سایدا سفر

هنگامی‌که نام آبادان به‌ میان می‌آید، آب‌وهوای گرم این شهر جنوبی برای همه تداعی می‌شود. اگر تابه‌حال سفر خود را به این شهر پرجذبه و زیبا به دلیل گرمای هوا لغو کرده‌اید، باید بدانید که در فصولی از سال خبری از این گرمای طاقت‌فرسا نیست. در روزهایی از سال شما می‌توانید با تهیه‌ی بلیط تهران آبادان به این شهر سفر کنید و بدون دغدغه‌ی گرمای هوا سفری دلچسب داشته باشید. اگر می‌خواهید از آب ‌و هوا و فصول مناسب سفر به آبادان مطلع شوید؛ حتما متن زیر را دنبال کنید.

 

آب ‌و هوای آبادان در فصول مختلف سال چگونه است؟

از آن‌جایی‌که آبادان جنوبی‌ترین منطقه‌ی استان خوزستان به‌حساب می‌آید؛ همیشه به گرما معروف بوده است. همین گرما سبب نبود زمستان سرد در این شهر خواهد بود. این موضوع تا حدی جدی است که عده‌ای زیادی معتقدند آبادان تنها دو فصل تابستان و پاییز را به چشم خود می‌بیند. از نظر بارندگی، معمولا در این شهر تنها می‌توان بارون‌های زودگذر را تجربه کرد. پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید باید بدانید که از باران‌های چند روزه در امان هستید.

یکی از عواملی که شما را در سفر به این شهر آزار می‌دهد؛ همان گرماست. این گرما در روزهایی از تیرماه به بالاتر از ۵۸ درجه می‌رسد. از فصل اردیبهشت تا اواخر شهریور، آبادانی‌ها سرما و هوای خنک را تجربه نمی‌کنند. میزان رطوبت بالای آب ‌و هوای این شهر، به احتمال زیاد عامل دیگری برای لغو سفر است. معمولا از تیر تا شهریور ماه، آب‌وهوای آبادان رطوبت بالایی دارد. این رطوبت به‌همراه گرمای زیاد، باعث کم‌شدن تحمل شما در سفر به آبادان خواهد شد. با تمام این حرف‌ها باز هم شما می‌توانید این شهر به‌یادماندنی را ببیند. کافیست فصل مناسبی برای دیدن جاذبه‌های این شهر انتخاب کنید.

 

چه فصلی برای دیدن آبادان مناسب است؟

احتملا تابه‌حال متوجه شده باشید که تابستان‌ فصلی خوبی برای سفر به شهر آبادان نیست. رطوبت و گرمای هوا در این فصل، سفر شما را سخت خواهند کرد. در بهمن ماه دمای این شهر به کمترین مقدار خود می‌رسد. به‌ دلیل وجود چند رودخانه در اطراف شهر آبادان در بهمن، بادهای خنکی در این ماه می‌وزد. تمام این موارد دلیل آن شده است که آبادان در ماه‌های بهمن، اسفند و تعطیلات عید نوروز میزبان مسافران زیادی باشد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید؛ بهترین زمان سفر، در همین بازه زمانی است.

 

لذت دیدن چند جاذبه‌ی زیبا در هوای خنک زمستانی

در هنگام سفر به شهر آبادان در فصل زمستان یا تعطیلات نوروز از دیدن چند جاذبه‌ی این شهر غافل نشوید.

 

مسجد رنگونی‌ها، هنر دست هندی‌ها

زمانی‌که به وجود نفت در استان خوزستان پی برده شد؛ آبادان به‌عنوان یکی از شهرهای مهم برای استخراج طلای سیاه، به میزبانی مهمانان زیادی درآمد. بسیاری از این مهمانان، از کشورهای دیگر به ایران آمده بودند. مسجد رنگونی‌ها برای این مهمانان خارجی و توسط هندی‌ها ساخته شد. مسجد رنگونی‌ها، به سبک ایرانی هندی بنا شده است. هنگامی‌که اولین بار این مسجد را می‌بینید؛ متوجه می‌شوید که رنگ‌های سبز به‌کاررفته در مسجد سلیقه‌ی هندی‌هاست. با نگاه دقیق‌تر به نظرتان می‌آید که آیینه‌های کارشده در مسجد وام‌گرفته از فرهنگ ایرانی هستند. با دیدن نقش‌ونگارهای محراب مسجد، ناخودآگاه حس‌وحال دیدن بهشت به شما دست می‌دهد. زمانی‌که سر خود را برای دیدن سقف مسجد بالا می‌گیرید؛ با سقفی مواجه می‌شوید که ظاهرا شکل ریل‌های قطار و لوله‌های نفت است. این ابتکار جالب اجازه‌ی فراموش‌کردن اینکه در جوار طلای سیاه هستید؛ به شما نمی‌دهد. در فصول سرد و آب‌ و هوای خنک زمستانی آبادان، می‌توانید از دیدن این جزئیات لذت کافی را ببرید.

بهترین زمان برای سفر به آبادان2

سینما شیرین، اولین سینمای غیر دولتی در ایران

حتی اگر به فیلم و سینما علاقه‌مند نباشید؛ احتمالا نام اولین سینما غیر دولتی در ایران را شنیده‌اید. سینما شیرین که زمانی به بزرگ‌ترین سینما ایرانی معروف بود؛ امروز در قلب آبادان می‌درخشد. هر چند که این سینما پس‌از جنگ هیچ‌گاه بازگشایی نشد؛ اما هنوز هم مسافران زیادی از دور به تماشای این بنای تاریخی می‌نشینند.

 

موزه آبادان، ردپای تاریخ و تمدن ایران

وقتی در ایران زندگی می‌کنید؛ در هر شهری ردپایی از تاریخ و تمدن می‌بینید. ردپای تاریخ آبادان در موزه آبادان به‌جا مانده است. در اولین نگاه، گنبد مخروطی شکل و متفاوت این موزه، توجه شما را به‌خود جلب می‌کند. پس‌از آن زمانی‌که وارد موزه می‌شوید؛ این اشیا باارزش و قیمتی هستند که تحسین شما را برمی‌انگیزند. با گشت کوتاهی در موزه متوجه آثار تاریخی به‌جا مانده از چغازنبیل و شوش خواهد شد.

در بهترین زمان از سال با فلای تودی به آبادان سفر کنید

با توجه به این‌که فرصت برای دیدن شهر بی‌نظیر آبادان همیشه کوتاه است؛ ممکن است در تعظیلات نوروز یا زمستان بلیط مناسب برای این شهر را پیدا نکنید. راه‌حل این مشکل در دستان فلای تودی است. فلای تودی با ارائه همیشگی بلیط به شما این امکان را می‌دهد تا در بهترین زمان ممکن از دیدن مسجد رنگونی‌ها بیشترین لذت را ببرید. با وجود فلای تودی از هوای فرح‌بخش زمستانی کنار شاخه‌های از اروند رود سفری به‌یادماندنی برای خود بسازید. برای تجربه‌ی تمام این احساسات شیرین تنها کافیست بلیط تهران آبادان را از فلای تودی تهیه کنید و به شما کمک می‌کند تا تجربه ی رزرو هتل ارزان قیمت را داشته باشید. در سایت فلای تودی شما این امکان را دارید که قبل از رسیدن به آبادان، از راحتی محل اقامت خود اطمینان حاصل کنید. با فلای تودی تنها به لذت‌بردن از معاشرت با مردم خون‌گرم آبادان در هوای خوش زمستان فکر کنید.