حتما شما هم شنیده‌اید که آدم‌ها را باید در سفر شناخت. دلیل این موضوع تاثیرگذاری تیپ شخصیتی افراد نه تنها روی رفتارها و عکس‌العمل‌های آن‌ها بلکه روی ترجیحات و اولویت‌هایشان حین سفر است. افراد ماجراجو، عاشقان طبیعت، علاقه‌مندان به فرهنگ و… هر یک رفتارها و اولویت‌های متفاوتی دارند. برای مثال ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که اقامت در یک هتل لوکس با کلیه امکانات همراه با یک برنامه‌ریزی دقیق برای سفر را ترجیح دهید اما در مقابل یک فرد دیگر با روحیه ماجراجویی، سفر با یک کوله‌پشتی و اقامت در هاستل برایش جذاب‌تر باشد. در این مطلب قصد داریم ببنیم هر تیپ شخصیتی چه جور اقامتگاهی را ترجیح می‌دهد؟ پس با هومسا همراه شوید.

saadatrent

 

معیارهای انتخاب اقامتگاه

 

افراد بر اساس معیارهای مختلفی چون آب‌و‌هوا، موقعیت مکانی، بودجه، کیفیت غذایی، امکانات رفاهی، جاهای دیدنی اطراف و… دست به انتخاب اقامتگاه می‌زنند. اما بد نیست بدانید تیپ شخصیتی تاثیر بسیار مهمی بر این انتخاب دارد. گاهی اوقات به صرف داشتن یک تجربه کاملا متفاوت، گزینه‌ای را انتخاب می‌کنیم که با شخصیتمان جور در نمی‌آید. نتیجه چنین انتخاب‌هایی گاهی لذت‌بخش و گاهی هم ناراحت کننده هستند. در ادامه می‌خواهیم ببینیم هر فردی با هر تیپ شخصیتی چه نوع اقامتگاهی را ترجیح می‌دهد؟

 

سلیقه افراد ریسک‌پذیردر اقامت

 

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که سفر به نقاط ناشناخته برایتان جذاب است و دوست دارید به جاهایی سفر کنید که کمتر کسی به آنجا قدم نهاده، اگر عاشق آدرنالین و هیجان و خطر هستید، اگر پریدن از آبشارهای بلند و  رفتن به درون غارهای کشف نشده تفریح شماست؛ به احتمال خیلی زیاد در دسته افراد ریسک پذیر قرار می‌گیرید. این افراد معمولا آمادگی بدنی بالایی داشته و به تنهایی و یا با گروهی از دوستان نزدیک خود و فقط با یک کوله‌پشتی سفر می‌کنند. برای این افراد برنامه‌ریزی و مشخص کردن مقصد بعدی چندان خوشایند نیست و تمام هیجان سفر برایشان در غیرمنتظره بودن اتفاقات خلاصه می‌شود. این افراد معمولا عاشق کمپ‌زدن در طبیعت هستند، حتی اگر احتمال خطر بالا باشد.

 

انتخاب افراد ماجراجو و کاوشگر در نوع اقامتگاه

 

این افراد نیز مثل گروه قبلی سفر به سبک بک‌پکینگ را دوست دارند اما درجه ریسک‌پذیری در آن‌ها کمتر است. افرادی که سفرهای طولانی در کشورها و قاره‌ها و حتی سفر دور دنیا را  تجربه می‌کنند معمولا جزو این دسته از افراد هستند. برنامه‌ریزی دقیق در این نوع سفرها نقش مهمی دارد، اما در عین حال سفر به شهرها و اقامت در هتل‌های لوکس جزو علاقه‌مندی آنها نیست. برای این گروه خاص سفر جاده‌ای و گذر از جنگل‌ها و دشت‌ها و رودخانه‌ها در اولویت بیشتری قرار دارد. حرکت و جاری بودن بخش مهمی از زندگی آن‌هاست. بنابراین اقامت کوتاه در هاستل(مهمانپذیر) با قیمت مناسب بهترین گزینه برای آنان است. برای بررسی انواع هاستل در شهرهای مختلف به وب‌سایت www.homsa.net مراجعه کنید.

 

عاشقان طبیعت در سفر کجا اقامت می‌کنند؟

 

این گروه بودن در دل طبیعت، گوش‌دادن به صدای آب رودخانه‌ها، راه‌رفتن در دل جنگل و استشمام بوی خاک باران خورده را به هر چیزی ترجیح می‌دهند. کلبه‌هایی که در ارتفاعات ییلاق‌ها یا در دل جنگل‌ها قرار دارند محبوب‌ترین نوع اقامتگاه برای این افراد هستند. برخلاف دو گروه قبلی علاقه‌ای به جابه‌جایی مداوم ندارند و اقامت دو تا سه روزه در طبیعت در کلبه‌ای با امکانات بومی برایشان جذاب‌تر است.

 

اقامتگاه بوم‌گردی عاشقان فرهنگ

 

برخی از افراد به فرهنگ‌های بومی علاقه زیادی دارند. این تیپ شخصیتی هم‌صحبتی با بومیان را به کارکنان اتوکشیده هتل ترجیح می‌دهد. تجربه اقامت در یک کاروانسرا، یک خانه صخره‌ای در دل کوه یا خانه‌های بومی و خوردن غذاهای محلی بزرگترین لذت سفر برای این افراد را به همراه دارد. این گروه همان‌هایی هستند که در سفر به نقاط مختلف گشتی در بازارهای سنتی می‌زنند و از صنایع‌دستی آن مناطق خرید می‌کنند. اجاره اقامتگاه بومگردی دقیقا همان چیزی است که این افراد لازم دارند. اگر قصد دارید در آینده نزدیک سفر کنید، حتما سری به وب سایت هومسا بزنید. در هومسا تعداد زیادی اقامتگاه بوم‌گردی ثبت شده که اقامت در آن‌ها می‌تواند به یک تجربه بینظیر برای‌تان تبدیل شود.

 

مسافران لاکچری در هتل‌های لاکچری

 

اگر خوردن صبحانه در اتاق هتل آن‌ هم در حالی که به منظره اقیانوس خیره شده‌اید جزو فانتزی‌های شماست، به احتمال زیاد جزو مسافران لاکچری محسوب می‌شوید. مسافران لاکچری همان‌هایی هستند که با بهترین خطوط هوایی سفر می‌کنند، در قسمت فرست کلاس هواپیما می‌نشینند و برای صرف غذا بهترین و گران‌ترین رستوران‌ها را انتخاب می‌کنند. طبیعتا اقامت در هاستل و کلبه جنگلی و اقامتگاه بوم‌گردی اصلا مناسب این افراد نیست. هتل‌های چهار و پنج ستاره تنها جایی است که این قشر خاص می‌توانند در آن اقامت داشته باشند.

 

علاقه‌مندان به دورهمی‌های دوستانه

 

دسته‌ای از افراد نیز هستند که ترجیح می‌دهند وقت خود را در کنار خانواده یا دوستان در محیطی شبیه به محیط خانه سپری کنند. برای این گروه بودن در کنار عزیزانشان، بیدار ماندن تا پاسی از شب، برگزاری جشن و مهمانی، راه انداختن بساط کباب و باربیکیو و خلاصه هر تفریح گروهی دیگری، لذت‌بخش است. برای این تیپ شخصیتی، اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان مناسب‌ترین گزینه است.

و اما؛

هرچند معیارهایی مانند موقعیت مکانی، بودجه، امکانات رفاهی و… که در سطرهای اول به آنها اشاره کردیم اهمیت بالایی دارند، ولی توجه به تیپ شخصیتی در انتخاب محل اقامت می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش‌تر برای شما به همراه داشته باشد. پس این بار که تصمیم گرفتید راهی سفر شوید، به این موضوع هم توجه کنید.

 

در وب‌سایت هومسا می‌توانید نمونه‌های زیادی از این نوع اقامتگاه‌ها را با شرح کاملی از امکانات و قیمت ببنید