ارمنستان یکی از زیباترین کشورهای دنیاست که با سپری کردن چند روز در آن برای همیشه در خاطرتان ماندگار می‌شود. بهترین راه برای رسیدن به ارمنستان هواپیما است. فرودگاه بین‌المللی زوارتناتز (Zvartnots)  در نزدیکی ایروان پایتخت کشور اولین نقطه‌ی ورود شما به ارمنستان است و بسیاری از خطوط هوایی بین‌المللی نیز در آن فعالیت دارند. مسیر زمینی نیز از کشورهای ایران و گرجستان می‌گذرد و متاسفانه مرز زمینی ارمنستان با کشورهای ترکیه و آذربایجان بسته است. همینطور یک قطار از تفلیس هر روز به مقصد ایروان وجود دارد. ارمنستان تاریخی بسیار غنی دارد و جاهای دیدنی آن را در سفر به ارمنستان نباید از دست داد. با سفرزون همراه باشید تا از جزئیات سفر به ارمنستان برای‌تان بگوییم.

رعایت مقررات گمرکی در سفر به ارمنستان

گردشگران می‌توانند لوازم شخصی خود را در صورتی که بیش از ۵۰۰ دلار ارزش نداشته باشند بدون پرداخت هزینه‌ی گمرکی با خود به ارمنستان بیاورند. مبالغ پول نقد بیش از  ۱۰۰۰۰ دلار باید در هنگام ورود اعلام شود و خارج کردن بیش از ۱۰۰۰۰ دلار از ارمنستان ممنوع است. خارج کردن آثار هنری در سفر به ارمنستان نیاز به مجوز از وزارت فرهنگ کشور و نیز پرداخت هزینه گمرکی در حدود ۱۰ دلار در فرودگاه دارد.

حمل و نقل در کشور انارها

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۱۱
در سفر به ارمنستان از وسایل حمل‌ونقل عمومی و ارزان استفاده کنید

ما پیشنهاد می‌کنیم برای گشت‎‌و‌گذار در این کشور زیبا حتما پس از رسیدن بلافاصله یک ماشین کرایه کنید تا راحت‌تر و سریع‌تر به سفر در آن بپردازید. هزینه‌ی کرایه اتومبیل با درنظر گرفتن هزینه‌ی بیمه و تمامی این‌ها روزی ۲۷ یورو خواهد بود که کاملا معقول به‌نظر می‌رسد. اگر حوصله‌ی رانندگی ندارید می‌توانید از حمل و نقل محلی که نه به آن سرعت ولی بسیار ارزان است استفاده کنید. تاکسی‌های ون در ارمنستان شما را به تمامی شهرها و دهکده‌ها می‌رسانند اما در صورتی که مقصدتان خارج از شهر باشد باید یک تاکسی دیگر یا یک راهنما کرایه کنید.

هزینه غذا در ارمنستان

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۱۲
ترکیبی از خوراک ایران و ترکیه را در ارمنستان تجربه کنید

غذاهای ارمنستان بسیار شبیه به گرجستان هستند و ترکیبی از خوراکی‌های ایرانی و ترکیه‌ای است. ارمنی‌ها از سیر، زیره و گشنیز در غذای خود خیلی استفاده می‌کنند. وعده‌های اصلی غذاییشان نیز پر از گردو است. حتما در سفر به ارمنستان زردآلوی ارمنستانی را امتحان کنید که گفته می‌شود از بهترین زردآلوهای جهان است.

اقامت و انتخاب هتل

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۱۳
ایروان ، مرکز بهترین هتل های ارمنستان

بهترین هتل های ارمنستان در ایروان پیدا می‌شوند و بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند در آن جا اقامت کنند و سفرهایی روزانه به سایر نقاط کشور داشته باشند. به‌علاوه کشور ارمنستان به‌عنوان مقصدی توریستی در حال پیشرفت است و اقامتگاه‌های فراوانی برای برپایی چادر می توان در آن یافت. چادر زدن در طبیعت نیز در ارمنستان قانونی بوده و امنیت کافی هم وجود دارد.

هزینه‌های دیگر در سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۱۴
در سفر به ارمنستان می‌توانید یک تجربه‌ی ارزان داشته باشید

قیمت‌ها در ارمنستان بسیار پایین است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که میوه و سبزیجات خود را از افراد محلی بخرید که معمولا در مقابل منازل خود به فروش می‌رسانند، زیرا ارزان‌تر و تازه‌تر هستند. استفاده از کارت‌های اعتباری در ارمنستان تنها در مراکز معروف تجاری و هتل‌ها امکان‌پذیر است و برای همین حتما از بانک در زمان رسیدن پول نقد دریافت کنید تا در طول سفر با مشکل روبرو نشوید. تبدیل دلار، یورو و روبل به درام ارمنستان در صرافی‌های فرودگاه‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها نیز ممکن است.

بهترین زمان برای سفر

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۱۶
بهترین زمان سفر به ارمنستان در اواخر فصل بهار و اوایل فصل پاییز است

در هر فصلی از سال می توان به این کشور سفر کرد اما بهترین زمان سفر به ارمنستان در اواخر فصل بهار و اوایل فصل پاییز است. این را بیاد داشته باشید که سرزمین ارمنستان در ارتفاع بالایی قرار دارد و از این رو انتظار برف در اوایل ماه می و اواخر ماه سپتامبر را داشته باشید. اگر در فصل بهار یا پاییز قصد سفر به ارمنستان دارید حتما مقداری لباس گرم همراه خود داشته باشید. فصل زمستان بهترین زمان برای اسکی کردن در این کشور است.

دریافت ویزای ارمنستان

سفر به ارمنستان و لذت در سرزمین انارها ۱۷
دریافت ویزای ارمنستان کار سختی نیست

تقریبا تمامی شهروندان کشورهای اروپایی و نیز کشورهای مشترک‌المنافع می‌توانند تا ۱۸۰ روز بدون ویزا در ارمنستان اقامت کنند. شهروندان بسیاری دیگر از کشورها هم در زمان رسیدن به ارمنستان در برخی از نقاط مرزی، فرودگاه‌های بین‌المللی، و ایستگاه‌های راه‌آهن می‌توانند ویزای خود را دریافت کنند. گردشگران تعدادی از کشورها هم برای دریافت ویزای سفر به ارمنستان باید از قبل و با پر کردن فرمی درخواست بدهند.