زنجان، از جمله شهر تاریخی و دیدنی ایران است که بیشتر به چاقوهای فرد اعلا و ظروف مسی زیبایش معروف شده و هر ساله علاقه‌مندان زیادی از میان گردشگران به این شهر زیبا سفر می‌کنند. در میان تمامی امکانات رفاهی این شهر، رستوران های زنجان طرفداران زیادی دارد. رستوران های باکیفیت و غذاهای متنوع این شهر، خیال گردشگران را برای وعده‌های غذایی‌شان راحت کرده‌است. مسافران زنجان، با شناحت رستوران های زنجان و ویژگی هر کدام از آن‌ها می‌توانند آن را از شهر محل زندگیشان انتخاب کنند در کوتاه‌ترین زمان در سفر به این شهر، خودشان را به رستوران برسانند.

saadatrent

اگر به زودی مسافر این شهر تاریخی هستید، برای آشنایی بیشتر با رستوران های زنجان با سفرزون همراه باشید:

رستوران پلو؛ برای کباب‌دوستان

رستوران پلو
رستوران پلو

رستوران پلو یکی از برجسته‌ترین و باکیفیت‌ترین رستوران های زنجان است. این رستوران انواع غذاهای ایرانی را طبخ می‌کند و از نظر کیفیت و خوشمزگی، حرف اول را می‌زند. رستوران پلو برای کسانی مناسب است که عاشق کباب هستند؛ چرا که آوازه کباب‌های این رستوران در همه جا پیچیده است. محیط این رستوران گرم و صمیمی و مناسب برای یک دورهمی خانوادگی است.

رستوران پلو
رستوران پلو

در روزهای تعطیل، رستوران پلو مملو از جمعیت  و گاهی برای داخل شدن نیاز به ایستادن در صف است. اما نکته مثبت این است که زیاد معطل نمی‌شوید و به سرعت کارتان راه می‌افتد. این رستوران همچنین برای برگزاری مراسم‌های خاص مناسب است و به نسبت کیفیت بالای غذاهایش، قیمت مناسبتی دارد.

اگر تا به حال غذاهای خوش‌طعم رستوران پلو در شهر زیبای زنجان را نوش جان نکرده‌اید، حتما در اولین فرصت اقدام کنید. آدرس رستوران پلو را همین الان یادداشت کنید: زنجان، خیابان خرمشهر، خیابان معلم، روبروی کوچه اول.

آدرس رستوران پلو روی نقشه گوگل

دیزی‌ سرای عابدینی؛ محبوب‌ترین رستوران زنجان

دیزی از دیرباز تا کنون غذای مورد علاقه ایرانیان بوده‌است. غذایی که باید دور هم نوش جان کرد و لذت‌بخش‌تر آن است که در دیزی‌ سرای عابدینی زنجان خورده شود!این دیزی سرا از آن غذاخوری‌هایی است که اگر یک بار به آنجا بروید، مشتری و پر و پا قرصش می‌شوید. دیزی سرای عابدینی از جمله رستوران های زنجان است که محیطی گرم و صمیمی دارد و آنقد در آنجا احساس راحتی می‌کنید که انگار در خانه خودتان هستید. دو برادری که دیزی سرا را اداره می‌کنند، بسیار خوش‌برخورداند و در مدتی که آنجا هستید آنقدر شما را می‌خندانند که برای کل روز شاداب و با نشاط خواهید بود. در این رستوران، آبگوشت همراه با سبزی خوردن و انواع ترشی‌ها سرو می‌شود و می‌توانید با سلیقه خودتان خر نوع ترشی که دوست دارید میل کنید.

دیزی سرای عابدینی
دیزی سرای عابدینی

دیزی سرای عابدینی به خاطر خوشمزگی دیزی‌ها، کیفیت بالای آن و برخورد صمیمانه پرسنل در میان اهالی زنجان و گردشگران محبوبیت زیادی دارد. نکته دیگر درباره این رستوران قیمت بسیار مناسب دیزی‌هایش است که امکان نوش جان کردن یک دیزی خوشمزه را با پایین‌ترین قیمت به شما می‌دهد.

طرفداران آبگوشت برای امتحان کردن دیزی‌های این رستوران هر چه زودتر خودتان را به زنجان، چهارراه امیرکبیر، کوچه نساجی مازندران، میدان ورکچیلر(بوته چیها) برسانید و مطمین باشید پشیمان نخواهید شد.

آدرس دیزی سرای عابدینی روی نقشه گوگل

رستوران صدف

صدف
صدف

رستوران صدف از جمله رستوران های زنجان است که خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را طبخ می‌کند و به سبب طعم خوب غذاهایش معروف است. محیط رستوران خانوادگی و بسیار شیک است و غذاها با تزیینی فوق‌العاده و اشتهاآور سرو می شوند. در رستوران صدف می‌توانید انواع سالادها و مخلفاتی که دوس دارید پیدا کنید. این رستوران برای تمام سلیقه‌ها با ذائقه‌های مختلف مناسب است و تمام اعضای یک خانواده با علایق متفاوت، راضی از آن بیرون می‌آیند.

مزه خوب غذاهای این رستوران هرگز از خاطرتان نخواهد رفت و در میان رستوران های زنجان در ذهنتان باقی خواهد ماند. آدرس رستوران صدف را همین حالا یادداشت کنید: زنجان، خیابان خرمشهر، رو به روی پارک ملت.

آدرس رستوران صدف روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به زنجان کلیک کنید.


سفره‌خانه و رستوران سنتی زرتشت؛ تجربه یک غذای خوشمزه در باغ

اگر دوست دارید غذایتان را در باغ و هوای آزاد همراه با صدای زیبای پرندگان میل کنید و از منظره باغ لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما سفره‌خانه و رستوران سنتی زرتشت است. این رستوران از جمله رستوران های زنجان است که در وسط باغی بزرگ با انواع درختان قدیمی قرار دارد. دور تا دور باغ با حجره‌های سنتی و فرش‌ و پشتی‌های زیبا مزین شده. می‌توانید داخل حجره‌ها بشینید و ماهایتان را دراز کنید از محیط باغ لذت ببرید و یا اگر ترجیح می‌دهید غذایتان را پشت میز میل کنید و روی صندلی بنشینید،  میز و صندلی‌های وسط رستوران را انتخاب کنید.

سفره‌خانه و رستوران سنتی زرتشت
سفره‌خانه و رستوران سنتی زرتشت

سفره‌خانه و رستوران سنتی زرتشت از ان دسته رستوران های زنجان است که با محیط زیبا و صمیمی‌اش بسیاری از گردشگران را به خودش جذب کرده و این جذابیت با غذاهای بی‌نظیر ایرانی چند برابر شده‌است. کباب‌های این رستوران بسیار پرطرفدار و خوشمزه است اگر اهل کباب خوردن هستید، باید بگوییم که پشیمان نخواهید شد.

یادتان باشد حتما ترشی قارچ را با غذایتان سفارش دهید تا از طعم خوبش لذت ببرید. آدرس این رستوران را در دفتر سفرتان یادداشت کنید: زنجان، خیابان خرمشهر، روبروی پارک میثم، نرسیده به صدا و سیما.

آدرس سفره خانه و رستوران سنتی زرتشت روی نقشه گوگل

رستوران سنتی مشاهیر؛ یادآور خانه‌های قدیمی

رستوران مشاهیر
رستوران مشاهیر

رستوران سنتی مشاهیر یکی از جدیدترین رستوران های زنجان است که که علی‌رغم تازه تاسیس بودن، طرفداران بسیاری دارد. این رستوران محبوب با دکوراسیون فوق‌العاده و زیبا که الهام گرفته از خانه‌های قدیمی است، مکانی مناسب برای یک وعده غذای عالی در کنار عزیزانتان است. رستوران سنتی مشاهیر، انواع غذاهای سنتی ایرانی را در منو خودش دارد که علاوه‌بر خوشمزگی، کیفیت بالای آن‌ها مورد توجه است. اگر به دنبال جایی متفاوت با طراحی خلاقانه می‌گردید، حتما رستوران سنتی مشاهیر را انتخاب کنید.

این رستوران در زنجان، نبش میدان دارالقرآن (راسل) قرار دارد.

آدرس رستوران سنتی مشاهیر روی نقشه گوگل

رستوران گلریز؛ منوی متنوع ایرانی_ایتالیایی

رستوران گلریز
رستوران گلریز

رستوران گلریز با منوی متنوع از انواع غذاهای ایرانی و سالادهای ایتالیایی، از آن دسته رستوران های زنجان است که مورد توجه مسافران قرار گرفته. این رستوران با انواع غذاهای خوشمزه و متنوع، پاسخگوی همه سلیقه‌هاست و می‌توانید با رضایت کامل دسته جمعی به انجا بروید.

آدرس رستوران گلریز را به خاطر بسپارید: زنجان، خیابان خرمشهر، جنب بانک تجارت

آدرس رستوران گلریز روی نقشه گوگل

رستوران حاج داداش؛ رستورانی در دل یک حمام تاریخی

رستوران حاج داداش
رستوران حاج داداش

اگر علاقه‌مند به تاریخ و مکان‌های تاریخی هستید، رستوران حاج داداش بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این رستوران در میان رستوران های زنجان به شبب بنای تاریخی‌اش مشهور است. رستوران حاج داداش در واقع یک حمام تاریخی قدیمی بوده‌ که امروزه به شکل رستوران درآمده‌است.

انواع غذاهای سنتی و ایرانی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید و از لحظاتتان لذت ببرید. برای رسیدن به رستوران حاج داداش به آدرس زنجان، خیابان فردوسی، بازار پایین، رو به روی مسجد بروید.

آدرس رستوران حاج داداش روی نقشه گوگل

رستوران مجلسی؛ طعم خوب دستپخت مادر

گاهی دوری از خانه و خوردن غذاهای آماده، آدم را دلتنگ غذای خانگی می‌کند. اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که در سفر هوس غذای خانگی می‌کنید، مس‌توانید با خیال راحت به زنجان سفر  و در رستوران مجلسی غذای مورد علاقه تان را نوش جان کنید.

رستوران مجلسی
رستوران مجلسی

رستوران مجلسی از جمله رستوران های زنجان است که غذاهای خانگی را در بهترین عطر و طعم و با کیفیت بی‌نظیری طبخ می‌کند. مسمای گوشت و چلو گوشت این رستوران حرف ندارد و انواع خوروشت‌های خوش رنگ و عطرش را باید حتما یک بار امتحان کنید. رستوران مجلسی سرویس بیرون‌بر نیز دارد و اگر دوست نداشتید غذایتان را در رستوران میل کنید، می‌توانید آن را به راحتی سفارش دهید.

برخورد پرسنل بسیار محترمانه  و فضای رستوران بسیار گرم و دلنشین است. اگر مسافر زنجان هستید، حتما یک بار غذاهای این رستوران را امتحان کنید. برای پیدا کردن رستوران مجلسی باید به آدرس زنجان، شهرک کارمندان، جنب مسجد قبا بروید.

آدرس رستوران مجلسی روی نقشه گوگل

رستوران بابیلون؛ طعم واقعی پیتزا و برگر در رستوران های زنجان

رستوران بابیلون، رستوران باب طبع طرفداران غذاهای فست فودی و انواع پیتزا و برگر است. در این رستوران انواع فست فودها و سالادها سرو می‌شود که اگرچه کمی قیمت آن‌ها بالاست اما به نسبت کیفیت فوق‌العاده‌اش بسیار عالی است.

رستوران بابیلون
رستوران بابیلون

رستوران بابیلون از آن دسته رستوران های زنجان است که می‌توانید چند نفری به آنجا بروید و هر فرد با سلیقه و ذائقه متفاوتش، راضی از آنجا خارج شود. در ضمن حجم غذا و سالادهای این رستوران زیاد است و به راحتی دو نفر را سیر می‌کند و کاملا به صرفه‌ است.

رستوران بابیلون
رستوران بابیلون

محیط رستوران ساده و زیباست و می‌توانید یک وعده از غذایتان را در شهر تاریخی زنجان در این رستوران نوش جان کنید. آدرس زیتوران بابیلون را به یاد داشته باشید: ورودی شرقی زنجان، رو به روی پارک ملت.

آدرس رستوران بابیلون روی نقشه گوگل

رستوران آدانا کباب؛ کباب ترکی استانبول در دل زنجان

آدانا کباب
آدانا کباب

اگر از طعم تکراری غذاها خسته شده‌اید و به دنبال رستورانی جدید با طعم‌های جدید می‌گردید، پیشنهاد ما به شما، رستوران آدانا کباب است. رستوران آدانا کباب در شهر زنجان، یک رستوران ترکیه‌ای است که انواع غذاهای ترکی و کباب ترکی را طبخ می‌کند. غذاهای رستوران آدانا با کیفیتی بسیار بالا و تزیینی فوق‌العاده سرو می‌شوند و بی‌نظیر کباب ترکی‌های این رستوران همیشه در زیر زبانتان خواهد ماند!

طعم واقعی غذاهای ترکیه‌ای توسط ۵ آشپز ماهر اهل ترکیه خلق می‌شود و می‌توانید از آن لذت ببرید. غذاها در ظروف سنتی مسی زنجان برای مشتریان آورده می‌شوند و اشتها را چند برابر می‌کنند. این رستوران از جمله رستوران های زنجان است که تمام گردشگران این شهر آن را می‌شناسند و در سفر به زنجان و در اولین فرصت به آنجا می‌روند.

اگر مسافر شهر زنجان هستید، در اولین فرصت به رستوران آدانا کباب بروید و طعم حقیقی کباب ترکی را بچشید. آدرس این رستوران را یادداشت کنید: زنجان، میدان هنرستان، روبروی هنرستان مطهری.

آدرس رستوران آدانا کباب روی نقشه گوگل

آتا رستورانی؛ خالق طعم‌های بی‌نظیر

آتا رستوران
آتا رستوران

آتا رستورانی در شهر زیبای زنجان خالق طعم‌های بی‌نظیر غذای ایرانی است. محیط زیبا و غذاهای خوش طعم این رستوران هنراه با موسیقی زنده، آن را در میان رستوران‌های زنجان بسیار محبوب کرده‌است. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار خوب است و اکر یک بار آنجا را امتحان کنید، مطمئن باشید مشیمان نخواهید شد. این رستوران در شهر زنجان، کوی شهریار، میدان اشراق قرار دارد.

رستوران دورچین؛ مخصوص شیک‌پسندان

رستوران های زنجان
رستوران دورچین

اگر دوستدار رستوران‌های شیک و مدرن هستید، می‌توانید با خیال راحت رستوران دورچین را انتخاب کنید. این رستوران با طبخ و سرو غذاهای ایرانس در محیطی شیک و زیبا، محبوبیت زیادی در بین مسافران و گردشگران دارد. کباب‌های رستوران دورچین در میان رستوران های زنجان بسیار معروف است و دوغ محلی هنراه با نعنا و گلپر، آدم را مست می‌کند. رستوران دورچین موسیقی زنده هم دارد و می‌توانید در هنگام نوش جان کردن غذا از ان لذت ببرید.

هر چه سریعتر به شهر زیبای زنجان سفر کنید و طعم خوب غذاهای این رستوران را بچشید: زنجان، خیابان خرمشهر، روبروی بانک سپه.

 

آدرس رستوران دورچین روی نقشه گوگل

فست فود پیتزا لند

فست فود پیتزا لند یکی از بهترین پیتزاهای شهر زنجان را دارد و به همین خاطر بسیار مشهور است. این فست‌فود فضایی لوکس و بزرگ ندارد. با این حال در بین مردم محلی نیز بسیار مشهور است و اصلاً بسیاری برای فضای دنج فست فود پیتزا لند عاشق آن هستند. در این رستوران می‌توانید علاوه‌بر پیتزا، انواع ساندویچ، سیب‌زمینی و امثال آن را نیز سفارش دهید.

آدرس: زنجان، میدان هنرستان، بلوار خرمشهر

کافه و رستوران بین‌المللی آریا لانژ زنجان

کافه و رستوران بین‌المللی آریا لانژ زنجان یکی از شیک ترین رستوران های زنجان به حساب می‌آید. این رستوران فضایی بسیار شیک و لوکس دارد. سرو غذاها در کافه و رستوران بین‌المللی آریا لانژ زنجان به‌صورت خلاقانه و بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود. تمامی غذاها یا نوشیدنی‌ها همراه با دیزاین بسیار زیبا هستند. در کافه و رستوران بین‌المللی آریا لانژ زنجان از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود. طعم غذاها بسیار خوشمزه و عالی هستند. در منوی کافه و رستوران بین‌المللی آریا لانژ زنجان انواع غذاهای اصیل ایرانی، کبابی و غذاهای بین‌المللی به چشم می‌خورد. قیمت منوی کافه و رستوران بین‌المللی آریا لانژ زنجان نسبتاً گران است؛ اما قیمت آن قطعاً ارزش این کیفیت و فضای زیبا را دارد. بالکن شیشه‌ای این رستوران، چشم‌اندازی خیره‌کننده را به شما هدیه می‌دهد.

آدرس:ایران، زنجان، خیابان سعدی، برج آریا، طبقه پنجم

شماره تماس: ۰۲۴۳۳۳۶۵۴۷۷

رستوران چنگال طلایی زنجان

رستوران چنگال طلایی زنجان یکی دیگر از لوکس ترین رستوران های زنجان به حساب می‌آید. این رستوران از آن دسته رستوران‌هایی است که بعد خروج از آن با خودتان می‌گویید که واقعاً چه غذای خوشمزه‌ای داشت و تا چند ساعت درباره خوشمزگی و طعم عالی غذاهای آن صحبت می‌کنید. رستوران فضای چندان لاکچری ندارد و مدیریت تلاش کرده تا با حفظ ظاهر سنتی، قدمت و سابقه خود را نشان دهد. اگر گذرتان به رستوران چنگال طلایی زنجان افتاد، حتماً طعم کباب کوبیده آن را بچشید.

آدرس:  زنجان خیابان خرمشهر، روبروی بانک ملی

شماره تماس: ۰۲۴۳۳۷۷۰۱۸۵

رستوران هفت چنار زنجان

رستوران هفت چنار زنجان اصلاً ظاهر لوکس و امروزی ندارد. بیشتر شبیه به کبابی‌های دهه ۶۰ می‌ماند؛ اما وقتی که کباب آن را بچشید، متوجه می‌شوید که این رستوران قطعاً یکی از بهترین رستوران های زنجان به حساب می‌آید. رستوران هفت چنار زنجان از برنج ایرانی و گوشت تازه گوسفندی برای تهیه کردن غذاهای خود استفاده می‌کند. حتی مردم محلی نیز هفته‌ای یک یا دو بار به این رستوران می‌آیند. پس در سفر به زنجان بد نیست حتماً سری به رستوران هفت چنار زنجان بزنید.

آدرس: ایران، زنجان، سعدی جنوبی، میدان انقلاب

شماره تماس: ۰۲۴۳۳۳۶۶۵۷۴

آیا تا به حال به شهر تاریخی زنجان سفر کرده‌اید؟ کدام یک از رستوران های زنجان بیشتر مورد علاقه‌تان بوده‌است؟ اگر تجربه خاصی و یا نکته مهمی درباره رستوران‌های این شهر دارید با ما به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های زنجان کلیک کنید.