یکی از تفریحات جذاب و لذت‌بخشی که می‌توانید در شهر تهران امتحان کنید، بالن سواری است. اگر به ارتفاع علاقه دارید و دوست دارید آخر هفته خود را در اوج آسمان سپری کنید، از مناظر اطراف لذت ببرید و تجربه‌ی جدیدی را به تجربیات قبلی خود اضافه کنید، بالن سواری مناسب شما است.

در این مقاله قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید تجربه لذت‌بخشی از بالن سواری در شهر تهران داشته ‌باشید. اگر دوست دارید این تفریح مهیج و جذاب را امتحان کنید، تا آخر مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی درباره بالن سواری و نکات مربوط به آن بدست آورید.

کمی با تاریخچه بالن سواری در ایران آشنا شویم

اولین بالن توسط اروپاییان در سال ۱۲۷۰ وارد ایران شد و اولین پرواز در میدان مشق تهران با همراهی مدرسه دارالفنون و چند تن از افراد فرانسوی انجام شد. پرواز اول بعد از چند دقیقه سقوط کرد. دومین پرواز ۱۴ سال بعد از این اتفاق انجام شد. این‌بار برخلاف پرواز اول، بالن تا ۳۰ دقیقه در آسمان معلق بود.

در ایران ۴ مرکز بالن سواری وجود دارد که در ادامه نام آن ها را می‌بینید:

  • ایستگاه بالن سواری گرگان
  • ایستگاه بالن سواری کیش
  • ایستگاه بالن سواری مشگین‌شهر
  • ایستگاه بالن سواری آبسرد

در ادامه مرکز بالن سواری آبسرد را که در نزدیکی تهران قرار گرفته است، معرفی می‌کنیم. اگر با بلیت هواپیما عازم تهران هستید، خود را از بالن سواری محروم نکنید.

برای بالن سواری در تهران کجا برویم؟

اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید یا حومه این شهر اسکان دارید، برای تجربه بالن سواری می‌توانید به شهرستان آبسرد مراجعه کنید. در فاصله ۷۰ دقیقه‌ای از شهر، ایستگاه بالن سواری آبسرد قرار گرفته‌است. برای دسترسی به آن می‌توانید از طریق آزادراه تهران پردیس اقدام کنید. حدوداً یک الی یک ساعت و نیم طول می‌کشد که به محل این مرکز بالن سواری مراجعه کنید.

همه چیز درمورد بالن سواری در تهران1

در هر منطقه از شهر تهران که زندگی می‌کنید، باید مسیر خود را به سمت بزرگراه همت شرق در پیش بگیرید و در پایان این بزرگراه وارد جاده دماوند شوید. بعد از آنکه وارد شهر دماوند شدید، به بلوار بعثت و بلوار بهشتی بروید و مسیر خود را به سمت خیابان ولیران ادامه دهید تا به ایستگاه بالن سواری آبسرد برسید.

برای دسترسی بهتر می‌توانید عبارت «ایستگاه بالون سواری آبسرد» را در گوگل مپ یا اپلیکیشن‌های مربوطه سرچ کنید و از روی نقشه، این مسیر را بروید تا در کمترین زمان ممکن به آن برسید یا با خرید تور از سفرمارکت این وظیفه را بر عهده تور لیدر بگذارید.

هزینه بالن سواری تهران

بالن سواری جزء تفریحات تقریباً لوکس به حساب می‌آید. برای تجربه کردن آن باید پول کافی در اختیار داشته باشید. هزینه بالن سواری برای مدت نیم روز نفری ۳ میلیون تومان است. این مبلغ درصورتی‌که خدمات وی آی‌پی را خریداری کنید، بیشتر می‌شود. در پکیج معمولی بالن سواری خدماتی نظیر ارائه صبحانه به مشتریان وجود دارد. اگر قصد جشن گرفتن را دارید یا می‌خواهید بالن را به طور کامل در اختیار شما قرار دهند می‌توانید پکیج های دیگری را خریداری کنید.

در ادامه با انواع پکیج های بالن سواری در تهران آشنا می‌شویم.

خدمات بالن سواری در تهران

مجموعه بالن آسمان مسئولیت مرکز بالن سواری آبسرد را بر عهده دارد. در ادامه پکیج های بالن سواری این مجموعه را مشاهده می‌کنید.

بالن سواری نیمه اختصاصی

حداکثر ظرفیت استفاده از این بالن ۴ نفر است.

مدت‌زمان آن از صبح زود تا ظهر ادامه پیدا می‌کند.

قبل‌از پرواز برای شما صبحانه سرو می‌شود و بعد از پرواز برای شما جشن گرفته می‌شود.

قیمت آن به‌ازای هر نفر ۳ میلیون تومان است. (این قیمت مربوط به تاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ است.)

تمامی افرادی که بلیط تهیه می‌کنند، بیمه می‌شوند.

تمامی افرادی که سوار بالن می‌شوند، باید بلیط تهیه کنند.

همه چیز درمورد بالن سواری در تهران 2

 بالن سواری اختصاصی جشن و مناسبت

حداکثر ظرفیت نفراتی که می‌توانند از این پکیج استفاده کنند، ۴ نفر است.

تمامی افرادی که وارد بالن می‌شوند، بیمه می‌گردند.

مدت‌زمان سفر شما از طلوع آفتاب به مدت ۳ ساعت است.

قبل‌از آنکه سفر خود را با بالون شروع کنید، از شما با وعده صبحانه پذیرایی می‌شود.

بعد از پرواز نیز جشن مختصر برای شما گرفته می‌شود.

در زمان پرواز، بالن کاملاً در اختیار شماست و می‌توانید جشن خود را در فراز آسمان برگزار کنید.

به‌ازای هر بالن باید ۱۲ میلیون تومان بپردازید. (این قیمت مربوط به تاریخ یازدهم مرداد ۱۴۰۱ است.)

بالن سواری وی آی‌پی

یکی دیگر از پکیج های این مجموعه بالن سواری ویژه یا وی آی‌پی است. ویژگی‌ها و خدمات مربوط به این پکیج، به غیر از یک مورد شبیه به پکیج های دیگر است. درادامه خدمات این پکیج را بیشتر توضیح می‌دهیم.

تعداد افرادی که می‌توانند بلیط بخرند و با هم سوار بالن شوند، حداکثر ۵ نفر است که شامل ۴ بزرگسال و یک کودک می‌شود.

مدت‌زمان پرواز با بالن از صبح زود تا ظهر ادامه پیدا می‌کند.

تمامی افرادی که سوار سبد بالن می‌شوند، بیمه می‌گردند.

قبل‌از پرواز از شما پذیرایی می‌شود تا صبحانه را به‌طور کامل میل کنید.

تنها تفاوتی که این پکیج نسبت‌به پکیج های دیگر دارد این است که برای شما جشن تولد گرفته می‌شود. میز پذیرایی گل‌آرایی می‌شود و مراسم آتش‌بازی نیز برگزار می‌گردد و کیک تولد نیز خریداری می‌شود. این پکیج مناسب افرادی است که می‌خواهند برای دوستان خود تولد بگیرند یا مراسم ازدواج خود را جشن بگیرند.

برای استفاده از این پکیج بالن سواری باید ۱۴ میلیون تومان بپردازید. (این قیمت مربوط به تاریخ ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ است.)

بالن سواری در تهران چگونه است؟

برای تجربه بالن سواری باید پیش‌از طلوع خورشید حدوداً ساعت ۶ صبح در محل مشخص‌شده که منطقه آبسرد شهر دماوند است، بروید. مسیر پرواز بالن خیلی مشخص و دقیق نیست و با توجه به مسیر وزش باد تغییر می‌کند. مدت‌زمان بالن سواری شما حدود از سه ساعت تا نیم روز متغیر است. بسته به پکیجی که خریداری می‌کنید، زمان پروازتان تغییر می‌کند.

بهترین زمان برای امتحان کردن بالن سواری در تهران

بسته به محلی که قرار است تجربه بالن سواری را امتحان کنید، این زمان متغیر است. به‌طور معمول بهتر است که در فصل بهار و تابستان برای بالن سواری اقدام کنید چرا آب‌وهوای بارانی یا برفی مناسب بالن سواری نیست و همچنین سرمای هوا می‌توانند تجربه بالن سواری را سخت تر کند.

اگر برای سفر با تهیه بلیط از سایت safarmarket به تهران آمدید، بد نیست بدانید که بهترین زمان تجربه بالن سواری در طول روز دو و سه ساعت قبل‌از غروب آفتاب یا نزدیک طلوع آفتاب است. در این زمان بادهایی با سرعت ۶ الی ۱۰ کیلومتر بر ساعت در آسمان این منطقه می‌وزد. این سرعت برای بالن سواری بسیار مناسب است.

در طول مدت بالن سواری در این مرکز می‌توانید قله زیبای دماوند را مشاهده کنید. حتما در زمان تجربه کردن این تفریح گوشی خود را همراه داشته باشید تا بتوانید عکس‌هایی بسیار جذابی از مناظر اطراف بگیرید.

فصل پاییز را نیز می‌توان زمان مناسبی برای بالن سواری دانست؛ به شرطی که آب‌وهوا به‌قدری بد نباشد که پروازتان کنسل شود. همچنین باید گرمایی باشید تا از سرمای هوا خیلی اذیت نشوید.

نکاتی که باید برای بالن سواری در تهران بدانید

قبل‌از آنکه به مرکز بالن سواری برسید، بلیط خود را از سایت‌ مجموعه بالن آسمان خریداری کنید. از بلیط خود عکس یا اسکرین شات بگیرید تا بتوانید آن را به مسئول مربوطه نشان دهید.

سعی کنید شب قبل، شام سنگینی را میل نکنید. همانطور که گفتیم، برای شما صبحانه تدارک دیده شده است و لزومی به خوردن صبحانه در منزل ندارید.

اگر به دلیل ناراحتی یا درد جسمی خاصی نمی‌توانید به‌راحتی روی پای خود بایستید یا از بالن سوار یا پیاده شوید، بهتر است که این تجربه را به زمانی‌که سلامتی تان به‌طور کامل بازگردد، موکول کنید.

به طور کلی بالن سواری نیاز به آمادگی جسمی خاصی ندارد. فقط باید بتوانید چندین ساعت را روی پای خود بایستید.

همه چیز درمورد بالن سواری در تهران 3

وسایل لازمی که برای بالن سواری باید به‌همراه داشته باشین

آب

بهتر است که در هنگام پرواز آب کافی در اختیار داشته باشید. آب خوردن به شما کمک می‌کند تا از سردرد و تهوع حین پرواز، جلوگیری کنید.

لباس مناسب

حتما لباس مناسبی همراه خود داشته باشید. به این نکته توجه کنید که با افزایش ارتفاع، دمای هوا کاهش پیدا می‌کند. اگر در تابستان هم قصد امتحان کردن این تجربه را دارید، لباس گرمی همراه ببرید تا اگر در زمان پرواز احساس سرما کردید آن را بپوشید.

کفش مناسب

حتما کفش مناسبی بپوشید. از پوشیدن کفش‌های که راه رفتن با آن‌ها سخت است، جلوگیری کنید.

عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب

عینک آفتابی به شما کمک می‌کند که بتوانید مناظر اطراف را بهتر ببینید و نور خورشید چشمتان را اذیت نکند. کرم ضدآفتاب نیز به شما کمک می‌کند تا پوستتان در برابر نور خورشید آسیب نبیند. زمانی که با بالن پرواز می‌کنید، پوستتان بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید؛ به‌خصوص اگر در فصل تابستان بخواهید این تفریح را امتحان کنید.

دوربین

اگر دوست دارید عکس‌های جذابی را از بالن سواری به یادگار داشته باشید، دوربین عکاسی خود را به‌همراه ببرید. در حین بالن سواری، می‌توانید عکس های جذابی را از جاذبه های طبیعی تهران بگیرید. دوربین شکاری نیز برای افرادی مناسب است که دوست دارند مناظر اطراف را با دقت بیشتری نگاه کنند.

محدودیت‌های بالن سواری در تهران

این تفریح لذت‌بخش و هیجان‌انگیز محدودیت‌های خاص خود را دارد. به‌طور مثال کودکان کمتر از ۴ سال نمی‌توانند از این تفریح استفاده کنند. همچنین کودکان بین ۴ الی ۱۶ سال نیز به‌همراه یک فرد بزرگ‌تر می‌توانند بالن سواری را امتحان کنند.

تنها افرادی که بین ۱ الی ۱٫۹ متر قد دارند، می‌توانند از بالن‌های این مرکز استفاده کنند.

میانگین بهترین وزن برای استفاده از بالن‌ها ۷۰ کیلوگرم است و درصورتی‌که وزن بیشتر از این مقدار دارید، باید به‌ازای وزن اضافی هزینه اضافی ای را بپردازید.