اگر علاقه‌مند به غذاهای پر از ادویه و تندوتیز هندی هستید این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مطلب قصد داریم تا جذاب‌ترین و بهترین رستوران هندی در تهران را به شما معرفی کرده و گشتی در این ۷ رستوران متفاوت بزنیم. در این گشت‌وگذار با سفرزون همراه باشید.

saadatrent

شبه‌قاره هند در کنار تاریخ و جغرافیای غنی خود غذاهای متفاوت و خوشمزه‌ای هم دارد. آب‌وهوا و فرهنگ و رسوم این شبه‌قاره باعث شده تا در بیشتر غذاها از ادویه‌های فراوان و تند، سبزی‌ها و تره‌بار تازه و میوه‌های محلی استفاده شود. آشپزی در هند پس از حمله‌ی مغول به‌شدت تحت تأثیر فرهنگ خاورمیانه و آسیای مرکزی قرار گرفت و ازاین‌رو نزدیکی معناداری بافرهنگ غذایی دیگر کشورها از جمله ایران دارد. از غذاهای معروف هندی باید به مرغ کاری یا چیکن کاری، شله بهاتوری، مرغ تنوری، وادا پاو و لال مانس اشاره کرد.

طعم غذای هندی در تهران

با وجود رستوران‌های متعدد هندی در تهران، شاید پیداکردن رستورانی که باتوجه‌به قیمت غذای باکیفیت و مطلوبی را ارائه دهد، کار سختی باشد. در ادامه رستوران‌هایی که فضا، قیمت و کیفیت غذای بالایی دارند را معرفی خواهیم کرد.

رستوران هندی مدراس

رستوران هندی در تهرانرستوران مدراس جزو رستوران‌های زنجیره‌ای است که توانسته جای خود را در رقابت بین رستوران‌های پرطرف‌دار و خوب هندی باز کند. مدراس با سبک و سیاق ویژه‌ی خود و سرعت بالای ارائه خدمات، مشتریان زیادی دارد و در سه محل پررفت‌و‌آمد یعنی فودکورت راه چوبی در پارک آب‌وآتش، فودکورت نگین ظفر و روبروی پارک ملت شعبه دارد.

قیمت منوی این رستوران در مقایسه با دیگر رستوران‌های هندی ارزان‌تر بوده و طعم غذاها برای تناسب با ذائقه ایرانی کمی دست‌کاری شده‌اند. اگر به دنبال یک فست‌فود هندی با قیمت مناسب هستید، حتماً مدراس را انتخاب کنید.

آدرس: اتوبان حقانی، خیابان شهیدی، جنب پارک آب‌وآتش، فودکورت راه چوبی، رستوران هندی مدراس

رستوران هندی چینگاری

رستوران هندی در تهرانبا ورود به رستوران بینگاری قطعاً خود را درون یک رستوران در دل هند تصور خواهید کرد، موسیقی، نورپردازی، دکوراسیون و حتی تابلوی این رستوران باعث می‌شود که یاد و خاطره‌ی فیلم‌های هندی در ذهن شما زنده شود. همراه شدن این فضای دلنشین باکیفیت بالای غذاها، چینگاری را در دسته‌ی بهترین رستوران‌های هندی تهران قرار داده است.

در منوی این رستوران انواع غذاهای متنوع به همراه انواع نوشیدنی‌های اصیل هندی وجود دارد، اگر پیش از رفتن به رستوران غذای موردنظر خود را انتخاب نکرده باشید احتمالاً کار سختی در پیش خواهید داشت. سرآشپز رستوران با استفاده‌ی کمتر از ادویه سعی کرده است تا غذاهایی نزدیک‌تر به ذائقه‌ی ایرانی تهیه کند. اگر به چینگاری سر زدید حتماً بریانی بره، کاری ماهی گوآ و پاری کباب را امتحان کنید.

آدرس: خیابان مطهری، خیابان مفتح شمالی، چهارراه زهره، جنب بانک ملت، پلاک ۶

در سفرزون بخوانید :
رستوران های لبنانی در تهران | جستجویی لذت‌بخش در طعم غذای اصیل عربی

رستوران هندی مهاراجه

رستوران هندی در تهرانرستوران مهاراجه در سال ۱۳۴۰ افتتاح شده و یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های هندی در تهران است. فضای این رستوران ۶۰ ساله، با کاشی‌کاری‌های بی‌نظیرش به‌قدری جذاب است که شما با ورود به این رستوران ناخودآگاه وارد سفری به دل بمبئی خواهید شد. وقتی منتظر آماده‌شدن سفارش خودتان هستید قطعاً بوی نان‌های سنتی هندی‌ای که در تنور رستوران پخته می‌شوند را متوجه خواهید شد.

تنوع غذایی موجود در منو و همچنین قیمت‌های این رستوران در سطح قابل قبولی است و در کنار قیمت مناسب، غذاهای سرو شده کیفیت مطلوبی را نیز دارند. اگر گذرتان به رستوران مهاراجه افتاد، از انواع نوشیدنی‌ها و دسرهای مخصوص و نان‌های تازه‌ی آنجا غافل نشوید.

آدرس: خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، جنب کوچه رحیم‌زاده، هتل جهان

رستوران هندی لیالی

رستوران هندی در تهرانلیالی یک کافه رستوران در منطقه زعفرانیه است. البته در لیالی در کنار غذاهای هندی می‌توانید غذاهای عربی و کباب‌های مخصوص را هم سفارش دهید. دکوراسیون و طراحی شیک این رستوران را احتمالاً در جای دیگری نخواهید دید و همین ویژگی لیالی را به یکی از شیک‌ترین کافه‌رستوران‌های تهران تبدیل کرده است.

غذاهایی که در لیالی سرو می‌شوند با ذائقه ایرانی هماهنگ شده‌اند و در این رستوران خبری از غذاهای خیلی تندوتیز هندی نیست. اما کیفیت غذاهای سرو شده در کنار تنوع منو از ویژگی‌های بارز این کافه رستوران است. این نکته را هم بدانید که این کافه رستوران پاتوق تعداد زیادی از سلبریتی‌هاست و احتمالاً اگر به آنجا بروید یکی دو چهره‌ی مشهور را خواهید دید.

آدرس: زعفرانیه، انتهای آصف، بالاتر از میدان اعجازی، روبروی بوستان ولنجک، شماره ۱

در سفرزون بخوانید :
رستوران عربی در تهران | سفری با طعم‌ها از لبنان تا مراکش در تهران

رستوران هندی دهلی دربار

رستوران هندی در تهرانرستوران هندی دهلی دربار نیز یکی از شیک‌ترین رستوران‌های هندی تهران است. در دکوراسیون این رستوران به‌شدت از المان‌های ویژه و بی‌نظیر هندی استفاده شده و با اجرای موسیقی زنده تلاش شده تا فضای دلنشین و آرامی را برای مهمانان خود ایجاد کند. دهلی دربار با ایجاد فضایی ۶۰ نفره امکان رزرو برای میهمانی‌ها و مجالس را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

تنوع غذایی در این رستوران بسیار بالاست و دست شما برای انتخاب غذا بسیار باز است اما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از ماهی مخصوص، کشمیری کباب و میگو پاکورا چشیده تا طعم غذای اصیل هندی را متوجه شوید.

آدرس: پاسداران، بالاتر از برج سفید، نبش بوستان هفتم، جنب مؤسسه ثامن‌الائمه، رستوران هندی دهلی دربار

رستوران هندی تندور

رستوران هندی در تهرانرستوران تندور در طبقه پایین هتل سفیر واقع شده و اکثر مشتری‌های آنجا را خود هندی‌ها تشکیل می‌دهند. این نشان می‌دهد که این رستوران رسپی و دستور پخت غذاها را تغییر نداده است. بعضی‌ها معتقدند که تندور اولین و بهترین رستوران هندی در تهران است و مشتری‌های ثابت این رستوران هستند.

محیط و دکوراسیون این رستوران کاملاً باتوجه‌به فرهنگ هندوستان ساخته شده و در اکثر اوقات با پخش موسیقی هندی حال و هوای رستوران‌های هند را برای مشتری تداعی می‌کند. یکی از معروف‌ترین غذاهای این رستوران سمبوسه است. بدون شک سمبوسه‌هایی که در این رستوران میل می‌کنید را در هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد.

آدرس: خیابان مفتح جنوبی، پایین‌تر از میدان هفت‌تیر، مقابل در غربی ورزشگاه شیرودی، خیابان اردلان، پلاک ۱۰، هتل سفیر، رستوران هندی تندور

رستوران هندی تاج‌محل

رستوران هندی در تهراناین رستوران که در هتل تاج‌محل قرار دارد شاید معروف‌ترین رستوران هندی تهران باشد. رستوران تاج‌محل نیز توانسته با کمک‌گرفتن از دکوراسیون و المان‌های شرقی خود یاد هندوستان را در ذهن مشتریان خود زنده کند. پس از ورود به این رستوران شیک از شما با نان مخصوص هندی که طعم بسیار تندی هم دارد پذیرایی شده تا شما بیشتر باحال و هوای رستوران همراه شوید.

قیمت منوی این رستوران کمی بالا است که در مقایسه باکیفیت غذا و طعم اصیلی که دریافت خواهید کرد کاملاً ارزش دارد. البته در نظر داشته باشید که آخر هفته‌های این رستوران شلوغ است و شاید مجبور باشید کمی بیشتر منتظر خالی شدن میز شوید. از غذاهای پرطرف‌دار در این رستوران می‌توان به چیکن تندوری، بوتی کباب و گوشت پالاک اشاره کرد.

آدرس: ونک، خیابان شیخ بهائی جنوبی، پلاک ۲۹، رستوران هندی تاج‌محل

در سفرزون بخوانید :
رستوران ترکیه ای در تهران | معرفی برترین رستوران‌ها برای صرف یک غذای ترکی خوشمزه

جمع‌بندی

در یکی دیگر از مقاله‌های مجله سفرزون گریزی به غذاهای تند و خوش‌طعم شبه‌قاره هند زدیم و رستوران‌های هندی در تهران را معرفی کردیم. اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به غذاهای پر از ادویه هستید حتماً به این رستوران‌ها سر بزنید و اگر رستوران هندی دیگری در تهران می‌شناسید به ما معرفی کنید.

تجربه‌ی خودتان را از خوردن غذای هندی در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.