هتل بزرگ شیراز علی بابا از جمله بهترین هتل‌های شیراز به حساب می‌آید. این هتل ۵ ستاره و عالی در نزدیکی دروازه قرآن و بر فراز ارتفاعات شیراز قرار گرفته است. این هتل ظاهری بسیار شیک و امروزی دارد. با توجه به اینکه هتل بزرگ در ساختمانی بسیار مرتفع و ۱۳ طبقه قرار دارد، چشم‌اندازی خیره‌کننده از شیراز را به مسافران خود هدیه می‌دهد. این هتل را می‌توان در زمره لاکچری‌ترین هتل در تمام شیراز دانست.

saadatrent

هتل بزرگ خدماتی بسیار عالی و درخور را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. هتل بزرگ در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید و هنوز هم بوی تازگی می‌دهد. اگر از بخش شمالی شیراز وارد این شهر شوید، در اولین لحظات، این هتل بزرگ و رؤیایی به چشمتان می‌خورد. حال در این مقاله قصد داریم تا شما را با قوالنین این هتل بیشتر آشنا کنیم.

قوانین ورود و خروج

باید بدانید که ساعت تحویل اتاق در این هتل، از ساعت ۱۴ انجام می‌شود. این یعنی در صورتی که پیش از ساعت ۱۴ به شیراز برسید، باید منتظر بمانید تا ساعت ۱۴ شود و اتاق خود را تحویل بگیرید. البته به‌صورت کلی باید بدانید که مدیریت هتل همواره تللاش می‌کند تا رفاه مسافران را برقرار کند. به همین خاطر در صورتی که اتاقی که شما انتخاب کرده‌اید تخلیه باشد و خدمات نظافتی را در آن به‌خوبی انجام داده باشند، حتی پیش از ساعت ۱۴ نیز می‌توانید اتاق خود را تحویل بگیرید.

گاهی هم ممکن است که اتاق هنوز تخلیه نشده باشد. یا اینکه مسافر به تازگی هتل را ترک کرده و به همین خاطر اتاق نیاز به نظافت کامل دارد. در این شرایط باید منتظر بمانید تا رأس ساعت ۱۴ اتاق خودتان را تحویل بگیرید. لازم به ذکر است در صورتی که زودتر به هتل برسید، می‌توانید چمدان‌ها و وسایل خود را به اتاق چمدان تحویل دهید و بدون بار اضافه، از شهر دیدن کنید یا در رستوران کافی‌شاپ هتل حضور داشته باشید. این نوع خدمات بسیار عالی هستند و دیگر نیازی نیست نگران زودتر رسیدن خود باشید.

البته در نظر بگیرید که اگر دیرتر از ساعت ۱۴ به هتل برسید، هیچ مشکلی از نظر رزرو برای شما پیش نمی‌آید. در حقیقت شما هزینه اقامت را پرداخت کرده‌اید و حتی اگر در هتل اقامت نداشته باشید هم هتل حق واگذاری اتاق شما به فرد دیگر را ندارد. پس حتی اگر ساعت ۱۲ شب هم به هتل برسید، رزرو شما پابرجا خواهد بود. البته باید بدانید که به این ترتیب از ابتدای ساعت ۱۴ همان روز رزرو هتل برای شما انجام می‌شود و عملاً هزینه زمانی را می‌پردازید که در هتل حضور ندارید. به همین خاطر است که باید در برنامه حرکت سفر خود دقت داشته باشید.

قوانین و مقررات هتل بزرگ شیراز 1

ساعت تخلیه اتاق نیز در ساعت ۱۲ انجام می‌شود. در صورتی که رأس ساعت ۱۲ اتاق تخلیه نشود، مسافر یا باید جریمه پرداخت کند یا به‌عنوان اقامت یک روز دیگر در هتل به حساب می‌آید و تا ساعت ۱۲ فردا فرصت تخلیه خواهد داشت و هزینه یک روز اضافی را نیز پرداخت خواهد کرد. البته معمولاً بهتر است تا ساعت ۱۱ اتاق را تحویل دهید تا زمانی صرف چک کردن اتاق و … نشود. به این ترتیب برنامه‌ریزی هتل نیز با مشکل مواجه نمی‌شود.

قوانین اقامت کودکان

در هتل بزرگ شیراز، کودکان زیر ۳ سال می‌توانند از اقامت رایگان بدون ارائه تخت اضافی لذت ببرند. در صورتی که کودک بین ۳ تا ۷ سال همراه داشته باشید، می‌توانید هزینه  نیم‌بها بابت اقامت او دریافت کنید. توجه داشته باشید که در هر دو حالت، امکان استفاده از سرویس اضافی برای کودک وجود ندارد. نرخ اقامت برای کودکان بالای ۷ سال نیز به‌صورت کامل لحاظ می‌شود و البته سرویس کامل دریافت خواهند کرد.

اقامت زوجین

زوجین و خانواده‌های محترم برای اقامت در یک اتاق، باید مدرک شناسایی معتبر همراه با سند ازدواج، شناسنامه یا صیغه‌نامه معتبر ارائه دهند. در صورتی که فرد هیچکدام از این موارد را ارائه ندهد، باید به سازمان اماکن مراجعه کند و از این ارگان نامه تهیه کند. در غیر این صورت هتل قادر به پذیرش او نخواهد بود و در صورتی که رزرو را به‌صورت کامل انجام داده باشد، با توجه به قوانین کنسلی با او رفتار می‌شود.

اقامت نفر اضافی

به غیر از اتاق‌های سینگل، هر نوع اتاق دیگر قابلیت اضافه کردن یک نفر دیگر را به‌صورت نفر اضافی دارند. نفر اضافی باید هزینه کامل اقامت را پرداخت کند و سرویس کامل را نیز دریافت خواهد کرد. فقط برای استراحت و خواب در اتاق، یک کاناپه تخت‌خواب شو به اتاق اضافه خواهد شد.

قوانین و مقررات هتل بزرگ شیراز 2

اقامت خانم مجرد

اقامت بانوان مجرد در این هتل بلامانع است و فقط باید مدرک شناسایی معتبر همراه داشته باشند.

قوانین کنسلی

شرایط کنسلی در صورتی که ۷۲ ساعت پیش از تاریخ ورود باشد، فاقد جریمه خواهد بود و تمام وجه که مسافر بابت رزرو پرداخت کرده باشد را به او عودت می‌دهند و شامل قانون Noshow می‌شود. در صورتی که کنسلی بین ۷۲ ساعت تا ۲۴ ساعت پیش از ورود انجام شود، هزینه یک شب اقامت به‌عنوان جریمه لحاظ می‌شود. در صورتی که بعد از روز ورود قصد کنسلی داشته باشید، هیچ هزینه‌ای به شما عودت داده نمی‌شود.

هتل بزرگ شیراز از جمله بهترین هتل‌های شیراز به حساب می‌آید. این هتل بهترین خدمات لوکس و لاکچری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و تقریباً می‌توان گفت که تمامی مسافران از خدمات این هتل کاملاً راضی هستند.