سایدا سفر

برای ماه عسل شیراز برویم یا خیر؟

 

وقتی نوبت به برنامه‌ریزی برای ماه عسل می‌رسد، انتخاب مقصد عالی بسیار مهم است. در میان گزینه‌های متعدد، شیراز، پایتخت فرهنگی ایران، یکی از اولویت‌ها است. شیراز که به خاطر معماری جذاب، تاریخ غنی و مناظر دلربا خود شناخته شده است، ترکیبی منحصر به فرد از عشق و فرهنگ را ارائه می‌دهد. در این نوشته از سفرمارکت، دلایلی را بررسی می‌کنیم که چرا تور شیراز برای سفر ماه عسل مناسب است. همچنین جاذبه‌های این شهر را معرفی خواهیم کرد. 

 

۱. شکوه تاریخی و فرهنگی

شیراز غرق در تاریخ است و دارای انبوهی از مکان‌های باستانی است که مسافران را به دوران گذشته منتقل می‌کند. این شهر میزبان چندین سایت میراث جهانی یونسکو است، از جمله تخت جمشید باشکوه، که گواهی بر عظمت امپراتوری ایران است. زوج‌ها می‌توانند دست در دست هم در میان خرابه‌های تخت جمشید قدم بزنند، از تماشای اشکال و کنده‌کاری‌ها بر دیوارهای سنگی شگفت‌زده شوند و به داستان‌هایی فکر کنند که این دیوارهای باستانی بیان می‌کنند. یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی دیدنی، مسجد نصیرالملک است که به مسجد صورتی نیز معروف است. پنجره‌های این مسجد با شیشه‌‌های رنگارنگ، رنگ‌های کالیدوسکوپی را بر روی فرش‌های ایرانی می‌افکند. این پنجره‌ها فضایی جادویی را برای گردشگرانی که بلیط پرواز مشهد شیراز می‌گیرند و به دنبال لحظاتی آرامش‌بخش هستند، ایجاد می‌کند.

۱. شکوه تاریخی و فرهنگی

۲. طبیعت و باغ های بهشتی

شیراز مملو از مناظر طبیعی منحصربه‌فرد است. مناظر و باغ‌های شیراز و حومه آن محیطی آرام و دلنشین برای زوج‌های جوان فراهم می‌کند. باغ‌های اطراف شیراز، مانند باغ جهان‌نما، بهشتی آرام است که زوج‌ها می‌توانند دست در دست هم در میان گل‌های معطر و فواره‌های زیبا قدم بزنند. زوج‌های جوان می‌توانند در مناظر زیبایی که کوه‌های زاگرس را احاطه کرده‌اند قدم بزنند یا پیک نیک برپا کنند و با طبیعت ارتباط برقرار کنند.

شیراز به خاطر باغ‌های زیبایش که پناهگاهی از صلح و صفا است، شهرت دارد. باغ ارم با گل‌های معطر و چمن‌کاری‌های زیبا، محیطی ایده‌آل برای قدم زدن یا پیک‌نیک‌های عاشقانه در زیر سایه درختان کهنسال فراهم می‌کند. تازه عروس‌ها می‌توانند از باغ نارنجستان قوام، در قلب شهر دیدن کنند. زوج‌های جوان در این باغ می‌توانند از عطر شکوفه‌های مرکبات لذت ببرند و معماری سنتی ایرانی را تحسین کنند.

 

۳. غذاها و خوراکی های محبوب شیرازی 

یکی از دلایلی که باعث می‌شود زوج‌ها پرواز تهران شیراز را برای ماه عسل انتخاب کنند، آشنایی با غذاهای اصیل شیرازی است. غذا نقش مهمی در فرهنگ ایرانی دارد و غذاهای شیرازی بسیار معروف است. زوج‌ها می‌توانند غذاهای سنتی مانند کلم پلو شیرازی، کباب، برنج زعفرانی و خورش‌های خوش‌طعمی مانند فسنجان را در بهترین رستوران‌های شهر میل کنند. زوج‌ها می‌توانند در رستوران‌های سنتی ایرانی غذای ویژه خود را میل کنند و در عین حال از موسیقی زنده لذت ببرند.

 کاوش در بازارهای محلی پرجنب‌وجوش، مانند بازار وکیل، فرصتی علاقه‌مندان به خرید سوغاتی و خوراکی‌های شیرازی است. شما می‌توانید از بازارهای شیراز ادویه‌ها، میوه‌های خشک و شیرینی‌های خوشمزه‌ای خریداری کنید. اگر برای ماه عسل هتل شیراز را رزرو می‌کنید، حتما با همسر خود به یکی از فالوده‌فروشی‌های شهر سربزنید و فالوده شیرازی را امتحان کنید. فالوده شیرازی یکی از خوراکی‌های محبوب شیراز است که لذت چشیدن آن در روزهای گرم شیراز دوچندان می‌شود.

 

۴. مهمان‌نوازی گرم و آداب و رسوم محلی 

مردمان کشور ما ایران، به طور کل مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز هستند، این امر به ویژه برای شیرازی‌ها صدق می‌کند. شیرازی‌ها به استقبال بازدیدکنندگان افتخار می‌کنند و مشتاق به‌اشتراک‌گذاری فرهنگ و سنت‌های خود با گردشگران هستند. مسافران ماه عسل این شانس را خواهند داشت که با مردم محلی دوستانه ارتباط برقرار کنند و بینشی در مورد شیوه زندگی ایرانی به دست آورند. 

 

جاذبه‌های دیگری که در شیراز می‌ درخشند

شیراز به دلیل وجود جاذبه‌های متعدد فرهنگی، هنری و تاریخی که بازتابی از تاریخ غنی، معماری جذاب و فرهنگ اصیل ایرانی است، شناخته شده است. مکان‌های دیدنی این گوهر شعر و ادب ایران بسیار زیاد است. بعضی از آنها را معرفی کردیم. در ادامه برخی دیگر از جاذبه‌های شهر که زوج‌های جوان حتما باید به آنها سربزنند را معرفی خواهیم کرد. 

 

  1. مقبره حافظ: بسیاری از زوج‌های جوان بلیط شیراز تهران را خریداری می‌کنند تا لحظات عاشقانه‌ای را در مقبره حافظ ثبت کنند. حافظ شاعر معروف پارسی‌گوی بود که در قرن چهاردهم می‌زیست. آرامگاه او در شیراز قرار دارد و مقصدی محبوب برای دوستداران شعر و علاقه‌مندان به ادبیات فارسی است. یک باغ زیبا این مقبره را احاطه کرده است و مکانی آرام را برای بازدید ایجاد کرده است.

 

۲. بازار وکیل: بازار وکیل یک بازار سنتی ایرانی است که در مرکز شیراز واقع شده است. این بازار مغازه‌های متنوعی از ادویه و منسوجات گرفته تا جواهرات و صنایع دستی را در خود جای داده است. بازار وکیل مکانی عالی برای تماشای زندگی روزمره ساکنین شیراز و خرید سوغاتی است.

جاذبه‌های دیگری که در شیراز می‌ درخشند

۳. ارگ کریم خان: ارگ کریم خان ارگ تاریخی است که در مرکز شهر شیراز قرار دارد. این بنا در قرن هجدهم میلادی ساخته شد و محل سکونت کریم خان، بنیانگذار سلسله زند بود. امروزه ارگ به روی بازدیدکنندگان باز است و دارای موزه‌ای است که تاریخ سلسله زند را به نمایش می‌گذارد. 

 

۴. آرامگاه سعدی: سعدی یکی دیگر از شاعران معروف پارسی‌زبان بود که در قرن سیزدهم می‌زیست. آرامگاه او در شیراز قرار دارد و یکی دیگر از مقاصد محبوب زوج‌های جوانی است که به شعر و ادب فارسی علاقه‌مند هستند. 

 

۵. شاه چراغ: شاه چراغ مقبره‌ای زیبا است که در مرکز شیراز قرار دارد. این مقبره، آرامگاه حضرت شاه‌چراغ (غ) برادر امام هشتم شیعیان (ع) است. اگر علاقه دارید در سفر ماه عسل خود علاوه بر دیدن مکان‌های تاریخی، به یک مکان زیارتی بروید، شاه‌چراغ را فراموش نکنید. آینه‌کاری‌های این آرامگاه نیز بسیار دیدنی است. 

 

کلام آخر

شیراز با مکان‌های تاریخی، باغ‌های فریبنده، غذاهای لذیذ و مهمان‌نوازی گرم، مقصدی جذاب برای زوج‌هایی است که برای ماه عسل خود، به دنبال یک مقصد مناسب هستند. ترکیبی از فرهنگ، تاریخ و زیبایی‌ها طبیعت شهر، آن را به انتخابی ایده‌آل برای زوج‌ها تبدیل کرده است. مخصوصا افرادی که به دنبال خلق خاطرات ماندگار هستند. در این نوشته از سفرمارکت سعی کردیم دلایل سفر به شیراز برای ماه عسل و جاذبه‌های شهر را بررسی کنیم. بنابراین شیراز یکی از بهترین مقاصدی است که در سفر ماه عسل خود می‌توانید آن را در نظر بگیرید.