سایداسفر

ایده‌های بزرگ همیشه راهی برای رشد، موفقیت و کسب‌ درآمد بیشتر هستند. بنابراین اگر ایده بزرگی در ذهن دارید، می‌توانید با اجرایی کردن و راه‌اندازی قانونی آن در کشورهای بزرگ، به دستاوردی شگفت‌انگیز برسید. یکی از کشورهای فوق‌العاده برای راه‌اندازی کسب و کار، کانادا است. اما آیا تاکنون به این اندیشیده‌اید که راه‌اندازی قانونی کسب و کار در کانادا چگونه است؟ جهت راه‌اندازی کسب و کار قانونی در کانادا باید تمامی الزامات را بدانید و به آنها پایبند باشید. در ادامه قصد داریم شما را با آنچه که برای راه اندازی قانونی کسب و کار در کانادا باید بدانید بیشتر آشنا کنیم.

 آنچه برای راه اندازی قانونی کسب و کار در کانادا باید بدانید

راه‌اندازی قانونی یک کسب و کار در کانادا

اگر شما هم مطمئن نیستید که باید برای راه‌اندازی یک کسب و کار قانونی در کشور کانادا چه کار کنید، قطعا مواردی که قصد داریم در این مطلب از آتلانتیک ۷۲۴ به شما توضیح دهیم، مسیر روشنی را به رویتان باز می‌کند. قبل از اینکه بتوانید ایده کسب و کار عالی خود را بپذیرید و به رشد سطح بعدی برسید، باید به چند الزام قانونی و تعهدات توجه کنید. به این ترتیب می‌توانید بر کسب و کار خود تمرکز کنید و دیگر نگران برخورد با موانعی در آینده نباشید. در ادامه همه چیز درباره راه‌اندازی یک کسب و کار قانونی در کانادا آورده شده است:

راه‌اندازی قانونی یک کسب و کار در کانادا

انتخاب ساختار کسب و کار مناسب

برای ثبت شرکت در کانادا و همچنین شروع یک کسب‌وکار قانونی در این کشور، قبل از هر چیزی باید ابتدا ساختار کسب و کارتان را مشخص کنید. 

آیا می‌خواهید کسب و کار خود را به تنهایی اداره کنید یا شریک دارید؟ شاید آرزوهای بزرگی داشته باشید و به دنبال راه‌اندازی یک شرکت باشید. هر چه که باشد، انتخاب ساختار مناسب برای کسب و کار، یکی از گام‌های اولیه مهم است.

ساختار انتخابی روی گزارش درآمد شما تأثیر می‌گذارد و همچنین می‌تواند تعهدات مالیاتی خاصی را که باید رعایت کنید را مشخص کند. در کانادا، سه ساختار اصلی کسب و کار وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

اولین و ساده‌ترین گزینه، مالکیت انحصاری است. این ساختار تجاری ارزان‌ترین و آسان‌ترین نوع برای شروع است. مزایای بسیار خوبی نیز دارد، مانند تصمیم‌گیری تنها و گزارش مالیاتی آسان. با این حال، یک نقطه ضعف این است که مسئولیت شخصی نامحدود است زیرا هیچ جدایی قانونی بین شما و کسب و کار شما وجود ندارد.

گزینه دوم مشارکت است. اگر دوست یا دوستانی دارید که می‌خواهید با آن‌ها وارد تجارت شوید، این می‌تواند یک ساختار تجاری عالی برای انتخاب باشد. در این ساختار، گزارش مالیاتی بسیار ساده و آسان است زیرا اظهارنامه مالیاتی شرکتی جداگانه وجود ندارد و مدیریت مشترک در تجارت وجود دارد.

گزینه سوم تاسیس و ثبت یک شرکت در کانادا است. بسته به نوع کسب و کاری که انجام می‌دهید و فعالیت‌های خود می‌توانید یک شرکت بزرگ تاسیس نمایید. این روش مزایای بسیار زیادی دارد. راه‌اندازی یک شرکت، شکل بسیار گران قیمت‌تری از کسب و کار برای شروع و حفظ است. با ثبت شرکت، اقامت کانادا برایتان آسان‌تر خواهد شد. 

انتخاب ساختار کسب و کار مناسب

ثبت نام کسب و کار

پس از انتخاب یک ساختار تجاری برای فعالیت، گام بعدی این است که نام کسب و کار خود را ثبت کنید. اگر شما یک شرکت انفرادی هستید و تحت نام قانونی خود فعالیت می‌کنید، نیازی به ثبت نام ندارید. اما فراموش نکنید هر نوع تجارت دیگری باید نام تجاری خود را ثبت کند.

این یک الزام قانونی است، با این حال، روش خاص ثبت نام شما بستگی به استان یا منطقه‌ای دارد که کسب و کار شما در آن واقع شده است.

ثبت نام برای مالیات های مناسب

مشاغل باید برای مالیات کالا و خدمات (GST) و مالیات فروش هماهنگ (HST) ثبت نام کنند. اگر کسب و کار کوچک شما کمتر از ۳۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارد، نیازی به ثبت نام برای GST و HST ندارید، اما انجام این کار می‌تواند مزایایی مانند اعتبار مالیات ورودی را به همراه داشته باشد.

دریافت مجوزهای تجاری

بسیاری از مشاغل در کانادا نیازی به دریافت مجوز ندارند. اما برخی از انواع خاص کسب‌وکارها برای شروع فعالیت‌های تجاریشان باید حتما مجوز تجاری دریافت نمایند. به عنوان مثال، مشاغل مخابراتی و صدا و سیما باید مجوزهای ویژه‌ای داشته باشند.

در ادامه به چند نمونه از مجوزها اشاره شده است. شما بسته به نوع کسب‌وکاری که در آن فعالیت می‌کنید و قصد شروع آن را دارید باید مجوز مربوطه را دریافت نمایید:

  • مجوزهای زیست محیطی
  • مجوزهای بهداشتی
  • مجوزهای منطقه بندی
  • مجوزهای مالیات بر فروش
  • پروانه کسب عمومی
  • مجوز DBA 

بیمه برای محافظت از کسب و کار

اگر به تازگی قصد شروع کسب‌وکار خود را دارید، شاید نادیده گرفتن بیمه، اهمیت چندانی برایتان نداشته باشد. اما به مرور زمان و با گسترش کسب و کارتان مطمئن باشید که بیمه برایتان بسیار مهم خواهد بود.  بیمه تجاری می‌تواند بخش مهمی از محافظت از عملیات شما باشد. اتخاذ سیاستی که موارد اساسی مانند آتش‌سوزی، سرقت یا بلایای طبیعی را پوشش می‌دهد، می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد.

افتتاح حساب بانکی تجاری

اگر به عنوان یک شرکت انفرادی فعالیت می‌کنید، نیازی به افتتاح حساب بانکی تجاری جداگانه ندارید. چرا که مالیات‌های تجاری را با مالیات شخصی ثبت می‌کنید. اما اگر یک شرکت غیرانفرادی هستید، باید حتما برای راه‌اندازی کسب و کار قانونی خود به دنبال افتتاح حساب بانکی تجاری باشید. برای افتتاح حساب مراحل مختلفی را باید طی کنید که بهتر است از یک مشاوره حرفه‌ای در این حوزه مشاوره دریافت نمایید.

مشاوره با افراد حرفه‌ای

شروع یک کسب و کار همیشه با ناآگاهی شروع می‌شود. بسیاری تنها شوق و ذوق آغاز یک کسب‌وکار را دارند و در این مسیر  دائما در شوق رسیدن، گم می‌شوند. بنابراین برای آنکه تمامی مسئولیت‌های قانونی و تعهدات مالیاتی را به نحو احسن اجرا کنید باید حتما در این مسیر از افراد حرفه‌ای مشاوره دریافت کنید. 

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، شروع یک کسب و کار قانونی در کانادا در تصور، کار بسیار آسان و راحتی است. اما اگر به تعهدات و قوانین شروع یک کسب‌وکار قانونی نپردازید، قطعا نمی‌توانید رشد کنید و به سرعت باید کسب و کارتان را جمع کنید. بنابراین بهترین کار این است که قبل از شروع کسب و کار در کانادا با یک مشاور حرفه‌ای در این حوزه مشورت نمایید.