پیدا کردن بهترین هتل های بانکوک ، در شهری به این بزرگی با جاهای بسیار متنوع و جذاب برای گردشگران موضوعی بسیار مهم است. در بانکوک، مناطق زیاد گردشگری باعث می‌شود که جای اقامت برای دسترسی راحت و آسان به این نقاط اهمیت زیادی پیدا کند. به‌علاوه، فقط نمی‌توان به فکر جاهای دیدنی بود. محل اقامت، باید به فروشگاه‌ها برای خرید و رستوران‌های خوب نزدیک باشد تا خیال‌مان از خرید و خوراک راحت باشد. بسیاری از هتل‌های درجه‌‌ یک، در محدوده‌های تاریخی شهر قرار دارند. این نکات ریز‌ودرشت، اهمیت راهنمای سفر به بانکوک را نشان می‌دهند.

saadatrent

اگر از محدوده‌ی تاریخی خیلی دور نشویم، به جایی می‌رسیم که بسیاری از توریست‌هایی که بیش‌تر به فکر جیب‌شان هستند و همین‌طور بک‌پکرها، اقامت می‌گیرند: راه خائوسان. این‌جا به بعضی از قسمت‌های اصلی شهر نزدیک هم هست. برای مثال گراند پالاس، «وات فور، وات فو» (Wat Phr،Wat Pho) و موزه‌ها فاصله زیادی تا آن ندارند.

سوخومویت (Sukhumvit) هم یک محدوده‌ی کمی مدرن‌تر از خائوسان و مناسب برای اقامت است. این منطقه دسترسی خوبی به مراکز خرید با کیفیت دارد و همین‌طور به‌وسیله‌ی قطار هوایی، به دیگر نقاط شهر وصل می‌شود. این‌جا، می‌توان هتل‌هایی با قیمت منطقی پیدا کرد. به علاوه چند هتل معروف هم در این محدوده قرار دارند. با این مطلب سفرزون همراه باشید تا از بهترین هتل های بانکوک برای‌تان بگوییم.

بهترین هتل های بانکوک ؛ بهترین جاها برای یک سفر خاص

هر چیزی بخواهید می‌توانید در بانکوک پیدا کنید. از خیابان‌های زیبا تا رستوران‌های درجه‌ی یک، از بازارهای آخر هفته تا مراکز خرید بزرگ و زیبا و از هتل‌های پنج ستاره‌ی درجه‌ی یک تا اقامتگاه‌های زیبا. در این راهنمای سفر به بانکوک همراه ما باشید تا بیش‌تر از این شهر زیبا برای‌تان بگوییم و بهترین هتل های بانکوک را بشناسیم.

هتل های لاکچری

The Riverside Terrace رستوران لوکس در یکی از بهترین هتل های بانکوک همجوار رودخانه
The Riverside Terrace رستوران لوکس در یکی از بهترین هتل های بانکوک همجوار رودخانه

یکی از بهترین هتل های بانکوک ماندارین اورینتال (Mandarin Oriental) است که در حاشیه‌ی رودخانه قرار دارد. موقعیت هتل عالی است. استخرهای زیبا و رستوران‌های زیادی دارد که از آن جمله می‌شود به ریورساید تراس (The Riverside Terrace) اشاره کرد که منظره‌ای رو به رودخانه‌ی چائو فرایا (Chao Phraya) دارد. باز هم در همین اطراف، هتلی دیگر با قیمتی کمی معقول‌تر از ماندارین اورینتال هست. هتل چتریوم (Chatrium) هم رو به رودخانه است و رستوران‌های خوب و استخرهای بزرگی دارد.

Ariyasomvilla هتلی لوکس در کنار رودخانه
Ariyasomvilla هتلی لوکس در کنار رودخانه

برای امکانات لاکچری در سوخومویت (Sukhumvit)، هتل بوتیک معروف آریاسوم‌ویلا (Ariyasomvilla) انتخاب خوبی خواهد بود. این‌جا یکی دیگر از بهترین هتل های بانکوک با اتاق‌های گوناگون است که به زیبایی هرچه تمام‌تر دکور شده‌اند. آریاسوم‌ویلا هتل مدرنی است که دنیایی قدیمی دارد و جذابیت و آرامشی سیال در استخرها و زمین‌های باز آن جاری است.

هتل‌های متوسط

Sofitel So یکی از هتل های تایلند با قیمت متوسط که در راهنمای سفر به بانکوک جایگاه ویژه‌ای دارد
Sofitel So یکی از هتل های تایلند با قیمت متوسط که در راهنمای سفر به بانکوک جایگاه ویژه‌ای دارد

صدرِ لیست بهترین هتل های بانکوک، در زیرشاخه‌ی متوسط، هتل سوفیتِل سو(Sofitel So) قرار دارد. این‌جا اتاق‌های درجه‌‌ی‌یکی دارد که هر کسی عاشقش خواهد شد. به علاوه منطقه‌ای که هتل در آن واقع شده استثنائی است.

Park Plaza Bangkok Soi 18 یکی از بهترین هتل های بانکوک
Park Plaza Bangkok Soi 18 یکی از بهترین هتل های بانکوک

هتل پارک پلازای بانکوک (Park Plaza Bangkok Soi 18) یک هتل دیگر در سوخومویت (Sukhumvit) است که به خاطر کیفیت و قیمت معقولش، مشهور است. یک هتل معروف دیگر در همین حدود، هتل گلاو پراتونوم است که باید به خاطر فضای دل‌انگیز و آرام و موقعیت خوبش آن را تحسین کرد. همه‌ی این هتل‌ها استخر دارند.

هتل‌های کم‌خرج

اگر به دنبال یک هتل ارزان قیمت هستید سری به Adamaz House بزنید
اگر به دنبال یک هتل ارزان قیمت هستید سری به Adamaz House بزنید

از نظر موقعیت، فکر نمی‌کنم بشود هتلی بهتر از Adamaz House پیدا کرد. این هتل به اندازه چند قدم از راه خائوسان قاصله دارد و یکی از نزدیک‌ترین‌ها به بسیاری از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک است. اتاق‌های هتل تمیزند اما خیلی پر زرق و برق نیستند. بالاخره هتلی کم‌خرج است و نمی‌توان انتظار زیادی هم داشت.

Phrankorn-Nornlen انتخابی ارزان در راهنمای سفر به بانکوک
Phrankorn-Nornlen انتخابی ارزان در راهنمای سفر به بانکوک

هتل Phrankorn-Nornlen هم یکی دیگر از بهترین هتل‌های بانکوک، در ذیل شاخه کم‌خرج‌ترین‌هاست. موقعیت هتل خوب است و جای خواب و صبحانه به شما حس خوبی خواهد داد. در منطقه سوخومویت (Sukhumvit)، Smart Suites هم هستند، که قیمت‌های پایین اما اتاق‌های با کیفیت و معقولی دارند.

راهنمای سفر به بانکوک ، پیشنهادات و ترفندها

بانکوک را در سراسر جهان به‌خاطر هرج‌ومرج، خیابان‌های شلوغ، قیمت‌های ارزان و زندگی شبانه‌ی جذابش می‌شناسند و البته به‌خاطر ترافیک بی‌پایان‌اش. سفر به بانکوک دو حالت بیش‌تر ندارد: یا عاشق این شهر خواهید شد و یا آن را دوست نخواهید داشت. شاید اولش به‌خاطر آلودگی، سرو‌صدا و جمعیت زیادش از این شهر بدتان بیاید ولی وقتی این شهر را بیش‌تر بشناسید، نظرتان تغییر خواهد کرد. بانکوک شبیه به پیاز است. کم‌کم خودش و رازهای پنهان در دل‌اش را به آن‌هایی که وقت بیش‌تری در آن بگذرانند نشان خواهد داد و بعد از آن دیگر این شهر که تا پیش از این به‌نظرتان زیبا نمی‌رسید بسیار دوست‌داشتنی خواهد شد.

پیشنهادات و تاکتیک‌ها در راهنمای سفر به بانکوک

Private Guided Temples Tour یکی از جاهای دیدنی بانکوک که حتما باید ببینید
Private Guided Temples Tour یکی از جاهای دیدنی بانکوک که حتما باید ببینید

در سفر به بانکوک، یک تور با راهنما برای گشت‌وگذار در شهر پیدا کنید. این اولین نکته و مهم‌ترین نکته در راهنمای سفر به بانکوک است. برای آن‌که خودتان را از شر پشت سرهم چانه‌ردن خلاص کنید، یک تاکسی بگیرید که یکسره شما را هرجایی که خواستید ببرد؛ چون ممکن است مدام پیشنهادهای مختلف بدهند و بخواهند شما را بگردانند. به‌خاطر همین خودتان با اطلاعات خودتان در گشت‌وگذار پیش‌دستی کنید. در این صورت خیال‌تان راحت است که کسی سرتان را کلاه نگذاشته است.

 

با همه‌ی این‌ها تور از همه چیز راحت‌تر است و باعث می‌شود خیلی زمان را از دست ندهید. زمان خیلی مهم است زیرا چیزهای زیادی را باید ببینید که نیابد از دست‌تان برود. برای رفتن به معابد مشهور یک تور اختصاصی معابد (Private Guided Temples Tour) پیدا کنید و راحت به سراغ بودای لمیده و زمردین و وات فو (Wat Pho) بروید.

جاهای دیدنی بانکوک را از دست ندهید

معبد Ayutthaya که یکی از جاذبه های تایلند به‌حساب می‌آید
معبد Ayutthaya که یکی از جاذبه های تایلند به‌حساب می‌آید

در سفر به بانکوک باید یک مسافرت بیرون از شهر تنظیم کنید. برخی از نقاط برای این کار جذابیت بیشتری دارند و خیلی از این نقاط جذاب به بانکوک نزدیک هستند. می‌توانید سوار فیل شوید و به جنگل بروید، یا سوار گاو بشوید و در زمین کشت برنج حرکت کنید، یا به پارک ملی خائویای (Khao Yai) بروید و حیات‌وحش تایلند را از نزدیک لمس کنید و یک روز هم با فیل به این طرف و آن طرف بروید.

یک تور به شهر باستانی شیام (Siam) بگیرید. این‌جا می‌توانید سوار قایق‌های تفریحی در رودخانه شوید. به‌علاوه، معبدهای آیوتایا (Ayutthaya) و مناطق اطراف رود چائو فرایا (Chao Phraya) از بهترین مناطق دیدنی تایلند هستند. این‌جا می‌توانید یک تور ترکیبی از قایق تفریحی و گشت‌وگذار در معابد بگیرید. این سفر روزانه، در سفر به بانکوک بسیار معروف است.

آماده‌ی چانه‌زنی شوید

چانه‌زنی در تایلند بسیار مرسوم است و مردم معمولا این کار را می‌کنند
چانه‌زنی در تایلند بسیار مرسوم است و مردم معمولا این کار را می‌کنند

رفتن به این‌همه جا مستلزم تاکسی‌سواری‌های زیاد است و باید در یک راهنمای سفر به بانکوک به آن اشاره کرد. راننده‌های تاکسی در بانکوک دنبال بهانه‌ای می‌گردند تا کرایه را بیش از حد بگیرند. به‌خاطر همین آماده باشید که یا همان اول با پولی که راننده می‌گوید موافقت کنید و تمامش کنید برود، یا این‌که حسابی به چانه‌زدن بیفتید تا به قیمت معقول برسید.

از حمل‌ونقل عمومی کمال استفاده بکنید

برای دیدن شهر بانکوک بهتر است از این ماشین‌ها استفاده کنید
برای دیدن شهر بانکوک بهتر است از این ماشین‌ها استفاده کنید

حتی صادق‌ترین تاکسی‌ران‌ها در بانکوک هم ممکن است قیمت سفر شما با تاکسی را گران بگویند، چرا که بانکوک یک شهر شلوغ با ترافیک زیاد است؛ اما خبر خوب این‌جاست که بانکوک یک سیستم حمل‌ونقل عمومی خوب دارد. شما می‌توانید هم به طور زیرزمینی و هم روی زمینی مسافرت‌های درون‌شهری خود را انجام دهید. خیال‌تان از این بابت راحت باشد که ایستگاه‌های مترو، همه‌ی نقاط مهم شهر را پوشش می‌دهند.
اتوبوس‌ها ممکن است کمی معطل‌تان کنند؛ اما قطارها سریع و ارزان هستند. سیستم حمل‌ونقل در بانکوک، پیچیده نیست و راحت با آن خو می‌گیرید؛ بنابراین بهتر است به استفاده‌ی بیش‌تر از حمل‌ونقل عمومی از همین الان فکر کنید.

حواس‌تان به کلاهبردارها باشد

باید در تایلند خوب مراقب وسایل شخصی‌تان باشید
باید در تایلند خوب مراقب وسایل شخصی‌تان باشید

همان‌طور که کمی قبل گفتیم، تاکسی‌ران‌ها معمولاً بلوف خواهند زند که تاکسی‌مترشان خراب است تا پول بیشتری از شما بگیرند. به حس ششم خود اعتماد کنید و در بانکوک از هر کسی که به نظرتان صادق نیست، دوری کنید. تاکسی در شهر زیاد است، بعدی را سوار شوید.

کلاهبرداری بعدی که ممکن است برایتان رخ دهد، در مورد راهنماهاست. در راهنمای سفر به بانکوک ، گاهی راهنماهای تور و کسانی که از آن‌ها راهنمایی می‌خواهید شما را به جاهایی معرفی می‌کنند که نشنیدید و خیلی معروف هم نیستند. باید گفت که اکثر آن‌ها با فروشگاه‌ها یا جاهای پیشنهادیشان به شما، زد و بندهایی برای گرفتن کمیسیون دارند. به‌علاوه بسیاری از این جاها قیمت‌هایشان گران‌تر از حد معمول است و ارزش دیدن ندارند. به راننده یا راهنما تاکید کنید که به همان مقصدی که خودتان می‌خواهید برود، اگر قبول نکرد بگویید که پیاده می‌شوید یا او را نمی‌خواهید. این ترفند، معمولاً همه‌چیز را دوباره روی غلتک می‌اندازد، اما اگر بازهم جواب نداد یک تاکسی یا راهنمای دیگر پیدا کنید.