سایداسفر

گلستان یکی از استان‌های بهشتی ایران است که به‌واسطه‌‎ی خاک حاصل‌خیز و پر نعمت، طراوت و سبزینگی، تصویر همیشگی این استان در ذهن است. دیدنی های گلستان همانند نامش رنگ و بویی به دلنشینی گل دارند، در این مطلب سفرزون شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌کند.

روستای زیارت ، ییلاقی در میان دیدنی های گلستان

روستای زیارت
روستای زیارت

با فاصله‌ی کمی از شهر گرگان ، وارد جاده‌ای روستایی می‌شوید که چشم اندازهایی تماشایی دارد و جذابیت گلستان را به رخ می‌کشد. روستای زیارت که به زیارت خاصه هم شناخته می‌شود، در فاصله‌ی کمی از مرکز شهر گرگان قرار گرفته و از دیدنی های گلستان محسوب می‌شود. این روستا بافت زیبایی از خانه‌های اصیل و قدیمی روستایی را پیش روی چشم‌تان قرار می‌دهد که معماری ساده و با صفای آن‌ها پر از حس آرامش است. زیبایی‌های این روستا از جاده‌ی جنگلی آن شروع می‌شود و گردشگران ییلاقی را با خود همراه می‌کند. روستای زیارت در میان دره رودخانه خاصه ‌رود قرار گرفته و در دل خود چشمه‌های زلال و آبشارهای دیدنی جا داده است.

آبشارهای دره تل انبار، دو قلو و خال دره از جمله آبشارهای این روستا هستند. چشمه آب گرم زیارت در ضلع شرقی خاصه رود قرار دارد و جاذبه‌ی مطلوب و دلچسب روستا محسوب می‌شود. زیارتگاه امامزاده عبدالله در کنار این چشمه قرار دارد و تلفیق آرامش بخشی از همنشینی عرفان و طبیعت به‌وجود آورده است.

آدرس روستای زیارت روی نقشه گوگل

چشمه گل رامیان ، جاذبه‌ای به رنگ قصه‌ها

چشمه گل رامیان
چشمه گل رامیان

در حاشیه‌ی آب‌های خزر، در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامیان، چشمه‌ای زمردی رنگ وجود دارد که زیبایی کاریزماتیکش هوش از سرتان می‌برد. چشمه گل رامیان یکی از زیباترین و عمیق‌ترین چشمه‌های آهکی ایران است که در استان گلستان در فضایی جنگلی پنهان شده است. این چشمه‌ی آب سرد علاوه بر زیبایی منحصربه‌فردش، سرسبز کننده‌ی زمین‌های زراعتی و شالیزارهای اطراف خودش هم است. پوشش گیاهی این استخر طبیعی، زیبایی و تنوع خوبی دارد و در بین آن‌ها درختان پهن برگ و بلوط هم وجود دارد.

در آب‌های این زیستگاه عمیق که به سبز خوش رنگی به چشم می‌آید، چند نوع ماهی هم پیدا می‌شود. برای تماشای طبیعت دلنواز چشمه گل و لذت از سکوت جادویی‌اش، هر چهار فصل فرصت خوبی است، اما آب‌وهوای خنک آن در تابستان و بهار حسابی دلچسب است.

آدرس چشمه گل رامیان روی نقشه گوگل

آبشار کبودوال علی آباد کتول ، زینت سبزینگی جنگل

آبشار کبودوال
آبشار کبودوال

در ۵ کیلومتری جنوب شرقی کتول آباد، در نزدیکی روستای معصوم آباد فندرسک، یکی از زیباترین دیدنی های گلستان قرار گرفته که به آبشار کبودوال مشهور است. از جذابیت‌های این آبشار خزه‌ای، مسیر پیاده‌روی آن است و راه رفتن روی سنگ‌فرش‌های سبز و پله‌ای آن حس خوبی از آرامش و تازگی به آدمی منتقل می‌کند. مقصد این پیاده‌روی دلچسب، آبشار بی‌نهایت زیبایی است که در میان دره‌ای جنگلی، زیبایی طبیعت را دوچندان کرده است.

اگر مشتاق تماشای شیطنت درختان و صدای فرح‌بخش آب و هوای پر اکسیژن هستید، باید سراغ این آبشار و زیبایی‌هایش بروید و با استفاده از امکانات تفریحی این منطقه، گردش‌تان را کامل کنید.

آدرس آبشار کبودوال روی نقشه گوگل

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی رامیان | سفر به نگین سبز استان گلستان

آبشارهای شیرآباد ، سرزمینی از زیبایی‌های گلستان

آبشارهای شیرآباد
آبشارهای شیرآباد

حدود ۶ کیلومتر که از جنوب شهرستان خان ببین فاصله بگیرید و خودتان را به روستای شیرآباد برسانید. مجموعه‌ای از آبشارهای کوچک و بزرگی در فاصله‌ی ۲ کیلومتری این روستا منتظرتان هستند تا زیبایی دلفریب‌شان به نمایش بگذارند. این آبشارها به همراه چند چشمه‌ی زلال در پارک جنگلی شیرآباد، در دل دامنه‌های کوه و دره‌ای پر درخت، فرصت خوبی از طبیعت‌گردی را برای شما به‌وجود آورده‌اند. آبشارها در مسیر پیاده‌روی‌تان در دل جنگل، یکی یکی خودشان را به شما نشان می‌دهند و به شکلی پلکانی در امتداد مسیر رودخانه شیرآباد جا خوش کرده‌اند. پس از عبور از آبشار اول غار مهیجی را می‌بیتید که به غار شیرآباد مشهور است و آبی که درون این غار دیده می‌شود، به رودخانه شیرآباد می‌پیوندد. در میان دیدنی های گلستان برای یک پیاده‌روی و کوه‌نوردی در فضای پرطراوت جنگلی و لذت از پوشش‌های گیاهی متنوع، طی کردن مسیر آبشارهای شیرآباد برایتان جذاب خواهد بود.

آدرس آبشار شیرآباد روی نقشه گوگل

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی علی آباد کتول | سفر به سرزمین آبشارهای رویایی

پارک جنگلی ناهار خوران ، زیبایی‌های سبز گلستان

پارک جنگلی ناهارخوران
پارک جنگلی ناهارخوران

اگر حدود ۸ کیلومتر از مرکز شهر گرگان به سمت جنوب این شهر بروید، در دامنه‌های کوه به بهشتی می‌رسید که آب‌وهوای دلچسب و غوغای درختان رنگارنگش هوش از سرتان می‌برد. جنگل ناهارخوران از دل دوران ژوراسیک سر برآورده و به شکل جواهری، حوالی گرگان را زینت داده است. این پارک جنگلی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی گلستان است که سهم گردشگری بالایی در منطقه گرگان دارد. در این جنگل حسابی پیاده‌روی کنید و لحظه‌های خودتان را با آرامش چشمه‌های زلال و طراوت درختان این بهشت شمالی شریک شوید.

آدرس جنگل ناهارخوران روی نقشه گوگل

پارک جنگلی النگدره ، افسانه‌ای چهار فصل

جنگل النگدره
جنگل النگدره

پارک جنگلی النگدره ، از دلفریب‌ترین جاهای دیدنی گلستان است که زیبایی خود را در تمام فصل‌ها حفظ می‌کند، اما بیش‌تر محبوبیت آن به پاییزهای رویایی‌اش است. این پارک در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان، نزدیک پارک جنگلی ناهارخوران قرار دارد. در این جنگل زیر طاقی از درختان پیاده‌روی کنید، سمفونی زیبای رودخانه را گوش کنید و از شیطنت برگ‌های رنگارنگ و خنکای دلچسب پاییز غرق لذت شوید.

آدرس پارک جنگلی النگدره روی نقشه گوگل

دریاچه توشن ، زلالی آب در آغوش سرسبزی درختان

دریاچه توشن
دریاچه توشن

روستای توشن در النگدره که در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان گرگان واقع شده است. در این روستا دریاچه سد توشن با تصویر زیبایی که از طبیعت بکر پیش رویتان می‌گذارد، شما را غرق فضای خلسه‌آور خود می‌کند. خاصیت روستای توشن، سادگی دلفریبی است که در گوشه‌به‌گوشه‌ی آن مشهود است و دریاچه‌ی آن یکی از بهترین جاهایی است که می‌شود برای گشت‌وگذار به سراغش رفت. آببندانی که در این روستا وجود دارد با همدستی سرسبزی جنگل اطرافش، دریاچه‌ای خواستنی در دل طبیعت به‌وجود آورده که بهانه‌ای شیرین برای اتراق و وقت‌گذارانی است.

آدرس دریاچه توشن روی نقشه گوگل

در سفرزون بخوانید :
جاهای دیدنی مینودشت | سرزمین آبشارها و شهرهای تاریخی

جنگل توسکستان ، پبچ‌وخم‌های جاده‌ای رمانتیک

جنگل توسکستان
جنگل توسکستان – عکس از تابناک

در جنوب شرقی گرگان با فاصله‌ای نزدیک به ۱۳ کیلومتر، جاده‌ای منتهی به طبیعتی شمالی نابی جا خوش کرده که زیبایی چشمگیر جنگلی‌اش، چهره‌ی رمانتیک طبیعت را به شما نشان می‌دهد. مسیر جاده‌ی توسکستان که طول آن به ۳۰ کیلومتر می‌رسد، با زیبایی روستایی و جنگلی مزین شده است. در بین جاهای دیدنی گلستان حتماً  سری به جنگل توسکستان بزنید و با راندن در جاده‌ی افسانه‌ای آن که در پاییز زیبایی‌اش به اوج می‌رسد، سفری آرامش‌بخش را تجربه کنید.

آدرس جنگل توسکستان روی نقشه گوگل

دهکده جهان نما ، کوهستانی به زیبایی آلپ

دهکده جهان نما
دهکده جهان نما

برای تجربه‌ی زندگی در روزگاری که خبری المان‌های شهری نبوده و زندگی روستایی هنوز خلوص اولیه را داشته، دهکده جهان نما در گلستان مقصد معرکه‌ای است. این دهکده در پناه منطقه‌ی حفاظت شده‌ی جهان نما، از آسیب‌های زندگی شهری در امان مانده و زمان و تکنولوژی اثر ناچیزی در این روستای توریستی داشته است. این دهکده در جنوب شهرستان گرگان و جنوب شرقی کردکوی قرار دارد و بکری و لطافت آن شبیه هیچ کدام از روستاهای ایران نیست. وقت‌گذرانی در این ییلاق، در دل رشته کوه‌های البرز، فرصت خوبی است که از زندگی بومی روستایی، طبیعت وحشی و هوای ناب کوهستانی غرق لذت شوید.

آدرس دهکده جهان نما روی نقشه گوگل

 

برای طبیعت‌گردی، دیدنی های گلستان را از دست ندهید. گلستان مانند باغی سرسبز به وسعت یک استان می‌ماند و برای هر گردشگری لیستی از جاذبه‌های دیدنی را در دل خود جا داده است. از سفرهای توریستی‌تان در این منطقه برای ما بنویسید.