هوای گرم مترادف است با آب تنی کردن. اصلا به تابستان که نزدیک می‌شویم، ناخوداگاه می‌رویم سر کمد لباس‌ها، مایو و وسائل شنا را در می‌آوریم می‌گذاریم جلوی‌مان. توی گرمای تابستان شوق لم دادن کنار دریا و تنی به آب زدن آدم را راحت نمی‌گذارد. به همین دلیل، شهرهای کنار دریا و کشورهایی که ساحل‌های زیبا دارند، یکی از پر طرفدارترین مقاصد توریستیِ این فصل هستند. در این مطلب سفرزون نگاهی می‌اندازیم به بهترین سواحل یونان تا اگر قصد سفر به یونان را دارید، بتوانیم به شما کمک کنیم.

saadatrent

یکی از این کشورهای تابستانی بسیار جذاب هم یونان است. بهترین سواحل یونان به قدری زیاد و مشهورند که شاید نیازی به معرفی نداشته باشند، اما شاید ساحل‌های زیبای یونان کمتر بین مسافران ایرانی شناخته شده باشند. پس در سفرزون تصمیم گرفتیم برای مسافرانی که در تدارک سفر به یونان و دیدن بهترین سواحل یونان هستند، ده ساحل جذاب یونان را هم معرفی کنیم، تا بعد از گشت و گذار در تاریخ، کمی هم در آرامش دریا قیلوله کنند. با سفرزون همراه باشید.

پلاتیس جیالوس ، بهشتی در میان بهترین سواحل یونان

Platys Gialos Beach in Mykonos یکی از بهترین سواحل یونان
Platys Gialos Beach in Mykonos یکی از بهترین سواحل یونان

سطح وسیعی از شن‌های طلایی که تا افق پیش چشم شما گشوده شده است و در انتها به آسمان آبی گره می‌خورد، ویژگی منحصر بفرد ساحل پلاتیس جبالوس است. این ساحل میان جوان‌ها بسیار پرطرفدار است. نکته‌‌ی خیلی جذاب اینکه در سواحل خصوصی این منطقه این است که می‌توانید در باغ‌های میوه‌ی ساحلی لم دهید.

 تجربه‌ی زندگی روستایی و دریایی در ساحل آجیا تیادا در تسالونیکی

Agia Triada Beach in Thessaloniki
Agia Triada Beach in Thessaloniki

این ساحل جان می‌دهد برای پیاده‌روی صبحگاهی در کنار آبی نیلگون دریا. جالب اینکه، برخلاف صبح‌ها، عصرهای این ساحل مه گرفته است. پس این زمان بهترین فرصت برای کشف روستای اپانومی و میچانیوناست که از بهترین سواحل یونان به حساب می‌آید. در برنامه‌ی اخر شب هم لذت بردن از شام محلی دلپذیری در تسالونیکی را بگنجانید.

شنا در آبی‌ترین آب‌ها در ساحل آلوفونیسی در چانیا

Elafonisi Beach in Chania ساحل طلایی یونان
Elafonisi Beach in Chania ساحل طلایی یونان

شن‌های طلایی، صدف‌های صورتی و آب مواج سبز-آبی ساحل آلوفونیسی را به یک از رنگارنگ‌ترین سواحل یونان تبدیل کرده است. نکته‌ی خیلی جذاب در باره‌ی این ساحل این است که بر خلاف زیبایی چشم‌گیر ان، اینجا به هیچ عنوان ساحل معروفی به شمار نمی‌رود. پس شما این فرصت را دارید که در طبیعت زیبا، بکر و بسیار خلوت آن از موهبت تنهایی لذت ببرید.

ورزش و شنا در پایتخت: ساحل آستیر ولیاگمنی در آتن

Astir Vouliagmeni in Athens ساحل بکر آتنی‌ها بر کناره مدیترانه
Astir Vouliagmeni in Athens ساحل بکر آتنی‌ها بر کناره مدیترانه

آتنی‌های نازک نارنجی معمولا این ساحل را برای وقت‌گذرانی انتخاب می‌کنند. این ساحل بسیار زیبا است. ویلاهای خصوصی نزدیک به ساحل، زمین‌های تنیس و رستوران‌های شیک آن را تبدیل به یکی از رویایی‌ترین ساحل‌های یونان کرده‌اند. برای ورود به این ساحل باید ورودی بپردازید. اما مسافرانی که نمی‌خواهد ورودی بپردازند، معمولا از سواحل هتل‌های نزدیک استفاده می‌کنند.

کشف لذت شن‌های قرمز و سفید و سیاه در ساحل پِریسا در سانتورینی

Perissa Black Sand Beach in Santorini نشسته بر سواحل زیبای یونان
Perissa Black Sand Beach in Santorini نشسته بر سواحل زیبای یونان

این ساحل به شکل بسیار دراماتیکی یادآور این نکته است که سانتورینی از گدازه‌های اتش‌نشانی ساخته شده است. به همین دلیل ساحل سانتورینی مملو از شن‌های قرمز و سفید است. اما جالب اینکه دمای آب نزدیک ساحل سیاه گرم و بسیار مطبوع است.

ساحل جذاب و صخره‌ای لادیکو در کالیته‌آ

Ladiko Beach in Kallithea ساحلی فانتزی میان بهترین سواحل یونان
Ladiko Beach in Kallithea ساحلی فانتزی میان بهترین سواحل یونان

ساحل لادیکو از پیش‌روی دریا در صخره‌ها پدید آمده است. این ساحل، بسیاز زیبا با صخره‌های خاکستری بلندی احاطه شده است، در جای جای آن گیاهان سبز رشد کرده‌اند و رو به افق نقره‌ای گشوده شده است. آرام‌ترین بخش سفرتان را در این ساحل می‌توانید تجربه کنید. همچنین قایق‌های محلی فرصت شناور شدن در آب‌های مواج دربا را برای شما فراهم می‌آورند.

آب‌تنی در تاریخ در ساحل کاماری در سانتورینی

Ladiko Beach in Kallithea
Ladiko Beach in Kallithea

این ساحل نزدیک مسا وونو، دومین قله‌ی مرتفع جزیره، واقع شده است. این کوه غیر آتش‌فشانی است. شهر باستانی ترا در این کوهستان واقع شده است. بازدید از این شهر تاریخی برای توریست‌ها آزاد است و جزو جاهای دیدنی و معروف یونان به حساب می‌آید. سفرزون توصیه می‌کند، حتما در سفر به یونان چند روزی را برای کشف این منطقه‌ی خاص و زیبا وقت بگذارید.

هیجان و شادی در ساحل آجیا گالینی در ریثیمنو

Agia Galini Beach in Rethymno یکی از شادترین سواحل یونان
Agia Galini Beach in Rethymno یکی از شادترین سواحل یونان

اگر اهل تفریحاتی مثل جت اسکی و ویندسرفینگ هستید، حتما به آجیا گالینی سر بزنید. منتهاالیه شرقی این ساحل به دهانه‌ی رودخانه‌ی پلاتوس پتاموس ختم می‌شود، پس در سفر به این منطقه این شانس را دارید که در آب‌های تمیز رودخانه هم آب‌تنی کنید. جالی اینکه، تنها کافیست هشت دقیقه پیاده روی کنید تا به باغ‌های زیتون و لیمو برسید.

لم دادن زیر درخت‌های زیتون ساحل آجیوس پروکوپیوس در نوکسوس

Agios Prokopios Beach in Naxos یکی از کم عمق‌ترین سواحل یونان
Agios Prokopios Beach in Naxos یکی از کم عمق‌ترین سواحل یونان

با گنجاندن این ساحل در برنامه‌ی سفرتان، از کوهستان، ساحل صخره‌ای، باغستان زیتون و جنگل هم‌زمان در یک سفر می‌توانید لذت ببرید. آب‌تنی در این ساحل همراه با بادهای ساحلی، شن‌های طلایی، آب بسیار تمیز و حفاظت شده همراه خواهد بود.

لذت بردن همراه با خانواده در ساحل فیلیراکی در رودس

Faliraki Beach in Rhodes
Faliraki Beach in Rhodes

این ساحل جوابگوی نیاز تمامی مسافران خواهد بود، از کسانی که همراه با خانواده و کودکانشان سفر می‌کنند تا آن‌هایی که به قصد ماجراجویی و هیجان به ساحل می‌آیند. اسکی روی آب و موج‌سواری از جاذبه‌های توریستی این ساحل به حساب می‌آید. همچنین، اگر مشتاق امتحان کردن غذاهای دریایی و محلی هستید، رستوران‌های این ساحل بهترین گزینه به حساب می‌آیند.