جاهای دیدنی هلند سالانه چیزی حدود ۲۰ میلیون گردشگر را روانه این سرزمین می‌کند. با نگاهی به این جاهای دیدنی متوجه خواهید شد که اقبال گردشگران به این دیار خوش‌ آب‌و‌هوا و زیبا بی‌دلیل نیست. جالب است بدانید هلند در بین گردشگران بین‌المللی به سرزمین لاله‌ها و کشور آسیاب‌های بادی معروف است. هوای تابستان‌های این سرزمین حدود ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. این دیار در زمستان‌ها نیز حدوداً از ۳ درجه سانتی‌گراد سردتر نمی‌شود. ناگفته پیداست آب‌و‌هوای خوش هلند یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های محبوبیت این کشور در بین گردشگران بین‌المللی به حساب می‌آید. به لطف این آب‌وهوا، هلند همیشه سرسبز و پُرگل است. از طرف دیگر در این سرزمین به‌اندازه‌ای جاهای دیدنی وجود دارد که گردشگران فرصتی برای گشت‌و‌گذار در تمامی این مکان‌‌ها پیدا نمی‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه فهرست بهترین جاهای دیدنی هلند، مکان‌های دلخواه را برای سفری رویایی به این سرزمین انتخاب کنید.

saadatrent

آمستردام

جاهای دیدنی هلند

جاهای دیدنی هلند را با یکی از زیباترین شهرهای دنیا آغاز می‌کنیم. زیبایی‌های این شهر به‌اندازه‌ای است که اگر بخواهیم از تمامی آن‌ها تعریف کنیم، مثنوی هفتادمن‌کاغذ می‌شود. از آنجایی که بیشتر پروازهای بین‌المللی در فرودگاه بین‌المللی آمستردام فرود می‌آیند، این شهر مکان مناسبی برای شروع گردشگری است. به این شهر که رسیدید، قبل از هر جای دیگری سری به کانال‌های آمستردام بزنید. این کانال‌ها در مرکز آمستردام خودنمایی می‌کنند. تورهای اشرافی با کشتی‌های کروز در این کانال‌ها یکی از تفریحاتی است که در سفر به آمستردام نباید از دست بدهید. سپس به قصر سلطنتی آمستردام بروید که در میدان دام واقع شده است. هلند با سازوکار حکومتی پادشاهی مشروطه اداره می‌شود. در نتیجه کاخ سلطنتی هنوز هم در اختیار خاندان پادشاهی این دیار قرار دارد. گاه‌و‌بیگاه در این قصر مراسم سلطنتی باشکوهی برگزار می‌شود که حضور در آن‌ها خالی از لطف نیست.

از آنجایی که آشنایی با فرهنگ مردمان یک سرزمین، گردشگری را در آن دیار لذت‌بخش‌تر می‌کند، موزه های هلند را به برنامه سفر خود اضافه کنید. هلند شخصیت‌های برجسته‌ای به تاریخ معرفی کرده که معروف‌ترین آن‌ها، ون‌ گوگ است. در نتیجه گشت‌و‌گذار در موزه ون‌ گوگ را به یاد داشته باشید. سپس به موزه سلطنتی آمستردام بروید که در فاصله‌ای بسیار کم از موزه ون‌ گوگ قرار دارد. چیزی نزدیک به یک میلیون عتیقه و اثر باستانی در موزه سلطنتی هلند نگهداری می‌شود. موزه مادم توسو، یکی دیگر از جاهای دیدنی هلند است که در جنوب میدان دام آمستردام خودنمایی می‌‌کند. اگر اهل عیش و شادی هستید و می‌خواهید در سفر به هلند حسابی خوش بگذرانید، سری به محله رِدلایت در آمستردام بزنید. در این محله بساط هر عیشی که فکرش را بکنید مهیاست.

آدرس: شمال هلند

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: https://www.amsterdam.nl/en/

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

 

باغ کوکنهوف (Keukenhof)

برای شما گفتیم که هلند به سرزمین گل‌های لاله معروف است. در نتیجه معرفی بهترین جاهای هلند را با باغی ادامه می‌دهیم که به دلیل تنوع گل‌های زیبا به باغ اروپا شهرت پیدا کرده است. این باغ در همسایگی شهرهای لیسه و لایدنِ هلند واقع شده است. سالانه نزدیک به ۷ میلیون پیاز گل لاله در باغ کوکنهوف کاشته می‌شود. باغ کوکنهوف ۳۲ هکتار وسعت دارد و به لحاظ زیبایی و وسعت نظیر آن‌ را در تمامی دنیا سراغ نداریم. در ۶۰ سال گذشته نزدیک به ۴۴ میلیون نفر از این باغ دیدن کرده‌اند.

حدود ۱۰۰ گونه مختلف از گل‌های زیبای لاله در باغ کوکنهوف پرورش داده می‌شود. این باغ فقط به گل‌های لاله خلاصه نمی‌شود. باغ کوکنهوف نزدیک به ۲۵۰۰ اصله درخت دارد. تعداد گل‌های لاله کاشته‌شده در این باغ بیشتر از ۴.۵ میلیون شاخه است. به ویژگی‌هایی که گفتیم، مسیری ۱۵ کیلومتری برای پیاده‌روی را هم اضافه کنید. گشت‌و‌گذار در این باغ موهبتی برای طبیعت‌دوست‌هاست. اگر می‌خواهید به همراه دلدار خود سفری ۲نفره را به هلند ترتیب دهید، از گردشگری در باغ کوکنهوف غافل نشوید. منظره‌های این باغ جان می‌دهد برای سلفی‌های ۲نفره و عاشقانه.

ناگفته نماند درهای باغ کوکنهوف هرساله با آغاز بهار باز می‌شود و به مدت ۲ ماه پذیرای گردشگران است. در نتیجه ۲۲ مارس تا ۲۰ مِی را برای گشت‌و‌گذاری شاعرانه در یکی از بهترین باغ‌های دنیا در تقویم سفرهای بین‌المللی خود مشخص کنید.

آدرس: Stationsweg 166A, 2161 AM Lisse, Netherlands

شماره تماس: ۰۳۱۲۵۲۴۶۵۵۵۵

وب‌سایت رسمی: https://keukenhof.nl/en/

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۱۹:۳۰ عصر

هزینه بازدید: ۱۹،۵ یورو

 

باینفوف (Binnenhof)

هلند سرزمینی است با تاریخچه‌ای غنی و فرهنگی باشکوه. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در ادامه گشت‌و‌گذار در این سرزمین به شهر لاهه بروید. این شهر جاهای دیدنی بی‌شماری دارد که معروف‌ترینِ آن‌ها، باینفوف است. عمارت‌های قدیمی و باشکوهی در این منطقه خودنمایی می‌کند. ساختما‌ن‌های دفتر نخست‌ وزیر، کاخ ملکه و مجلس هلند از عمارت‌هایی است که در باینفوف قرار دارد. جالب است بدانید دیرینگی بعضی از این عمارت‌ها به سده ۱۳ میلادی باز می‌گردد.

به‌رغم گذشت سال‌های دراز، سران حکومتی و سیاستمداران هلند هنوز هم در این عمارت‌ها کار می‌کنند. در نتیجه ساختمان‌های این منطقه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. اگر می‌خواهید با معماری هلند قدیم آشنا شوید و در یکی از اصیل‌ترین منطقه‌های هلند گشت‌و‌گذار کنید، باینفوف بهترین مکان برای شماست. به لحاظ هزینه نیز گردشگری در باینفوف نسبت به دیگر جاهای دیدنی هلند ارزان‌تر است. به همین دلیل سیاحت در این منطقه به گردشگرانی که دنبال تفریح ارزان هلند می‌گردند نیز پیشنهاد می‌شود.

آدرس: ۲۵۱۳ AA The Hague, Netherlands

شماره تماس: ۳۱۷۰۳۶۴۶۱۴۴

وب‌سایت رسمی: https://binnenhofonline.nl/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۶:۰۰ عصر

هزینه بازدید: ۵ یورو

 

قلعه دی هار (Castle De Haar)

علاقه‌مندان گردشگری در اروپا به‌خوبی می‌دانند که بهترین قلعه‌های دنیا در اروپا قرار دارند. به همین دلیل هلند نیز میزبان چندین قلعه تماشایی و کهن است. قلعه دی هار در بین این قلعه‌ها خودنمایی می‌کند. دیرینگی این قلعه به سده ۱۴ میلادی باز می‌گردد. اهمیت این قلعه در بین جاهای دیدنی هلند باعث شد تا چندین بار مرمت شود. در نتیجه در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و جان می‌دهد برای گردشگری. دی هار، چهارمین قلعه بزرگ هلند است. هلندی‌ها هرازگاهی در این قلعه دور هم جمع می‌شوند و مراسم باشکوهی ترتیب می‌دهند. زیبایی‌های قلعه دی هار فقط به عمارت باشکوه آن خلاصه نمی‌شود.

اطراف این قلعه را حیاطی سرسبز با منظره‌‌‌‌های تماشایی پر کرده است. از قسمت‌های داخل این قلعه نیز هر چقدر تعریف کنیم، کم گفته‌ایم. مالکین این قلعه تابلوهای نفیس و عتیقه‌های ارزشمندی را در گوشه‌و‌کنار اتاق‌های تودرتوی قلعه دی هار قرار داده‌اند. به لطف این شرایط با حضور در این قلعه، حس‌و‌حال زندگیِ مردمان هلند قدیم در ذهن گردشگران تداعی می‌شود.

آدرس: Kasteellaan 1, 3455 RR Utrecht, Netherlands

شماره تماس: ۳۱۳۰۶۷۷۸۵۱۵

وب‌سایت رسمی: https://www.kasteeldehaar.nl/visiting-hours-prices/

ساعت کاری: ۱۱ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: ۱۸ یورو برای بزرگسالان

 

پارک ملی هاگ ولو (Hoge Veluwe National Park)

جاهای دیدنی هلند

جاهای دیدنی هلند همگی آب‌و‌هوای خوبی دارند و طبیعت‌دوست‌ها را خشنود نگه می‌دارند. به همین دلیل اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و می‌خواهید از آب‌و‌هوای خوش هلند در منطقه‌ای خوش‌منظره لذت ببرید، راه پارک ملی هاگ ولو را در پیش بگیرید. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم در فاصله ۸کیلومتری شمال شهر آرنهم واقع شده است. این پارک چیزی حدود ۵۵ کیلومتر وسعت دارد و یکی از زیباترین پارک‌های هلند است. جنگلی انبوه، تپه‌های شنی و منظره‌های تماشایی از زیبایی‌های اصلی پارک ملی هاگ ولو به حساب می‌آید. جالب است بدانید جاذبه‌های پارک ملی هاگ ولو فقط به منظره‌های طبیعی این پارک خلاصه نمی‌شود. مسئولین گردشگری هلند ۲ موزه بزرگ و زیبا در این پارک تعبیه کرده‌اند. آثار هنری هنرمندان هلندی و عتیقه‌های باستانیِ مردمان این دیار در ویترین این موزه‌ها خودنمایی می‌کند. پارک ملی هاگ ولو منطقه‌ای حفاظت‌شده برای پرندگان دارد. در نتیجه از گوشه‌و‌کنار این پارک نغمه پرنده‌های خوش‌الحان به گوش می‌رسد. گوزن و گراز بیشترین جانوران این پارک را تشکیل می‌دهند. سمور جنگلی، روباه، گورکن، شوکا و گوسفند وحشی از دیگر حیواناتِ این پارک به حساب می‌آید. در مجموع بیشتر از ۵۰۰ گونه جانوری در پارک ملی هاگ ولو زندگی می‌کنند. گردشگری در این پارک را به علاقه‌مندان طبیعت زیبای هلند پیشنهاد می‌‌کنیم.

آدرس: Park Paviljoen, Houtkampweg 9b, 6731 AV Otterlo, Netherlands

شماره تماس: ۳۱۵۵۸۳۳۰۸۳۳

وب‌سایت رسمی: https://www.hogeveluwe.nl/en

ساعت کاری: ژانویه تا مارس از ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ عصر و آوریل از ۹:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ عصر

هزینه بازدید: ۱۱.۱۰ یورو

 

آسیاب‌های بادی کیندردایک (Windmills at Kinderdijk)

هلند بی‌دلیل به کشور آسیاب‌های بادی معروف نشده است. در گوشه‌و‌کنار این سرزمین آسیاب‌های بادی قدیمی، اما زیبایی خودنمایی می‌کند. برای نمونه می‌توان به آسیاب‌های بادی کیندردایک اشاره کرد. این آسیاب‌ها به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی هلند در جنوب این سرزمین قرار دارند. دیرینگی آسیاب‌های بادی کیندردایک به سده ۱۸ میلادی باز می‌گردد. مجموعاً ۱۸ آسیاب بادی در این ناحیه وجود دارد.

آسیاب‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم به اندازه‌ای ارزشمند هستند که به فهرست میراث جهانی یونسکو راه پیدا کرده‌اند. روستایی خوش‌منظره نیز در منطقه کیندردایک وجود دارد. این روستا چیزی حدود ۱۰۰ کیلومتر از آمستردام دورتر است. با این حال جاذبه‌های روستای کیندردایک و آسیاب‌های بادی این منطقه به اندازه‌ای است که ارزش دارد در سفر به هلند راه این منطقه را در پیش بگیرید. برای دسترسی به کیندردایک می‌توانید در آمستردام سوار قطار شوید و به روتردام یا اوتریخت بروید. در این شهرها اتوبوس‌های برای انتقال گردشگران به آسیاب‌های کیندردایک تعبیه شده است.

آدرس: Nederwaard 1, 2961 AS Kinderdijk, Netherlands

شماره تماس: ۳۱۷۸۶۹۱۲۸۳۰

وب‌سایت رسمی: https://www.kinderdijk.com/

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۷ عصر دوشنبه تا جمعه هر هفته

هزینه بازدید: ۱۶ یورو

 

خانه آنه فرانک

هلند از آسیب‌های جنگ جهانی دوم بی‌نصیب نماند. خوشبختانه از آن روزهای ناخوشایند زمان زیادی گذشته است. با این حال مردمان این سرزمین بناهایی را برای یادبود درگذشتگان این نبرد خانمانسوز به موزه تبدیل کرده‌اند. خانه آنه فرانک، یکی از این بناهاست. آنه فرانک، دخترکی یهودی بود که به همراه خانواده‌اش و چهار نفر دیگر در این خانه مخفی شده بودند. آنه فرانک خاطرات خود را از این روزهای دهشتناک یادداشت کرد. از بخت بد روزگار، عمر آنه فرانک به دنیا نبود. این خاطرات پس از مرگ آنه فرانک منتشر شد تا نام وی در دفتر قربانیان جنگ جهانی دوم برای همیشه ماندگار شود.

خانه‌ای که آنه فرانک به همراه اعضای خانواده و دوستانش در آن مخفی شده بود، اکنون به یکی از جاهای دیدنی هلند تبدیل شده است. موزه آنه فرانک در ۱۹۵۷ افتتاح شد. این موزه پس از موزه سلطنتی هلند و موزه ون گوگ، سومین موزه پربازدیدِ هلند است. دست‌نوشته‌های آنه فرانک در ایران با نام خاطرات یک دختر جوان منتشر شده است. اگر اهل مطالعه هستید و می‌‌خواهید بیشتر با حس‌و‌حال زندگی مردمان هلند قدیم آشنا شوید، خواندن این کتاب شرایط بهتری برای گشت‌و‌گذار در موزه آنه فرانک فراهم می‌کند.

آدرس: Westermarkt 20, 1016 GV Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: ۰۳۱۲۰۵۵۶۷۱۰۵

وب‌سایت رسمی: https://www.annefrank.org/en/

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۷ عصر

هزینه بازدید: ۱ یورو

 

باغ وحش آرتیس (ARTIS)

جاهای دیدنی هلند را با معرفی باغ وحشی ادامه می‌دهیم که گردشگری در آن از واجبات سفر هلند است. آرتیس، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌ وحش‌های اروپاست. به لطف آب‌‌و‌هوای خوش آمستردام، حدود ۷۵۰ گونه جانوری در باغ وحش آرتیس زندگی می‌کنند. این باغ وحش در ۱۸۳۸ افتتاح شد. باغ وحشی که از آن صحبت می‌کنیم حدود ۳۵ هکتار دارد. آرتیس، فقط باغ وحشی برای نگهداری حیوانات نیست. آکواریومی بزرگ، ساختمان ستاره‌شناسی، کتابخانه‌ و باغ گیاهان از دیگر بخش‌های باغ وحش آرتیس به حساب می‌آید. جالب است بدانید گردشگری در بعضی از بخش‌های باغ وحش آتریس رایگان است. ساختمان ستاره‌شناسی یکی از این بخش‌ها به حساب می‌آید. از آنجایی که کودکان از تماشای حیوانات بامزه سیر نمی‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم اگر به همراه اعضای خانواده راهی هلند شدید، حتماً سری به باغ وحش آرتیس بزنید.

آدرس: Plantage Kerklaan 38-40, 1018 CZ Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: ۰۳۱۲۰۵۲۳۳۶۷۰

وب‌سایت رسمی: https://www.artis.nl/en/

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: ۲۵ یورو

 

برج دام (Dom Tower)

اوترخت، شهری مهم در صنعت گردشگری هلند به حساب می‌آید. در یکی از محله‌های قدیمی این شهر برجی کهن سر به آسمان گذاشته است. این برج با نام برج دام شناخته می‌شود و یکی از جاهای دیدنی هلند است. برج دام بلندترین پله‌های مخروطی‌شکل را در تمامی کلیساهای هلند دارد. ارتفاع این برج به ۱۱۲.۵ متر می‌رسد. به لحاظ قدمت تاریخی نیز با برجی روبه‌رو هستیم که سنگ‌بنای آن در ۱۳۲۱ میلادی گذاشته شد. این شرایط، دام را به یکی از زیباترین برج‌های سده‌های میانی (قرون وسطی) در سرتاسر اروپا تبدیل کرده است. همان‌گونه که اشاره کردیم، برج دام در یکی از محله‌های قدیمی شهر اوترخت قرار دارد. این محله در موقعیتی مطلوب نگهداری شده و حس‌و‌حال زندگی مردمان هلند قدیم در آن جریان دارد. جالب است بدانید ۱۳ ناقوس بسیار بزرگ در برج دام آویخته شده. اگر روزی آفتابی با آسمانی صاف و بدون ابر به بالای برج بروید، شهرها و روستاهای اطراف شهر اوترخت را به وضوح می‌بینید. این منظره به اندازه‌ای تماشایی است که خاطره خوش آن برای همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند.

آدرس: Domplein 21, 3512 JC Utrecht, Netherlands

شماره تماس: ۰۳۱۳۰۲۳۶۰۰۱۰

وب‌سایت رسمی: https://www.domtoren.nl/en/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: ۱۲.۵۰ یورو

 

موزه هِرمیتاژ آمستردام (Hermitage Amsterdam)

به علاقه‌مندان دوآتشه هنر پیشنهاد می‌‌‌کنیم در حین گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی هلند حتماً سری به موزه هرمیتاژ بزنند. نفیس‌ترین آثار هنریِ برجسته‌ترین هنرمندان دنیا در موزه هرمیتاژ نگهداری می‌شود. این موزه قسمتی از مجموعه موزه‌های بین‌المللی هرمیتاژ است که در کشورهای دیگری مانند روسیه نیز شعبه دارد. به همین دلیل نیز بسیاری از آثار مشهور هنرمندان روس در موزه هرمیتاژ آمستردام خودنمایی می‌کند. در کنار آثار برجسته، موزه هرمیتاژ در ساختمانی قدیمی واقع شده است. این ساختمان بیشتر از ۳۰۰ سال قدمت دارد و یکی از عمارت‌های دیدنی آمستردام است. این موزه به لحاظ مسافت نیز در یکی از خیابان‌های خوش‌مسیر آمستردام واقع شده است. به لطف این شرایط، گردشگران هنردوست فرصتی برای گشت‌و‌گذار در یکی از ترازاول‌ترین موزه‌های دنیا پیدا می‌کنند.

آدرس: Amstel 51, 1018 DR Amsterdam, Netherlands

شماره تماس:  ۳۱۲۰۵۳۰۸۷۵۵

وب‌سایت رسمی: https://hermitage.nl/en/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: ۱۸ یورو

 

موزه کرولر مولر (Kröller-Müller Museum)

اکنون که صحبت از هنرهای بین‌المللی مطرح شد، حیف است از جاهای دیدنی هلند نام ببریم و به موزه کلولر مولر اشاره نکنیم. این موزه در پارک ملی هوخه فیلووه واقع در استان خلدرلاند قرار دارد. هلن کلولر مولر، یکی از کلکسیون‌داران برجسته اروپایی بود. وی مجموعه عتیقه‌ها و آثار هنری که در طول عمر خود جمع کرده بود را به مردم هلند هدیه کرد. در نتیجه موزه کرولر مولر در ۱۹۳۸ شکل گرفت. این موزه به هنرهای زیبا اختصاص دارد. در قسمتی از موزه کرولر مولر نیز تندیس‌های باشکوهی قرار گرفته‌اند. آثار هنرمندان برجسته‌ای مانند لوکاس کراناخ، جیمز انسور، پابلو پیکاسو، ژرژ سورا و پل گوگن در گالری هنرهای زیبای موزه کرولر مولر خودنمایی می‌کند. تعداد آثار هنری این موزه به بیشتر از ۱۲۰۰ تابلو می‌رسد. چنین مجموعه هنری را در کمتر جایی از دنیا سراغ داریم. اگر اهل هنر هستید و روحیه‌‌ای شاعرانه دارید، در انتخاب موزه کرولر مولر شک نکنید.

آدرس: Houtkampweg 6, 6731 AW Otterlo, Netherlands

شماره تماس: ۳۱۳۱۸۵۹۱۲۴۱

وب‌سایت رسمی: https://krollermuller.nl/en

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: ۱۲ یورو

 

موزه هوای آزاد هلند (Netherlands Open Air Museum)

انصافاً باید گفت حساب موزه‌ های هلند از موزه‌های بسیاری کشورهای دنیا جداست. برخی از این موزه‌ها فقط مکانی برای نگهداری آثار هنری به حساب نمی‌آیند و حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند. برای نمونه می‌توان به موزه هوای آزاد هلند اشاره کرد. همان‌گونه که از نام این موزه پیداست، موزه‌ای است که به تنوع جغرافیایی، کشاورزی و آسیاب‌های بادی هلند اختصاص یافته. این موزه آینه‌ای تمام‌نما از فرهنگ و زندگی هلندی‌ها به حساب می‌آید.

نزدیک به ۸۰ ساختمان کهن در موزه هوای آزاد هلند قرار دارند. این موزه برنامه‌های ویژه‌ای برای گردشگران خارجی دارد. گشت‌و‌گذار در بین ساختمان‌های سده میانی و آشنایی با تاریخ غنی هلند باستان، قسمتی از این برنامه‌هاست. برنامه‌های آموزشی دیگری نیز در این موزه برای علاقه‌مندان علم‌و‌دانش ترتیب داده شده است. آشنایی با روش‌های بازیافت مواد زائد و روش‌های نوین تبدیل این مواد به آثار هنری از دیگر برنامه‌های جالب موزه فضای باز هلند است. این موزه به لحاظ جانمایی نیز به بسیاری از جاهای دیدنی هلند نزدیک است. باغ وحش بِرگر و موزه آب هلند از دیگر مکان‌های جذابی است که در چندقدمی موزه آب هلند واقع شده.

آدرس: Hoeferlaan 4, 6816 SG Arnhem, Netherlands

شماره تماس: ۳۱۲۶۳۵۷۶۱۱۱

وب‌سایت رسمی: https://www.openluchtmuseum.nl/?taal=en

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

هزینه بازدید: ۱۹.۵۰ یورو

 

کاخ سلطنتی آمستردام

برای شما گفتیم که هلند با سازوکار حکومت پادشاهی مشروطه اداره می‌شود. به همین دلیل خاندان سلطنتی هلند هنوز در این سرزمین بروبیایی دارند. در نتیجه کاخ سلطنتی آمستردام یکی از جاهای دیدنی هلند است. از آنجایی که با کاخی سلطنتی روبه‌رو هستیم، نمای بیرونی و داخلی این قصر از معماری بسیار زیبایی بهره گرفته است. خوشبختانه گشت‌و‌گذار در بعضی از قسمت‌های کاخ سلطنتی برای عموم آزاد است. به لطف این شرایط گردشگران فرصتی برای قدم‌زدن در یکی از کاخ‌های اشرافی اروپایی پیدا می‌کنند. این کاخ به بسیاری از دیگر جاهای دیدنی آمستردام نیز نزدیک است. موزه هَوزبوُت (Houseboat)، بیمهویس (‌Bimhuis)، بازار پنیر و موزه آمستردام از جاهای دیدنی است که فاصله بسیار کمی با کاخ سلطنتی دارد.

آدرس: Nieuwezijds Voorburgwal 147, 1012 RJ Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: ۳۱۲۰۵۲۲۶۱۶۱

وب‌سایت رسمی: https://www.paleisamsterdam.nl/en/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر

هزینه بازدید: ۱۰ یورو

 

باغ گیاه‌شناسی (Hortus Botanicus Amsterdam)

آب‌‌وهوای مطبوع هلند شرایطی برای احداث بهترین باغ‌های اروپایی فراهم کرده است. این باغ در قلب آمستردام جا گرفته است. بسیاری از کارشناسان گل‌و‌گیاه، باغ گیاه‌شناسی هلند را یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های دنیا قلمداد می‌کنند. چیزی حدود ۴ هزار گونه گیاهی در باغ گیاه‌شناسی هلند نگهداری می‌شود. جالب است بدانید این باغ در نخست برای کاشت گیاهان دارویی احداث شد. به همین دلیل گونه‌های گیاهان دارویی کمیابی در باغ گیاه‌شناسی هلند وجود دارد.

کافه‌ای شیک و دنج در قسمتی از باغ گیاه‌شناسی تعبیه شده است. طبیعت‌دوست‌ها در این کافه دور هم جمع می‌شوند و با خوردن فنجانی نوشیدنی گیاهی، انرژی لازم برای گشت‌و‌گذار در دیگر جاهای دیدنی هلند را بدست می‌آورند. باغ گیاه‌شناسی هلند به بسیاری از جاهای دیدنی آمستردام مانند باغ‌ وحش آرتیس نزدیک است. اگر اهل گل‌و‌گیاه هستید و از گردشگری در طبیعت سیر نمی‌شوید، گشت‌و‌گذار در باغ گیاه‌شناسی آمستردام را در سفر به هلند غنیمت بدانید.

آدرس: Plantage Middenlaan 2a, 1018 DD Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: ۳۱۲۰۶۲۵۹۰۲۱

وب‌سایت رسمی: https://www.dehortus.nl/en/

ساعت کاری: ۱‍۰ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: ۱۲ یورو

 

زانس اسخانس (Zaanse Schans)

آمستردام به‌انداز‌ه‌ای تماشایی است که مطمئن هستیم به‌راحتی از این شهر دل نمی‌کنید. با این حال حیف است راهی هلند شوید و چشمتان به آسیاب‌های زیبای این سرزمین روشن نشود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم سری به زانس اسخانس بزنید. این منطقه فقط ۱۵ کیلومتر از آمستردام دورتر است. زانس اسخانس از آن دسته منطقه‌های زیبای اروپایی است که زمان در آن متوقف شده. در نتیجه فرصتی پیدا می‌کنید تا سری به تونل تاریخ بزنید و با سبک‌و‌سیاق مردمان هلند قدیم آشنا شوید. گفته می‌شود که در روزگاری نه‌چندان دور آسیاب‌های بادی بی‌شماری در این ناحیه وجود داشت. این روزها فقط ۵ آسیاب در این ناحیه وجود دارد. این آسیاب‌ها در شرایط بسیار خوبی نگهداری می‌شوند. گردشگری در محیط بیرون آسیاب‌ها و بیشتر قسمت‌های زانس اسخانس کاملاً رایگان است. به لطف این شرایط اگر به دنبال یکی از جاهای دیدنی هلند با هزینه‌ای رایگان می‌گردید، در انتخاب زانس اسخانس شک نکنید.

آدرس: Kalverringdijk Schansend, Kraaienest, 1509 AZ Zaandam, Netherlands

شماره تماس: ۳۱۷۵۶۸۱۰۰۰۰

وب‌سایت رسمی: https://www.dezaanseschans.nl/en/

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۵ عصر

هزینه بازدید: بازدید از داخل آسیاب‌ ۱۵ یورو

 

شهر اِدام (Edam)

به احتمال زیاد نام پنیرهای اِدام به گوش شما خورده است. این پنیرها در قالب‌هایی گرد و بزرگ ساخته می‌شوند و رنگی نارنجی دارند. پنیری که با نام اِدام می‌شناسیم، در شهری با همین نام در هلند ساخته می‌شود. درواقع اِدام یکی از جاهای دیدنی هلند به حساب می‌آید. دیرینگی این شهر به سده دوازهم باز می‌گردد. حس‌و‌حال زندگی مردمِ اِدام از آن زمان تاکنون تغییر چندانی نکرده است. در نتیجه اِدام حال‌وهوایی باستانی دارد. شهری که آوازه پنیرهایش به سرتاسر دنیا رسیده، بورس پنیرهای خوشمزه است. اهمیت صنعت پنیرسازی در اِدام به اندازه‌ای است که تورهای گردشگری مخصوص گشت‌و‌گذار در بازار پنیر این شهر وجود دارد. اگر از طرفداران پنیرهای خوشمزه هستید و می‌خواهید در شهری اروپایی با هوایی خوش و معماری قدیمی به سیاحت مشغول شوید، اِدام مکان مناسبی برای شماست.

آدرس: شمال شرقی هلند

شماره تماس: ندارد

وب‌سایت رسمی: http://www.edam.com/

ساعت کاری: شبانه‌روزی

هزینه بازدید: متغیر

 

شهربازی‌های هلند را از دست ندهید

جاهای دیدنی هلند - پارک سرگرمی افتلینگ
افتلینگ بزرگ‌ترین شهربازی هلند

هلندی‌ها عاشق هیجان و ترس هستند و بازدید از شهربازی‌هایشان این موضوع را کاملا ثابت می‌کند. شهربازی‌های هلند از بهترین جاهای دیدنی هلند است. تعداد زیادی شهربازی در این کشور وجود دارد که از نظر وسعت و نوع وسایل تفریحی با یکدیگر تفاوت دارند. بیشتر این پارک‌ها در خارج شهر قرار دارند که همین موضوع سفری جذاب و یکروزه را شکل می‌دهد. افتلینگ (Efteling) بزرگ‌ترین شهربازی هلند و یکی از قدیمی‌ترین‌ها در جهان است که قدمتش به سال ۱۹۵۲ باز می‌گردد. افتلینگ مقصدی عالی برای ترتیب دادن سفری یک‌روزه همراه با خانواده است.

 

جاهای دیدنی هلند خاطره‌‌‌ای ماندگار از سفری اشرافی به اروپا را در ذهن گردشگران برای همیشه ماندگار می‌کنند. امیدواریم اطلاعاتی که از این جاهای دیدنی فراهم کردیم، گردشگری خاطره‌سازی را برای شما در سفر هلند به ارمغان بیاورد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرینی درباره سفرهای اروپایی دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.