همه ما به هنگام سفر دغدغه داریم! یک نفر ترس از دست دادن پرواز و یا قطارش را دارد. دیگری ترس این که وسط راه خودرواش یاری نکند و یک عده ی دیگر ترس نیافتن اقامتگاه امن و راحت در شهر مقصد را دارند! شاید باورش سخت باشد حتی برخی ترس خارج شدن از خانه و رفتن به جاهای ناشناخته دارند! اما چگونه می توانیم به این فوبیاها غلبه کنیم و راحت سفر کنیم؟

saadatrent

مسافرم! چگونه اقامتگاه پیدا کنم؟

یکی ااز ترس‌ های رایج در سفر، ترس از نیافتن اقامتگاه مناسب است. زمانی که سفر می کنیم، قبل از هرچیزی، به دنبال سقفی امن هستیم. جایی که چمدان هایمان را یک گوشه بگذاریم، اندکی استراحت کنیم تا خستگی سفر را از تنمان برانیم، غذایی تهیه کنیم، انرژی دوباره بگیریم و برای یک گشت و گذار مهیج در شهر آماده شویم. برای مسافران پیدا کردن اقامتگاه تمیز با امکانات و قیمت مناسب بسیار مهم است.

برخی استارتاپ ها از این مسئله آگاهند و برای مسافرانی که به دنبال اقامتگاهند خدمات رسانی می کنند! لیدوماتریپ یک نمونه از این استارتاپ هاست که امکان رزرو هر نوع اقامتگاهی را به صورت آنلاین فراهم کرده است. مثلا برای اجاره ویلا در کردان وارد سایت لیدوماتریپ می شوید و پس از انتخاب روستای کردان،تمامی اقامتگاه های آنجا را به همراه تصاویر، قیمت و مشخصات کامل مشاهده می کنید و درخواست رزرو به صورت آنلاین می دهید. این درخواست در سریعترین زمان ممکن پذیرش می شود.

راه دیگر تماس با شماره مالکان اقامتگاه ها هست که در گوشه و کنار خیابان ها و‌ مراکز شلوغ هر شهری نوشته شده. برای اینکار باید تا زمان رسیدن به مقصد صبر کنید و‌ زمان بیشتری را صرف پیدا کردن خانه کنید. اگر فوبیای پیدا کردن جا برای اقامت را دارید، آنلاین رزرو کنید تا پیش از سفر اخیالتان از بابت اقامتگاه راحت باشد.

ترس از آشنایی با افراد و قومیت های جدید

«اگر از امتحان کردن غذاهای جدید، فرهگ ها و رسم و رسوم جدید، مردم جدید و عقاید و باورهای جدید بدتان می آید، بهتر است در خانه بمانید!»

اما اگر می خواهید با فرهنگ و نژادهای مختلف ایرانی بیشتر آشنا شوید، راه حلش این است که دل به دریا بزنید و سفر کنید! به سخنان منفی که از گوشه و کنار می شنوید توجه نکنید. یکی از راه هایی مقابله با فوبیا، رویایی با آن است. اگر‌فوبیای آشنایی با افراد از قومیت های مختلف را دارید، دقیقا به جایی بروید که مردمانی از شهرهای مختلف ایران در آنجا حضور دارند.

یکی از مکان ها با چنین ویژگی های بوم گردی ها و اجاره اقامتگاه بوم گردی است. در اقامتگاه های بوگردی، که اقامتگاه هایی سنتی با اتاق های متعدد هستند، می توانید علاوه بر آشنایی با فرهنگ و آداب رسوم شهر مقصد، مسافرانی از شهرهای مختلف ایران را ملاقات کنید. در بوم گردی ها مسافران مختلف از نژاد و فرهنگ‌های مختلف در یک محیط صمیمانه که اتاق های شخصی و‌ مجزا دارند، اقامت می کنند.

اگر این نوع از ترس را دارید، پیشنهاد می کنیم دفعات بعد به جای اجاره ویلا در شمال، بوم گردی های شمال را رزرو کنید. مطمئنا دوستان مختلفی را از شهرهای مختلف ایران پیدا خواهید کرد.

ترس از هزینه هایی اضافی!

هزینه های اضافی در سفر ترس هم دارد! هزینه های رستوران گردی، رزرو هتل و اقامتگاه، رزرو بلیط هواپیما، اتوبوس و یا هزینه بنزین گاها مانع بزرگی برای سفر هستند.

چه می شود کرد؟ باید دست روی دست گذاشت و برای همیشه قید سفر را زد؟ البته که نه! اگر فرد دقیق و حواس جمعی باشید می توانید هزینه های سفر‌ را تا حد زیادی کم کنید! مثلا اینبار به جای رزرو هتل در کیش، اجاره سوئیت در کیش را امتحان کنید. سوئیت ها ارزان تر از هتل هستند و دارای آشپزخانه با امکانات آشپزی هستند. می دانید که رستوران گردی روزانه چقدر برایمان گران تمام خواهد شد! یک روش دیگر این است که به جای سفرهای هوایی که گران قیمت هستند، سفر با خودرو شخصی را امتحان کنید. راه دیگر برای کاهش هزینه ها این است که نزدیک به مراکزی اقامتگاه رزرو کنید که می خواهید بیشتر وقت خود را آنجا بگذرانید. مثلا اگر عاشق دریا و ساحل چه لزومی دارد در مرکز شهر باشید و هر روز برای رسیدن به دریا چند کیلومتر طی کنید؟ یک اقامتگاه کنار ساحل رزرو کنید و‌ لذت ببرید.

سفر و ترس از وسایل نقلیه

ترس از رانندگی‌، هواپیما و‌ قطار جزو این دسته از فوبیاها هستند. این نوع ترس بین مردم دنیا بسیار شایع هست. شما از شمال تا جنوب ایران، به هر جا که بخواهید بروید مجبورید با یکی از وسایل نقلیه سفر خود را شروع کنید. آمارها میگوید دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. احتمال سقوط هواپیما یک در ۱۱ میلیون است و احتمال تصادف های بین‌جاده ای، در صورتی که ایمنی را رعایت کنید بسیار پایین است.

پس از آشنایی با وبسایت لیدوماتریپ، عاشق سفر خواهید شد

وبسایت لیدوماتریپ یک‌ سامانه رزرواسیون آنلاین اقامتگاه هست که در حال حاضر در بیش از ۵۰۰ شهر ایران، بیش از ۷ هزار اقامتگاه دارد. لیدوما از این جهت محبوب مسافران هست که پیش از سفر، اقامتگاه مناسبی در شهر مقصد برای شما می یابد و شما بدون اینکه نگران اجاره سوئیت در قشم، رامسر، شیراز و یا هر نقطه ای از ایران باشید، می توانید سفر هیجان انگیزی را شروع کنید.

از طرفی در این وبسایت شما می توانید اطلاعات کاملی در مورد شهر مقصد مثل جاذبه های گردشگری هر شهر دست پیدا کنید. جمع آوری اطلاعات اولیه تا حد زیادی ترس شما را از کم می کند.

برای آشنایی بیشتر با وبسایت لیدوماتریپ و خدمات آن، به آدرس اینترنتی www.lidomatrip.com بروید. در این وبسایت انواع بوم‌گردی، سوئیت، خانه روزانه، ویلا، کلبه جنگلی و… وجود دارد که با تنوع قیمتی مختلف از ارزان تا لوکس، در اختیار مسافرین قرار داده می شود.