سایداسفر

گرگان، مرکز استان گلستان که یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی ایران به حساب می‌آید. سفر به گرگان می‌تواند سفری فراموش‌نشدنی و دوست‌داشتنی برای شما باشد. در این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارند که حسابی شما را سرگرم می‌کنند. بازدید از جاذبه‌های گردشگری و کلاً سفر آدم را حسابی گرسنه می‌کند. به همین خاطر حتماً دلتان می‌خواهد تا در شهر گرگان، بهترین رستوران را پیدا کنید. مخصوصاً در شهرهای شمالی کشور که غذاهای بسیار خاص و خوشمزه دارند، باید بهترین رستوران‌ها را پیدا کنید تا دلی از عزا در بیاورید. امروز در این مقاله قصد داریم تا با هم بهترین رستوران های گرگان را بررسی کنیم. به این ترتیب نیازی نیست برای یافتن رستوران‌های محبوب و باکیفیت، شهر را زیر و رو کنید. پس با ما همراه شوید تا این رستوران‌های عالی و باکیفیت را بشناسید.

۱. رستوران عمارت

بهترین رستوران های گرگان

رستوران عمارت را بسیاری از مسافران به‌عنوان بهترین رستوران در تمام گرگان می‌شناسند. به همین خاطر آن را در صدر لیست بهترین رستوران های گرگان قرار دادیم. وقتی که به تصویر بالا نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این رستوران قطعاً لایق عنوان بهترین رستوران در گرگان است. رستوران عمارت ظاهری بسیار شیک و امروزی دارد و آن را به شکل یک عمارت اربابی طراحی کرده‌اند. رستوران عمارت در بلوار ناهار خوران که یکی از معروف‌ترین خیابان‌های گرگان به حساب می‌آید. بسیاری از گردشگران برای تفریح، خوش‌گذرانی و البته شکم‌گردی به این بلوار مراجعه می‌کنند. رستوران عمارت بی‌تردید بهترین رستوران در این منطقه به حساب می‌آید.

عمارت تنها رستورانی در این شهر است که آن را به سبک مراکشی دکور کرده‌اند. در این رستوران انواع غذاهای متنوع سرو می‌شود. پس هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند از غذا خوردن در این رستوران لذت ببرد. در منوی رستوران عمارت گرگان انواع کباب با گوشت تازه، غذاهای دریایی خاص، غذاهای محلی گرگان و حتی فست‌فود می‌توانید سفارش دهید. کیفیت غذاهای رستوران عمارت در سطح بسیار عالی قرار دارد و البته کمی گران است. حضور در این رستوران بسیار لذت‌بخش خواهد بود و حتی از حضور در این فضا هم لذت خواهید برد. جالب است بدانید این رستوران آنقدر زیباست که بسیاری از مسافران در آن عکس یادگاری می‌گیرند!

آدرس: گرگان، بلوار ناهار خوران، خیابان ولی عصر، عدالت ۲۸، بین شهریور ۳ و ۵

۲. بهشت هیرکان گرگان

در بخش قبلی درباره رستوران عمارت صحبت کردیم. همان طور که گفتیم، این رستوران در مسیر بلوار نهارخوران قرار دارد. این بلوار بورس شکم‌گردی در گرگان است. البته تمامی رستوران‌های این بلوار کیفیت مطلوبی ندارند. رستوان بهشت هیرکان گرگان یکی دیگر از بهترین رستوران های گرگان است که در بلوار نهارخوران قرار دارد. در اصل نمی‌توان گفت که بهشت هیرکان گرگان بهتر است یا عمارت؟ هر دو جزو رستوران‌های بسیار عالی و باکیفیت در گرگان هستند. در این رستوران می‌توانید از فضای بسیار زیبا و دوست‌داشتنی لذت ببرید.

این رستوران منویی بسیار حرفه‌ای و متنوع دارد. در این رستوران انواع غذاهای مختلف از جمله غذاهای ایرانی و اصیل مثل انواع کباب تا انواع فست‌فود همانند پیتزا و ساندویچ سرو می‌شود. پس خانواده‌هایی که تفاوت سلیقه دارند، می‌توانند همراه با هم از حضور در این رستوران نهایت لذت را ببرند. این رستوران بخشی را به‌عنوان چایخانه و کافی‌شاپ نیز دارد. در منوی چایخانه و کافی‌شاپ می‌توانید انواع نوشیدنی سرد و گرم را سفارش دهید. فضای داخلی این رستوران از نظر زیبایی هیچ کم ندارد. در طراحی آن از آلاچیق‌های بسیار زیبا استفاده کرده‌اند که چشم‌اندازی بی‌نظیر به جنگل دارد. پس با حضور در این رستوران حسابی حال و هوای شما عوض می‌شود.

آدرس: گرگان، بلوار ناهار خوران، ضلع جنوبی میدان ناهار خوران، مجموعه پذیرایی هیرکان

۳. کافه رستوران پیانو گرگان

کافه رستوران پیانو یکی از شیک‌ترین و بهترین رستوران های گرگان است. این رستوران در عمارتی بزرگ و دیدنی قرار دارد و فضای داخلی آن را بسیار شیک طراحی کرده‌اند. در این کافه رستوران از مبل‌های راحتی به جای میز و صندلی چوبی استفاده شده است. شاید از خودتان بپرسید که دلیل نامگذاری این کافه رستوران چیست؟ حتی ممکن است در ذهن خود حدس‌هایی هم بزنید. خب در کافه رستوران پیانو گرگان، موسیقی زنده با پیانو نواخته می‌شود. پیانو ساز آرامش‌بخشی است و وقتی که روی مبلمان راحتی این رستوران نشسته‌اید و به صدای پیانو گوش می‌دهید، حس آرامش خاصی را در وجود خود احساس خواهید کرد.

در کافه رستوران پیانو گرگان دو منوی مختلف کافه و رستوران وجود دارد. در منوی کافه می‌توانید انواع نوشیدنی سرد و گرم را در کنار دسرها و کیک‌های خوشمزه سفارش دهید. در منوی غذایی کافه رستوران پیانو گرگان، انواع غذاهای فرنگی خوشمزه که از بهترین مواد اولیه تهیه شده‌اند نیز به چشم می‌خورد. این کافه رستوران هم برای وقت‌گذرانی و هم برای میل کردن یک وعده غذایی خوشمزه، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. قیمت غذاهای این رستوران شاید کمی گران باشد؛ اما کیفیت غذا و محیط  آرام آن ارزنده است.

آدرس :استان گلستان ، گرگان ، خیابان گلشهر ، نبش گلشهر ۹

۴. رستوران بابا طاهر گرگان

رستوران بابا طاهر گرگان نیز یکی دیگر از رستوران‌هایی است که در بلوار نهارخوران قرار دارد. این رستوران فضای بیرونی بسیار زیبایی را تعبیه کرده است تا مشتریان بتوانند در آن هم از فضای باز استفاده کنند و هم از غذا لذت ببرند. در فضای بیرون این رستوران، درختان بلوط بسیار زیبا به چشم می‌خورد. آلاچیق‌های بسیار شیک و زیبا در فضای بیرونی قرار دارند که دارای پشتی و فرش سنتی هستند. غذهای این رستوران در ظروف سنتی به شکلی بسیار خلاقانه و زیبا سرو می‌شود.

بخشی از این رستوران با نیز به‌صورت گردان ساخته‌اند که خاص‌ترین بخش رستوران بابا طاهر گرگان محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال فضایی دنج برای شامی عاشقانه در ماه عسل خود هستید، قطعاً باید رستوران بابا طاهر گرگان را انتخاب کنید. در منوی این رستوران، انواع غذاهای سنتی از جمله کباب، خورش و غذاهای سنتی شمالی به چشم می‌خورد. این رستوران در اکثر مواقع شلوغ است و آلاچیق‌های آن را رزرو کرده‌اند. پس باید کمی منتظر بمانید تا آلاچیق خالی پیدا شود! به دلیل فروش بالا، کیفیت مواد غذایی در سطح مطلوبی قرار دارند و همیشه تازه هستند.

آدرس: گرگان، بلوار ناهار خوران

۵. رستوران سید مسعود گرگان

وقتی که به گرگان می‌آیید و درباره بهترین رستوران های گرگان از مردم محلی می‌پرسید، حتماً چند نفری رستوران سید مسعود گرگان را به شما معرفی می‌کنند. البته حتماً در ادامه صحبت‌های مردم محلی متوجه می‌شوید که در این رستوران حتماً باید شیشلیک سفارش دهید و دلی از عزا در بیاورید. شیشلیک یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه است که بسیاری مشهد را خواستگاه این کباب خوشمزه می‌دانند؛ اما وقتی که طعم شیشلیک رستوران سید مسعود گرگان را بچشید، قطعاً نظرتان تغییر می‌کند و متوجه می‌شوید که این رستوران بهترین نوع شیشلیک را ارائه می‌دهد.

کباب شیشلیک‌های رستوران سید مسعود گرگان بسیار تازه هستند و در مواد خاصی استراحت داده شده‌اند. به همین خاطر طعمی خاص و منحصر‌به‌فرد دارند که مشابه آن را در جای دیگری نچشیده‌اید. سیخ شیشلیک این رستوران بسیار بزرگ است و چشمتان را حسابی سیر می‌کند. البته به‌جز شیشلیک، در این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی نیز سرو می‌شود. این رستوران فضایی شیک و بزرگ دارد. در آن میز و صندلی‌هایی طلایی و قرمز قرار داده‌اند. میز و صندلی‌ها بسیار شیک، بزرگ و مجلسی هستند. پرسنل رفتاری مودبانه دارند و غذا را در کمترین زمان ممکن سرو می‌کنند. پس حتماً در سفرتان به گرگان، سری به رستوران سید مسعود بزنید.

آدرس: گرگان، بلوار ناهار خوران، کیلومتر ۴، نبش پل سید مسعود

۶. رستوران جوجه رئیس

بهترین رستوران های گرگان

نام این رستوران واقعاً بانمک است و بسیاری از مشتریان در ابتدا جذب نام رستوران جوجه رئیس می‌شوند. حتماً می‌توانید حدس بزنید که انواع جوجه بخش عمده منوی رستوران جوجه رئیس گرگان را تشکیل می‌دهند. این رستوران انواع جوجه سرخ‌شده در کره را سرو می‌کند که غذایی بسیار خاص و خوشمزه است. شاید تصور کنید که غذای رستوران جوجه رئیس باید مشابه اکبرجوجه باشد؛ اما اصلاً اینطور نیست. اکبر جوجه طعم ترشی دارد؛ اما غذای رستوران جوجه رئیس بدون ترشی با طعم کره محلی است. در بین بهترین رستوران های گرگان، رستوران جوجه رئیس است که غذایی خاص و منحصر‌به‌فرد خود را سرو می‌کند.

البته باید بدانید که جوجه سرخ شده در کره تنها غذای رستوران جوجه رئیس نیست. بلکه انواع غذاهای دیگر از جمله مرغ ترش، مرغ شکم‌پر، باربیکیو، جوجه ۳تکه، انواع غذاهای فرنگی، غذاهای سنتی ایرانی و حتی فست‌فود را در این رستوران می‌توانید سفارش دهید. با این حال ۹۰ درصد مشتریانی که به رستوران جوجه رئیس می‌آیند، جوجه سرخ شده در کره را انتخاب می‌کنند.  این غذا را می‌توانید به همراه برنج یا به‌صورت خوراک همراه نان نوش جان کنید.

آدرس: گرگان، بلوار ناهار خوران، بالاتر از سروش جنگل، نبش عدالت

۷. رستوران قصر خورشید

بهترین رستوران های گرگان

رستوران قصر خورشید بی‌شک یکی از زیباترین و بهترین رستوران های گرگان است. این رستوران نیز در مسیر بلوار نهارخوران قرار دارد. رستوران قصر خورشید شاید از نظر فضاسازی حتی از رستوران عمارت نیز زیباتر و باصفاتر باشد. فضای بیرونی این رستوران را با هیچ یک از رستوران‌های گرگان نمی‌توانید مقایسه کنید. فقط به تصویر بالا نگاهی بیاندازید. اصلاً مشتریان از حضور در این رستوران خسته نمی‌شوند. فضای سبز رستوران قصر خورشید شهره خاص و عام است و به همین خاطر شهرت بسیاری دارد. رستوران قصر خورشید دارای فضای سرپوشیده و فضای باز است. در ایام سرما می‌توانید از فضای سرپوشیده و داخل رستوران استفاده کنید.

در فصل بهار، تمام این رستوران به رنگ سبز در می‌آید و مشتریان برای حضور در آلاچیق‌های بیرون رستوران سر و دست می‌شکنند. آلاچیق‌ها معمولاً به‌سرعت رزرو می‌شوند. پس بهتر است حداقل از یک روز قبل، رزرو خود را انجام دهید. پرسنل رستوران بسیار حرفه‌ای هستند و رفتاری مودبانه دارند. غذا در رستوران قصر خورشید به‌سرعت آماده و سرو می‌شود. دکوراسیون رستوران قصر خورشید بی‌نظیر و سوژه مناسبی را برای عکاسی به گردشگران می‌دهد. منوی رستوران قصر خورشید بسیار متنوع است و شامل انواع غذاهای مختلف ایرانی می‌شود. البته طعم کباب‌های رستوران قصر خورشید را باید بچشید. از نظر بسیاری از مشتریان، کباب بره رستوران قصر خورشید آنقدر تازه است که زیر دندان آب می‌شود!

آدرس: گرگان، بلوار ناهار خوران

۸. رستوران بارانک

رستوران بارانک از دیگر رستوران‌های گرگان است که در بلوار ناهار خوران قرار دارد. این رستوران درست بعد رستوران سید مسعود قرار گرفته است و با این حال بسیاری از مشتریان، این رستوران را به جای سید مسعود انتخاب می‌کنند. وقتی که نظرات مشتریان را بررسی می‌کنید، متوه می‌شوید که رستوران بارانک جزو بهترین رستوران های گرگان است که انواع غذاهای سنتی شمالی را سرو می‌کند. از انواع کباب تا کشک و بادمجان و میرزاقاسمی شمالی را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید. پرسنل این رستوران رفتاری بسیار مودبانه و حرفه‌ای دارند. غذا در کمترین زمان ممکن حاضر می‌شود. این رستوران حتی در بین مردم شهر گرگان نیز مشهور است. به همین خاطر در اکثر مواقع با ازدحام جمعیت رو‌به‌رو می‌شوید. همین فروش بالا به شما تضمین می‌دهد که مواد اولیه این رستوران همگی تازه و باکیفیت هستند.

آدرس: گرگان، بلوار ناهار خوران، بعد از پل سید مسعود، نبش شهرک تالار

خب دوستان عزیز سفرزون، ما که حسابی گرسنه شدیم و دلمان را صابون زدیم تا سفری به گرگان را برنامه‌ریزی کنیم. به نظر شما بهترین رستوران گرگان کدام است؟ آیا شما رستورانی را می‌شناسید که بخواهید به لیست بهترین رستوران های گرگان اضافه کنید؟ اگر اینطور است همینجا به ما بگویید! در ضمن اگر تجربه حضور در هر کدام از این رستوران‌ها را داشته‌اید، تجربه خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید تا دیگر بتوانند بر اساس تجربه شخصی شما، یکی از این رستوران‌ها را انتخاب کنند.