سایدا سفر

مالدیو کشوری جزیره‌ای است که در اقیانوس هند واقع شده است. این کشور ۱.۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، به همین دلیل می‌توان آن را کم ارتفاع‌ترین کشور جهان دانست. آب و هوای مالدیو در فصل زمستان بسیار متعدل و مطلوب است و همین موضوع باعث افزایش گردشگران در این کشور می‌شود.

آشنایی با کشور مالدیو

مالدیو مجمع‌الجزایری است که در اقیانوس هند قرار گرفته است. این کشور تنها فاصله ۶۰۰ کیلومتری با هندوستان دارد. مالدیو از ۱۱۹۲ جزیره مرجانی تشکیل شده است. این جزایر بسیار کوچک هستند، به‌طوری که بزرگترین جزیره مالدیو تنها ۵ کیلومتر مساحت دارد. از این تعداد جزیره تنها ۲۰۰ عدد آن‌ها مسکونی بوده و ۸۸ تا از این جزایر، دارای اقامتگاه برای گردشگران‌اند.

صنعت گردشگری در مالدیو

اقتصاد مالدیو بر پایۀ گردشگری، کشاورزی و ماهیگیری استوار است. گردشگری مهمترین منبع درآمدی مردم مالدیو است؛ به همین دلیل بسیاری از جزایر این کشور مقصد گردشگران کشورهای مختلف است. برای دسترسی به این جزایر باید با هواپیما به فرودگاه ماله پایتخت مالدیو رفت و از آنجا به مقاصد مختلف دسترسی پیدا کرد.

آب و هوای مالدیو

آب و هوای مالدیو در فصل زمستان چگونه است؟1

اگر قصد سفر تفریحی به مالدیو را دارید باید با آب و هوای این کشور در فصول مختلف آشنا شوید. آب و هوای مالدیو در زمستان با تابستان تفاوت‌های اساسی دارد. این تفاوت‌ها باعث ایجاد تمایز در نوع تفریحات می‌شود.

تابستان مالدیو

معمولاً در مالدیو شاهد بارش‌های موسمی هستیم. تابستان در نیم‌کرۀ جنوبی که مالدیو  نیز در آن قرار دارد، از ۱۰ آذر شروع شده و تا ۱۰ اردیبهشت طول می‌کشد. در تابستان، مالدیو به نسبت خشک است و کمتر شاهد بارش باران خواهیم بود.

آب و هوای گرم تابستانی مالدیو که به حدود ۳۰ تا ۳۳ درجۀ سانتی‌گراد هم می‌رسد، گردشگران را با مشکلاتی مواجهه می‌کند. آفتاب شدید در کنار گرمای هوا موجب سوختگی پوست و کم‌آبی بدن می‌شود. مسافرت به مالدیو در تابستان برای کسانی مناسب است که عاشق آفتاب گرفتن زیر نور خورشید در کنار سواحل باشند.

زمستان مالدیو

آب و هوای مالدیو در فصل زمستان چگونه است؟2

آب و هوای مالدیو در زمستان به نسبت تابستان معتدل‌تر است. زمستان در این کشور از اوایل اردیبهشت شروع شده و تا اوایل آذر ادامه می‌یابد. دمای هوا در زمستان در حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد است که برای گردشگران تورهای تفریحی بسیار ایده‌آل خواهد بود.

به همین دلیل بسیاری از کسانی که قصد سفر توریستی دارند، انتخاب اول آن‌ها تور مالدیو زمستان است. آب و هوای متعدل در زمستان‌های مالدیو باعث می‌شود تا گردشگران نگران بارش‌های موسمی و وزش باد نباشند. باید توجه داشت که بارش باران در زمستان پیوسته نیست و میزان شدت آن بستگی به زمان سفر دارد.

چه زمانی برای سفر به مالدیو مناسب است؟

جدا از موضوع آب و هوای مالدیو در زمستان، باید به این نکته توجه کنیم که جزایر گردشگری مالدیو در فصل تابستان مملو از جمعیت‌اند. هر چند که هتل‌ها در جزایر مالدیو براساس ظرفیت خود پذیرش انجام می‌دهند و هیچ زمانی افزایش شلوغی جمعیت در  مالدیو باعث اذیت شدن گردشگران نخواهد شد، اما تعیین زمان سفر و رزرو هتل در تابستان کار مشکل‌تری خواهد بود. و قیمت‌ها نیز در تابستان افزایش خواهد یافت.

مطبوع بودن آب و هوای مالدیو در زمستان در کنار قیمت مناسب هتل و اقامتگاه‌های لوکس، سفر به مالدیو را در این فصل برای گردشگران جذاب کرده است. امکان غواصی در آب‌های شفاف جزایر مالدیو در فصل زمستان، این شانس را به گردشگران می‌دهد تا زیبای‌های خارق‌العاده در جزایر مرجانی را با چشم خود مشاهده کنند.

تفریحات زمستانی در مالدیو

آب و هوای مالدیو در فصل زمستان چگونه است؟3

تفاوت در نوع آب و هوای مالدیو در زمستان و تابستان باعث می‌شود تا در هر فصل از سال برخی از تفریحات رونق بیشتری بگیرند. بسیاری از تفریحات آبی که مختص مالدیو است در فصل زمستان رونق خوبی دارند.

  1. غواصی: آب و هوای مالدیو در زمستان، جزایر این کشور را برای غواصی مناسب کرده است؛
  2. کایت سواری: افراد حرفه‌ای فصل زمستان را برای کایت سواری انتخاب می‌کنند، زیرا وجود بادهای موسمی جذابیت این تفریح را افزایش می‌دهد؛
  3. ماهی‌گیری: هرچند فصل تابستان بهترین زمان برای ماهیگیری است، اما اوایل زمستان یا اواخر آن نیز برای تجربه کردن ماهی‌گیری در آب‌های شفاف مالدیو مناسب است؛
  4. موج سواری: فصل زمستان بهترین زمان برای افرادی است که به ورزش موج سواری علاقه دارند. وجود موج‌های متوالی در زمستان‌های مالدیو سواحل این کشور را برای مسابقات موج سواران ایده‌آل می‌کند.

فستیوال‌های زمستانی مالدیو

آب و هوای مالدیو در فصل زمستان چگونه است؟4

در کشور مالدیو از دو نوع تقویم برای مناسبت‌ها استفاده می‌کنند. از آنجایی که مردم مالدیو مسلمان‌اند، بسیاری از مناسبت‌های موجود در تقویم هجری-قمری برای آن‌ها دارای اهمیت است. البته در این کشور از تقویم گرجستانی نیز استفاده می‌شود که بسیاری از جشن‌های ملی براساس آن گرفته می‌شود.

  1. روز ماهی‌گیر: در نهم آذر و تقریباً در آخرین روز زمستان، جشنواره‌ای برای تشکر از ماهیگیران مالدیویی در این کشور برگزار می‌شود. آشنایی با سنت‌های فرهنگی در این جشنواره از جلوه‌های آن برای گردشگران است.
  2. روز هورواری: رویدادی ملی در مالدیو است که برای بزرگ‌داشت سلطان حسن، برگزار می‌شود؛ مردی که کشور مالدیو را از دست سلطه‌جویان هند جنوبی نجات داد. در این جشن علاوه‌بر غذاهای محلی از موسیقی بومی هم لذت خواهید برد.
  3. جشن روز استقلال: مالدیو در گذشته مستعمره کشورهای انگلیس، هلند و پرتغال بوده است. در تاریخ ۲۶ جولای ۱۹۶۵ میلادی، مالدیو به استقلال رسید. از آن زمان این روز هر ساله جشن گرفته می‌شود.
  4. روز ملی: براساس تقویم اسلامی در مالدیو، روز اول ماه ربیع‌الاول روز ملی مالدیو است. این جشن به مناسبت آزادسازی مالدیو از دست استعمارگران پرتغالی در قرن شانزده برگزار می‌شود.
  5. روز جمهوری: در ۱۱ نوامبر ۱۹۶۸ حکومت مالدیو از سلطنتی به جمهوری تغییر پیدا کرد. به همین مناسبت مردم در این روز به برگزاری جشن می‌پردازند.

سخن پایانی

آب و هوای مالدیو در زمستان بسیار مناسب و ایده‌آل برای تورهای گردشگری است. اما تصمیم‌گیری در مورد زمان مسافرت به این کشور را باید باتوجه به شرایط گردشگر تعیین کرد. بسیاری از افراد مالدیو را یکی از بهترین مقاصد برای ماه عسل می‌دانند، زیرا آرامش و زیبایی‌ای که در این کشور وجود دارد را در هیچ کجای دیگر مشاهده نمی‌کنید.

نکته مهم این است که برای سفر به مالدیو نیاز به ویزا نیست و تنها داشتن گذرنامه معتبر برای ورود به این کشور کافی‌ است. همین مسئله سفر به مالدیو را بسیار آسان و ساده کرده است.