هفت تیر یکی از مهم‌ترین میادین شهر تهران به حساب می‌آید. این میدان در مرکز شهر قرار دارد و با وجود آنکه در محدوده طرح ترافیک است؛ اما رفت و آمد بسیاری دارد. در میدان هفت تیر می‌توانید شاهد مراکز خرید لباس زنانه و فرش باشید. همچنین می‌توانید از این میدان خودتان را به مراکز مهم از جمله میدان ولیعصر یا تئاتر شهر برسانید. با توجه به حجم تردد در این مراکز، رستوران‌های متعددی در هفت تیر حضور دارند. در این مقاله قصد داریم تا بهترین رستوران های هفت تیر را به شما معرفی کنیم. اگر گذرتان به مرکز شهر می‌خورد، این مقاله حسابی به درتان می‌خورد.

۱. رستوران تندور هفت تیر

رستوران تندور یکی از خاص‌ترین و بهترین رستوران های هفت تیر است. این رستوران انواع غذاهای دریایی و هندی را سرو می‌کند. اگر از غذاهای سنتی و معمولی که هر روز میل می‌کنید خسته شده‌اید و دلتان می‌خواهد یک مزه جدید را امتحان کنید، رستوران تندرو برای شما بهترین گزینه خواهد بود. این رستوران قیمت متوسطی دارد و بر‌خلاف بسیاری از رستوران‌های فرنگی می‌توانید با خیال راحت از بابت قیمت غذاها، سفارش دهید. این رستوران رزرو تلفنی را برای شما انجام می‌دهد و دارای سیستم دلیوری رایگان در محل نیز است. فضای داخلی آن ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد و همین موضوع باعث شده تا حتی در ساعات شلوغ، ازدحام در رستوران ایجاد نشود. رستوران تندور حق سرویس ندارد و این یکی از مزایای آن به حساب می‌آید.

آدرس: میدان هفتم تیر، خیابان مفتح جنوبی، روبروی ورزسگاه شیرودی، کوچه اردلان، هتل سفیر

شماره تماس: ۸۸۳۰۰۸۷۳-۸۸۸۲۵۷۰۱- ۸۸۸۲۲۲۰۶

۲. رستوران رستاک هفت تیر

رستوران رستاک یک رستوران و سفره‌خانه سنتی است که نبش مرکز خرید مادر قرار دارد. اگر با ماشین شخصی به رستوران رستاک می‌آیید، نگران نباشید چون فضای پارک کافی برای خودرو وجود دارد. اگر دلتان یک رستوران سنتی می‌خواهد که قلیان نیز سرو کند، رستوران رستاک برای شما بهترین گزنیه خواهد بود. رستوران رستاک انواع غذاهای سنتی را سرو می‌کند و در سه وعده صبحانه، نهار و شام آماده خدمت‌‌رسانی به مردم است. این رستوران اینترنت بی‌سیم نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد تا حسابی سرگرم باشند و از حضور در رستوران نهایت لذت را ببرند.

آدرس: میدان هفت تیر،نبش مفتح جنوبی،کوچه جار،جنب مرکز خرید مادر

شماره تماس: ۸۸۳۰۱۷۴۱

۳. رستوران فِرش پاستا هفت تیر

رستوران فِرش پاستا یکی دیگر از بهترین رستوران های هفت تیر است که فضایی بسیار بامزه و جذاب دارد. فضای داخلی رستوران را بسیار ساده، اما رنگارنگ و زیبا طراحی کرده‌اند. رستوران دربی تمام شیشه‌ای دارد و دارای نورگیر مناسب در طول روز است. رو‌به‌روی رستوران فِرش پاستا فضای بازی زیبا وجود دارد و چند میز و صندلی در آن قرار داده‌اند. رستوران فِرش پاستا انواع غذاهای ایتالیایی را سرو می‌کند؛ اما همان طور که از نام آن می‌توانید حدس بزنید، پاستاهای این رستوران بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستند. قیمت غذاهای رستوران فِرش پاستا در سطح متوسط قرار دارد و جزو رستوران‌های منصفانه به حساب می‌آید.

آدرس: میدان هفت تیر، ابتدای مفتح جنوبی، خیابان ورکش

شماره تماس:۸۸۴۹۵۳۹۷

۴. رستوران قجری هفت تیر

رستوران قجری یک رستوران ایرانی و سفره‌خانه است. همان طور که می‌توانید تصور کنید، رستوران قجری انواع غذاهای سنتی و ایرانی را در کنار قلیان و مخلفات سرو می‌کند. قیمت منوی این رستوران در سطح منصفانه و متوسط قرار دارد. در فضای رستوران، مشتریان می‌توانند به‌صورت رایگان از اینترنت بی‌سیم استفاده کنند. خوشبختانه جلوی رستوران قجری فضای پارک خودرو به اندازه کافی وجود دارد. فضای داخل رستوران را به سبک سنتی طراحی کرده‌اند؛ اما بسیار کوچک است. این رستوران فقط ۳۰ نفر ظرفیت دارد. اگر برای مراسم یا جلسات کاری قصد استفاده از این رستوران را دارید، می‌توانید از قبل رزرو تلفنی را انجام دهید. رستوران قجری بی‌تردید از نظر کیفیت خدمات، یکی از بهترین رستوران های هفت تیر به حساب می‌آید.

آدرس: میدان هفت تیر – خیابان کریمخان زند – زیر پل – ابتدای ایرانشهر شمالی – پلاک ۲۸۰ – مطبخ قجری

شماره تماس: ۸۶۰۷۰۶۳۵-۸۸۳۳۵۰۴۰

۵. رستوران کبابسرای ایرانیان هفت تیر

رستوران کبابسرای ایرانیان یک کبابی لوکس، شیک و بزرگ است. اصلاً ما ایرانیان همگی کباب‌خور و عاشق انواع کباب هستیم! مگر می‌شود بوی کباب به ما بخورد و دلمان ضعف نرود!؟ خب این رستوران یکی از بهترین رستوران های هفت تیر است که انواع کباب سرو می‌کند. رستوران کبابسرای ایرانیان در خیابانی مناسب واقع شده است و فضای کافی برای پارک خودرو دارد. این رستوران را در ۲ طبقه بنا کرده‌اند و به همین خاطر فضای داخلی کافی نیز دارد. اگر به‌دنبال میل کردن کباب‌های چرب و لذیذ هستید و دلتان هوس غذاهای سنتی کرده است، سری به رستوران کبابسرای ایرانیان بزنید.

آدرس: میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، بالاتر از خیابان مشاهیر، پلاک ۵۰

شماره تماس:۸۸۸۶۰۰۰۷

۶. رستوران ناریجه هفت تیر

رستوران ناریجه یک تهیه غذا یا همان کترینگ خودمان است. البته اکثر کترینگ‌ها به‌صورت بیرون‌بر فعالیت می‌کنند؛ اما رستوران ناریجه سرو داخل رستوران نیز دارد. فضای داخل رستوران چندان شیک و لوکس نیست؛ اما غذاها کیفیت مناسبی دارند. از همه چیز که بگذریم، باید بگوییم که رستوران ناریجه قیمت مناسبی دارد. همین آن را به یکی از بهترین رستوران های هفت تیر تبدیل می‌کند. این رستوران سرویس تحویل در محل را نیز ارائه می‌دهد و دارای فضای پارک کافی در خیابان است. در این رستوران نیازی به پرداخت حق سرویس نیز نخواهید داشت. البته یافتن رستوران ناریجه شاید برای شما کمی سخت باشد، چون در طبقه سوم یک پاساژ قرار دارد. در ضمن یادتان باشد که غذاهای رستوران ناریجه به‌سرعت تمام می‌شوند. پس زود دست بجنبانید.

آدرس: میدان هفت تیر کوچه جار پاساژ مادر طبقه۳

شماره تماس:  ۸۸۸۶۷۰۶۷

۷. رستوران وان هفت تیر

رستوران وان از دیگر رستوران‌های خاص هفت تیر است. این رستوران فضایی چندان شیک و جذاب ندارد؛ اما غذاهایی بسیار عالی ایتالیایی سرو می‌کند. بسیاری از مشتریان  هفت تیر بر این باور هستند که فضای رستوران وان بسیار دنج است. این رستوران نهایتاً ۵۰ نفر ظرفیت دارد و به همین خاطر در اکثر مواقع ساکت و آرام است. اگر دلتان بخواهد، می‌توانید برای برگزاری انواع مراسم از رستوران وان استفاده کنید. البته برای این کار باید از قبل با مدیریت رستوران تماس بگیرید و رزرو تلفنی را انجام دهید.

آدرس:  هفت تیر، اول بزرگراه مدرس، نبش کوچه شایگان، پلاک ۳۷، رستوران و کافی شاپ وان

شماره تماس: ۸۸۸۶۴۹۳۰-۸۸۸۶۴۹۳۴

۸. رستوران چینگاری هفت تیر

رستوران چینگاری از جمله رستوران‌های گران منطقه به حساب می‌آید. منوی این رستوران در مقایسه با سایر رستوران های هفت تیر نسبتاً گران است. در این رستوران می‌توانید انواع مجالس و مراسم مهم را برگزار کنید. در نزدیکی رستوران چینگاری نیز به‌راحتی جای پارک خودرو پیدا می‌شود. فضای رستوران نسبتاً شیک است. غذاها کیفیت مناسبی دارند و در ظروف چینی مناسب سرو می‌شوند. منوی رستوران چینگاری شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی و کبابی می‌شوند. اگر گذرتان به این رستوران افتاد، بد نیست طعم تهچین و همچنین باقلاپلو با گوشت گردن آن را بچشید. این رستوران فضایی بسیار آرام دارد و برای جلسات کاری نیز مناسب خواهد بود.

آدرس: خیابان مطهری،خیابان مفتح شمالی،چهار راه زهره،جنب بانک ملت

شماره تماس:۰۲۱-۸۸۳۲۷۰۷۵

۹. رستوران داوینچی هفت تیر

خب همان طور که از نام این رستوران می‌توانید تصور کنید، رستوران داوینچی یک رستوران ایتالیایی است. این رستوران انواع غذاهای فرنگی، مخصوصاً غذاهای ایتالیایی را سرو می‌کند. بر اساس نظر مشتریان، پیتزا و پاستاهای رستوران داوینچی را حتماً باید امتحان کنید. این رستوران امکان سرو غذا به صوررت بیرون‌بر را ندارد و این به خاطر حجم بالای سفارشات آن است. مشتریان می‌توانند در فضای داخل رستوران به‌صورت رایگان از اینترنت بی‌سیم استفاده کنند. در اطراف رستوران فضای پارک خودرو به‌راحتی پیدا می‌شود. فقط در نظر داشته باشید که فضای داخل رستوران کمی تاریک است؛ اما همین موضوع آن را به رستورانی دنج و خلوت تبدیل می‌کند.

آدرس: هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان صدری، نبش تبریزی، پلاک ۳۷

شماره تماس:۰۲۱-۸۸۸۴۰۳۳۳

۱۰. رستوران سیاوش هفت تیر

رستوران سیاوش از دیگر سفره‌خانه‌های جذاب و دوست‌داشتنی مرکز شهر است که انواع غذاهای خوشمزه و مهم‌تر از همه دیزی سرو می‌کند. فضای داخلی رستوران سیاوش را به‌خوبی طراحی کرده‌اند. در این رستوران به جای میز و صندلی، روی تخت‌های سنتی می‌نشینید. همان طور که می‌توانید تصور کنید، در این رستوران قلیان نیز سرو می‌شود. پس اگر طرفدار دود قلیان هستید، می‌توانید سری به این رستوران بزنید. در عین حال کسانی که با دود مشکل دارند، بهتر است رستوران دیگری را انتخاب نمایند. این رستوران در زیر راه‌پله قرار دارد و باید چند پله را پایین بروید. پس اگر مشکلات مفصلی دارید نیز در جریان این موضوع باشید. اگر گذرتان به رستوران سیاوش افتاد، حتماً کباب کوبیده آن را سفارش دهید. غذاهای این رستوران بسیار چرب و لذیذ هستند و قیمت مناسبی دارند. به همین خاطر می‌توان گفت که قطعاً یکی از بهترین رستوران های هفت تیر به حساب می‌آید.

۱۱. رستوران صاحارا هفت تیر

رستوران صاحارا یکی از رستوران‌های شیک، زیبا و دنج در هفت تیر است. حتی با دیدن ورودی رستوران متوجه فضای دنج و آرام آن می‌شوید. اگر به‌دنبال فضایی آرام و دوست‌داشتنی هستید، حتماً سری به این رستوران بزنید. این رستوران فضای VIP نیز دارد که می‌توانید با خیال راحت در آن با دوستان خود گپ بزنید. قیمت منوی رستوران صاحارا کمی گران است و انواع غذاهای ایتالیایی خوشمزه را سرو می‌کند. پیتزاهای این رستوران با نان نازک و سبک ایتالیایی بسیار پرطرفدار هستند. فضای داخل رستوران بسیار خلوت است و میز و صندلی‌های چوبی شیک دارد. در ضمن نگران جای پارک نباشید، در نزدیکی رستوران جای پارک هم به‌راحتی پیدا می‌شود.

آدرس: خیابان قائم مقام فراهانی،پایین تر از خیابان مطهری،نرسیده به میدان شعاع،نبش کوچه بیستم،پلاک ۱۱۶

شماره تماس:۰۲۱-۸۸۳۰۶۵۳۸

۱۲. رستوران مروارید هفت تیر

خب اجازه دهید یک رستوران اقتصادی با قیمت مناسب هم به لیست بهترین رستوران های هفت تیر اضافه کنیم. این رستوران غذاهای خوشمزه، اما ارزان را سرو می‌کند. چلوکباب کوبیده یکی از محبوب‌ترین غذاهای رستوران مروارید به حساب می‌آید. این رستوران تا حد امکان کیفیت مناسبی را در ازای قیمتی که دریافت می‌کند ارائه می‌دهد. رستوران مروارید داخل هتل مروارید قرار دارد. این هتل یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های تهران است. اگر یادتان باشد، یک سریال تلویزیونی نیز در این هتل فیلم‌برداری شد. فقط متأسفانه در نزدیکی هتل مروارید، فضای پارک به‌راحتی پیدا نمی‌شود. پس اگر با مترو و اتوبوس به هفت تیر آمده‌اید، سری به رستوران هتل مروارید بزنید.

آدرس: میدان هفتم تیر، ابتدای خیابان لطفی، هتل مروارید

شماره تماس:۰۲۱-۸۸۸۶۳۵۵۸

۱۳. رستوران مستردیزی هفت تیر

بهترین رستوران های هفت تیر

در نهایت قصد معرفی یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای معروف در تهران را داریم. این مجموعه به‌صورت اختصاصی انواع دیزی خوشمزه را با گوشت تازه و مخلفات عالی سرو می‌کند. اگر به‌دنبال چشیدن همان طعم قدیمی و سنتی دیزی هستید و دلتان از فست‌فود‌های چرب و مضر پر شده است، سری به رستوران مستردیزی بزنید. در نزدیکی این رستوران با کمی جستجو فضای پارک خودرو نیز پیدا کنید. فضای داخل رستوران مستردیزی چندان بزرگ نیست؛ اما می‌توانید غذا را به‌صورت بیرون‌بر نیز تهیه کنید. غذاهای بیرون بر این رستوران به‌صورت پکیج‌های بسیار خاص سرو می‌شوند. در این پکیج حتی گوشت‌کوب پلاستیکی یک بار مصرف نیز وجود دارد! جالب اینجاست که منوی این رستوران قیمت منصفانه‌ای دارد و از نظر قیمتی جزو رستوران‌های اقتصادی قرار می‌گیرد.

آدرس: میدان هفتم تیر، ابتدای خیابان قائم مقام، خیابان مشاهیر، پلاک ۸

شماره تماس:۰۲۱-۸۸۳۰۰۷۹۶

خب دوستان عزیز سفرزون، با بهترین رستوران های هفت تیر تهران آشنا شدید. به نظرتان بهترین رستوران هفت تیر کدام است؟ آیا تجربه حضور در این رستوران‌ها را داشته‌اید؟ اگر اینطور است، تجربیات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید. به این ترتیب دیگران نیز می‌توانند از تجربیات شما عزیزان استفاده کنند. در ضمن اگر رستورانی را می‌شناید که در این لیست قرار ندارد و از کیفیت آن اطمینان دارید، آن را به ما و سایر دوستان نیز معرفی کنید.