سفر به باکو را باید در بهترین فصل سال انتخاب کرد. در فصل مناسب تجربه‌ی بهتری از این شهر خواهید داشت. باکو زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم دارد. این شهر از ماه آبان تا ماه دی بیشترین میزان رطوبت را در خود تجربه می‌کند. بارش باران و برف در این ماه‌ها بسیار بیشتر است. تابستان باکو از خرداد آغاز می‌شود و تا شهریور ادامه دارد. زمستان باکو هم از ماه آبان شروع شده و تا ماه اسفند دوام پیدا می‌کند. بیش‌ترین میزان برف در باکو را می‌توان در دی ماه دید. اما هدف از ردیف کردن این ماه‌ها چیست؟ سفرزون در این مقاله کمک‌تان می‌کند تا بهترین فصل سال را برای سفرتان انتخاب کنید؛ فصلی که با علاقه‌ی آب‌وهوایی شما سازگار باشد.

saadatrent

انتخاب فصل مناسب برای سفر به باکو

سفر به باکو در چه فصلی از سال بهتر است؟ - سفر به باکو
سفر به «باکو» را باید در بهترین فصل سال انتخاب کرد

نیمه‌های تابستان برای سفر به باکو کمی گرم است و رطوبت نمی‌گذارد که وقت زیادی را بیرون از محل اقامت خود بگذرانید. بهترین زمان برای سفر به باکو ماه شهریور است. دمای هوا در این ماه کاهش پیدا می‌کند اما هنوز زمان بارش برف و باران نیست. البته اگر صحبت از خرید باشد باید به‌دنبال تاریخ برگزاری فستیوال‌های خرید این شهر باشید. میانگین دمای هوا در طول سال بین ۱۲ تا ۱۸ درجه متغیر است. زمستان‌های باکو را زمستان‌های سرد و پر از بارش برف و باران می‌شناسند. توریست‌ها معمولا زمستان را برای سفر به باکو انتخاب نمی‌کنند. دمای هوای باکو در تابستان هم بالا می‌رود و روزها اغلب گرم و شرجی هستند. در مجموع فصل بهار و ماه مهر، زمان بسیار دل‌پذیری برای سفر به باکو است، چرا که هوای معتدل و مطلوبی را تجربه می‌کنید.

سفر به باکو در تابستان

سفر به باکو در چه فصلی از سال بهتر است؟
تابستان‌های کشور آذربایجان بسیار گرم است

تابستان‌های کشور آذربایجان بسیار گرم است. گاه حتی دمای هوا به چهل درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. ترکیب این گرما با رطوبت دریای خزر، باکو را در تابستان‌ها به مکانی نه چندان مطلوب تبدیل می‌کند. بیش‌تر مردم باکو در بعدازظهرها از شهر غیب و با شروع شب دوباره در خیابان‌ها پیدا می‌شوند. با شروع شب دمای هوا را بهتر می‌توان تحمل کرد. در این فصل مردم بیش‌تر در سواحل این کشور جمع می‌شوند.

سفر به باکو در نوروز

انتخاب فصل مناسب برای سفر به باکو
سفر به باکو را در نوروز تجربه کنید

با توجه به برگزاری نوروز در آذربایجان و هوای مطبوع این فصل و شاد بودنِ مردم، بهار برای سفر به آذربایجان فصل مناسبی است؛ این‌ها دلایل خوبی هستند تا ایرانی‌ها بخواهند تعطیلات نوروز باکو را هم تجربه کنند. در تعطیلات نوروز، باکو بیش‌ترین توریست‌ها را در خودش می‌بیند. در این فصل فستیوال‌های متعددی در این کشور برگزار می‌شود. غذاهای سنتی و نوشیدنی‌های محلی هم پیدا می‌شود و این موضوع لذت سفر را دوچندان می‌کند. باید در این فصل به باکو رفت و این موقعیت فرهنگی را تجربه کرد. همزمان با شروع بهار، منظره‌های سبز سطح شهر را پر می‌کند و بهتر است تا پیش از آن‌که گرمای تابستان برگ‌ها را کم‌جان کند، این طراوت و زیبایی بهار را ببینید.

تجربه‌ی سفر به باکو در روز ملی جمهوری آذربایجان

سفر به باکو در چه فصلی از سال بهتر است؟ - روز ملی جمهوری آذبایجان
باکو را در روز ملی جمهوری آذربایجان تجربه کنید

اگر بخواهید روز ملی جمهوری آذربایجان را در این کشور ببینید و با فرهنگ مردم آن بیشتر آشنا شوید، باید هفتم خرداد در این کشور باشید. ۷ خرداد (۲۸ مِی) روز ملی جمهوری در آذربایجان است. در چنین روزی در سال ۱۹۱۸، آذربایجان به‌عنوان کشوری مستقل شکل گرفت. تا سال ۱۹۲۰ و ادغام دوباره‌ی این کشور در اتحاد جماهیر شوروی، طی مدت دو سال، مردم آذربایجان طعم استقلال را چشیدند. به همین مناسبت، در باکو جشن و برنامه‌های شاد برپاست. البته چون تعطیلی عمومی است، فروشگاه‌های کمی باز هستند اما باکو بهترین مکان برای تجربه‌ی چگونگی برگزاری جشن روز ملی جمهوری آذربایجان است. دمای هوا در باکو، از نیمه‌ی اردیبهشت تا نیمه‌ی خرداد بین ۱۵ تا ۲۲ درجه‌ی سانتی‌گراد است و میانگین روزهای بارانی در این ماه، سه روز است.

اگر قصد سفر به باکو را دارید، به تورهای آذربایجان سفرزون سری بزنید و از تجربه‌ی سفر با یک تور واقعی لذت ببرید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های باکو کلیک کنید.