سفر با قطار، یکی از امن‌ترین روش‌های حمل‌ونقل است که طرفداران بسیاری دارد. امروزه به‌وسیله مسیرهای راه آهن، می‌توانید به اغلب شهرهای ایران سفر کنید. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید کدام‌یک از مسیرهای ریلی ایران از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند؛ به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب، به معرفی و بررسی پرطرفدارترین مسیرهای ریلی در فلای تودی بپردازیم تا بدانید بلیط قطار کدام مسیرها بیشتر خریده می‌شوند.

مسیر قطار تهران به شیراز

تهران و شیراز، فاصله زیادی داشته و تهیه بلیط قطار برای جابه‌جا شدن بین این دو شهر، کاملا منطقی است؛ چرا که معمولا قطارها از امکانات رفاهی بالاتری برخوردار هستند و سختی کم‌تری را در مسیر متحمل خواهید شد. طی کردن فاصله تهران تا شیراز به‌وسیله قطار، حدود ۱۶ ساعت به ‌طول انجامیده و تقریبا در هر کدام از ایستگاه‌ها نیز ۲۰ دقیقه زمان توقف وجود خواهد داشت.

شیراز یکی از شهرهایی است که در اغلب روزهای سال، آب‌وهوای مناسبی داشته و می‌توانید برای سفر به آن برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوانی نیز در این شهر قرار دارد و قطعا سفری به‌یادماندنی را پیش رو خواهید داشت. سعدیه، حافظیه، باغ ارم، مسجد نصیرالملک، بازار وکیل و…، تعدادی از مکان‌هایی هستند که در شهر شیراز قرار دارند؛ علاوه بر این، آثار تاریخی فوق‌العاده‌ای مانند تخت جمشید و پاسارگاد نیز در نزدیکی این شهر واقع شده‌اند.

مسیر قطار تهران به اصفهان

مسیر تهران به اصفهان نه تنها از طریق قطار، بلکه از طریق تمامی روش‌های حمل‌ونقل، یکی از پرطرفدارترین مسیرها است. کارخانه‌ها و شرکت‌های مهمی در این دو شهر واقع شده‌اند و بسیاری از افراد نیاز دارند تا دائما بین آن‌ها رفت‌وآمد کنند. طی کردن فاصله بین تهران و اصفهان توسط قطار، تقریبا ۷ ساعت به‌طول خواهد انجامید؛ البته بسته به نوع قطاری که رزرو کرده‌اید، این زمان می‌تواند کمی تغییر کند.

علاوه بر این، اصفهان یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای گردشگری است و این امکان وجود دارد که در تمامی فصول سال به این شهر سفر کنید؛ چرا که آب‌وهوای این منطقه، نسبتا گرم‌ و خشک بوده و با بارش‌های سنگین و آزاردهنده روبه‌رو نخواهید شد. آثار تاریخی زیادی در اصفهان قرار دارند و برای بازدید از آن‌ها، تقریبا به ۴ روز زمان نیاز دارید. پل خواجو، سی‌وسه پل، میدان نقش جهان، کلیسای وانک و… تعدادی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی این شهر هستند.

مسیر قطار قم به تهران

از دیگر مسیرهای قطار پرطرفدار فلای‌تودی، مسیر قم به تهران است. با توجه به این که فاصله چندانی بین این دو شهر وجود ندارد، طی کردن این مسیر فقط به ۲ ساعت زمان لازم داشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد خواهید رسید. یکی از بزرگترین مزایای مسیر ریلی قم به تهران، امکان استفاده از قطارهای اتوبوسی است. صندلی‌های این نوع قطارها، مانند اتوبوس‌ها چیده شده‌اند و به دلیل کوپه‌ای نبودن، از قیمت بسیار ارزان‌تری نیز برخوردار هستند؛ البته لازم به ذکر است که قطارهای کوپه‌ای نیز در این مسیر رفت ‌و آمد کرده و در صورت تمایل، می‌توانید بلیط آن‌ها را تهیه کنید.

مسیر قطار تهران به مشهد

از دیگر مسیرهای ریلی که مسافران زیادی از طریق آن رفت‌وآمد می‌کنند، مسیر تهران به سمت مشهد است. مشهد، یکی از قطب‌های سیاحتی و زیارتی کشور بوده و سالانه از مسافران بسیار زیادی میزبانی می‌کند. طی کردن این مسیر، تقریبا ۱۱ ساعت طول می‌کشد و در هر کدام از ایستگاه‌ها، حدودا ۲۰ دقیقه معطل خواهید شد. با توجه به این که مسیری طولانی را در پی خواهید داشت، پیشنهاد می‌کنیم تا به امکانات پذیرایی قطاری که رزرو می‌کنید، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مشهد علاوه بر این که مقصدی زیارتی است، مکان‌های گردشگری فراوانی را نیز در خود جای داده است. سرزمین‌ موج‌های آبی، پارک جنگلی وکیل آباد، طرقبه، شاندیز و…، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. علاوه بر این، می‌توانید سفری کوتاه به توس را نیز تجربه کرده و از آرامگاه فردوسی نیز دیدن کنید.

مسیر قطار تهران به اهواز

با توجه به این که فاصله زیادی بین این دو شهر وجود دارد، حمل‌ونقل به‌وسیله قطار، بسیار راحت‌تر از باقی روش‌ها است. برای طی کردن این مسیر، حدودا به ۱۵ ساعت زمان نیاز داشته و از ۱۰ ایستگاه عبور خواهید کرد؛ البته توجه داشته باشید که بعضی از قطارها، در تمامی این ایستگاه‌ها توقف نکرده و به همین دلیل، در زمان کوتاه‌تری به مقصد می‌رسند. علاوه بر این، قطارهای تهران اهواز، از مسیرهای جذابی گذشته و طبیعت بکری پیش روی شما قرار خواهد داشت.

اهواز نه تنها یکی از شهرهای استراتژیک کشور محسوب می‌شود، بلکه جاذبه‌های توریستی فراوانی نیز در این شهر قرار دارند. رود کارون از میان اهواز می‌گذرد و اگر قصد سفر به این شهر را دارید، می‌توانید ساعات خوشی را در کنار این رود سپری کنید. بازار عبد‌الحمید، پل سفید، لشکرآباد و… نیز از دیگر مکان‌های گردشگری این شهر هستند.

مسیر قطار تهران به ساری

یکی از جذاب‌ترین مسیرهای ریلی کشور، مسیر تهران به ساری است. پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید، از قطار استفاده کنید و زیبایی‌های این مسیر را از دست ندهید. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، راه آهن تهران ساری، از آثار تاریخی مختلفی همچون پل ورسک و ایستگاه متروکه بن‌کوه نیز عبور می‌کند. لازم به ذکر است که طی کردن این مسیر، حدودا به ۸ ساعت زمان نیاز دارد.

ساری، از شهرهای شمالی کشور بوده که با وجود عدم دسترسی به دریا، یکی از مقاصد پرطرفدار است؛ چرا که جنگل‌های انبوهی که اطراف این شهر وجود دارند، طبیعتی بی‌نظیر را برای آن رقم زده‌اند. سد سلیمان، منطقه حفاظت شده دشت ناز، دریاچه چورت، دریاچه الندان، آبشار بولا و…، از مکان‌هایی هستند که به هیچ عنوان نباید آن‌ها را از دست بدهید.

رزرو بلیط قطار در فلای‌تودی

فلای‌تودی همواره تلاش می‌کند بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به مسافران خود ارائه دهد. رزرو بلیط قطار در سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی از همیشه ساده‌تر است. برای این کار کافی‌ست گزینه قطار را انتخاب کنید و بعد با وارد کردن مبدا، مقصد و زمان حرکت خود به همراه گزینه‌های اضافی مانند درخواست کوپه دربست و حمل خودرو، لیست قطارهای موجود در تاریخ انتخابی‌تان را ببینید.