خیابان دکتر علی شریعتی یا جاده قدیم شمیران یکی از خیابان‌های مهم و طولانی تهران است. جایی که برخی مکان‌های مهم مثل باغ قلهک، حسینیه ارشاد، موزه رضا عباسی، دانشگاه خواجه‌نصیر و … را می‌تواند در آن پیدا کرد. اما این مطلب از سفروزن قرار نیست به هیچ‌کدام از این محل‌های مهم سری بزنیم! بلکه قرار است این بار همراه هم نگاهی به بهترین رستوران های شریعتی داشته باشیم و لیستی از محبوب‌ترین آنها را با هم مرور کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رستوران‌ها تا پایان همراه ما باشید.

رستوران بین‌المللی پردیس قلهک

رستوران های شریعتیصحبت از رستوران های شریعتی را با صحبت از محبوب‌ترین آن یعنی رستوران بین‌المللی پردیس قلهک شروع کنیم. باکیفیت‌ترین و پرطرف‌دارترین رستوران این منطقه که طبق آمار با ۴.۸ امتیاز میزان رضایت‌مندی و پنج‌ستاره در لیست بهترین‌های شریعتی است. از یک رستوران بین‌المللی مثل اینجا توقع یک طراحی و معماری خاص، جذاب، شکیل و زیبا را دارد که انتظار‌تان بی‌جا هم نیست زیرا رستوران پردیس از پس همه این انتظارها برآمده است. در کنار زیبایی فضا، کیفیت، پذیرایی و برخورد مناسب پرسنل نقاط قوت آن است. اگر می‌‌خواهید برای یک مراسم مهم یا مهمانی خاص سری به رستوران بزنید و مهمانی خود را در یکی از رستوران‌های خوب برگزار کنید، پردیس قلهک را فراموش نکنید.

آدرس: تهران، شریعتی، خیابان یخچال

شماره تماس: ۲۲۶۴۳۸۳۰ – ۰۲۱

در سفرزون بخوانید :
معرفی بهترین کافه های شریعتی تهران: گشت‌وگذار در یکی از محله‌های اصیل

کافه رستوران نارنجستان

رستوران های شریعتینارنجستان رستورانی است که نزدیک به ۴.۷ امتیاز رضایت‌مندی و چهار ونیم ستاره در سایت جست‌وجوهای گوگل دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این رستوران ایستگاه اتوبوس سهیل است و دسترسی آن به وسایل حمل‌‌ونقل عمومی بسیار راحت است. محیط رستوران بزرگ، طراحی و نورپردازی متفاوت و جذاب و تنوع غذاها بالا است. همچنین کیفیت هم در این رستوران حرف اول را می‌زند. می‌توانید از موسیقی زنده رستوران که در روزهای چهارشنبه تا جمعه برقرار می‌شود نهایت لذت را ببرید و لحظات و اوقاتی خوش و مفرح در این مکان داشته باشید.

آدرس: شریعتی، پایین‌تر از پل رومی، جنب نمایندگی آدیداس

شماره تماس: ۲۲۶۴۴۰۹۰ – ۰۲۱

رستوران زعفران

رستوران های شریعتیرستوران زعفران هم یکی دیگر از رستوران‌های امتیاز بالای این منطقه است. محیطی آرام و ساکت که برای صرف غذا به‌دوراز هیاهوی خیابان و شلوغی شهر بسیار گزینه خوبی است. ساختمان و معماری رستوران شیک، تمیز و رفتار پرسنل مناسب و خوب است. از همه ویژگی‌های مثبت و خوب گفتیم اما صحبت از کیفیت غذای رستوران را فراموش نکنیم. طبق بررسی‌ها و نظرسنجی‌هایی که در سایت‌های مختلف توسط مشتریان قبلی رستوران ثبت شده است، کیفیت غذاها بسیار عالی و خوشمزه است. البته از همه این ویژگی‌های مثبت و خوبی که گفتیم، باید انتظار یک رستوران گران‌قیمت و پرهزینه را هم داشت. بااین‌وجود حتی ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد. امتیاز این رستوران هم ۴.۷ و چهار و نیم ستاره است.

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، روبه‌روی خیابان ملک، پلاک ۴۹۱

شماره تماس: ۷۷۵۰۳۷۳۱ – ۰۲۱

در سفرزون بخوانید :
رستوران های جردن: لیست ده رستوران برتر منطقه جردن

رستوران پارتیان

رستوران های شریعتیبعد از صحبت درباره رستوران‌های ۴.۷ امتیازی شریعتی، نوبت به رستوران پارتیان می‌رسد. رستوران با ۴.۱ امتیاز که می‌تواند یکی از بهترین‌‌های این منطقه باشد. کیفیت بالای غذا، قیمت مناسب، محیط دلچسب، پرسنل مؤدب، سرویس‌دهی سریع و خوب از ویژگی‌های مهم و مثبت این رستوران است.

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، روبه‌روی پارک شریعتی

شماره تماس: ۲۲۸۴۲۳۶۴ – ۰۲۱

رستوران طریقت

رستوران های شریعتیرستوران طریقت را هم می‌توان در لیست محبوب‌ترین رستوران‌های این منطقه دانست که تا امروز توانسته در تمام سال‌های فعالیت خود درصد قایل توجهی از رضایت مشتریان را کسب کند. سرویس عالی، برخورد خوب پرسنل و کیفیت مناسب غذا مهم‌ترین ویژگی‌های این رستوران است. امتیاز این رستوران ۳.۹ و با چهارستاره در سایت نظرسنجی ثبت شده است.

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از ملک، پلاک ۵۴۵

شماره تماس: ۸۸۴۳۵۹۴۲ – ۰۲۱

رستوران سنتی باغ صبا

رستوران های شریعتییکی دیگر از رستوران های شریعتی رستوران باغ صبا است. این رستوران در خیابان شریعتی، روبه‌روی خیابان ملک و در باغ صبا واقع شده است. معماری داخلی و طراحی آن به‌قدری زیبا و متفاوت است که می‌توان آن را جزء زیباترین رستوران‌های سنتی تهران دانست. اصول معماری سنتی باظرافت خاصی در طراحی آن رعایت شده و برای کسانی که دوستدار چنین محیط‌هایی هستند بسیار لذت‌بخش است. می‌توانید ساعات رستورا‌ن‌نشینی و چشیدن طعم خوش یک غذا را هم در این رستوران به زلف موسیقی‌های سنتی ایرانی گره بزنید و لحظات خوشی داشته باشید. سالادهای مجموعه سلف‌سرویس است و با پرداخت ورودی برای چای و پذیرایی حساب می‌شود. این رستوران را می‌توان یک رستوران گران‌قیمت و شیک در این منطقه معرفی کرد که کیفیت غذاهای آن متوسط روبه‌بالا و خوب است. سفره‌خانه سنتی باغ صبا ۳.۷ امتیاز و سه و نیم ستاره دارد. رستوران ورودی دارد.

آدرس: تهران، شریعتی، روبه‌روی ملک

شماره تماس: ۷۷۵۳۹۶۸۴ – ۰۲۱

سفره‌خانه اسلامی

یکی از قدیمی‌ترین سفره‌خانه‌های خیابان شریعتی همین جاست! سفره‌خانه‌ای که با خیال راحت می‌توانید در آن قلیان بکشید و از منوی غذای رستوران سفارش دهید. هم محیط این سفره‌خانه خوب و رضایت‌بخش است و هم سرویس‌دهی مناسبی دارد که شما را از انتخاب پشیمان نکند. علاوه بر این، رفتار مؤدبانه و مهمان‌داری کارکنان هم قابل‌تحسین است.

آدرس: تهران، ابتدای خیابان شریعتی، میدان قدس

شماره تماس: ۲۲۷۱۴۴۴۸ – ۰۲۱

رستوران دیم

رستوران های شریعتیشاید بتوان گفت دیم را بیشتر از رستوران به‌عنوان کافه رستوران می‌توان در لیست رستوران های شریعتی شناخت اما هنوز هم آن‌قدر ویژگی‌های مثبت و قابل‌قبول دارد که در لیست رستوران‌های این منطقه باشد. کیفیت خوب غذا اولین چیزی است که باید درباره رستوران دیم به آن اشاره کرد. استیک‌های رستوران دیم یکی از پیشنهادهای ویژه ما به شماست که می‌تواند گواه کیفیت خوب غذاهای این مجموعه باشد. همچنین امکان استعمال سیگار در این رستوران هم فراهم است و افراد سیگاری می‌توانند با خیال راحت اوقات خود را در این کافه رستوران بگذرانند. قیمت‌های ثبت شده در منو کمی بالاست اما کیفیت غذاها ارزش پرداخت این قیمت‌ها را دارد. امتیاز رستوران ۳.۸  و با چهارستاره در رتبه‌بندی نظرسنجی مردمی ثبت شده است.

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، روبه‌روی پارک کوروش، کوچه پیروز، پلاک ۴۸

شماره تماس: ۲۲۸۵۵۱۵۷ – ۰۲۱

جمع‌بندی

این مطلب از سفرزون هم به صحبت درباره رستوران های شریعتی اختصاص دادیم. تلاش کردیم تا بهترین و محبوب‌ترین رستوران‌ها انتخاب کرده و برای شما از آنها صحبت کنیم. شما تجربه میل کردن غذا در کدام یک از این رستوران‌ها را دارید؟ میزان رضایت شما از این رستوران‌ها چقدر است و به آنها چه امتیازی می‌دهید؟ این بار شما برای ما بنویسید. اگر بخواهیم رستورانی به این لیست اضافه کنید که در منطقه شریعتی قرار دارد، چه رستورانی است؟ ما در سفرزون منتظر شنیدن نظرها و پیشنهادهای شما برای تکمیل هر چه بیشتر این مطلب هستیم.