سایدا سفر

اگر هتل الیزه شیراز را برای محل اقامت خود در سفر چند روزه به این شهر انتخاب کرده‌اید، دسترسی شما به بازارهای و مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری شهر بسیار مناسب است. خرید کردن یکی از کارهایی است که تقریبا همه ما در سفر انجام می‌دهیم.

فرقی نمی‎کند که شما به دنبال رزرو هتل‌های قشم و سفر به این شهر باشید، یا مقصدتان شهرهای شمالی باشد، بهتر است از قبل با بازارهای سنتی و مراکز خرید شهر مقصد آشنا شوید تا بتوانید از زمان خود به خوبی استفاده کرده و یک خرید مناسب نیز انجام دهید. در این مطلب با ما همراه شوید تا بیشتر با بازارها و مراکز خرید شیراز آشنا شویم.

جهت رزرو هتل دیانا پلاس قشم از طریق سایت علی‌بابا اقدام کنید، تا با سهولت بخشیدن به روند رزرو چارتری هتل‌ها بتوانید با توجه به برنامه‌ریزی سفر خود مقرون‌به صرفه ترین هتل را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

بازار وکیل

بازار وکیل بدون شک شناخته شده‌ترین بازار در شهر شیراز و البته قدیمی‌ترین آن است که هم می‌تواند یک بازدید تاریخی برای شما بوده و هم یک خرید با قیمت مناسب در آن انجام دهید. قدمت این بازار به سال ۱۱۳۷ باز می‌گردد و همان طور که احتمالا می‌دانید به دستور کریم خان زند ساخته شده است. این بازار بیش از ۴۰ حجره قدیمی دارد که می‌توانید صنایع دستی، سوغاتی‌های خوشمزه یا پارچه و لباس را از آن بخرید.

بازار حاجی

اگر بازدید از بازارهای قدیمی و محلی را دوست دارید، پس از بازار وکیل می‌توانید سری به بازار حاجی نیز بزنید. قدمت این بازار نیز به بیش از هزار سال می‌رسد و بیشتر برای خرید صنایع دستی، پارچه و لباس‌های محلی مناسب است. قیمت‌ها در این بازار مناسب و اقتصادی است، از این رو مکان مناسبی برای خرید سوغاتی به‌شمار می‌رود.

بازار حاجی

مرکز خرید خلیج فارس

یکی از مراکز خرید عالی و نزدیک به هتل الیزه شیراز مجتمع تجاری خلیج فارس است. با مساحت حدود ۵۰۰ هزار متر مربع بزرگ‌ترین و البته یکی از مجهزترین مراکز خرید شهر به شمار می‌رود. این مجموعه ۲۵۰۰ واحد مغازه و فروشگاه دارد که شما می‌توانید هر آن چه را بخرید که مورد نظرتان است.

کنار مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف خلیج فارس یک شهربازی سرپوشیده دارد که هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند چند ساعتی را در آن به شادی و هیجان وقت بگذرانند. کافی شاپ، سینما و بولینگ از دیگر امکانات این مرکز خرید هستند. همچنین وجود یک حوض بزرگ و فواره‌های موزیکال به همراه ستون‌هایی که مشابه با تخت جمشید ساخته شده‌اند، فضای این مرکز خرید را بسیار زیبا و خاص کرده است.

مرکز خرید هامون

نام دیگری که در لیست مراکز خرید عالی که نزدیک هتل الیزه شیراز نیز هستند، قرار می‌گیرد، مرکز خرید هامون است. این مجموعه در ۹ طبقه ساخته شده و بیش از واحد تجاری دارد. مانند مرکز خرید خلیج فارس در هامون نیز شهربازی، رستوران و کافی شاپ وجود دارد تا اگر خرید شما را خسته کرد، بتوانید خود را به لذت هیجان بازی و یا خوردن یک نوشیدنی یا میان وعده و غذای خوشمزه دعوت کنید. در این مرکز خرید تنوع محصولات از ادکلن، لوازم آرایشی، مصنوعات چرمی، کالاهای دیجیتال، عینک و ساعت و غیره بسیار زیاد است تا هیچ کس دست خالی از آن برنگردد.

بازار مسگرها

بازار مسگرهای شیراز جایی است که تقریبا همه خانم‌ها در سفر به شیراز باید سری به آن بزنند! همان طور که از نام بازار پیدا است، در آن می‌توانید انواع ظروف و وسایل تزئینی ساخته شده از مس را ببینید.

قیمت مس در این بازار در مقایسه با شهرهای دیگر بسیار مناسب است، از این رو بسیاری از خانم‌ها حتما از بازار مسگرها خرید می‌کنند. ساخت این بازار به دوران قاجار باز می‌گردد که در سال ۱۲۹۹ یک بار مورد مرمت قرار گرفته است.

بازار مسگرها

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون یکی دیگر از مراکز خرید جدید و مدرن در شیراز است که در ۱۲ طبقه ساخته شده است. این مرکز خرید بزرگ حدود ۴۰۰ باب واحد تجاری داشته و هر آن چه که مورد نظر شما است، در آن وجود دارد. این مرکز خرید مانند اغلب مراکز خرید شیراز نیز دارای رستوران و کافی شاپ و یک سینمای سه بعدی مهیج نیز هست. این مرکز خرید مشابه با مرکز خرید ستاره قشم است که همه افراد پس از سفر به این شهر و رزرو هتل‌های قشم از آن بازدید می‌کنند.

مجتمع ستاره فارس

ستاره فارس در خیابان عفیف آباد شیراز واقع شده است، بنابراین پس از بازدید از باغ زیبای عفیف آباد می‌توانید از این بازار نیز بازدید کنید. ستاره فارس با وجود داشتن مغازه‌های مختلف و متنوع بیشتر به خاطر داشتن بوتیک‌های مردانه، زنانه و بچه گانه‌اش معروف است. بنابراین اگر قصد خرید پوشاک را دارید، این مجتمع بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مجتمع همچنین دارای یک فودکورت معروف است که انواع فست فودها، سوخاری‎ها، غذاهای آسیایی، هندی و یا حتی چینی در آن سرو می‌شود.