یکی از جذاب‌ترین انواع سفر، سفرجاده‌ای با ماشین شخصی است. شیشه‌ی ماشین را  پایین می‌دهید، نسیم موهای شما را نوازش می‌کند، موزیک مورد علاقه‌ی خود را می‌گذارید و جاده برای شروع یک سفر پر هیجان شما را صدا می‌زند. سفر جاده‌ای ، اختیار عمل زیادی به شما می‌دهد. برای کسانی‌که دوست دارند با خیال راحت، و بدون در نظر گرفتن زمان‌بندیِ برنامه‌هایی که تور می‌دهد سفر کنند، این بهترین سبکِ سفر است. اما اگر آماده نباشید، سفر جاده‌ای می‌تواند برایتان دردسر ساز شود. در این مطلب سفرزون، در مورد وسایل سفر جاده‌ای که در سفر باید با خودتان داشته باشید می‌گوییم تا در حین سفر به مشکلی برنخورید.

saadatrent

 

لیست ضروری‌ترین وسایل سفر جاده‌ای

لاستیک زاپاس

لاستیک زاپاس
لاستیک زاپاس

به جز اینکه از داشتن و سالم بودن زاپاس باید مطمئن شوید، لازم است که عوض کردن لاستیک، بدون نیاز به کمک دیگران را هم بلد باشید.

به همین دلیل اگر تا به حال تجربه عوض کردن لاستیک را ندارید، قبل از شروع سفر حتما امتحان کنید.

قطعات یدکی و جعبه ابزار ضروری

 

جعبه ابزار ضروری
جعبه ابزار ضروری

 

یک سری قطعات، ابزار و وسایل ضروریِ سفر جاده‌ای هستند که در طول مسیر باید همراه خود داشته باشید:

– سیم گاز و کلاچ

– تسمه‌های دینام و هیدرولیک

– محلول (Anti Leak) یا (leak stop) برای جلوگیری از نشتی رادیات در صورت بروز

– کابل شارژ باتری

– سیم بکسل و زنجیر چرخ

– آچار چرخ و جک

– چراغ قوه، کاتر، چند مدل چسب، سیم، انبردست

مدارک، یکی از مهم‌ترین وسایل سفر جاده‌ای

مدارک
مدارک

قبل از سفرتان، حتما مدارک لازم مانند گواهی‌نامه، کارت ماشین و بیمه را در وسایل ضروری‌ای که باید حمل کنید داشته باشید.

کتابچه راهنما

کتابچه راهنما
کتابچه راهنما

وقتی که نمی‌دانید چراغ‌های هشدار به چه معنی هستند و یا چطور به جعبه فیوز دسترسی داشته باشید، دفترچه راهنمای اتومبیل می‌تواند از سردرگمی شما را نجات دهد. در نتیجه کتابچه راهنمای خودرو را داخل ماشین داشته باشید.

مایعات

مایعات
مایعات

همیشه یک گالن آب داخل ماشین باشد تا در صورتی که موتور بیش از حد گرم شد، از آن استفاده کنید.

بطری و ظرف خالی

بطری و ظرف خالی
بطری و ظرف خالی

این احتمال وجود دارد که بین راه بنزین تمام کنید، پس بهتر است ظرف خالی همراه داشته باشید تا اگر کسی خواست کمکتان کند، با یک مشکل جدید روبرو نشوید.

خوش‌بو کننده‌ی خودرو

خوش‌بو کننده‌ی خودرو
خوش‌بو کننده‌ی خودرو

یکی از مهمترین وسایل سفر جاده‌ای در فصل سرما، به دلیل اینکه شیشه‌ها را نمی‌توانید پایین دهید، خوشبو کننده‌ی ماشین است. راستش را بخواهید بوی بد، بیش از هر چیزی می‌تواند کلافه کننده باشد.

سطل زباله خودرو

سطل زباله خودرو
سطل زباله خودرو

یک سطل زباله کوچک برای خودرو تهیه کنید. با این کار ماشین پر از کیسه‌هایی که کمی‌ آشغال داخل آن‌ها ریخته‌اید و کف ماشین رها شده‌اند نمی‌شود. مدل‌هایی از کیسه زباله وجود دارد که به راحتی می‌شود آنها را پشت صندلی‌ها یا هر جای دیگر نصب کرد.

چادر ماشین

چادر ماشین
چادر ماشین

هر باری که ماشین را برای تماشای یک منظره، پیاده روی در طبیعت و … زیر آفتاب رها می‌کنید، دمای داخل ماشین چند برابر می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، یک چادر روی ماشین پهن کنید تا هوای داخل خودرو کمتر گرم شود و وقتی روی صندلی می‌نشینید، پاهایتان نسوزد.

لیست وسایل شخصی مورد نیاز

دستمال مربوط

دستمال مربوط
دستمال مربوط

دستمال مرطوب برای کسانی که اهل سفر هستند از هر چیزی مهمتر است، خیلی از مواقع کار آدم را راه می‌اندازد. شستن دست و صورت و حتی تمیز کردن بدنتان زمانی‌که به حمام دسترسی ندارید، با دستمال مربوط امکان پذیر است.

ضدعفونی کننده‌ی دست

ضدعفونی کننده‌ی دست
ضدعفونی کننده‌ی دست

در طول سفر به دفعات پیش می‌آید که به صابون نیاز داشته باشید اما در دسترس‌ نباشد، در این مواقع مایع ضدعفونی کننده‌ی دست می‌تواند به دادتان برسد، و دیگر لازم نیست به دنبال آب بگردید.

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب
کرم ضد آفتاب

یکی از وسایل سفر جاده‌ای کرم ضد آفتاب است. اهمیتی ندارد رنگ پوست‌ شما تیره باشد یا روشن، محافظت از پوست در مقابل اشعه‌هایی که مضر هستند در طول سفر جاده‌ای اهمیت زیادی دارد. متناسب با پوست خود، کرمی تهیه کنید که مناسب شما باشد.

حوله

حوله
حوله

گیر کردن در یک هاستل بدون حوله، و یا اینکه بعد از آب‌تنی مجبور شوید موهای خود را خیس رها کنید، دردسر بزرگی است. پس حوله‌ی شخصی خود را در لیست وسایلی که باید همراه داشته باشید قرار دهید.

آدامس

آدامس
آدامس

آدامس، برای مواقعی که به ارتفاعات سفر می‌کنید لازم است. هر چقدر ارتفاع بیشتر شود، احتمال اینکه گوش‌های شما بگیرد بیشتر می‌شود و اکثر اوقات آدامس، تنها چیزی است که می‌تواند گرفتگی گوش را رفع کند.

کوله یک‌ روزه

کوله یک‌ روزه
کوله یک‌ روزه

در صورتی که تمایل داشتید در طبیعت پیاده روی کنید یا شب را در جایی کمپ کنید، لزومی ندارد چمدان با خودتان ببرید. فقط وسایل مورد نیاز خود برای یک شب را داخل کوله قرار دهید و چمدان را داخل صندوق عقب رها کنید.

وسایل سفر جاده‌ای
وسایل سفر جاده‌ای

اگر تجربه و یا پیشنهادی در مورد سفر جاده‌ای دارید با ما زیر این مطلب به اشتراک بگذارید تا تمام مخاطب‌های سفرزون از آن استفاده کنند.

سفر بخیر