سایداسفر

دیدنی های جهرم کدامند؟ جهرم یکی از شهرستان‌های بزرگ استان فارس است که هوای بسیار گرم و نخل‌های بسیار زیبایی دارد. این شهرستان زیبا در دوره ساسانیان و هخامنشیان ساخته شده و از قدمتی طولانی برخوردار است. در جهرم جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که باعث شده هرساله گردشگران زیادی از ایران و نقاط مختلف جهان به آن سفرکنند. تنها کافیست بلیط هواپیما جهرم را خریداری و از دیدن جاهای دیدنی آن لذت ببرید.

آشنایی با دیدنی های جهرم

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به مکان‌های تاریخی و قدیمی علاقه دارید، حتماً از جهرم بازدید کنید. این شهرستان جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

  1. بازار سرپوشیده جهرم

این بازار تاریخی از خشت ساخته شده و سرپوشیده است. زمان ساخت این بنا به دوره زندیه برمی‌گردد و بسیاری از افراد این بازار را شبیه بازار وکیل شیراز می‌دانند. در این بازار حجره‌های زیادی وجود داشته و این بازار شامل چند کاروانسرا، حمام و مسجد است.

  1. دروازه پیر شبیب از دیدنی های جهرم

این بنای تاریخی در دوره قاجار ساخته شده و تزیینات زیادی مانند کنده‌کاری‌های زیبا، مقرنس کاری و عرق چین دارد. بعضی از مردم برای یادگاری، نقاشی و یا نوشته‌هایی را روی این دیوارها حک کرده‌اند و به همین دلیل به حکاکی این بنا مقداری آسیب وارد شده است.

  1. مدرسه علمیه خان

این مدرسه در غرب جهرم قرار داشته و در دوره قاجار افراد زیادی در این محل به تحصیل می‌پرداختند. در این عمارت نخل‌های بلند و زیبایی وجود دارد. در این مدرسه حدود ۲۰ حجره وجود داشته که همه دارای گچ‌بری و مقرنس کاری هستند.

  1. غار شفق از دیدنی های جهرم

این غار از زیباترین غارهای جهرم به‌شمار می‌رود که جنس آهک داشته و از نمونه غارهای تونلی و طبقاتی به‌شمار می‌رود. این غار در سال ۱۳۴۰ کشف شده و حتماً باید زمانی که به بازدید غار می‌روید؛ وسایل غارنوردی و یک راهنمای مجرب همراه خود ببرید.

  1. آتشکده قدمگاه

این بنای تاریخی در بالای تپه قرار داشته و در فصل بهار بسیار سرسبز شده و منظره بسیار زیبایی دارد. این بنا در دوره ساسانیان ساخته شده و جنسی از سنگ و خشت دارد. بسیاری از تاریخ‌شناسان معتقدند که این مکان برای زنان ساخته شده و از معبدهای آناهیتا است.

  1. غار سنگ تراشان (سنگ شکن) از دیدنی های جهرم

این غار به‌عنوان بزرگ‌ترین غار دست‌ساز جهان شناخته شده و از مهمترین جاهای دیدنی جهرم به‌شمار می‌رود. عمر این غار تقربیاً ۳۵۰ سال بوده و و از رطیق دست ساخته شده و به همین دلیل شهرت زیادی دارد.

  1. چهار طاقی آتشکده قطب آباد

این آتشکده قدیمی در چند کیلومتری جهرم قرار داشته و در عهد ساسانیان ساخته شده است. این چهار طاقی روی تپه قرار دارد.

  1. مسجد جامع جهرم

یکی از بناهای مذهبی جهرم، مسجد جامع آن است. این مسجد در دوره صفویه ساخته شده و کاشی کاری‌ها و گچ‌بری‌های آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. تنها شبستان جنوبی بنا به‌طور واقعی باقی مانده و بقیه بنا بازسازی شده است.

  1. آبشار مروارید

بهار و زمستان بهترین فصل‌ها برای رفتن به جهرم به‌شمار می‌رود. آبشار مروارید از شگفتی‌های طبیعی جهرم بوده که حتی در زمستان نیز آبی گرم از ان خارج می‌شود. در منطقه افراد این آبشار گیاهان و درختان فراوانی وجود داشته که زیبایی این آبشار را چند برابر می‌کنند.

  1. تل قلعه از دیدنی های جهرم

تل قلعه از قدیمی‌ترین آثار تاریخی جهرم و روستای آبگرم به‌شمار می‌رود. این بنا پس از اسلام ساخته شده و در بالای یک تپه سرسبز و پر از گل قرار دارد. همچنین از سال ۱۳۸۱ به‌عنوان آثار ملی ثبت شده است.

  1. بقعه شیخ خلیفه

این بقعه تاریخی ارتفاع زیادی داشته و ۱۹ متر ارتفاع دارد و در روستای جزه واقع شده است. معماری این بنا بسیار خاص بوده و چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

دیدنی های جهرم بسیار زیاد بوده و به همین دلیل، هرساله گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به دیدن این شهر می‌روند. هوای جهرم بسیار گرم بوده و به همین دلیل، توصیه می‌شود در فصل زمستان و اوایل بهار به این شهر سفر کنید. علاوه‌بر مکان‌های تاریخی، این شهر مکان‌های تفریحی بسیار زیادی نیز دارد. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره مکان‌های دیدنی جهرم را به دست آورید. اما بهترین زمان سفر به جهرم چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به جهرم

جهرم شهری در استان فارس ایران است. جهرم در فاصله ۱۹۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد. جهرم دارای آب و هوای گرم و خشک است و میانگین دمای سالانه در جهرم ۲۵ درجه سانتیگراد است. جهرم دارای سابقه طولانی سکونت است، گفته می شود که این شهر در دوره ساسانیان بنیانگذاری شد. جهرم در طول تاریخ خود به دلیل موقعیت مکانی استراتژیک خود از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. این شهر بر سر راه تجاری بین شیراز و کرمان قرار دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید باید زمان مناسب سفر را در نظر بگیرید.

بهترین زمان برای سفر به جهرم در بهار (مارچ تا می) یا پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. در این ماه ها، آب و هوا ملایم است و گردشگران زیادی وجود ندارند. درهر صورت هرزمانی که قصد سفر داشته باشید، می توانید برای خرید بلیط هواپیما ارزان به فلای تودی مراجعه کنید.

خرید بلیط هواپیما ارزان جهرم از فلای تودی

برای خرید بلیط هواپیما ارزان به جهرم از طریق وبسایت “فلای تودی” می‌توانید به صفحه رزرو بلیط‌های هواپیما آنلاین این سایت مراجعه کنید. در اینجا می‌توانید تاریخ و ساعت پرواز موردنظر خود را وارد کرده و بلیطی که با قیمت مناسبتر مطابق با نیازهای شماست را خریداری کنید. برای تجربه بهتر می توانید از اپلیکیشن فلای تودی نیز استفاده کنید.