اگر به فکر اجاره ماشین در استانبول هستید، ابتدا این مطلب را بخوانید. در این پست وبلاگ، مزایا و معایب اجاره ماشین در استانبول را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما همچنین به شما نکاتی را در مورد نحوه به دست آوردن بهترین معامله در مورد خودروی اجاره ای ارائه خواهیم کرد. بنابراین، چه قصد سفر به استانبول را دارید و چه در حال حاضر در آنجا زندگی می کنید، این پست برای شما مناسب است!

قبل از اجاره ماشین در استانبول باید به چند نکته توجه داشت. اول، ترافیک می تواند بسیار شلوغ باشد، به خصوص در ساعات شلوغی. دوم، پیدا کردن پارکینگ دشوار است و اغلب گران است. در نهایت، بسیاری از خیابان ها یک طرفه هستند، بنابراین توجه به علائم خیابان هنگام رانندگی بسیار مهم است.

به طور کلی، اجاره ماشین بدون راننده و یا با راننده در استانبول دارای مزایا و معایبی است. اگر با پیمایش در ترافیک شهر و موقعیت پارکینگ راحت هستید، یک ماشین کرایه‌ای می‌تواند به شما انعطاف‌پذیری برای کاوش با سرعت خودتان بدهد. پیمایش سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر با زبان یا شهر آشنا نباشید.

اجاره خودرو با راننده و بدون راننده در شهر استانبول می تواند به شما این آزادی را بدهد که هر چقدر که می خواهید در شهر بگردید و لذت ببرید.

برای شروع، ترافیک می تواند بسیار آشفته و شلوغ باشد، به خصوص در مرکز شهر. اگر عادت به رانندگی در چنین شرایطی ندارید، بهتر است از اجاره ماشین خودداری کنید. علاوه بر این، یافتن پارکینگ ممکن است دشوار و بسیار گران باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بسیاری از خیابان های استانبول یک طرفه هستند، بنابراین اگر با چیدمان شهر آشنایی ندارید، به راحتی می توانید آن را بچرخانید. اگر تصمیم به اجاره ماشین در استانبول دارید، مطمئن شوید که نقشه یا سیستم GPS خوبی دارید.

راهنمای کامل کرایه خودرو در استانبول1

مزایای کرایه خودرو در استانبول

  • می توانید از حمل و نقل عمومی که می تواند شلوغ و ناراحت کننده باشد اجتناب کنید.
  • اجاره ماشین به شما این آزادی را می دهد که با سرعت خود به گشت و گذار در استانبول بپردازید.
  • اگر ماشین داشته باشید می توانید به راحتی در یک روز از چندین جاذبه دیدن کنید.
  • پارکینگ به طور کلی آسان تر و ارزان تر از حمل و نقل عمومی است.
  • از همه مهم تر این است که کرایه ماشین از تاکسی در این شهر بسیار مقرون به صرفه تر است.

انتظارات شما در زمان کرایه خودرو در استانبول

کرایه ماشین مزایای بزرگی دارد زیرا به شما آزادی می دهد تا مقصد خود را طبق برنامه خود تجربه کنید، بنابراین اگر اتوبوس تور را از دست دادید نگران نخواهید بود. این همچنین به این معنی است که می توانید مکان های بیشتری را که علاقه مند به دیدن آنها هستید بازدید کنید و امیدواریم از زمانی که در استانبول دارید بیشترین استفاده را ببرید.

کرایه خودرو در استانبول همچنین می‌تواند بسیاری از دردسرها و استرس‌های مرتبط با پیدا کردن تاکسی در فرودگاه و برخورد با سیستم حمل‌ونقل عمومی را که شما با آن آشنا نیستید از بین ببرد. همچنین ممکن است به اشتراک رانندگی با شخص دیگری فکر کنید تا فرصتی برای لذت بردن از مناظر داشته باشید.

شرکت ها و آژانس های کرایه اتومبیل و کرایه اتومبیل فراوانی از جمله کرایه اتومبیل با راننده در استانبول وجود دارد. بسیاری از این شرکت‌ها و آژانس‌های کرایه خودرو دارای دفاتری در فرودگاه، مرکز شهر هستند که کرایه اتومبیل ارزان در استانبول و اتومبیل‌های عالی را با نرخ‌های نسبتاً ارزان ارائه می‌دهند.

همچنین می‌توانید کرایه اتومبیل ارزان در استانبول را به صورت آنلاین پیدا کنید که بهتر است با استفاده از جستجوی مقایسه قیمت برای یافتن معامله مناسب برای نیازهای خود قبل از رزرو قبلی، پیدا کنید. بسیاری از شرکت ها با رزرو آنلاین کرایه اتومبیل در استانبول، تخفیف های بزرگی قائل می شوند.

مدارک لازم برای اجاره خودرو

برای اجاره ماشین در ترکیه به گواهینامه بین المللی، کپی پاسپورت و عکس بلیط رفت شما نیاز است. برای کرایه خودرو شرکت قراردادی را به نام خودتان در اختیارتان قرار می دهد که یک نسخه از آن نزد خود شرکت نگهداری می شود. هزینه کل روزهایی را که اجاره کرده اید همراه با ۳۰۰ یورو دپوزیت برای هر گونه جریمه احتمالی از شما دریافت می گردد.

  • گواهینامه ایرانی و بین المللی معتبر
  • عکس و یا کپی پاسپورت
  • عکس بلیط رفت به ترکیه
  • بیعانه
  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال برای اجار خودرو الزامی می باشد.
  • دیپوزیت ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو

کرایه خودرو لاکچری در استانبول

در این شهر می‌توانید انواع خودروهای لاکچری را کرایه کنید و از سفر خود لذت ببرید. در مصاحبه با مدیرعامل شرکت سعادت رنت از جمله خودروهای لاکچری در استانبول می‌توان به:

  • اوپل گرندلند X (دیزل
  • BMW X1
  • داچیا داستر
  • آئودی A3
  • فورد پوما
  • فیات اگیا
  • سیتروئن C-ELYSEE
  • فولکس واگن جتا

اشاره کرد که از محبوبیت بسیار بالایی در این شهر برخوردار هستند.

نکات مهم کرایه خودرو در استانبول

راهنمای کامل کرایه خودرو در استانبول2

داشتن گواهینامه بین المللی

یکی از الزامات لازم برای رانندگی در ترکیه داشتن گواهینامه ایرانی و بین المللی معتبر است. گواهینامه رانندگی بین المللی (IDP : International Driving Permit ) در ترکیه و سایر نقاط جهان به عنوان یک مدرک ارزشمند شناخته می شود که رانندگان دارای مجوز قانونی شناسایی می کند.

محدودیت سرعت

در ترکیه، محدودیت سرعت عمومی برای مناطق شهری ۵۰ کیلومتر در ساعت، برای مناطق روستایی ۹۰ کیلومتر در ساعت و برای بزرگراه ها ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است. سایر محدودیت های سرعت با علائم جاده ای در طول مسیر مشخص شده اند. سرعت غیرمجاز توسط پلیس ترکیه که از رادار استفاده می کند به دقت رصد می شود. در صورت گرفتار شدن شما در سرعت غیرمجاز جریمه برای شرکت اجاره صادر می شود.

رانندگی از سمت راست جاده

رانندگی در سمت راست جاده در ترکیه، مشابه کشور خودمان ایران است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

کیفیت جاده ها

جاده های ترکیه به خصوص در مناطق شلوغ تر، عموماً وضعیت خوبی داشتند. در مسیرهای اصلی چند بزرگراه عالی وجود دارد. همانطور که انتظار می رود جاده های ساحلی کاملاً پر پیچ و خم هستند!

شرایط ترافیک شهر استانبول

در شهر استانبول کمی ترافیک وجود دارد، اما این ترافیک آن قدر زیاد نیست که بخواهد استرس ایجاد کند و شما به‌سادگی می‌توانید جای پارک خودرو نیز پیدا کنید.