دبی یکی از شهرهای معروف جهان است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. به همین دلیل سالانه افراد زیادی جهت مسافرت و یا انجام امور کاری و اداری خود به دبی سفر می‌کنند. این شهر از نظر فناوری و سازه‌های مختلف بسیار مدرن است و می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد کاری جهان محسوب شود. 

شما برای این که بتوانید به دبی سفر کنید باید به نکات مهم قبل از سفر کاری به دبی توجه نمایید و قبل از سفر کردن این معیارها را در نظر بگیرید.همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله جامع راهنمای سفر به دبی را نیز بررسی کنید.

 

قوانین و نکات مهم قبل از سفر کاری به دبی

یکی از نکات مهم قبل از سفر کاری به دبی این است که در این شهر هیچ گونه مالیات و ارزش افزوده دریافت نمی‌شود؛ اما با این حال در هتل‌ها و رستوران‌ها از مشتریان خود ۱۰ درصد مالیات شهرداری و ۱۰ درصد مالیات حق سرویس دریافت می‌کنند. به طوری که شما باید آن‌ها را پرداخت نمایید.

شما به عنوان یک گردشگر و توریست می‌توانید در دبی تاکسی و ماشین کرایه کنید و با آن در داخل شهر تردد نمایید؛ اما دقت کنید که میزان تصادفات در دبی بسیار بالا است؛ اما نرخ جرم و جنایت پایین بوده و این شهر به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است.

در فرودگاه دبی از مسافران ایرانی و چند کشور دیگر اسکن چشم انجام می‌دهند. لذا اگر شما لنز چشم داشته باشید حتما قبل از ورود به این بخش آن‌ها را از چشم خود خارج نمایید.

یکی از قوانین شهر دبی این است که شما نمی‌توانید از مواد مخدر و مشروبات الکی استفاده نمایید؛ بنابراین اگر مشکوک به استفاده آن‌ها شدید از شما آزمایش خون دریافت می‌شود و در صورت اثبات به زندان خواهید افتاد. در واقع تنها مسافران غیرمسلمان می‌توانند در مکان‌های خاص مشروبات الکلی مصرف کنند و یا آن را از فروشگاه‌های خاصی تهیه نمایند. لذا مصرف این مشروبات الکلی در مکان‌های عمومی جرم است.

شما در دبی نمی‌توانید از مساجد، ایستگاه‌‌های پلیس، ساختمان‌‌های ارتش، بندرها و فرودگاه عکاسبرداری کنید. لذا در صورت مشاهده با شما برخورد خواهد شد.

کشور امارات یکی از کشورهای بسیار سخت‌گیر در امور حمل داروهای مختلف است. اگر شما در این کشور انواع داروهای مواد مخدر و روان‌گردان حمل کنید به زندان خواهید افتاد. البته لازم به ذکر است که یکی از نکات مهم قبل از سفر کاری به دبی غیرقانونی بودن حمل داروهای کدئین دار و یا آرام‌بخش بدون نسخه تایید شده نظام پزشکی است؛ بنابراین باید در این مورد بسیار دقت کنید.

 

اینترنت و سیم‌کارت در دبی

شما برای این که بتوانید در دبی از اینترنت موبایل و تماس‌های تلفنی استفاده کنید می‌توانید از دو اپراتور اتصالات (Etisalat) و دو (Du) استفاده نمایید. گردشگران و مسافران از دو اپراتور راضی هستند و از خدمات آن‌ها به راحتی استفاده می‌کنند؛ اما با این حال سیم‌کارت اپراتور اتصالات پوشش دهی بهتری دارد. ولی خدمات متنوع و قیمت بسته‌های اینترنت دو از اتصالات بهتر است. به همین دلیل اپراتور دو به عنوان گزینه بهتری برای مسافران در نظر گرفته می‌شود. قیمت خرید سیم‌کارت‌های دو بین ۵۵ تا ۱۱۰ درهم است. در حالی که شما برای خرید سیم‌کارت اتصالات باید مبلغی حدود ۱۰۵ درهم پرداخت نمایید.

اینترنت و سیم‌کارت در دبی

بهترین زمان برای سفر به دبی

یکی از نکات مهم قبل از سفر کاری به دبی این است که شما در بهترین زمان برای سفر به دبی اقدام نمایید. معمولا دبی شهری با آب و هوای بسیار گرم و مرطوب است. لذا اگر شما در فصل تابستان به دبی سفر کنید تحمل هوای گرم توسط شما بسیار سخت خواهد بود. لذا اگر قصد سفر به دبی در بهترین زمان دارید حتما در ماه‌های سرد سال یعنی از آذر تا اسفند اقدام نمایید. دقت کنید که هوای دبی در این فصول نیز گرم است و شما انتظار آب و هوایی خنک و عالی نداشته باشید.

بنابراین اگر قصد سفر کاری دارید و می‌خواهید کارهای اداری زیادی را انجام دهید. بهتر است برای رفت و آمد در داخل شهر در این فصول سال مسافرت نمایید. البته دقت نمایید که در این فصول به دلیل برگزاری جشن سال نو میلادی و فسیتوال‌های خرید مسافران زیادی وجود دارند. به همین دلیل قیمت هتل‌ها و استودیوها زیاد می‌شود. البته اگر شما قصد خرید ملک در دبی را داشته باشید باید بدانید که در این مواقع قیمت آن‌ها بسیار بالا است. لذا اگر شما به فکر خرید آن‌ها با ارزان‌ترین قیمت هستید حتما در فصل بهار و تابستان به دبی سفر نمایید.

 

وسایل مورد نیاز برای سفر دبی

یکی از نکات مهم قبل از سفر کاری به دبی این است که شما تمام اسناد و مدارک مورد نیاز خود را برای انجام کارهای اداری و تجاری در چمدان قرار دهید. آن‌ها را قبل از سفر چک کنید و بدانید که تمام آن‌ها را قرار داده‌اید. البته به غیر از آن‌ها لازم است شما وسایل دیگری را نیز جهت سفر کاری به دبی داشته باشید.

  • سعی کنید تنها وسایل مورد نیاز خود را به همراه ببرید و از بردن وسایل غیرضروری در سفر خودداری نمایید.
  • همان طور که می‌دانید دبی یکی از شهرهای مسلمان است و خانم‌ها در آن حق استفاده از لباس‌های تنگ و بدن نما ندارند. لذا سعی کنید لباس‌های نخی سبک و به رنگ روشن تهیه نمایید.
  • یکی از وسایل مورد نیاز برای سفر به دبی این است که شما کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید تا اگر دچار مشکلی شدید برای تهیه دارو و وسایل کمک‌های اولیه دچار دردسر نشوید.
  • در وسایل مورد نیاز شما در سفر کاری به دبی باید کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب باشد تا خود را در برابر آفتاب و گرمای آن حفظ نمایید.
  • اگر در کنار سفر کاری خود قصد دارید در سواحل آن به تفریح بپردازید. حتما لباس مخصوص استخر و شنا را نیز به همراه داشته باشید.

 

مدارک مورد نیاز و پول نقد برای سفر کاری به دبی

  • برای سفر به دبی لازم است که ویزا داشته باشید. برای تهیه ویزا حداقل یک ماه قبل سفر کاری خود اقدام نمایید.
  • در چمدان خود دفترچه بیمه مسافرتی، پاسپورت و سایر مدارک لازم برای کار خود را قرار دهید و دقت نمایید که همه آن‌ها را برداشته باشید.
  • اگر می‌خواهید در دبی ماشین کرایه کنید حتما گواهی‌نامه بین‌المللی داشته باشید.
  • پول رایج دبی درهم است. برای همین قبل سفر مقداری درهم تهیه نمایید تا از آن بتوانید برای پرداخت هزینه تاکسی و غذا استفاده کنید.
  • برای انجام تراکنش‌های مالی خرید ملک در دبی می‌توانید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنید.

 

نحوه گشت و گذار در دبی

در سفر کاری شما گشت و گذار زیادی خواهید داشت. برای این کار می‌توانید با داشتن گواهی‌نامه بین‌المللی در داخل شهر ماشین کرایه کنید یا این که از تاکسی‌های دربست استفاده نمایید. به هنگام استفاده از تاکسی دربست حتما نقشه شهر را داشته باشید تا بتوانید خیلی راحت در داخل شهر تردد کنید؛ زیرا برخی از رانندگان در شهر دبی محلی نیستند و برای همین آدرس دقیق را نمی‌دانند.

 

اسکان و محل استراحت

اگر سفر های کاری شما کوتاه است می توانید در هتل های قیمت مناسب ساکن شوید . یا از طریق سرچ خانه های اجاره ای مناسبی پیدا کنید ساکن شوید. همچنین اگر در طول سال سفر های زیاد کاری دارید می توانید با خرید استودیو در دبی از هزینه های هتل و اجاره راحت شوید و یک نوع سرمایه گذاری هم کرده باشید.

 

در مجموع سعی کردیم نکات لازم برای سفر های کاری به دبی را در این مقاله از سفرزون برای شما توضیح دهیم نظرات خود را در بخش کامنت ها برای ما بنویسد.