دبی یکی از پرطرفدارترین جاهای گردشگری در امارات متحده‌ی عربی‌ست که مردم از کل دنیا برای کار یا تفریح در ساحل‌‌های زیبا و فروشگاه‌های مهیجش جذب آن می‌شوند. قبل از این‌که بلیت‌تان را بخرید، باید نکته‌های ضروری سفر به دبی را بدانید تا هیچ‌چیزی مانع خوشگذرانی‌تان در سفر نشود. به این چند نکته که درباره‌ی دبی که برای‌تان در سفرزون جمع کرده‌ایم، دقت کنید؛ حسابی به‌درتان می‌خورد. در ضمن اگر هم خواستید راهی این شهر شوید، حتما به تورهای سفرزون سر بزنید.

saadatrent

آب و هوا

دبی| شهری که دمای تابستان‌هایش از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بالاتر‌ست
دبی| شهری که دمای تابستان‌هایش از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بالاتر‌ست

دبی آب و هوای بیابانی دارد؛ تابستان‌هایش حسابی گرم‌ست و بادهای سوزانی در آن می‌وزد. میانگین دمایش در روز ۴۰ درجه‌ و شب ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است. این هوا برای بیش‌تر ایرانی‌ها فاجعه‌ است (البته به غیر از بچه‌های خون‌گرم جنوب و اهالی اطراف خلیج‌ فارس). بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم، برای سفر به دبی حتماً به یک‌سری از نکته‌های مهم توجه کنید.

دبی| نمایی از میانگین دمای شهر دبی در طول سال
دبی| نمایی از میانگین دمای شهر دبی در طول سال

پیاده‌روی در خیابان‌های دبی در ماه‌های تابستان و همچنین تا اواسط ماه آوریل بسیار کار دشواری‌ست. اگر می‌خواهید در تابستان به آن‌جا بروید، حتماً از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید و نوشیدنی کافی بنوشید. در تابستان خرماهای خوشمزه‌ی شهر در هر گوشه و کناری یافت می‌شود؛ از دستش ندهید.

گذرنامه و ویزا

ویزا| مجوز اقامت ۳۰ روزه‌ در امارات
ویزا| مجوز اقامت ۳۰ روزه‌ در امارات

هر شخص باید بر پایه‌ی ملیتش برای ویزا اقدام کند؛ نیازمندی‌های ویزا در کشورهای مختلف متفاوت است و عواملی مثل: هدف از مسافرت، مدت اقامت، تعداد افراد همراه و… مورد توجه قرار می‌گیرند. در چند سال‌ گذشته به‌خاطر مسائل سیاسی و تصمیم‌های امارات متحده‌ی عربی، ورود و خروج به دبی کمی سختگیرانه‌تر شده. برای دانستن این شرایط با کنسولگری یا سفارت‌خانه‌ی رسمی کشورتان حتماً تماس بگیرید. به‌خاطر داشته باشید، شرایط گرفتن ویزا مهم‌ترین نکته‌ی ضروری‌ست که باید در سفر به دبی بدانید.

ماه رمضان

سفر در ماه رمضان| یکی از نکته‌های ضروری سفر به دبی
سفر در ماه رمضان| یکی از نکته‌های ضروری سفر به دبی

اگر در ماه رمضان به دبی سفر می‌کنید، باید بدانید که رعایت سنت‌های ماه مبارک رمضان در این شهر بسیار مهم است. بیش‌تر اهالی دبی در این ماه روزه‌دارند و اگر کسی در برابرشان غذا بخورد، اصلاً خوش‌شان نمی‌آید؛ حتی شما مسافر عزیز! شرایط ماه رمضان را جدی بگیرید تا نسبت به سنت‌های مردم توهین نشود. این موضوع یکی از نکته‌های قابل توجه سفر به دبی به‌حساب می‌آید.

کرایه کردن ماشین

کرایه ماشین در دبی| قوانین رانندگی در دبی را جدی بگیرید
کرایه ماشین در دبی| قوانین رانندگی در دبی را جدی بگیرید

کرایه‌ی ماشین از نکته‌های ضروری سفر به دبی است. قیمت‌های کرایه کردن ماشین در دبی گران‌ است، چون این شهر یک جای توریستی‌ست. اگر ماشین‌تان را به آن‌جا می‌برید، توجه کنید که باید قوانین مربوط به رانندگی بین‌المللی را رعایت کنید و گواهینامه‌ی معتبر بین‌المللی یا اماراتی داشته باشید.

خرید؛ یکی از نکته‌های ضروری سفر به دبی

خرید در دبی| دبی بزرگ‌ترین فروشگاه‌های خاورمیانه را دارد
خرید در دبی| دبی بزرگ‌ترین فروشگاه‌های خاورمیانه را دارد

بازارها و فروشگاه‌های بزرگ دبی، رویای هر توریست عاشق خرید است. در فروشگاه‌های این شهر تقریباً به همه‌ی کالاها دسترسی دارید. برای کالاهای مورد نیازتان الویت‌بندی کنید تا در لحظه‌های آخر مجبور نشوید با عجله خرید کنید.

اقامت و ارتباط با اهالی شهر

اقامت در دبی| هتل‌های لوکس دبی
اقامت در دبی| هتل‌های لوکس دبی

هفته‌ها قبل از سفرتان، هتل‌‌تان را به‌صورت آنلاین می‌توانید رزرو کنید. در دبی، هتل‌ها و سوئیت‌های مختلفی به مسافران سرویس می‌دهند که بیش‌ترشان نزدیک ساحل‌اند و نمای زیبایی دارند. همچنین به‌ سادگی می‌شود برای چند شب آپارتمانی در دبی اجاره کرد. نگران عربی صحبت کردن مردم هم نباشید، بیش‌تر مردم محلی زبان انگلیسی را متوجه می‌شوند. مردم این شهر بسیار مهمان‌نوازاند، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و به‌جای نگرانی درباره‌ی زبان، آهسته و شمرده صحبت کنید تا بهتر متوجه حرف‌های‌تان شوند.