هرکس که سفری چندروزه داشته، خوب می‌داند در روزهای دور از خانه، شیک‌پوشی می‌تواند به چه چالش طاقت‌فرسایی تبدیل شود! همراه‌بردن کلی لباس، هم ممکن نیست و هم مسائل و دردسرهای خاص خودش را دارد. جالب است بدانید برای یک سفر ۵ روزه به چیزی بیش‌تر از ۵ تی‌شرت، ۲ شلوار، یک کفش راحتی (یا صندل) و یک کفش رسمی نیاز نخواهید داشت. با هم در این مطلب، هنر صرفه‌جویی لباس در سفر را بررسی می‌کنیم تا با کم‌ترین حجم لباس، در طول سفر، ظاهری زیبا و تیپی تحسین‌برانگیز داشته باشید.

saadatrent

بالاپوش‌هایت ۲ برابر پایین‌پوش باشد

هنر صرفه جویی لباس در سفر
هنر صرفه جویی لباس در سفر

رنگ‌های خنثی، قابلیت هم‌نشینی با بسیاری از رنگ‌ها را دارند. سعی کنید لباس‌های مربوط به پایین‌تنه (مثل شلوار) را از رنگ‌های خنثی مثل خاکستری، مشکی و سفید انتخاب کنید و لباس‌های بالاتنه را رنگی بردارید. به این ترتیب دیگر نیازی به همراه‌بردن چند دست لباس نیست و می‌توانید یک شلوار را با چند تی‌شرت یا پیراهن سِت کنید. به این ترتیب از نظر تعداد و رنگ، اکثریت و غلبه با لباس‌های بالاتنه خواهد بود. همراه نکردن لباس‌هایی که رنگ مرتبطی با نوع پوشش ترکیبی دلخواه‌تان ندارند، یکی از نکته‌های مهم هنر صرفه‌جویی لباس در سفر است.

تزیینات رنگی‌رنگی بردار

تزیینات رنگی رنگی |هنر صرفه جویی لباس در سفر
تزیینات رنگی رنگی |هنر صرفه جویی لباس در سفر

اما اگر نگرانید لباس‌های با رنگ خنثی باعث شوند در عکس‌ها کسالت‌بار و بی‌حال به‌نظر برسید، می‌توانید زیورآلات رنگی همراه‌تان ببرید؛ مثلاً کیف دستی خوش‌رنگ، ساک ساحلی رنگارنگ، جواهرها و سنگ‌های زینتی یا حتی روسری و شال گردن و کلاه‌های مد روز می‌توانند به شما ظاهری شیک، پرانرژی و پر از رنگ ببخشند.

لباس‌های چندمنظوره را فراموش نکن

بعضی لباس‌ها این قابلیت را دارند که به‌صورت سِت مستقل یا همراه لباس‌های دیگر استفاده شوند. برای مثال، خانم‌ها می‌توانند با همراه‌بردن لباس‌های دامن‌دار در سفر با یک تیر، دو نشان بزنند: هم آن‌ها را با بالاپوش مخصوص به خود بپوشند و هم دامنش را به‌صورت تکی بر تن کنند و بالاپوشی هماهنگ با آن داشته باشند. با گذاشتن زمان و کمی سلیقه به‌خرج دادن، می‌توانید به ترکیب‌های جالب و متفاوتی دست پیدا کنید.

جنس لباس‌هایت مناسب سفر باشد

توجه به‌نوع جنس و بافت لباس، یکی از نکته‌های مهم هنر صرفه‌جویی لباس در سفر است. لباس‌های نایلونی و پلی‌استری برای سفر مناسب‌ترند. چرا؟ به این دلیل ساده که می‌توانی بارها و بارها آن‌ها را بپوشی؛ حتی در شرایطی که به خشک‌شویی و اتوشویی دسترسی نداری. برای سفر نیاز به لباسی داری که جلوی تنفس پوستت را نگیرد، رطوبتش را حفظ کند و اگر در شرایط خاص خیس شد، سریع خشک بشود. ضدچروک بودن لباس هم یکی‌ دیگر از امتیازهای آن در سفر است. لباس سفر در نهایت باید راحت باشد و قبلاً به‌اصطلاح، امتحانش را پس داده باشد. سفر، زمان مناسبی برای پوشیدن کفشی که تازه دیروز خریده‌اید، نیست، چون ممکن است درست در روز اول متوجه شوید که پای‌تان را می‌زند!

چمدان کم‌تر، سفر راحت‌تر

جادادن لباس‌ها و وسیله‌های شخصی در یک چمدان، راهی هوشمندانه، سریع و ارزان برای مسافرت است. این‌طوری دیگر نه‌تنها متحمل هزینه‌های مضاعف مثل اضافه‌بار نمی‌شوید، بلکه در فرودگاه هم کارتان سریع‌تر راه می‌افتد و مجبور نیستید در صف کنترل بار معطل شوید. در ضمن مسافران حرفه‌ای به‌جای تاکردن، لباس‌شان را لوله می‌کنند تا جای کم‌تری بگیرد و کم‌تر چین و چروک بردارد.

یادتان باشد، چه مسافر تازه‌کار باشید و چه مسافر کارکشته، رساندن لباس‌های سفر به کم‌ترین تعداد ممکن، توانایی‌ای‌ست که برای داشتن یک مسافرت لذتبخش باید کسب کنید.