود دارد که از دل قصه‌ها بیرون آمده و وقت گذرانی در آن حس معرکه و جدیدی از جزیره به توریست‌ها منتقل می‌کند. یکی از جادوهای جزایر ناز را در زمان جزر آب می‌توانیم تجربه کنیم. بدون شک باید برایتان جالب باشد که در دل دریا، مسیر خشکی باشد که به شما اجازه دهد در آن پیاده‌روی یا رانندگی کنید و خودتان را به صخره‌های جذاب ناز برسانید. اگر حواس‌تان به زمان جزر آب باشد، این شانس را خواهید داشت که با عقب‌روی آب و نمایان شدن جاده‌ی باریکی که جزیره قشم را به جزایر ناز وصل می‌کند، حس دلپذیری از پیاده روی و پیش روی در دل خلیج فارس، آن هم تا حد یک کیلومتر را تجربه کنید.

آدرس جزایر ناز قشم روی نقشه گوگل

پیش به‌سوی صخره‌های ناز و پیاده‌روی در آب‌های خلیج فارس

پیش به‌سوی صخره‌های ناز و پیاده‌روی در آب‌های خلیج فارس

مسیر جاده‌ای حاصل از جزر، صخره‌های ناز را به جایی در نزدکی اسکله روستای سوزا وصل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که خودتان را به بالای صخره‌ها برسانید و به تماشای منظره‌ی زیبا و متفاوتی از جزیره‌های خلیج بنشیند. از بالای این صخره‌های مسطح که ارتفاعی از ۵ تا ۱۰ متر دارند، می‌توانید از زاویه‌ی جدیدی جزایر لارک و قشم را ببنید و غرق آرامش سیال در خلیج فارس و تنگه هرمز شوید. جزایر ناز از شگفتی‌های استان هرمزگان و خلیج فارس هستند که بدون داشتن ساحل شنی، مستقیم با امواج ارتباط دارند و مثل سکویی در دل آب عمل می‌کنند. این دو جزیره‌ی طناز، تنها در زمان‌هایی مقرر راه را برای کشاندن توریست‌های قشم به سمت خود باز می‌کنند و مقصد جاده‌ای دیدنی در دل آب‌های خلیج می‌شوند.


در سفرزون بخوانیددره ستارگان ؛ جاذبه فرازمینی جزیره قشم


از عجایب هفتگانه قشم که شما را جادو می‌کند

از عجایب هفتگانه قشم که شما را جادو می‌کند

جزایر ناز از عجایب هفت گانه قشم محسوب می‌شوند و یکی از مقاصد تفریحی گردشگران قشم، راهی شدن به سمت این جزایر و رسیدن به صخره‌های مسطح آن است. این جزایر نزدیک به ۳ هکتار وسعت دارند و در زبان محلی به آن‌ها «دو کَردَه» می‌گویند. در این جزایر خبری از سکونت انسان‌ها نیست، اما پاتوق ماهیگیران محلی برای استراحت زیر سایه‌بان‌هایی است که روی این جزیره‌ها بنا کرده‌اند. هرچند که این جزیره‌ها تنها و بدون سکنه است، اما انتخاب محبوب گردشگران برای لذت بردن از خلوت و آرامش آن و تماشای لارک و تنگه هرمز است و این صخره‌ها میزبان فوق‌العاده‌ای برای عاشقان جنوب است.

لذت‌های بی‌بدیل جزیره که حسابی دلچسب است

شترسواری

از تجربه‌های فراموش نشدنی جزایر ناز قشم، پیاده روی در مسیر شنی جذابی است که بالاخره شما را به مقصد می‌رساند. حس خوب لمس شن‌ها و نوازش یواشکی پوست پاهایتان با آب‌های طنازی که تا مرز رسیدن به شما می‌آیند و می‌روند، از شیرین‌ترین تجربه‌هاست. خلاقیت را چاشنی این تجربه بکنید و تصاویر بی‌نظیری را با دوربین‌تان ثبت کنید. هرچند که در مسیر خاکی متصل به قشم و ناز امکان آفرود سواری و راندن در آب‌های خلیج از تفریحات جذاب این منطقه به نظر می‌آید، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از انجام این کار صرف نظر کنید. ماشین سواری در این مسیر، به‌خصوص بردن آن به روی سکو، آسیب زیادی به جزایر ناز می‌زند و دلنشینی بکر این منطقه را به مرور زمان نابود می‌کند.

می‌توانید از تفریحات دیگری همچون شتر سواری، اسب سواری، بازی‌های آبی و هوایی جزیره لذت ببرید. واقعاً حس معرکه‌ای است که در ساحل، کنار آب‌های الماس‌گون، سوار بر اسب یا شتر شوید و تجربه‌ای بکر را در سفر خود بگنجانید. تجربه‌ای که خالی از ملزومات زندگی امروز و سرشار از زیبایی‌های زندگی بکر است.

عکس از اصغر بشارتی
عکس از اصغر بشارتی

اگر هوس کرده‌اید که ناز و آب‌های نیلی خلیج فارس را در ارتفاعات آسمان تماشا کنید و نمای کاملی از دنیای جزیره‌های جنوبی داشته باشید، یک تفریح هوایی خوراک خودتان است. بازی‌هایی مثل پاراگلایدر، چتربازی، کایت بورد، پاراموتور و… ، این امکان را به شما می‌دهند که با پرواز در فراز آسمان، تصویری دسته جمعی را از ناز، لارک، قشم و خلیج در یک قاب ببینید. در کنار این لذت‌ها در دل آسمان، می‌توانید تفریحات آبی جذابی همچون جت اسکی، قایق سواری و غواصی را در آب‌های جزایر ناز تجربه کنید.


در سفرزون بخوانیدسفر به قشم با برنامه‌ی ۲ روزه


هر وقت که جزیره شما را به سوی خود بخواند

هر وقت که جزیره شما را به سوی خود بخواند

هوای گرم جنوب ایران مشخص می‌کند که تابستان وقت مناسبی برای رفتن به جزایر ناز قشم نیست و پاییز و زمستان و روزهای خنک بهار، بهترین زمان سفر به این منطقه‌ی افسانه‌ای است. برای رفتن به این جزایر باید خوتان را به شهر قشم برسانید، از بلوار آزادگان به سمت جنوب وارد جاده‌ی ساحلی جنوب جزیره شوید تا در آخر، عشوه‌گری این جزایر ناز شما را شگفت‌زده کند. به این جزایر فراموش نشدنی که رفتید، حتماً لذت‌های جنوبانه‌ی گشت و گذارتان را به ما هم منتقل کنید و نظرتان را با سفرزون در میان بگذارید. ما منتظر شنیدن تجربه‌های شیرین شما هستیم.