هنگامی که صحبت از سرمایه گذاری و خرید ملک خارجی می شود، ترکیه و قبرس جزو برترین گزینه های ایرانیان هستند. همواره بین خرید ملک در ترکیه یا قبرس نظریه های مختلفی بیان می گردد. این دو از لحاظ معیارهای مختلف، از ایده آل ترین کشورها برای سرمایه گذاری می باشند. هر کدام از لحاظ شرایط اقتصادی، موقعیت های سرمایه گذاری، تسهیلات مختلف بانکی، موقعیت فرهنگی و غیره جاذبه های منحصر به فردی دارند. این جاذبه ها فرد را به خود جذب کرده و این سوال را ایجاد می کند، خرید ملک در کدام کشور بهتر است؟ 

در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی ابعاد خرید ملک در ترکیه یا قبرس بپردازیم. شما ممکن است بین دو پاسپورت ترکیه و قبرس مردد باشید که پیشنهاد ما به شما همراهی مقاله تا انتها می باشد. همچنین می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر، در رابطه با خرید خانه در قبرس شمالی مقاله ذکر شده را مطالعه کرده تا جزئیات بیشتری در این رابطه به دست اورده و پاسخ تمام سوالات خود را دریافت نمایید. استفاده از راهنمایی های کارشناسان، می تواند در تصمیم گیری درست بسیار موثر باشد.

باید پیش از شروع مقایسه دو کشور برای خرید ملک، به معرفی اجمالی بازار سرمایه گذاری آنها بپردازیم. 

 

بازار مسکن و خرید ملک در ترکیه 

ترکیه از کشورهای همسایه ایران است که با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آسیا و نزدیک به اروپا دارد توانسته خود را در ده کشور برتر ثروتمند دنیا جای دهد. شرایط اقتصادی این کشور بر پایه جذب سرمایه گذاران خارجی و اروپایی در بخش املاک و همچنین صنعت بزرگ گردشگری می باشد.

به طور کلی بازار مسکن و خرید ملک در ترکیه به واسطه موقعیت بسیار عالی و ویژه ای که با کشورهای اروپایی دارد دریچه رشد اقتصادی بیشماری را به روی سرمایه گذاران باز کرده است. همه این دستاوردها تنها بخاطر خرید و فروش ملک در مقیاس بالابوده که نتیجه سرمایه گذاری در ترکیه و معرفی خود به دنیا بوده است. 

خرید ملک در ترکیه یا قبرس؟

 

بازار مسکن و خرید ملک در قبرس

کشور قبرس در حال حاضر به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. قبرس جنوبی یک کشور اروپایی بوده ولی قبرس شمالی از زیر مجموعه های جمهوری ترکیه می باشد. ما در اینجا در مورد قبرس شمالی بحث خواهیم داشت. قبرس شمالی که از نظر اقتصادی و سیاسی وابسته به ترکیه می باشد در دنیا به نام لاس وگاس اروپا شناخته شده است.

اقتصاد این کشور بر پایه صنعت گردشگری چرخیده و به دلیل منابع کم طبیعی اعم از گاز و نفت و غیره که نتیجه آن نقدینگی کم نیز می باشد شرایط بسیار آسان و مناسبی تنها از طریق خرید ملک را برای اقامت دارد. گزینه هایی که سرمایه گذاران را به سمت قبرس کشانده جاذبه های مختلف توریستی و منطقه جغرافیایی بینظیر است. همچنین آب و هوای بسیار خوبی دارد و دارای تفریحات هیجان انگیز است که این کشور را به مورد علاقه ترین کشور بعد از ترکیه برای علاقه مندان به خرید ملک در قبرس و مهاجرت تبدیل نموده است. تفاوت بین پاسپورت کشور ترکیه و قبرس زیاد است و همواره خبرهای مختلفی را در سطح جهان پخش کرده که حواشی زیادی را نیز به همراه داشته است. 

 

مقایسه خرید ملک در ترکیه یا قبرس 

ما برای سرمایه گذاری و خرید ملک در این دو کشور باید در جنبه های مختلف آن ها را بررسی کنیم که اعم از قیمت ملک، وضعیت اقتصادی و فرهنگی، واحد پول و هزینه های زندگی و روزمره می باشد. 

 

واحد پول ترکیه و قبرس 

همانطور که می دانید واحد پول کشور ترکیه لیر است. با توجه به اینکه قبرس از زیر مجموعه های جمهوری این کشور است واحد پولی آن نیز لیر می باشد. 

 

قیمت خانه و هزینه های زندگی در ترکیه و قبرس 

اگر قصد خرید ملک در ترکیه و قبرس را دارید باید این را بدانید که با توجه به تورم های موجود در اقتصاد آسیا و ارتباط این دو کشور با اروپا هزینه زندگی در این کشورها نیز بالا می باشد. اما به دلیل سطح بالایی که درآمد مردم این دو کشور دارند که چیزی حدود ۷ هزار لیر است، باعث کنترل هزینه های زندگی شده است.

خرید ملک در ترکیه

 

مقایسه سرمایه گذاری ملکی در ترکیه و قبرس 

حال بهتر است به این سوال بپردازیم که خرید ملک در ترکیه بهتر است یا قبرس؟ با توجه به موارد گفته شده، میدانید که خرید ملک در حال حاضر یک برگ برنده برای سرمایه گذاری بوده و با هدف برگشت پذیر بودن سرمایه و سوددهی بالا انجام می گیرد. از این رو بهتر است به فاکتورهایی که در ادامه بررسی می شود توجه نمایید: 

  • ثابت بودن اقتصاد ترکیه بیشتر از قبرس است! 

قبرس تنها یک جزیره کوچک و بدون منابع طبیعی بوده که از این رو درآمد بالای آن بر پایه ی صنعت توریست می چرخد. اقتصاد در این کشور بسیار بی ثبات بوده و نقدینگی کمی در بازار ملکی آن وجود دارد. اما در کشور ترکیه این وضعیت وجود ندارد و اقتصاد بسیار فعال و بی نظیری که طی سالیان گذشته داشته باعث همکاری آن ها بین کشورهای ثروتمندی نظیر آمریکا، عربستان و اروپا شده است. 

  • رشد قیمت ملک در ترکیه بیشتر از قبرس است! 

طبق گزارش های معتبر، رشد قیمت در کشور قبرس از سال گذشته با توجه به وام های بلند مدت و پرداخت های مشخص با تبلیغات فراوان قبرس را رو به جلو و پیشرفت قرار داده است. اما واقعیت ماجرا این است که اقتصاد ضعیف تری نسبت به ترکیه داشته و به دلیل عدم وجود نفت و گاز، راه طولانی برای نزدیک شدن به ترکیه دارد. 

 

جمع بندی

براساس گفته های پیشین و ویژگی هایی که هر کدام از دو کشور دارند در پایان به این نتیجه می رسیم که مزایا و بالا بودن سوددهی خرید ملک در ترکیه بیشتر از قبرس بوه و اگر به موضوعاتی شبیه این اهمیت داده و یک پاسپورت قوی می خواهید بهتر است به این جنبه سرمایه گذاری در ترکیه قبرس توجه داشته باشید. برای پاسخ بهتر به این سوال آیا خرید ملک در ترکیه یا قبرس، کدام بهتر است؟ می توانید با کارشناسان این حوزه ارتباط گرفته و مشاوره دریافت نمایید. 

خرید ملک در قبرس

 

سوالات متداول

پاسپورت قبرس معتبرتر است یا ترکیه؟

پاسپورت کشور ترکیه در رتبه بندی رده ۵۰ جهانی را دارد. در صورتی که پاسپورت قبرس شمالی فقط در کشورهای نظیر آمریکا، تانزانیا، استرالیا و ۹ کشور دیگر معتبر است.

آیا می توان از طریق خرید ملک در قبرس پاسپورت دریافت کرد؟

 خیر. در صورتی که در کشور قبرس ملک خریداری کنید، فقط میتوانید اقامت قابل تمدید این کشور را اخذ نمایید. 

خرید ملک در ترکیه یا قبرس (راهنما جامع)

خرید ملک