توجه به برخی نکات هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه های سفر شود. اگر قصد سفر به کشورهای خارجی دارید، تنها با داشتن مدرک پاسپورت میتوانید به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط کنید. اما چه نکاتی وجود دارد که برای خرید بلیط خارجی باید دقت کنیم؟ در ادامه تمامی موارد را بررسی میکنیم.

 

برای دریافت ویزا اقدام کنید

اگر قصد سفر به کشورهای حوزه اروپایی یا جوزه شینگن داشته باشید، دریافت ویزا یکی از اقداماتی است که قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی باید انجام دهید. به همین خاطر باید با توجه به پروسه صدور ویزا در کنسولگری هر کشور، از چند ماه قبل برای اخذ ویزا اقدام کنید و مدارک موردنیاز را برای گرفتن ویزا را به سفارت همان کشور ارائه نمایید. البته بعضی از کشورها هم هستند که مانند ترکیه، برای سفر به آن‌ها نیاز به ویزا ندارید.

 

آماده کردن مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیما خارجی

آماده کردن بعضی از مدارک مانند پاسپورت معتبر، ویزا و همچنین فیش پرداخت عوارض خروج از کشور ضروری است. به همین خاطر قبل از سفر باید حتماً به این موارد توجه داشته باشید.

  • اگر تاریخ انقضای پاسپورت شما تمام شده باشد، نمی توانید برای خرید بلیط اقدام کنید. پس بهتر است برای تمدید اعتبار پاسپورت مراحل لازم را طی کنید.
  • گرفتن ویزای مورد نیاز برای هر کشور نیز قبل از خرید بلیط، ضروری است.
  • یکی از نکاتی که حتماً باید در نظر بگیرید پرداخت مبلغ مربوط به عوارض خروج از کشور است.

بسته به این‌که شما برای چندمین بار قصد خروج از کشور را دارید، باید مبالغ متفاوتی را به‌عنوان عوارض خروج بپردازید. روش های پرداخت عوارض خروج از کشور متفاوت هستند و شما می توانید با توجه به شرایط خود، یکی از این روش ها را انتخاب کنید.

 

قوانین پرواز های خارجی را بشناسید

هنگامی که قصد دارید برای سفر به خارج از کشور آماده شوید، حتماً با قوانین ایرلاین هایی که قصد پرواز با آن‌ها را دارید، آشنا شوید. بعضی کشورها قوانین سختگیرانه ای برای مسافران خارجی در نظر می‌گیرند و این قوانین باید در طول پرواز هم رعایت شوند.

برای مثال می‌توان به اشیا ممنوعه در طول پروازهای خارجی اشاره کرد. شما نمیتوانید مواد آتش‌زا، مواد شیمیایی، وسایل تیز و برنده، اسپری بیهوش کننده، کپسول گاز، آبلیمو، سرکه، بعضی داروها و … را با خود به داخل هواپیما ببرید. در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهید شد. این موارد جزو مهمترین نکاتی است که هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی باید به آن دقت کنید.

 

مقدار بار مجاز هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی

معمولاً قوانین مربوط به بار مجاز در هر شرکت هواپیمایی و در هر مسیر پروازی متفاوت است. البته نوع کلاس پروازی هم روی میزان بار مجاز تاثیر دارد؛ بنابراین قبل از سفرهای خارجی و هنگام خرید بلیط نسبت به این قوانین اطلاعات ضروری را کسب نمایید تا بیش از میزان مشخص شده بار دستی یا قابل حمل در بخش بار هواپیما، همراهتان نباشد.

 

قوانین مربوط به حمل حیوان خانگی در هواپیما

برای حمل حیوانات خانگی با پروازهای خارجی و سفر به خارج از کشور حتماً باید قوانین هر ایرلاین را مطالعه کنید.

در ابتدا باید یک کد حمل برای حیوان خانگی خودتان بگیرید و با استفاده از آن کد مخصوص، مدارک مورد نیاز برای حیوان را آماده کنید.

حیوانات خانگی هم باید کارت واکسیناسیون، گذرنامه و … داشته باشند تا بتوانید آن‌ها را به قسمت بار و حمل حیوانات تحویل دهید. بعضی از کشور ها قوانین سختگیرانه‌ای دارند و هنگام ورود حیوانات آن ها را معاینه می کنند و در مرکز امن قرنطینه می کنند؛ بنابراین مراجعه به دامپزشکی و گرفتن گواهی سلامت برای حیواناتی که قرار است با پروازهای خارجی به کشور دیگری بروند، ضروری است.

 

در انتخاب نوع بلیط خارجی دقت کنید

همانند پروازهای داخلی، پروازهای خارجی نیز دارای انواع بلیط های گوناگونی هستند. در پروازهای خارجی هم بلیط های لحظه آخری ارزان قیمت موجود هستند که با تخفیف های ویژه در اختیار مسافران قرار داده می‌شوند، اما از آنجا که سفر خارجی نیازمند برنامه‌ریزی و آماده کردن مدارک و لوازم خاصی است. توصیه می‌کنیم به خاطر پرداخت مبلغ کمتر، بلیط لحظه آخری تهیه نکنید چرا که نمی توانید به درستی برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

 

آشنایی با خدمات VIP و CIP

با استفاده از خدمات VIP و CIP در پروازهای خارجی، می توانید در طول سفر از خدمات رفاهی به صورت ویژه تری استفاده کنید. برخی افراد تصور می‌کنند که این بلیط‌ها فقط در اختیار افراد ثروتمند قرار می گیرد و این تشریفات فقط برای افراد به خصوصی وجود دارد، اما این طور نیست. در سفرهای خارجی هنگام خرید بلیط هواپیما، می توانید با پرداخت مبلغ منصفانه‌ای، از خدمات VIP و CIP استفاده کنید.

 

هنگام خرید بلیط به فرودگاه مقصد توجه کنید!

یکی از مواردی که هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید خودتان تعیین کنید، فرودگاه مقصد است. به همین خاطر اگر قصد دارید به شهری پرواز کنید که دارای چند فرودگاه است، حتماً فرودگاهی را انتخاب کنید که مسیر آن برای شما مناسب تر است و دارای بلیط های ارزان تری است.

 

کلام پایانی

با توجه به نکات مهم هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی، هم می توانید در هزینه های سفر صفحه جویی کنید و هم در طول پرواز از خدمات با کیفیتی در کلاس های پروازی گوناگون استفاده کنید. کسب اطلاعات دقیق درباره قوانین پرواز، میزان بار مجاز، وسایل ممنوعه و … جزو نکاتی است که به شما در خرید بهترین بلیط هواپیما خارجی کمک میکند. استفاده از خدمات سایت های فروش بلیط هواپیما مانند پته، فلای تودی، علی بابا و … نیز کمک خواهد کرد ارزانترین بلیط هواپیما را در سریعترین زمان ممکن خریداری کنید.