سفر به مسکو می‌تواند یک خاطره‌ی فراموش نشدنی باشد. مسکو شهری زیبا و پهناور است. ‌می‌توان مسکو را «الماس روسیه» نامید. این شهر برای شکم‌گردی رستوران­‌های فراوانی دارد. می‌توانید در رستوران‌های قدیمی شهر هم غذا بخورید و هم تاریخ روسیه را کشف کنید. مسکو سیستم حمل‌و‌نقل فوق العاده‌ای دارد که کمک می‌کند شهر را راحت بگردید. سفرزون برای‌تان راهنمای سفر به مسکو را آماده کرده است. با این راهنما می‌توانید برنامه‌ی دقیق سفر بعدی خود را مشخص کنید.

saadatrent

بهترین زمان سفر به مسکو

سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه - بهترین زمان سفر به مسکو
انتخاب بهترین فصل سفر به «مسکو» با آب‌وهوای هر فصل آن ارتباط دارد

تابستان‌های مسکو گاهی بسیار گرم و مرطوب است. زمستان‌های مسکو هم به سرمای سخت و طولانی معروف است. تابستان در مسکو از اوایل اردیبهشت شروع می‌شود و تا اوایل شهریور ادامه دارد. زمستان مسکو هم از اوایل آبان تا اواخر فروردین ادامه دارد؛ زمستان‌هایی پربرف با تصاویری سراسر سپید از شهر. انتخاب زمان سفر، به شرایط زندگی و علایق توریست‌ها بستگی دارد. با توجه به این شرایط آب و هوایی، شاید بهترین زمان برای سفر به مسکو اواخر بهار و اوایل پاییز باشد. در این ماه‌ها فستیوال‌های فصلی می‌تواند لذت سفر به این کشور را چندبرابر کند.

چه‌گونه ویزای روسیه بگیریم؟

سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه - چه‌گونه ویزای روسیه بگیریم؟
در سفر جام‌جهانی به «روسیه» نیازی به ویزا ندارید

اگر برای جام‌جهانی می‌خواهید به روسیه بروید، خیال‌تان راحت باشد چون به ویزا نیازی ندارید. طبق اطلاعیه‌ی منتشر شده در سایت سفارت روسیه تماشاگران خارجی با پرکردن یک فرم الکترونیکی شخصی می‌توانند برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ به روسیه بروند. با این فرم مدت زمان مدنظر تماشاگران برای حضور بدون ویزا در روسیه تعیین می‌شود. این مدت زمان در یک فرم کاغذی و الکترونیکی به اطلاع متقاضی می‌رسد. این دوره از ده روز قبل از تاریخ اولین مسابقه‌ی جام جهانی تا پایان مسابقات اعتبار دارد.

هزینه‌ی روزانه‌ی سفر به مسکو

سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه - هزینه‌ی روزانه‌ی سفر به مسکو
میانگین هزینه‌ی روزانه در «مسکو» ۶۷ دلار است

هزینه‌های روزانه‌ی سفر به مسکو با توجه به فصل‌های مختلف سال فرق می‌کند. در ماه‌های گرم سال هزینه‌ی سفر بالاتر است.  به‌طور کلی میانگین هزینه‌ی روزانه در سفر به مسکو، ۶۷ دلار است. هزینه‌ی روزانه‌ی غذا برای هر نفر ۱۵ دلار بوده است. هزینه‌ی هتل برای یک زوج شبی ۸۵ دلار است. هزینه‌ی حمل‌ونقل روزانه نیز میانگین ۵ دلار برای هر نفر است.

حمل‌و‌نقل عمومی برای رسیدن به فرودگاه‌ها و ایستگاه‌­های اصلی مسکو

حمل‌و‌نقل عمومی از گزینه­‌های اصلی برای رسیدن به فرودگاه‌­های مسکو است. در این شهر سه فرودگاه اصلی وجود دارد:  فرودگاه بین‌المللی «دومودِدُوو»، (Domodedovo)، فرودگاه بین‌المللی «شرمتیوو» (Sheremetyevo) و فرودگاه بین‌المللی «ونوکووا» (Vnukovo). می‌­توانید با استفاده از قطار شهری به اسم «ایرو اکسپرس» (Aeroexpress) به هریک از این فرودگاه­‌ها بروید. هزینه‌ی بلیط این قطارها ۷ دلار است. بلیط این قطارها را می‌توانید از ترمینال‌های مربوط به آن بخرید. اگر بلیط را از وب‌سایت بخرید، کمی ارزان‌تر می‌شود.

حمل و نقل در سفر به مسکو
هزینه‌ی حمل‌ونقل روزانه در «مسکو» برای هر نفر ۵ دلار است

این قطارها هرکدام مسیر مشخصی را از هریک از فرودگاه­‌ها دنبال می­‌کنند. از فرودگاه دومودِدُوو قطار به ایستگاه «پاولتسکایا» (Paveletskaya) می­‌رود. از فرودگاه شرمیتوو به ایستگاه «بلوروسکی» (Belorussky) و از فرودگاه ونوکووا به ایستگاه «کی­‌یفسکی» (Kievsky) می­‌رود.

همیشه تعداد زیادی راننده تاکسی هم در خارج از فرودگاه می‌­ایستند تا با قیمتی بالاتر شما را به مقصد برسانند. باید حواس‌تان به این تاکسی‌­ها باشد. معمولا قیمت این تاکسی‌ها دوبرابر استفاده از وسایل حمل‌ونقل دیگر است.

تاکسی در مسکو

در مسکو همچنین دو اپلیکشن تاکسی وجود دارد که برای تاکسی گرفتن می‌­توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر در فرودگاه از این اپلیکشن‌ها استفاده کنید حدود ۱۵ دقیقه زمان می­‌برد تا به فرودگاه برسند. قیمت‌­ها در این اپلیکشن برای سوار شدن از فرودگاه و رفتن به شهر چیزی در حدود ۱۵۰۰ روبل است.

سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه - تاکسی در مسکو
«مارشرتکا» یک انتخاب کلاسیک برای حمل‌ونقل در روسیه

در مسکو اکثر تاکسی‌های رسمی یک وسیله‌ی حمل‌و‌نقل عمومی امن هستند. اگر احیانا فردی گذری ایستاد که شما را سوار ماشین خود کند پیشنهاد می‌کنیم که سوار ماشین نشوید و روش دیگری را انتخاب کنید! شرکت­‌های تاکسی در مسکو مشخص هستند و آنلاین می‌توانید آن­‌ها را چک کنید. همچین از عبور و مرور در ساعات پرترافیک مسکو که معمولا بین ساعات ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح و ۵:۳۰ تا ۷:۳۰ عصر است پرهیز کنید. اگر در این ترافیک‌ها گیر بیفتید هزینه‌ی تاکسی برای‌تان بیش‌تر می‌شود.

یکی دیگر از گزینه­‌هایی که برای رفتن از فرودگاه به سطح شهر مسکو به شما پیشنهاد می‌‎کنیم «مارشروتکا» (marshrutka) است. مارشروتکا یک نوع مینی‌بوس است. اغلب آن­‌ها در درب خروجی فرودگاه آماده‌ی بردن مسافران هستند. ظرفیت آن‌­ها چیزی در حدود ۱۵-۱۸ نفر است (بستگی به مدل مینی‌­بوس دارد). اما استفاده از آن‌ها یک اشکال دارد: این مینی‌بوس‌­ها محلی برای گذاشتن چمدان‌ها ندارند و شاید در فضای داخلی آن‌ها هرج‌و‌مرج درست شود. مارشروتکاها شما را به نزدیک‌­ترین ایستگاه مترو می­‌رسانند و هر چند که خیلی راحت نیستند اما گزینه‌ی ارزانی برای حمل‌ونقل در مسکو به حساب می‌آیند.

مترو در مسکو

پیشنهاد سفرزون به شما این است که فقط با مترو مسکو را بگردید! این گزینه، گزینه‌ای پرسرعت، تمیز، راحت و جذاب است. مترو شما را با قیمتی ارزان به سرعت به هر نقطه‌ای از شهر که بخواهید می­‌رساند. از نظر پرداخت هزینه هم گزینه‌های مختلفی وجود دارد و این بستگی به تعداد سفرهای شما دارد. اگر سفرهای بیشتری بروید هزینه‌ی کمتری برای بلیط پرداخت می‌کنید.

متروی مسکو مرکز شهر را به حومه‌ی شهر وصل می‌­کند. با مترو می‌توانید به هر نقطه‌ای که دوست داشته باشید سفر کنید. چندین نکته که باید در سفر شهری با مترو به آن توجه کنید این است که از استفاده‌ی مترو در ساعت‌های شلوغ خودداری کنید (بین ساعت ۸ تا ۱۰ صبح و ۵:۳۰ تا ۷:۳۰ عصر). در این ساعت‌ها ازدحام جمعیت زیاد است. متروی مسکو برخلاف بسیاری از متروها در اروپا یک مزیت خوب دارد. مزیت متروهای مسکو این است که که وقتی یک‌بار هزینه‌ی بلیط را پرداخت می‌کنید برای هربار خط عوض کردن نیازی به پرداخت مجدد پول بلیط نیست.

سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه - مترو در مسکو۱
متروی «مسکو»، زیبا و پرسرعت

مترو در مسکو از ساعت ۶ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کند و در ساعت ۱ بامداد تعطیل می­شود. یک اپلکیشن مخصوص راهنمای مترو در مسکو به نام «یاندکس مترو» (Yandex Metro) وجود دارد. زبان این اپلیکشن انگلیسی است و شما را راهنمایی می‌کند که چگونه خطوط مترو خود را از یک مسیر به مسیر دیگر تغییر دهید. اطلاعات مربوط به طول سفر هم در این اپلیکیشن وجود دارد.


در سفرزون بیشتر بخوانید : تفریحات در مسکو ، از سرگرمی فرهنگی تا شکم‌گردی


در سفر به مسکو برای سرگرمی چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه - پارک الکساندرز در مسکو
پارک «الکساندرز»، یک انتخاب خوب برای گذراندن یک روز در «مسکو»

به‌عنوان توریست گزینه‌های فراوانی برای انتخاب و گردش در مسکو پیش‌روی شما وجود دارد. از موزه‌­ها گرفته تا گالری­‌های هنری و ورزش تا تئاتر، خرید کردن و بازدید از آثار تاریخی. مطمئن باشید که در مسکو هرگز خسته و کسل نمی­‌شوید.

سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه - سرگرمی در مسکو - پوشکین
گشت در میدان «پوشکین» مسکو و لذت یک آرامش ناب

میدان «پوشکین» در مسکو مکانی بسیار زیبا است. می‌توانید در این میدان قدم بزنید و از هوای خوش و فرهنگ روسی لذت ببرید. برای علاقه‌مندان هنر، رقص و موسیقی مسکو بهترین گزینه است. اگر علاقه‌مند به باله هستید در سالن‌­های زیادی می‌توانید با پرداخت ۱۶ دلار تا حدود ۱۰۰ دلار اجرای باله ببینید. قیمت بلیط به جایگاه شما نسبت به صحنه‌ی اجرا بستگی دارد.

سفر به مسکو ، راهنمای سفر به پایتخت روسیه - سرگرمی در مسکو - بولشوی۱
«بولشوی»، یک سالن تئاتر قدیمی و زیبا

پیشنهاد ما به شما سالن تئاتر «بولشوی» (Bolshoi) است که از سالن‌های زیبا و قدیمی مسکو است.

برای اجرای موسیقی کلاسیک، سالن «فیلارمونیک چایکوفسکی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر علاقه‌مند به موسیقی کلاسیک باشید قطعا لذت می‌برید.

اگر اهل قدم‌زدن و شهر‌گردی با پای پیاده هستید، تجربه‌ی قدم‌زدن در مرکز شهر مسکو را از دست ندهید. دیدن مناظری مثل «پارک الکساندرز» در کنار کاخ کرملین بسیار لذت‌بخش است. همچین به خیابان «تورسکایا» (خیابان اصلی مسکو) بروید و اگر هم به نمایش نمی‌روید، از سالن تئاتر بولشوی دیدن کنید. این تجربه‌ی جذاب و دیدنی برای‌تان خاطره‌انگیز خواهد بود.