سایداسفر

قوانین و مقررات ماه رمضان در دبی چگونه است؟ دبی نگین درخشان امارات متحده عربی است که در ماه مبارک رمضان جلوه‌ای منحصربه‌فرد به خود می‌گیرد. تقریباً نزدیک به ۷۶ درصد از ساکنان این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

به‌علاوه اگر بخواهیم به طور تقریبی بگوییم که هر ساله چند درصد از مسلمانان به این شهر سفر می‌کنند، باید گفت که حدود ۴۵ درصد از افراد مسلمان سایر کشورها به این شهر زیبا و دلنشین مهاجرت می‌کنند. 

گویی این شهر پر زرق‌وبرق در این ماه لباسی از معنویت و شکیبایی به تن می‌کند و شوروشوق مسلمانان را به وجد می‌آورد. همچنین سفر به شهر دبی در این ماه می‌تواند تجربه‌ای خاص برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. 

قوانین دبی در ماه رمضان برای گردشگران چگونه است؟

چنانچه می‌خواهید به دبی سفر کنید، باید با قوانین و آداب‌ورسوم خاص این ماه آشنایی کاملی داشته باشید تا بتوانید سفری خاطره‌انگیز و بدون دردسر را برای خود رقم بزنید. مهم‌ترین قوانین دبی در ماه مبارک رمضان عبارت‌اند از:

  • احترام به فرهنگ و آداب‌ورسوم: مردمان دبی در طول روز باید تا می‌توانند از خوردن و آشامیدن در اماکن عمومی خودداری کنند. این قانون نشان‌دهنده احترام به مسلمانانی است که در حال روزه‌گرفتن هستند. 
  • استثنائات: منظور از استثنا یعنی رستوران‌ها و کافه‌هایی که دارای مجوز هستند، می‌توانند در طول روز به مشتریان خود انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را ارائه دهند.
  • پوشش مناسب: توصیه می‌شود در ماه رمضان زنان و مردان موظف هستند لباس‌های باحجاب را در اماکن عمومی بپوشند. ذکر نکته‌ای برای زنان و مردان این است که زنان باید لباس‌های بلند تا زانو را به تن کرده و مردان هم شلوار و پیراهن مناسب و پوشیده را بپوشند. 
  • کاهش ساعات کاری: در مورد کاهش ساعت‌های کاری در ماه رمضان این بوده که ساعات کاری بسیاری از ارگان‌های دولتی و خصوصی تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.
  • برنامه‌ریزی سفر: در ماه رمضان قبل از سفر به دبی، ساعات کاری مراکز موردنظرتان را حتماً ارزیابی کنید.
  • ممنوعیت سیگارکشیدن در ملا عام: تا حتی‌الامکان در ماه مبارک رمضان از کشیدن سیگار در مکان‌های عمومی حتماً خودداری کنید. شما می‌توانید با رعایت‌کردن این قوانین ساده از سفر به دبی در این ماه لذت کافی ببرید و تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز از این شهر زیبا و معنوی داشته باشید.

آیا در ماه رمضان رستوران‌های دبی باز هستند؟

یکی از سؤالات متداول درباره مهاجرت به دبی در ماه رمضان مربوط به وضعیت رستوران‌ها در این ماه است. آیا رستوران‌های این شهر در طول روز بسته هستند یا فقط برای مسلمانان غذا سرو می‌کنند؟ 

در پاسخ باید بگوییم که اکثر رستوران‌های دبی در ماه رمضان باز هستند؛ البته ساعات کاری و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند با بقیه ماه‌های سال ممکن است فرق داشته باشد. در جدول زیر به چند نکته مهم در مورد رستوران‌های دبی در ماه رمضان اشاره‌ای می‌کنیم.

نام رستوران توضیحات
رستوران‌های هتل‌ها رستوران مربوط به هتل‌ها معمولاً در ماه مبارک رمضان باز هستند و به مهمانان هتل صبحانه، نهار و شام ارائه می‌کنند.
رستوران‌های غیرعربی این رستوران‌ها اصولاً در طول روز تعطیل هستند؛ ولی پس از افطار ممکن است باز شوند و به مشتریان غیرمسلمان غذا سرو کنند.
رستوران‌های عربی تعداد زیادی از رستوران‌های عربی در طول روز بسته هستند؛ اما بعضی از آن‌ها در طول روز غذای سحری و افطار به مسلمانان ارائه می‌دهند.

 

در سالیان اخیر قوانین و مقررات مربوط به رستوران‌ها در ماه رمضان در دبی اندکی فرق کرده و تا سال ۲۰۲۲ این رستوران‌ها موظف بودند که در طول روز نمای رستوران خود را با پرده بپوشانند؛ اما این قانون از سال ۲۰۲۲ به بعد اختیاری شد.

 با وجود این تغییرات هنوز هم بسیاری از محدودیت‌ها یا به اصلاح سخت‌گیری‌ها در رستوران‌های دبی در ماه رمضان همچنان برقرار است؛ مثلاً اینکه:

  • پخش موسیقی با صدای زیاد در رستوران‌ها مطلقاً ممنوع است.
  • افراد در این ماه اجازه رقص و پایکوبی را ندارند.
  • خوردن و آشامیدن در مکان‌های عمومی در طول روز ممنوع است.

چه ‌کارهایی را می‌توان در ماه رمضان در دبی انجام داد؟

ایرانیان مقیم دبی یا حتی کسانی که سفر به دبی رو انتخاب می کنن، به دنبال انجام یک‌سری کار و بازدید از جاهای دیدنی این شهر هستند. در واقع ماه رمضان دبی به نسبت سایر مناطق دیگر متفاوت‌تر برگزار می‌شود که با سفر به آن می‌توانید از جاذبه‌های زیاد و تدارکات مردم این شهر دیدن کنید. 

بسیاری از کارهایی که در ماه رمضان در دبی قادر هستید انجام دهید، عبارت‌اند از:

  • در برنامه‌های ویژه این ماه شرکت کنید.
  • می‌توانید در ریورلند (بخشی از مجموعه پارک‌ها و ریزورت‌های دبی) افطار کنید.
  • شلیک توپ در غروب آفتاب برای دیدن ماه را ملاحظه کنید.
  • در مراسم عید فطر حضور داشته باشید.

چه ‌کارهایی را می‌توان در ماه رمضان در دبی انجام داد؟

عید فطر در دبی باشید!

اگر برای تعطیلات عید فطر تور دبی را رزرو کرده‌اید، باید خودتان را برای جشنی عظیم آماده کنید. ساکنان دبی عید فطر را بزرگ‌ترین عید خود می‌دانند و بعد از یک ماه روزه‌داری به جشن و شادی مشغول می‌شوند. در عید فطر دبی معمولاً ۳ روز تعطیل اعلام می‌شود و اهالی این شهر با زیباترین و بهترین لباس‌های خود، غذاهای خوشمزه را تدارک می‌بینند و در کنار خانواده‌هایشان میل می‌کنند. 

همچنین فضای شهر هم جلوه دیگری دارد. علاوه‌برآن کنسرت‌ها و نمایش‌های گوناگونی در جاذبه‌ها و گوشه‌وکنار شهر دبی برگزار می‌شود تا همه بتوانند این ۳ روز را به خوشگذرانی و تفریح بپردازند. 

موقعیت خرید در ماه رمضان دبی به چه صورت است؟

در ماه مبارک رمضان مراکز خرید طبق معمول باز هستند؛ پس هر موقع که خواستید (حتی نصفی از شب هم که گذشته باشد) به این مراکز که هریک پر از تفریحات و فروشگاه‌های برند هستند، بروید. ساعات کاری مراکز خرید در ماه رمضان ۲۰۲۴ در دبی تا ساعت ۱ بامداد در روزهای هفته و تا ساعت ۲ صبح در تعطیلات آخر هفته باز است. 

ولی پیشنهاد ما به شما این است که وب‌سایت رسمی این مراکز خرید را از قبل بررسی کنید تا از پیشنهادهای ویژه و هیجان‌انگیز ماه رمضان در دبی در مارک‌های برتر پوشاک، لوازم الکترونیکی و سایر اقلام مطلع شوید و بعد برای خرید اقدام کنید.

تغییرات قیمت تور دبی در ماه رمضان

اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه زیادی به سفر در دبی مخصوصاً در رمضان هستند، می‌توانید با رِنجِ مناسب قیمت، تور دبی در ماه رمضان را خریداری کنید و از سفر به این شهر زیبا لذت ببرید؛ چراکه قیمت تور در این ماه به دلیل یک سری تغییراتی که شهر دارد و همچنین کاهش فعالیت‌ها در طول روز مناسب‌تر از زمان‌های دیگر است.

تغییرات قیمت تور دبی در ماه رمضان

افدل گروپ؛ مؤسسه مهاجرتی کم‌ریسک و مطمئن

اگر به دنبال یک دفتر مهاجرتی قابل‌اطمینان هستید، ما به شما افدل گروپ که احتمالاً نام آن را بارها شنیده باشید را معرفی می‌کنیم. این موسسه تخصص زیادی در ارائه خدماتی نظیر مهاجرت به دبی، خرید ملک، اخذ اقامت دبی، گلدن ویزا و… دارد.

افدل گروپ با چندین سال سابقه کاری همواره در تلاش بوده بازوی قدرتمندی در مسیر تحقق‌یافتن رؤیاهای مهاجرتی باشد و جزو بهترین آژانس‌های مهاجرتی با برنامه، مطمئن و درصد بالای موفقیت در ایران شناخته شده است؛ پس با خیالی راحت امورات مهاجرتی خود را به افدل بسپارید.