جزیره قشم، با جاذبه‌های تاریخی، طبیعت بکر و جذاب و مراکز خرید متعددی که دارد، به مقصد گردشگری جذابی تبدیل شده است. بسیاری از افراد بلیط هواپیما قشم رزرو می‌کنند و به صورت هوایی به این جزیره وارد می‌شوند. بعضی دیگر از افراد به دلایل مختلفی ترجیح می‌دهند زمینی به قشم سفر کنند. در ادامه، راه‌های سفر به قشم را بررسی می‌کنیم و شما را برای سفر زمینی و هوایی به قشم و رزرو بلیط تهران قشم راهنمایی خواهیم کرد.

چطوری به قشم زمینی سفر کنیم؟

سفر زمینی به قشم

سفر زمینی به قشم یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه و لذت‌بخش برای رسیدن به این جزیره زیبا است. در این سفر می‌توانید از مسیر و گشت و گذار در سایر شهرها نهایت لذت را ببرید. همچنین، جزیره قشم بسیار پهناور است؛ اگر با خودروی شخصی خود به قشم سفر کنید، می‌توانید بدون در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل، به راحتی تمام جزیره را بگردید. 

مسیرهای زمینی سفر به قشم

مسیرهای پرتردد در سفر زمینی به قشم از تهران، مشهد، و شیراز هستند. برای سفر زمینی به قشم، می‌توانید از یکی از مسیرهای زیر استفاده کنید:

مسیر تهران – بندرعباس – قشم: این مسیر حدود ۱۲۷۵ کیلومتر است. برای طی کردن این مسیر، باید از شهرهای تهران، قم، کاشان، یزد و سیرجان عبور کنید.

مسیر مشهد – بندرعباس – قشم: این مسیر حدود ۱۵۴۰ کیلومتر است و حدود ۱۸ ساعت طول می‌کشد. برای طی این مسیر، باید از شهرهای مشهد، ملک‌آباد، تربت حیدریه، فیض‌آباد، بجستان، فردوس، راور، چترود، کرمان، باغین، بردسیر و سیرجان عبور کنید.

مسیر شیراز – بندرعباس – قشم: این مسیر کوتاه‌ترین مسیر زمینی برای رسیدن به قشم است و حدود ۱۰۰۰ کیلومتر است و پیمودن آن حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد. برای طی این مسیر، باید از شهرهای شیراز، لار، جهرم، فسا، داراب، استهبان، حاجی‌آباد و بندرعباس عبور کنید.

وسیله نقلیه برای سفر زمینی به قشم

برای اینکه زمینی به قشم سفر کنید چند راه پیش رو دارید. می‌توانید با خودروی شخصی سفر کنید و با خیال راحت و بدون محدودیت زمانی، سفر زمینی به قشم را تجربه کنید. راه دیگر استفاده از اتوبوس است که با صرف کمترین هزینه شما را به قشم می‌رساند. یک راه دیگر، رزرو بلیط قطار است. اگر قصد دارید سفر زمینی به قشم را با آرامش و راحتی بیشتری تجربه کنید، می‌توانید از قطار استفاده کنید. در قطار امکان استراحت کردن در محیطی شبیه به اتاق خانه را دارید و همین موضوع سفر با قطار را پرطرفدار می‌کند. 

وسیله نقلیه برای سفر زمینی به قشم

مراحل سفر زمینی به قشم

قشم یک جزیره است، بنابراین طبیعتا شما بخشی از مسیر را زمینی و بخشی را دریای طی می‌کنید. برای سفر زمینی به قشم، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید. 

اول از همه تهیه مدارک است. برای سفر به قشم به پاسپورت نیاز ندارید اما به همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر الزامی است. قبل از سفر، وضعیت جاده‌ها را بررسی کنید و لوازم ضروری سفر را تهیه کنید. اگر قصد دارید با ماشین شخصی سفر کنید، حتما بیمه شخص ثالث داشته باشید.

برای سفر دریایی به قشم، اگر بدون خودرو سفر می‌کنید، باید بلیط اتوبوس دریایی بگیرید و اگر با خودرو سفر می‌کنید باید بلیط شناور یا لندینگ کرافت تهیه کنید. بهتر است در بندرعباس، بلیط شناور را از قبل تهیه کنید تا معطل نشوید.

توجه داشته باشید که در زمان‌هایی که وضعیت آب و هوا مناسب نباشد، قایق های مسافربری قشم شما را جابجا نمی‌کنند؛ در این شرایط نیز می‌توانید به بندر پل رفته و با سوار شدن بر روی لندینگ کرافت ها پس از طی مسیری ۲۰ دقیقه‌ای خود را به جزیره قشم برسانید.

سفر هوایی به قشم

اگرچه سفر زمینی لطف خودش را دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بیشتر زمان خود را به گشت و گذار در جزیره قشم اختصاص دهند و کمتر در مسیر باشند. برای این‌گونه افراد، خرید بلیط هواپیما قشم و سفر هوایی مناسب‌تر است. پرواز تهران قشم، پرواز پرتقاضایی است. به همین دلیل خطوط هوایی مختلفی به مقصد قشم پرواز دارند. برای سفر به قشم می‌توانید بلیط تهران قشم را از فلای‌تودی مشاهده، بررسی و رزرو کنید. فرودگاه قشم در جزیره قشم و در ۲۰ کیلومتری روستای دیرستان قرار دارد. این فرودگاه تا مرکز شهر قشم حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. برای رفتن به مرکز شهر می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنید.

سفر هوایی به قشم

رزرو بلیط هواپیما تهران قشم در فلای تودی

سفر زمینی به قشم مزایای خودش را دارد. اما اگر مایلید در وقت صرفه‌جویی کنید و در کمترین زمان ممکن به قشم برسید، بهترین راه، خرید بلیط هواپیما قشم است. در فلای‌تودی با دسترسی به تمام خطوط هوایی داخلی، می‌توانید بهترین گزینه را بنا به زمان‌بندی و بودجه خود انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید با خرید بلیط قطار بندرعباس در فلای‌تودی به صورت زمینی خودتان را ابتدا به این بندر و سپس به قشم برسانید. کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی شوید تا خدمات سفر را یکجا دریافت کنید. اگر قصد سفر به قشم دارید، فرقی ندارد زمینی یا هوایی، می‌توانید بلیط و هتل های قشم را با ارزانترین قیمت در فلای تودی رزرو کنید.