رزرو آنلاین ویلا و سوئیت

سفر همواره از محبوبترین گزینه ها برای گذراندن اوقات فراغت بوده است و کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که علاقه ای به سفرکردن و ماجراجویی های آن نداشته باشد. طبیعت انسان همیشه به دنبال کشف ناشناخته ها و تجربه اتفاقات جدید بوده که سفر یکی از کارهایی است که میتوان بوسیله آن مکان ها، فرهنگ ها و انسان های جدیدی را شناخت. از دیرباز سفرکردن در ایران رواج داشته و وجود جاده ابریشم که بخشی بزرگی آن از ایران عبور میکند گواه این مدعاست. در قدیمالایام با توجه به نبود امکانات وسایل نقلیه سفرها با احشام و چهارپایان انجام میشد و به همان نسبت مدت سفر نیز بسیار طولانیتر میشد. یکی دیگر از مشکلات اساسی که در گذشته و سالهای اخیر نیز پررنگ بوده است مسئله محل اسکان و اقامت مسافران می‌باشد. امروزه به موجب افزایش و گسترش سایت های فعال مختلف در زمینه اجاره اقامتگاه این مشکل تقریبا حل شده است. اتاقک یکی از تخصصی ترین گروه های فعال در این شناخته می‌شود. اتاقک این امکان را فراهم کرده که با مناسبترین امکانات و کمترین هزینه بتوانید پیش از سفراین دغدغه بزرگ را به راحتی حل کنید.

با چه کسانی سفرکنیم؟ “شخصیت شناسی سفر”

از آنجا که سفر یک تفریح تقریبا هزینه بر محسوب میشود بسیار مهم است که در آن چه کسانی را با خود همراه کنید. گرچه شنیدهایم آدمها را در سفر باید شناخت ولی لازم است قبل از سفر شناخت نسبی به روحیات و سبک سفر همسفران خود داشته باشید تا در جریان مسافرت کمتر احساس نارضایتی داشته باشید. انسانها تیپ شخصیتی متفاوتی دارند و این تفاوت گاه جذاب و گاه آزاردهنده است. بهتر است هنگام مسافرت با کسی همسفر شوید که از لحاظ روحی به شما نزدیکتر باشد مثلا اگر شما ماجراجو و هیجاندوست هستید نمیتوانید با فردی که از استراحت کردن و شنیدن طولانی مدت صدای طبیعت لذت میبرد سفر خوبی را بگذرانید. یا اینکه ممکن است شما از کمپ زدن در جنگل یا ساحل دریا بینهایت لذت ببرید ولی دیگری دوست دارد در لوکسترین هتل با چشمانداز دریا قهوه عصرانهاش را بنوشد. پس باید بدانید همسفرتان چه نوع اقامتگاهی را میپسندد. ما قصد داریم کمی تیپهای شخصیتی متفاوت را بررسی کنیم تا شما در این انتخاب دید بازتری داشته باشید.

نکات و ملاک های مهم در انتخاب انواع اقامتگاه

برای داشتن یک سفر خوب بیشک انتخاب مناسب یک اقامتگاه بسیار حائز اهمیت است. در انتخاب اقامتگاه معیارهای مهمی از جمله موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، دسترسی به امکانات مورد نیاز، تمیز و باکیفیت بودن و اقتصادی بودن آن، بسیار مهم است. هر شخص متناسب با تیپ شخصیتی که دارد نوع خاصی از اقامتگاه را انتخاب میکند به عنوان مثال شخصی دوست دارد با اجاره ویلا به تفریح بپردازد یا شخص دیگری با اجاره سوئیت، اوقات فراغت خود را سپری کند. حال با چند مدل تیپ شخصیتی در انتخاب اقامتگاه بیشتر آشنا میشویم.

  • افراد ریسک پذیر در انتخاب اقامتگاه

برخی افراد که کمی هیجان پذیرتر، پرشورتر و  ریسک پذیرتر میشوند و همواره دنبال غیرقابل پیشبینی ها هستند. و از اینکه ناگهان اتفاقی رخ دهد که از قبل انتظارش را نداشتند، مثلا مجبور باشند شب در دل جنگلی تاریک چادر بزنند یا با وجود نداشتن امکانات کافی بخواهند یک غارنوردی، کوهنوردی یا پرش از آبشار را تجربه کنند ابایی ندارند. این مدل افراد میتوانند حتی با یک کوله پشتی کوچک سفری لذتبخش و کمی پرخطر را برای خود رقم بزنند.

  • بومگردی برای فرهنگ دوستان

عدهای دیگر هم هستند که بیشتر پیگیر فرهنگ و آداب منطقهای هستند که قصد سفر به آن را دارند، این افراد سراغ اجاره محل اسکان بومگردی میروند تا بتوانند کمی بیشتر بدانند و بشناسند هر آنچه که از مردم سایر مناطق نمیدانند و کمی در تاریخ مردم آن منطقه جست‌و‌جو کنند. برای این دسته افراد صنایع دستی، غذاهای محلی، گویش افراد بومی و آثار تاریخی مقصد بسیار پررنگتر است و معمولا سوغاتی های جالبی هم با خود میآورند.

اجاره سوئیت و اقامتگاه بومگردی

طبیعت دوستان کجا میروند؟ 

معمولا اکثریت از دیدن مناظر چشمنواز لذت میبرند و خالق این همه زیبایی را بخاطر آفرینش آنها و توانایی لذت بردن از آنها شاکرند. طبیعتگردان که از زندگی ماشینی و دود و آهن خستهاند علاقه مندند هرچند کوتاه اوقات خوشی را در طبیعت بکر بگذرانند و از هوای پاک، صدای پرندگان و آسمان آبی نهایت لذت را ببرند. دوستداران طبیعت ترجیح میدهند یک یا دو روز را در دل طبیعت کمپ بزنند و از خوردن یک چایی آتیشی بعد از آبتنی هیجانانگیز در آب خنک رودخانه خاطرهای به‌یادماندنی برای خود رقم بزنند.

لذت تجربه یک هتل مجلل و لوکس

از طرفی، دسته دیگری از افراد نیز هستند که مشتاق اند سفری متفاوت را در بهترین هتلهای دنیا بگذرانند و این تجربه متفاوت را امتحان کنند. با بهترین هواپیماها سفر کنند و در لوکسترین هتل ها رو به زیباترین مناظر چشم باز کنند و از تجربه بهترین غذاها لذت ببرند. طبیعتا این مدل افراد این تجربه را با اقامت در یک هاستل ساده و یا کمپ در طبیعت بکر عوض نمیکند.

حالا متوجه شدید که در کنار بسیاری از مسائل مهم همچون آب‌وهوا و موقعیت جغرافیایی، به‌صرفه بودن هزینه ها و حتی اینکه مقصد کجا باشد، داشتن یک همسفر خوب هم بسیار مهم است. پس بهتر است که کمی بیشتر در انتخاب همسفر دقت کنید تا سفری که برای آنها مدتها برنامه‌ریزی کرده بودید نیز دلچسبتر شود.

سامانه رزرو ویلا و سوئیت

و اما چطوری اقامتگاه مناسب انتخاب کنیم؟

تا چند سال گذشته که خدمات آنلاین گسترش چندانی نکرده بود و در هر زمینه ای دسته ایی دخیل بود و دلال ها سود گزافی میبردند. مسئله اجاره اقامتگاه برای سفر هم دغدغه افراد زیادی بود. و از طرفی باید مسیر طولانی و خسته کنندهای طی می شد تا بتوان بعد از بازدید از چندین مکان بالاخره به اجاره مکانی مناسب رضایت داد. اما امروز با پیشرفته ایی که در زمینه اجاره اقامتگاه به صورت آنلاین شده این مسیر بسیار کوتاه و ارزانتر پیش میرود. امروزه با کوتاهترین زمان و کمترین هزینه فقط با جست‌وجو در اینترنت میتوانید انواع اقامتگاه را در مقصد مورد نظرتان بررسی کنید و بهترین گزینه را متناسب با بودجه و علاقه تان رزرو کنید تا پس از رسیدن به مقصد مشکلی از بابت محل اسکان نداشته باشید.

یکی از مجربترین و به ‌روزترین سامانه های رزرو ویلا و اجاره سوئیت، سامانه آنلاین اتاقک است که با در اختیار گذاشتن انواع متفاوتی از اقامتگاهها و اجاره سوئیت و ویلاها در انواع شهرهای کوچک و بزرگ این امکان را برای مخاطب به وجود آورده تا با قدرت بررسی و مقایسه، بهترین محل را متناسب با بودجه و امکانات رفاهی مدنظر خود، در کوتاهترین زمان و باکمترین هزینه برای خود رزرو کند.